مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 4
بازديد ديروز : 3
گوگل امروز : 0
گوگل ديروز : 0
بازديد اين هفته : 85
بازديد اين ماه : 246
بازديد اين سال : 529
بازديد کل : 272631

مشخصات کاربر

آي پي : 18.117.76.7
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 4116 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : پنج شنبه 22 آبان 1393"18:22"

 

                                                    حرف ا
1.2.1 ابر
حضرت دانيال گويد:
ابر به خواب ديدن بر شش نوع بود. اول: ابر سفيد و سياه و زرد و سرخ و ابر بارنده و نابارنده، و هر يك تعبير بخصوص است. اگر كسي خويشتن را در زير ابر سفيد بارنده ديد، دليل كه خداي عزوجل وي را علم و حكمت ارزاني دارد و مردمان را از علم و حكمت او منفعت رسد. اگر بيند كه در زير ابر زرد بود، دليل كه بيمار شود و بعضي ازمعبران گفته اند: زني خواهد و از وي رنج و غم و اندوه كشد. اگر بيند كه در زير ابر سرخ بود، دليل كه بر محنت و بلاگرفتار شود، زيرا كه خداي غزوجل به هر قومي كه عذاب فرستادي، نخست ابر سرخ بر فراز آن ظاهر شدي. اگر بيند كه بر فزار ابر سبز، راست بايستد، دليل كه به قدر آن، فرمانروائي يابد. اگر بيند كه ابر بر سر وي    مي گذشت، دليل كه او را با كسي نيكو جاه و نيكو عهد، صحبت افتد و مرادش از وي حاصل شود.
 
محمد بن سيرين گويد:
اگر بيند كه ابر را درهوا همي راند، دليل كند كه او را با علما و حكما صحبت افتد. اگر اين خواب را پادشاه بيند، دليل كه در ولايت خويش، رسولان و صاحب خيران فرستد، اگر بيند كه ابر رااز هوا بگرفت و به زمين آورد، دليل است كارش نيكو شود و بزرگي يابد و علم حاصل كند. اگر بيند كه ابر بر سر وي سايه همي كرد، دليل كه در آن سال خير و نعمت بسيار يابد. اگر بيند كه از ابر، جامه در دوخته بود و پوشيده بود، دليل كند كه چندان علم حاصل كند كه كس را نبود. اگر بيند كه ابر همه جهان بپوشيد و هيچ باران نبود، دليل بد بود.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر بيند كه ابر را جمع كرد يابرداشت و بخورد، دليل است كه ميان حكيمان ممتاز شود و در دانش يگانه گردد.
 
جابر مغربي گويد:
اگر بيند كه ابر را مي خورد، دليل است معيشت او از حكمت بود. اگر بيند كه ابر سياه بر فراز موضع و جائي گسترده بود، دليل بر خشم و عذاب حق تعالي بود در آن ديار. پس هر چه آن ابر را نزديكتر بيند، عذاب حق تعالي نزديكتر بود. اگر با ابر باران بيند، دليل بر رحمت و خيرات كند. اگر بيند كه از ابر باران همي خورد، دليل است كه به قدر آن وي را رحمت و نيكوئي رسد. اگر با ابر باران و رعد سخت بود، دليل بر ترس از ادعاي پدر و مادر يا از ادعاي مسلمانان بود. اگر بارعد و برق بيند، اين عذاب ها سخت تر بود، اگر با برق صاعقه بيند، عذاب سخت تر بود. اگر بيند كه در خانه وي جايگاه نشستن ابر گسترده شده است، دليل كه فرزند و اهل بيتش را حكمت و دانش بود بر قدر و تنگي و تاريكي.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
ابر ديدن به خواب بر نه وجه بود.
اول: حكمت،
دوم: رياست،
سوم: پادشاهي،
چهارم: رحمت،
پنجم: پرهيزكاري
، ششم: عذاب
، هفتم: قحطي ،
هشتم: بلا،
نهم: فتنه.
 
اسماعيل بن اشعث گويد:
ابر سياه به خواب، دليل بيم و ترس و سختي بود و ابر باران بركت و خير و فراخي بود و نيز غم و اندوه بود. و اما آن ابر كه از كنار دريا آرند، كه به تازي آن را سفيح خوانند، ديدن وي در خواب غنيمت بود بر قدر آن چه ديده بود.
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
معبران اسلامي ابر را به علما و دانشمندان تعبير کرده اند و بدست آوردن ابر در خواب تجسمي است از آرزوي آميزش و آشنايي و نشستن و برخاستن با اهل علم يا يکي از آن طبقه مردم که ذکرشان رفت و يا تحصيل آن چه فاقد آن هستيم و زمان رسيدن به آن نيز سپري شده است. اگر بيننده خواب ببيند که تکه اي از ابر را گرفت و خورد يا در سينه و لباس خويش پنهان کرد، يا از فهم و دانش بهره مند مي شود و يا مالي بدست مي آورد که بزرگي سبب تحصيل آن مي شود. از دانيال نبي نقل است که ديدن ابر در خواب به شش گونه امکان پذير است. ابر سفيد، سياه، زرد، سرخ و ابر بارنده و ابر خشک ، يعني ابري که باران ندارد. اگر بيننده خواب خود را زير ابر سفيد بارنده ببيند بسيار خوب است و خبردهنده خير و برکت است يا علم و دانش فرا مي گيرد. ابر زرد بيماري است و بعضي معبران نوشته اند که بيننده خواب زني مي گيرد که آن زن به او رنج و بلا مي رساند و چنان چه ازدواج کرده باشد از سوي زني به او زيان مي رسد. ابر سرخ مصيبت و بلا است. ابر سبز خرمي و بزرگي و امارت و فرمانروائي است. ابر سياه نيکو نيست و نشانه خشم الهي و تندي سرنوشت است. ابر با برق تنها عذاب است و ابر با رعد بيم و هراس مي تواند باشد. چنان چه ديديد ابري از جانب دريا به سوي شما آمد غنيمتي است که نصيب شما مي شود و از جايي سود مي بريد که انتظارش را نداريد. ابري که باران ندارد خوب نيست بخصوص اگر ابر تاريک و گسترده باشد.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد آسمان پوشيده از ابرهاي سياه و تيره است ، علامت آن است كه به خاطر اداره بد زندگي بدبخت خواهيد شد.
 
2ـ اگر خواب ببينيد از ميان ابرهاي سفيد ، خورشيد پرتوافشاني مي كند ، علامت آن است كه پس از كشيدن سختيها به سعادت و موفقيت دست خواهيد يافت.                                                                                    
 
3ـ اگر خواب ببينيد از ميان ابرها ستارگان مي درخشند ، نشانة آن است كه لذتهايي زودگذر و پيشرفتي اندك نصيب شما خواهد شد.
1.2.2 ابروها
محمد بن سيرين گويد:
ابروها ديدن به خواب دين بود. اگر بيند كه ابروهايش تمام بود و هيچ نقصان در آن نبود، دليل است كه زينت وي تمام و كمال بود. اگر ديد كه ابروهايش فرو ريخت، تاويلش به خلاف اين بود.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر بيند كه ابرو نداشت يا موي ابرويش فرو ريخت، دليل است كه آهنگ چيزي مي كند كه از آن چيز وي بدنامي حاصل گردد و اگر به خلاف اين بيند، دليل مي كند كه از آن چيز وي را بدنامي حاصل گردد و اگر به خلاف اين بيند دليل است قصد چيزي كند، كه وي را نيك نامي و صلاح دين حاصل آيد. اگر ديد كه ابروهايش سفيد گشته بود، دليل كه علم و آهستگي وي زياد گردد، وليكن مالش را نقصان بود.
 
جابر مغربي گويد:
اگر يك ابروي خويش را ريخته ديد ديگري راكنده ديد، دليل كه در مال و جاه وي نقصان افتد و بعضي گفته اند كه دليل نقصان زينت دين وي كند.
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
ابرو در چهره انسان مکمل حسن و جمال است و در زنان نوعي زينت و وسيله اي براي افزودن زيبايي. چنان چه کسي در خواب ببيند که ابروهاي سالم و طبيعي و خوبي دارد که هيچ نقصي در آن نيست نشان آن است که نزد مردم محترم است يا مي شود و اطرافيان عيب او را نمي گويند. نداشتن ابرو در خواب هتک حرمت و خدشه به آبرو و حيثيت و بيننده خواب است. اگر بيننده خواب ببيند که ابروانش ريخته و بالاي چشمان خويش ابرو ندارد مي گويد که بيننده خواب بي حرمت و کم آبرو مي شود و ديگران درباره اش بد مي گويند و به بدي عمل مي کنند. ابروهاي سفيد علم و دانش و احترام و شخصيت اجتماعي است. داشتن يک ابرو زيان مالي است. تراشيدن ابرو نشانه کاري است که روي جهالت و ناداني انجام مي دهد که با اعمال و دخالت عقل مي تواند مانع زيان و خسران گردد. ابروهاي پر پشت و سياه احترامي است که مردم به خاطر پولي که داريد يا تحصيل مي کنيد براي شما قائلند. ابروهاي سفيد و پر پشت ، شان و شخصيتي است که بر مبناي علم و دانش تحصيل مي نمائيد.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
ديدن ابرو در خواب ، نشانة آن است كه در آينده اي نزديك با مسايل گمراه كننده اي روبرو خواهيد شد.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب ابروهاى پر پشت را ببينيد، بدين معنى است كه روزگار شاد و خوبى را سپرى خواهيد كرد. ديدن ابروهاى كم پشت و سوخته، علامت آن است كه خسارت زيادى به شما مى‏رسد.
1.2.3 ابريشم
محمد بن سيرين گويد:
ابريشم در خواب چون بيند، دليل است بر منفعت. اگر زرد بود، دليل بيماري بود، ديدن ابريشم پخته در خواب بهتر از خام بود. اگر بيند كه ابريشم او ضايع شد، دليل زيان بود. اگر ابريشم سفيد بيند، دليل است بر منفعت و ديدن جامه ابريشم به خواب، مردان را دليل كراهت بود و زنان را نيكو.
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
ديدن ابريشم در خواب خوب است معبران نوشته اند ديدن ابريشم پخته بهتر است تا ديدن ابريشم خام. لباس ابريشمي همان طور که در زنان به زيبايي و شکوه ظاهري ايشان مي افزايد در خواب نيز خوب است. اگر يک مرد ببيند که لباس ابريشمي پوشيده کراهت دارد و گوياي اين است که بي حرمت مي شود و به ديده تحقير و تمسخر بر او مي نگرند. داشتن توده ابريشم انبوهي مال است و کلا داشتن ابريشم سود مي تواند باشد. حال اگر اين ابريشم زرد باشد بيماري است. قرمز و سفيد فرج و خجستگي است. اگر کسي لباس ابريشمي به شما هديه کند زني سر راهتان قرار مي گيرد و چنان چه هديه کننده آشنا و شناخته شده باشد سودي به ظاهر بسيار فريبنده نصيب شما مي گردد. عاريه گرفتن لباس ابريشمين درخواب کراهت دارد.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ پوشيدن لباس ابريشمي در خواب ، علامت آن است كه با افراد بيگانه روابط دوستانه برقرار خواهيد كرد و به آرزوهاي بلند خود دست خواهيد يافت.
 
2ـ اگر دختري پارچة ابريشم قديمي در خواب ببيند ، نشانة آن است كه نسبت به اجداد خود غرور خاصي خواهد داشت ، مردي پروتمند ولي مسن از او خواستگاري خواهد كرد.
 
3ـ ديدن ابريشم كثيف و پاره در خواب نشانة آن است كه احترام آبا و اجدادي خود را به منجلاب رسوايي خواهيد كشاند.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن ابريشم در خواب، به معنى اين است كه در زندگى به رفاه و خوشبختى كامل مى‏رسيد. اگر ديديد كه ابريشم توليد مى‏كنيد، بيانگر اين است كه دوستان شما در كارها، بسيار به شما كمك خواهند كرد و بسيار هم باوفا خواهند بود. ديدن ابريشم مصنوعى در خواب، علامت آن است كه شما در كارهايتان بسيار خوش شانس مى‏باشيد.
1.2.4 ابزار
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن هر ابزاري در خواب ، نشانة كشيدن رنج و سختي براي انجام كاري است.
2ـ ديدن ابزار شكسته و مستعمل در خواب ، علامت آن است كه مرگ يا بيماري سخت يكي از دوستان يا نزديكان شما را تهديد مي كند.
1.2.5 ابزار جراحي
آنلي بيتون مى‏گويد:
ديدن وسايل و ابزار در خواب ، نشانة آن است كه از مسئوليتي و بي اعتنايي دوستي نسبت به خود رنج خواهيد برد.

1.2.6 ابليس
حضرت دانيال گويد:
ديدن ابليس به خواب، دليل بر دشمني بود بد دين و دروغ و زن فريبنده و بي شرم، كه همه را بدي آموزد و شر و فساد. اگر ديد كه با ابليس در جنگ و نبرد نبود و او را قهر نمود، دليل كه وي را به خير صلاح ميل بود. اگر بيند كه ابليس را بر وي غلبه بود، دليل است كمه به راه شر و فساد مايل بود. اگر بيند كه ابليس او را نصيحت مي كرد و وي را خوش مي آمد، دليل كه او را هم به مال هم به تن مضرت رسد. اگر بيند كه ابليس دست او را بگرفت و به جايى مى‏برد و او گفت كه: »لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظيم«، دليل است كه به گناه بزرگ مبتلا گردد، و بعد از آن به نصيحت شخصى از آن گناه باز ايستد.  اگربيند كه ابليس را بر گردن غل نهاد، دليل است كه اهل دين و صلاح را رسد اگر بيند كه ابليس ضعيف و درمانده بود، دليل است كه علما و مردمان مصلح را قوت رسد.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر بيند كه ابليس رامطيع شد، دليل است كه به هواي نفس مبتلا گردد. اگر بيند كه ابليس چيزي را عطا داد، اگر آن چيز نيك بود، دليل است كه مال حرام يابد و اگر آن چيز بد بود، دليل بر فساد دين نمايد. اگر بيند كه ابليس شاد و خرم بود، دليل كه كار مردمان به فساد قوي گردد. اگر بيند كه ابليس را خواست كه به شمشير زند و هلاك نمايد و بگريخت، دليل است كه ولايتي به دست آورد و عدل و انصاف نمايد. اگر بيند كه ابليس بكشت، دليل كه نفس خود را قهر نمايد و راه صلاح ورزد.
 
لوک اویتنهاو مي گويد :
ابلیس : همراه بد، همراه ناجور
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن ابليس در خواب ، نشانة روبرو شدن با حوادثي دهشتناك است. براي حفظ ظاهري آبرومندانه از استراتژي خاصي استفاده مي كنيد.
 
2ـ اگر در خواب شيطان را بكشيد ، نشانة آن است كه براي يافتن جايگاهي مناسب تر در زندگي ، دوستان بي قيد و بند خود را ترك مي گوييد.
 
3ـ اگر ابليس در غالب اديبي به خواب شما بيايد ، نشانة آن است كه بايد از دوستان چاپلوس و رياكار دوري كنيد.
 
4ـ اگر ابليس در غالب فردي ثروتمند به خواب شما بيايد ، نشانة آن است كه قادر نخواهيد شد از نفوذ خود براي ارتقاء مقام ديگران استفاده كنيد.
 
5ـ اگر خواب ببينيد ابليس آهنگين و آرام در گوش شما زمزمه مي كند ، علامت آن است كه در برابر وسوسه هاي شيطاني تسليم خواهيد شد.
 
6ـ اگر ابليس در غالب زني زيبا به خواب شما بيايد ، علامت آن است كه هر گونه احساس محبتي كه به ديگران داريد ، ناديده خواهيد گر فت.
 
7ـ اگر در خواب احساس كنيد مي خواهيد خود را از شر شيطان دور نگاهداريد ، نشانة آن است كه خواهيد كوشيد رفتار خود خواهانة خود را كنار بگذاريد و با ديگران تا آنجا كه مي توانيد منصفانه رفتار كنيد.
1.2.7 اپرا
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر كسى در خواب ببيند كه به عنوان تماشاگر، در اپرايى حضور يافته است، بدين معنا است كه با دوستانى هم سليقه آشنا شده و در كارها پيشرفت مى‏كنيد و نتايج خوبى به دست مى‏آوريد.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن اپرا در خواب، نشانه‏ى زندگى خانوادگى يا شخصى شما مى‏باشد و اگر خودتان در اپرايى شركت كرديد معنا اين است كه كار مهمى انجام مى‏دهيد، اما فايده‏ى كمى مى‏بريد.
1.2.8 اتاق
منوچهر مطيعي تهراني گويد :
اتاق به نوشته نفايس الفنون تجسمي است از دنيا و محيط زيست. اگر اتاقي که در خواب خود مي بينيد و به آن وارد مي شويد بزرگ و باشکوه باشد براي بيننده خواب توانگري و فرح و انبساط پيش مي آيد و اگر محقر و کوچک و فقيرانه باشد دنيا بر او تنگ مي شود . اتاق تنگ و تاريک و غور، تجسمي است از تنگي خلق و ناتواني اخلاقي. اتاق روشن بخصوص اگر نور از سقف آن ساطع باشد آينده اي روشن است براي بيننده خواب. اتاقي که درهاي فراوان دارد فراخي روزي است و گشادگي امور.
 
لوک اویتنهاو مي گويد :
اتاق : نیات بد
اتاق زیبا : پیروزمندی
اتاق فقیرانه : توقعات بیجا
مرتب کردن اتاق : مراقب سلامتی خود باشید
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب اتاقى ديديد، به اين معنا است كه مدت اندكى در خانه‏ى فعلى خود، خواهيد ماند.
1.2.9 اتاق خواب
هانس كورت مى‏گويد:
اگر دخترى خواب اتاق خوابى تميز و زيبا را ببيند، به معناى آن است كه مردى ثروتمند به او پيشنهاد ازدواج مى‏دهد. مشاهده‏ى اتاق خواب زيبا در خواب، علامت آن است كه ثروتى غيرمنتظره از طريق فاميل، فرد ناشناس و يا معامله‏اى در تجارت به شما خواهد رسيد.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اتاق خواب در هر حال به معنى روابط جنسى و زناشويى است. اگر در خواب خود را در اتاق خواب خودتان مشاهده كرديد، بدين معنا است كه دچار يأس و نااميدى خواهيد شد. و اگر در خواب خود را در اتاق خوابى ناآشنا ديديد، علامت آن است كه با فردى آشنا مى‏شويد كه روابط دوستانه‏اى با او پيدا مى‏كنيد.
1.2.10 اتاقک
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب خود را در اتاقك كشتى ديديد، به معناى آن است كه درگير دعوايى مى‏شويد كه به دادگاه كشيده مى‏شود و به خاطر به اثبات نرسيدن حرف‏هاى شاهد، در دعوا شكست مى‏خوريد.
1.2.11 اتاق کنفرانس
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن اتاق كنفرانس در خواب، بدين معنا است كه در آينده با افرادى برخورد مى‏كنيد كه براى شما ارزش خاصى خواهند داشت.
1.2.12 اتوبوس
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر خواب ببينيد سوار بر اتوبوس از خيابانها مي گذريد ، علامت آن است كه وعده هايي احمقانه به خود خواهيد داد. با دوستان خود نيز اختلاف پيدا مي كنيد.
1.2.13 اتو کردن
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن يا استفاده كردن اتو در خواب، نشانه‏ى به پيروزى رسيدن در كارها است. اگر در خواب ديديد لباسى را سوزانيده‏ايد، به اين معنا است كه موقعيت خوبى براى آرامش روحيتان پيش مى‏آيد.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد لباسي اتو مي كنيد ، نشانة آن است كه اوضاع كار و روابط خانوادگي شما بر وفق مراد خواهد بود.
 
2ـ اگر دختري خواب ببيند لباسي اتو مي زند و ناگاه دست خود را با اتو مي سوزانيد ، علامت آن است كه  آرامش او را ، بيماري يا حسادت برهم خواهد زد.
 
3ـ اگر خواب ببينيد با اتو لباسي سوزانده ايد ، نشانة آن است كه رقيبي باعث نگراني خود و سوءظن شما خواهد شد.
 
4ـ اگر در خواب اتو به نظر خاموش و سرد بيايد ، نشانة آن است كه در خانوادة خود ، با كمبود محبت روبرو خواهيد شد.
1.2.14 اتومبيل
عبدوس گويد:
ترک کردن ايستگاه بيشتر به وسيله قطار و در مجموع با اتومبيل و هواپيما از نظر عبدوس تعبير شگفتي دارد
فرويد دريافت که روياي ترک ايستگاه به تعبير دريافت و درک عزيمت به جهاني ديگر است . ترک ايستگاه در مجموع يعني حرکت از جايي به مقصدي نا معلوم حالا اين حرکت با ماشين يا اتوبوس يا کشتي يا قطار فرقي نمي کند.
فرويد عقيده دارد :
اگر بيننده از ايستگاه به مقصدي نا معلوم حرکت کرد ، در رويا نشانگر مرگ و آرزوي آن از طرف خواب بين و بالاخره نزديک شدن مرگ او است.
 
 
مولف گويد :
با اينکه ماشينهاي سواري در جامعه زياد شده است و تغريبا اکثر افراد مي توان گفت از اين وسيله استفاده مي کنند ولي هنوز يک وسيله تجملاتي براي عده اي مي باشد
خريدن اتومبيل بزرگي و عزت و جاه
مسافرت با اتومبيل غم واندوه
کار کردن با اتومبيل بدست آوردن سود زياد
تصادف با اتومبيل گرفتاري ومشکل بزرگ
اگر ماشين او زير خاک پنهان شده بود و آن را از آنجا بيرون کشيد نشانه آن است که از مشکلات بزرگ بوجود آمده رهائي خواهد يافت
 
محمدبن سيرين گويد:
اگر به خواب بيند بر گردون نشسته بود و گردون مي رفت دليل بر شرف و بزرگي است. اگر ديد پادشاه گردوني به وي داد، دليل كه از پادشاه بزرگي يابد.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
ديدن گردونه بر هشت وجه است.
اول: عزو جاه (عزت و آبرو).
دوم: ولايت وفرمانروايي.
سوم: مرتبه ومنزلت.
چهارم: بزرگي.
پنجم: هيبت.
ششم: خرمي (شادماني و سرور).
هفتم: رفعت.
هشتم: اساني كارها.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد مشغول رانندگي هستيد ، دلالت بر آن دارد كه در كار و زندگي خود تغييري مي دهيد و اين تغيير باعث نشاط و خوشحالي شما مي شود.
 
2ـ اگر خواب ببينيد هنگام رانندگي ، ماشين شما خراب و متوقف مي شود ، دلالت برآن دارد كه خوشگذراني به آن حدي كه شما انتظار داريد ، ادامه نمي يابد.
 
3ـ اگر خواب ببينيد از مقابل ماشيني كه در حال حركت است فرار مي كنيد ، دلالت بر آن دارد كه به درستي از رقابت و هم چشمي پرهيز مي كنيد.
 
4ـ اگر زن جواني خواب ببيند به جستجوي اتومبيلي مي گردد ، دلالت بر آن دارد كه براي جلب حمايت فردي تلاش مي كند ، اما موفق به جلب حمايت او نمي شود.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب ديديد كه با كسى در اتومبيل همسفر شده‏ايد، نشانه‏ى آن است كه با ديگران روابط خوبى پيدا خواهيد كرد. اگر در خواب اتومبيلى خريديد، نشانه‏ى آن است كه در كارها موفق مى‏شويد. اگر در خواب اتومبيلتان آسيب ديد به معناى آن است كه صدمه‏ى مالى به شما مى‏رسد.
1.2.15 اثاث منزل
آنلي بيتون مى‏گويد:
ديدن اثاث منزل در خواب، نشانگر اتفاقات ناخوشايند است.

1.2.16 اجاره
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب ديديد كه مكانى را اجاره كرده‏ايد، بدين معنا است كه در امور شخصى خود به ديگران وابسته‏ايد.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب ديديد كه مشغول پرداخت اجاره‏ى خانه‏ى خود هستيد، دلالت به آن دارد كه منافع مالى قابل توجه‏اى به دست خواهيد آورد. اگر در خواب ديديد كه قادر به پرداخت اجاره بهاى خود نيستيد، نشانه‏ى آن است كه از روابط اجتماعى با ديگران سود اندكى خواهيد برد.
1.2.17 اجاق
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن اجاق با آتش در خواب، نشانه‏ى خوشبختى است. ديدن اجاق بدون آتش در خواب، به معنى تنهايى است. اگر در خواب احساس كرديد كه اجاق داغ است، بدين معنا است كه زندگى شاد و روابطى خوب با ديگران خواهيد داشت. اگر در خواب ديديد كه مشغول روشن كردن اجاق هستيد و شعله خوب مى‏سوزد، نشانه‏ى آن است كه اوقات دلنشين در انتظار خانواده‏تان است و اگر شعله بد بسوزد، نشانگر غم و اندوه فراوان است.
1.2.18 اجاق گاز
مهمترين‌ بخش‌ نمادين‌ اين‌ خواب‌ مي گويد ممكن‌ است‌ در رابطه‌ بابچه‌دار شدن‌ ترس‌ و وحشت‌ شديدي‌ را تجربه‌مي‌كنيد و يا سخت‌ در انتظار آن‌ هستيد. گفته‌مي‌شد كه‌ اجاق‌ يا فر گرم‌ به‌ منزله‌ باروري‌،مثمرثمر بودن‌ و يا مثبت‌ انديشي‌ است‌، در حالي‌كه‌ اجاق‌ سرد و خاموش‌ تعبيري‌ برعكس‌ دارد.اگرچه‌، اجاق‌ و فر در كل‌ نمايانگر خانه‌داري‌ وپخت‌ و پز نيز هستند.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن اجاق گاز در خواب ، نشانة آن است كه با پادرمياني شما ، اختلاف و اندوه از بين مي رود.
2ـ اگر دختري خواب ببيند روي اجاق گاز غذا مي پزد ، نشانة آن است كه با سپاسگذاري و قدرداني افراطي خود ، دوست صميمي خود را از دست مي دهد.
1.2.19 اجداد
لوک اویتنهاو مي گويد :
اجداد : زیان و ضررهای ناخواسته
مضطرب : ممکن است که شانس خوبی در کارها داشته باشید
1.2.20 احتضار
لوک اویتنهاو مي گويد :
جان دادن : یک سلامتی قدرتمند
دیدن کسی که جان میدهد : نشانه خوب برای کسی که او را درحال جان دادن میبینیم
زنی در حال جان دادن: از دست دادن یک ارث ، یا یک نیابت
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد ديگران در حال احتضار هستند ، نشانة آن است كه شما و دوستانتان بداقبال هستيد.
 
2ـ اگر در خواب خود را در حال احتضار ببينيد ، علامت آن است كه با بي توجهي خود ارزش كارتان را كم مي كنيد و همچنين بيماريي شما را به مرگ تهديد مي كند.
 
3ـ اگر در خواب حيوانات وحشي را در حال احتضار ببينيد ، نشانة آن است كه از خطري خواهيد گريخت.
 
4ـ اگر خواب ببينيد حيوانات اهلي در حال احتضارند ، علامت آن است كه با آرامش و تسلط بر خود با هر وضعيتي روبرو مي شويد.
1.2.21 احتياج
ليلا برايت مى‏گويد:
احساس نياز در خواب، نشانه‏ى پند و اندرز است.

1.2.22 احضار ارواح
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر خواب ببينيد در مراسم احضار ارواح شركت كرده ايد ، نشانة آن است كه آشنايي و دوستي با افراد بيگانه ، بر زندگي شما تأثير منفي خواهد گذاشت.
1.2.23 اخبار
اچ ميلر مى‏گويد:
اگر در خواب خبر خوشى شنيديد، علامت آن است كه خبر بدى به شما مى‏رسد و اگر در خواب خبر بدى شنيديد، نشانه‏ى آن است كه خبر خوبى به شما خواهند داد.
1.2.24 اخراج
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب ديديد كه اخراج شده‏ايد، نشانه‏ى آن است كه به سعادت مى‏رسيد و اگر در خواب ديديد كه كسى را اخراج كرده‏ايد، بدين معنا است كه به دوستان و خانواده‏ى خود اعتماد نمى‏كنيد.
1.2.25 اخلاق
آنلي بيتون مى‏گويد:
ديدن افراد مؤدب و درستكار در خواب، دلالت بر موفقيت در انجام كارها را دارد. اگر در خواب فرد بى‏ادب و بداخلاقى را ديديد، نشانه‏ى آن است كه با موانع دشوارى روبه‏رو مى‏شويد.
1.2.26 ادرار
محمد بن سيرين گويد:
اگر كسي بيند كه ادرار كند، به جايگاهي كه موضع آن نباشد، اگر صاحب خواب غمگين و وام دار بود، دليل كند كه از غم فرج يابد و وامش گذارده گردد و اگر توانگر بيند، دليل كند كه مالش نقصان آيد، بر مقدار ادرار.
 
حضرت دانيال گويد:
اگر بيند كه در جايگاهي مجهول ادرار كند، دليل بود كه از اهل آن موضع زن خواهد يا كنيزك خرد. اگر بيند كه به جاي ادرار خون همي رفت، دليل كند كه او را فرزند ايد و اگر بيند كه به جاي ادرار چرك و خون مي رفت، دليل كند كه او را فرزندي ايد به تن معلول. بعضي از معبران گفته اند: ادرار، مال حرام بود. اگر بيند كه ادرار همي خورد، دليل كند كه مال حرام خورد.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر بيند كه اندر چاهي ادرار كرد، دليل كند كه از كسي مال حلال حاصل كند. اگر بيند كه ادرار همي كرد، دليل كند كه او را فرزندي آيد كه قران ظاهرخواند و عالم و دانا گردد. اگر بيند كه برخي از ادرار ريخت و برخي با خود داشت، دليل كند كه برخي از مال وي برود و برخي اندوه وغم از وي جدا گردد. اگر بيند كه مردمان از ادرار وي همي مسح كردند، دليل كند كه او را فرزندي آيد كه عالم و دانا گردد و مردمان متابع او گردند.
 
جابر مغربي گويد:
اگر بيند كه در مسجد ادرار كردن همي كرد، دليل كند كه مال خويش هزينه كند. اگر بيند كه جامه وي به ادرار آلوده شد، دليل كند كه مال خويش بر فرزند خويش هزينه كند.
 
 
اسماعيل بن اشعث گويد:
اگر بيند كه در خانه خويش به موضعش ادرار همي كرد، دليل كند كه مال و ثروت و دارايي خويش بر عيال خويش هزينه و خرج كند، ليكن عوض آن جبران شده بازآيد.
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
ديدن بول يا ادرار در خواب دو صورت دارد. يا بيننده خواب خودش ادرار مي کند يا مي بيند که ديگري ادرار مي کند. به هر حال ديدن بول در خواب بد نيست. اگر ديديد که خودتان ادرار مي کنيد از غم فارغ مي شويد و ناراحتي هايي که داريد از بين مي رود. اين با مقدار ادراري که مي کنيد بستگي مستقيم دارد. هر چه بيشتر ادرار کنيد فراغت شما از غم و غصه بيشتر است. اگر ديديد که ديگري ادرار مي کند نيک است. چنانچه شاهد ادرار ديگري بوديد خرمي و صفا است هم براي بيننده خواب و هم براي کسي که در خواب ديده ايد ادرار مي کند. اگر ديديد ديگري ادرار مي کند و ادرار او لباس شما را ملوث و آلوده کرده از او مختصر آزردگي خاطر پيدا مي کنيد که رفع مي شود. چنانچه ببينيد که ادرار مي کنيد و ادرار شما به لباس و پا و کفشتان مي ريزد به نعمت و رفاه آميخته به خرمي و شادي مي رسيد و بسيار نيکو است.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
ادرار کردن در خواب به موقع خويش . به مرد  توانگري رسد اما آنکه درويش باشد.
بنده را آزادي بود
بيمار را شفا بود
محبوس را فرج بود
مسافر را باز آمدن بود
عامل را معزولي بود
خليفه را مرگ بود
قاضي را عزل بود
بازرگان را زيان باشد در تجارت
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب ديديد كه در حال ادرار كردن هستيد، معنايش آن است كه در راه رسيدن به محبوب، دشوارى‏هايى خواهيد داشت. ديدن ادرار ديگران در خواب، علامت آن است كه در اثر بيمارى، دوستان از شما دور مى‏شوند.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب خود را در حال نوشيدن ادرار بينيد، نشانه‏ى آن است كه از مريضى نجات پيدا خواهيد كرد.
1.2.27 ادويه
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر دخترى در خواب ديد كه همراه با غذاى خود ادويه مى‏خورد، به معناى آن است كه جلب ظواهر فريبنده خواهد شد. ديدن ادويه در خواب، به معناى آن است كه در راه رسيدن به لذت‏هاى مادى، از شهرت شما كم مى‏شود.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب ديديد كه ادويه مى‏خوريد، نشانه‏ى آن است كه در كارها موفق مى‏شويد.
1.2.28 اذان
محمدبن سيرين گويد:
هر بنده مصلح و مومن و مستور چون بيند در جايگاهي معروف بانگ نماز شنود يا بانگ نماز دهد، دليل حج بيت الله بگذارد. اگر بانگ نماز در جايگاهي مجهول بود، مكروهي و ناپسندي بدو رسد. اگر اين خواب را مردي فاسق ديد، دليل كه او را به دزدي گيرند. اگر ديد بانگ نماز را از مسجد يا از مناره دهد، دليل كه مردمان را به خدا مي خواند. اگر ديد در بستر خفته بانگ نماز مي داد. دليل كه با زن خودالفت دارد. اگر ديد بانگ نماز در خانه خود مي داد، دليل كه مفلس و درويش گردد و گويند كسي از اهل بيت او هلاك شود. اگر ديد بانگ در چاه يا در سردابه مي داد، دليل كه آن كس زنديق يا منافق است. اگر ديد كه بانگ نماز در كوچه ميداد. دليل بر ماسوي كند.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر مردي بيند با زن خود بانگ نماز مي داد، دليل است كه از دنيا رحلت كند بزودي. و اگر ديد در كلمه هاي بانگ نماز زيادت و نقصاني بود، دليل كه بر مردمان ستم و بيداد نمايد. اگر ديد كودكي بانگ نماز مي داد، دليل كه پدر و مارد را وداع گويد. اگر بيند بانگ نماز در گرمابه مي داد، دليل بدحالي او بود در دين و دنيا. اگر ديد بانگ نماز در قافله يا در لشگرگاه مي داد، تاويلش بد است. اگر بيند محبوسي درزندان بانگ نماز مي داد و اقامه كرد، از زندان رهايي يابد. اگر بيند بانگ نماز به لهو و بازي مي داد، دليل كه هلاك شود. اگر ديد بر سر كوهي بانگ نماز مي داد، دليل كه پادشاه سخن راست گويد و او را به خداي تعالي خواند. اگر ديد در مناره بانگ نماز مي داد، دليل كه بزرگي و فرمانروائي يابد. اگر بيند در كنج خانه بانگ نماز داد، دليل كه در كار حق خيانت كند. اگر بيند درسردابه بانگ نماز داد،دليل كه به سفر زود شود و در آن سفر رنج و بلا كشد و دير بماند. اگر ديد در ميان كوهي بانگ نماز كرد، دليل كه در ميان قومي ستمگر گرفتار آيد و با وي خيانت كنند. اگر ييند بر كرسي يا بر تختي نشسته بود يا ايستاده و به لهو بانگ نماز مي كرد، دليل كه عقل از او زايل شود. اگر ديد ديگري بانگ نماز كرد و او بشنيد. دليل كه به كار عبادت و طاعت كاهل است و كسي او را به خداي تعالي خواند. اگر بيند بانگ اقامت شنود، دليل كه در كارهاي حق توفيق يابد.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
بانگ نماز در خواب بر دوازده وجه است.
اول: حج.
دوم: سخن حق.
سوم: فرمانروائي.
چهارم: بزرگي.
پنجم: رياست.
ششم: سفرطولاني.
هفتم: بريدن.
هشتم: تنگدستي و فقر.
نهم: خيانت.
دهم: جاسوسي.
يازدهم: منافقي.
دوازدهم: بريدن دست.
1.2.29 اذيت و آزار
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد مورد آزار كسي قرار گرفته ايد ، نشانة آن است كه دشمنان بر عليه شما به گفتگو نشسته اند.
2ـ اگر در خواب تجربة آزار دهنده اي را تحمل كنيد ، نشانة آن است كه مي خواهيد در روز بعد ، كارهايتان را با سرعت بسشتر به پيش ببريد.
1.2.30 اراذل و اوباش
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن اراذل و اوباش در خواب: نشانگر آن است كه به شما زيانى خواهد رسيد.

1.2.31 ارتداد
آنلي بيتون مى‏گويد:
ديدن افراد مرتد در خواب، بيانگر دوستانى است كه به شما ضرر مى‏رسانند. حرف‏هاى كفرآميز، علامت بدبختى شما مى‏باشد. اگر در خواب شما را مرتد خواندند، نشان دهنده‏ى سعادتمندى در زندگى مى‏باشد.
1.2.32 ارتش
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن ارتش در خواب، نشانه‏ى نگرانى شما مى‏باشد. براى زن‏ها علاقه داشتن به روابط جنسى است. ارتش در حال جنگ، بيانگر ثروت بزرگ مى‏باشد و رژه ارتش، معنايش موفقيت در مسائل مالى مى‏باشد.
1.2.33 ارتقاء
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد به مقامي والا ارتقاء مي يابيد ، علامت آن است كه با مطالعه و دقت در كارها به پيشرفت و ثروت دست خواهيد يافت.
2ـ اگر خواب ببينيد به سمت آسمان صعود مي كنيد ، علامت آن است كه به ثروتي دست خواهيد يافت ، اما بايد براي حفظ و نگهداري ثروت خود بشتر بكوشيد.
 
هانس كورت مى‏گويد:
اگر در خواب به مقام بالاترى ارتقاء پيدا كرديد، نشانه‏ى دقت در كارها و پيشرفت در زندگى مى‏باشد.
1.2.34 ارث
لوک اویتنهاو مي گويد :
ارث : خلاص شدن از یک موقعیت ناجور
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر خواب ببينيد ارثي به شما رسيده است ، نشانة آن است كه به آرزوهاي خود دست خواهيد يافت.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
دلیل بر آن است که طلب عقب افتادهی شما وصول میشود.
1.2.35 اردو
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد در هوايي آزاد مشغول خوشگذراني در اردويي هستيد ، نشانة آن است كه در انتظار تغييراتي در زندگي خود هستيد ، و آماده براي رفتن به سيفري طولاني و ملال آور خواهيد شد.
 
2ـ اگر درخواب اردوگاهي ببينيد ، نشانة آن است كه دوستان به موقعيتهاي بهتري در زندگي دست مي يابيد و شما به آينده اي تاريك خواهيد رسيد.
 
3ـ اگر دختري خواب ببيند در اردويي شركت كرده است ، علامت آن است كه خواستگار او براي تعيين روز ازدواج متزلزل است اما بعدها ثابت مي شود كه او فرد مهرباني است.        
 
4ـ اگر دختري خواب ببيند در اردوي نظامي به سر مي برد ، نشانة آن است كه با اولين درخواست ازدواج خواهد كرد.
 
5ـ اگر زني شوهردار خواب ببيند در اردوي سربازان به سر مي برد ، نشانة آن است كه دامنش لكه دار مي شود و شوهرش او را طلاق مي دهد.
1.2.36 اردوي کار
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر خواب ببينيد در اردويي مشغول كار هستيد ، علامت آن است كه اتفاقي تلخ براي شما پيش خواهد آمد.

1.2.37 ارز
آنلي بيتون مى‏گويد:
ارز در خواب، نشان پنهان كردن چيزى مى‏باشد. كار كردن با ارز نشانه‏ى پيشرفت در كارها مى‏باشد.

1.2.38 ارزاني
يوسف نبي عليه السلام گويد:
دیدن ارزانی مصیبت بود

1.2.39 ارزن
يوسف نبي عليه السلام گويد:
دیدن ارزن روزی ناگهانی بوی رسد
 
ليلا برايت مى‏گويد:
كاشتن يا خوردنش در خواب، نشانه‏ى آرامش و آسايش در زندگى مى‏باشد.
1.2.40 ارزير
محمد بن سيرين گويد:
اگر بيند كه ارزير بسيار به دست داشت، دليل كه بر قدر آن، وي را چيزي از متاع دنيا حاصل گردد. اگر بيند كاسه و طبق و مانند اين داشت و دانست كه ملك اوست، دليل كه قدر آن، وي را خدمتكار و چاكر بود.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر بيند كه ارزير همي گداخت، دليل بود كه در زبان مردم افتد به بدي.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
ديدن ارزير در خواب سه وجه بود.
اول: منفعت،
دوم: خدمتكار،
سوم: متاع خانه.
 
يوسف نبي عليه السلام گويد:
دیدن آهن ومس و روي و ارزیروغیران تعلق به منفعت دنیا دارد
1.2.41 ارش
محمد بن سيرين گويد:
اگر بيند كه بارش يا چيزي ديگر بارش همي بود او را سود و منفعت بود.
 
جابر مغربي گويد:
اگر بيند كه رسن يا جامه پشمين بود، دليل است كه در سفر به قدر آن مال حرام به دست آورد.
1.2.42 ارقام
آنلي بيتون مى‏گويد:
ديدن ارقام در خواب ، دلالت بر اشتباهات بسيار و آشفتگي فكري دارد .
اگر مراقب اعمال و حرفهاي خود نباشيد ، در معاملة بزرگي شكست مي خوريد.
1.2.43 ارکستر
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد يكي از اعضاي اركستر هستيد و مشغل نواختن ساز ، نشانة آن است كه نامزدتان وفادار و مؤدب خواهد بود و سرگرميهايي دلپذير در زندگي خواهيد داشت.
2ـ اگر خواب ببينيد به آهنگي كه اركستر مي نوازد گوش سپرده ايد ، نشانة‌آن است كه با كسب دانشهاي بشري هر دم صاحب شخصيتي قوي تر خواهيد شد ، و لطف و محبتي فراوان به سوي شما سرازير خواهد شد.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اركستر را در خواب ديدن، علامت آن است كه در جشن بزرگى شركت مى‏كنيد.
1.2.44 اردک ماهي
آنلي بيتون مى‏گويد:
ديدن اردك ماهى در خواب، معنايش اين است كه شما را به مهمانى دعوت مى‏كنند.

1.2.45 اردکون
بدان كه اردكون، شكوفه اي است، ديدنش در خواب دليل بر رنج و بيماري است.

1.2.46 ارگ
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر در خواب صداي ارگ را از كليسا بشنويد ، علامت آن است كه افراد خانواده از يكديگر جدا خواهند شد.
2ـ اگر خواب ببينيدبا ارگ آهنگ دلپذيري را مي نوازيد ، علامت آن است كه از آسايش دنيوي بهرمند مي گرديد و امتيازات اجتماعي زيادي به دست مي آوريد.
3ـ آواز محزوني كه به همراه نواختن ارگ در خواب به گوش برسد ، نشانة از دست دادن دوست يا مقامي است و همچنين حكايت از وظايفي خسته كننده دارد.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب ارگ بسازيد، نشانه‏ى آن است كه خبرهاى خوشى در انتظار شما مى‏باشد. اگر در خواب ارگ بنوازيد، احتمالا مشكلاتى برايتان پيش خواهد آمد.
1.2.47 ارواح
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن روح در خواب ، نشانة آن است كه با مشكلي غيره منتظره مواجه خواهيد شد.
2ـ اگر خواب ببينيد روحي با لباس سفيد در مقابل شما هويدا مي شود ، نشانة‌آن است كه سلامت يكي از بهترين دوستانتان در معرض خطر است.
3ـ اگر خواب ببينيد روحي با لباس سياه در برابرتان ظاهر مي شود ، نشانة‌آن است كه با نيرنگ و بي وفايي ديگران روبرو خواهيد شد.
4ـ اگر با روحي در خواب صحبت كنيد ،‌ نشانة‌آن است كه اگر از منطق و عقل سليم خود پيروي كنيد و از مصيبت و شري كه در زندگي شماست ، جان سالم به در خواهيد برد.
5ـ اگر خواب ببينيد ارواحي به در و خانة شما ضربه مي زنند ،‌ نشانة‌ آن است كه دردسري ناگهاني گريبانتان را خواهد گرفت.
6ـ اگر خواب ببينيد روحي در پشت پارچه اي حركت مي كند ،‌ نشانة‌ آن است كه اگر مي خواهيد مرتكب اشتباه نشويد بايد احساسات خود را كنترل كنيد.
7ـ اگر در خواب احساس كنيد روح يكي از دوستانتان در اتاق شما سرگردان است ، نشانة‌ آن است كه احساس ناامني و نوميدي خواهيد كرد.
8ـ اگر خواب ببينيد ارواح موزيك مي نوازند ،‌ نشانة آن است كه تغييرات نامساعدي در زندگاني شما پديدار مي شود ، و اندوه به محيط خانة شما راه مي يابد.
1.2.48 اروپا
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب به اروپا سفر كرديد، دليل آن كه مسافرتى خواهيد داشت كه منافع مالى خود را تثبيت مى‏كنيد و اگر زنى در خواب به اروپا سفر كند و سفر برايش ناخوشايند باشد، باعث نااميدى دوستان و نامزد خود خواهد شد.
1.2.49 اره
محمدبن سيرين گويد:
اگر در خواب بيند كه با اره درختي بريد، دليل است كه از صحبت مردي كه تعلق بدان درخت دارد، مفارقت جويد و او را بيازارد. و تاويل هر درختي در حرف (دال) بيان نمائيم. اگر بيند كه فرزند يا برادر يا خواهر خويش را با اره به دو پاره ببريد، دليل است كه مانند اين، وي را فرزندي ديگر بيابد، يا بردار يا خواهر.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر ديد كه اره فرا گرفت يا بخريد يا شخصي بدو داد، دليل است كه اگر پسردارد، وي را پسري ديگر آيد، و اگر دختر دارد، وي را دختري ديگر آيد، و اگر فرزند ندارد، چهارپاي دارد. دليل است كه چهارپائي مثل آن نصيب گردد.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
اره درخواب ديدن بر سه وجه بود.
اول: فرزند،
دوم: خواهر،
سوم: انباز(شريک).
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
اگر کسي در خواب ببيند که اره در دست دارد ولي با آن چيزي را نمي برد و کاري انجام نمي دهد نشان آن است که فزون طلب و زياده خواه است و احيانا اين زياده خواهي صورت ناپسند يعني طمع و آز دارد، اما اگر اره به دست داشت و در خواب ديد که درختي را قطع مي کند گوياي آن است که از صاحب آن درخت يا چوب و تخته دور مي شود و بين آن ها مفارقت اتفاق مي افتد. اره بيشتر نشان تعداد است و زياده خواهي وهمه چيز را براي خود خواستن و در خواب اين صفات به صورت اره نمودار مي شوند. چنان چه در خواب ديديد که اره اي از دکان خريديد يا از جائي برداشتيد و يا کسي به شما اره اي بخشيد چنان چه کودک باشيد صاحب خواهر و برادر مي شويد و چنان چه متاهل باشيد خداوند دختري يا پسري به شما عنايت مي فرمايد. اگر اره را به دست يا پاي خود کشيديد بي آن که بريده شود و از جاي آن خون بيايد گوياي آن است که کاري زيان بخش انجام مي دهيد که زيان آن متوجه خودتان خواهد شد.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد با ارة دستي چوبي را اره مي كنيد ، علامت آن است كه زندگي خانوادگي شما لبريز از فعاليت و شور و شوق خواهد بود.
2ـ ديدن اره هاي بزرگ كه با نيروي برق كار مي كنند ، علامت آن است كه پذيرفتن  وظيفه اي بزرگ ، باعث تحول و دگرگوني در زندگي شما خواهد شد. اگر زني چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه نصايح او مورد توجه ديگران قرار خواهد گرفت.
3ـ ديدن ارة فرسوده كه دندانه هايش شكسته است ، علامت آن است كه با حوادثي نامساعد روبرو خواهيد شد و در زندگاني طعم شكست را خواهيد چشيد.
4ـ گم كردن اره در خواب ، علامت آن است كه دست به كارهايي مي زنيد كه برايتان مصيبت و بدبختي به همراه مي آورد.
5ـ شنيدن صداي اره كردن در خواب ، نشانة رسيدن به سعادت و خوشبختي است.
6ـ پيدا كردن اره اي مستعمل در خواب ، نشانة آن است كه كارها نتايجي نامطلوب به همراه خواهند داشت.
7ـ اگر خواب ببينيد اره اي را روي شانة خود حمل مي كنيد ، علامت آن است كه مسئوليتهايي بزرگ و پر منفعت به عهده خواهيد گرفت.
1.2.50 از خجالت سرخ شدن
ليلا برايت مى‏گويد:
معنايش اين است كه عاشق شده‏ايد و جرئت بيان آن را نداريد. اگر شما در خواب سرخ شدن كس ديگرى را بينيد، نشانه‏ى آن است كه به خواستگاريتان مى‏آيند.
1.2.51 ازدحام
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب جمعيت زيادى را در حال ازدحام بينيد، نشانه‏ى موفقيت در انجام كارهايتان مى‏باشيد.

1.2.52 از دست دادن تعادل
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد ناگهان روي چيزي مي خوريد و تعادل خود را از دست مي دهيد ، نشانة آن است كه با بي دقتي وظايف خود را انجام خواهيد داد.
 
2ـ اگر خواب ببينيد ديگران به گونه اي تعادل خود را از دست مي دهند ، نشانة آن است كه از بي دقتي و غفلت ديگران بهره مي گيريد.
1.2.53 ازدواج
لوک اویتنهاو مي گويد :
ازدواج -عروسی : رسیدن به هدف
ازدواج کردن : سود ، خوشبختی ، در برخی موارد میتواند به معنای اختلافات نیز باشد
دیدن شوهر : امیدهای واهی
دیدن زن : در آمد خوب و پشت سرگذاشتن یک موقعیت مشکل به خیر و خوشی
 
 
محمدبن سيرين گويد:
اگر بيند زن خواست، دليل كه شرف و بزرگي اش زايل شود، اگر زن مرده را به زني كرد و با وي جمع گرديد، دليل كه از ملك و مال آن زن او را چيزي حاصل شود. اگر بيند با آن زن جمع نشد، دليل كه چيزي اندك ازمال وي را حاصل شود. اگر زني بيند او را مرده به زني گرفت و در سراي زن با وي جمع شد، دليل كه مال زن نقصان شود، يا حال وي متغير شود. اگر بيند زن خواست، لكن زن را نديد و نامش ندانست، دليل كه اجلش نزديك شده باشد. اگر زن را بيند و سراي مجهول بود و آن سرا از آنِ شخص مرده بود و آن مرد با وي جمع شد، دليل كه آن زن بمرد. اگر آن زن معروف بود، دليل بر نقصان مال زن كند.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر زن شوهردار در خواب بيند ديگر شوهري دارد و عروسي را نديد. دليل بود بر شرف و عزت و زيادتي مال.اگر بيند عروسي خواست كردن و عروسي را نديد و نشناخت، بيم مرگ است او را و بعضي گويند: شخصي بر دست او هلاك شود و اگر بيند بيمار است و زني مجهول خواست و يا كسي ديد زن او شوهر كرد و آن شوهر را به خانه برد، دليل كه مالي بسيار از اين مَمَر به شوهر اور سد. اگر بيند زني نابكار به زني خواست و با وي جمع نشد، آن چه گفتم كمتر بود.
 
جابر مغربي گويد:
اگر بيند دختري دوشيزه را به زني كرد و دوشيزگي او را بستد، دليل كه اندر آن سال او را زني يا كنيزكي حاصل شود و از پادشاه خير و نيكي بيند. اگر بيند به حرام دوشيزگيِ دختري بستد، دليل كه مالي حرام بدست آورد.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
زن گرفتن درخواب بر چهار وجه است.
اول: بزرگي و مقام،
دوم: زيادتي مال،
سوم: سرحالي وآسايش،
چهارم: خرمي و شادي.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر دختري خواب ببيند با پيرمردي ازدواج مي كند ، علامت آن است كه با مشكلات فراواني روبرو خواهد شد . اما اگر خواب ببيند در هنگام جشن ازدواح مردي با لباس سياه از مقابلش مي گذرد و نگاه ملامت آميزي به او مي كند نشانة آن است كه سردي  بي تقاوتي يكي از دوستان او را نااميد مي سازد .
2ـ ديدن مراسم ازدواج ديگران در خواب با ميهماناني شادمان كه لباسهايي زيبا بر تن كرده اند ، علامت آن است كه از زندگي لذتهايي عالي خواهيد برد . اما اگرميهمانان لباسهايي سياه بر تن كرده باشند ، علامت آن است كه در آينده به سوگ كسي خواهيد نشست .
3ـ اگر خواب ببينيد با كسي پيمان ازدواج مي بنديد ، نشانة آن است كه خبرهايي ناگوار خواهيد شنيد .
4ـ اگر خواب ببينيد در جشن ازدواج كسي شركت كرده ايد ، نشانة آن است كه امور شغلي به طرز باور نكردني اميد بخش خواهد شد . و از فكر كردن به افراد مورد علاقة‌خود لذت زيادي خواهيد برد .
5ـ اگر خواب ببينيد در جشن ازدواح واقعه اي ناگوار رخ مي دهد ، علت آن است كه به بيماري مبتلا خواهيد شد . يا از مرگ يكي از اعضاي خانوادة خود رنج خواهيد كشيد .
6ـ اگر دختري خواب ببيند عروس شده است اما هيچ احساس خوشحالي نمي كند ، علامت آن است كه در زندگي به نوميدي دچار خواهد شد ، و در امور عاطفي شكست خواهد خورد .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر به شما پيشنهاد ازدواج شد، نشانه‏ى خوشبختى در زندگى مى‏باشد، شوهر كردن در خواب، نشانه‏ى رفاه مالى است و طلاق گرفتن، علامت آن است كه مورد تهمت ديگران قرار خواهيد گرفت.
1.2.54 ازدواج با افراد کشور ديگر
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد با فردي خارجي ازدواج مي كنيد ، نشانة آن است كه با ديگران به دعوا ومشاجره خواهيد پرداخت .
1.2.55 از زندان آزاد شدن
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب ديديد از زندان آزاد شده‏ايد بدانيد كه غم و اندوه فراوانى در انتظار شما است.

1.2.56 اژدها
محمدبن سيرين گويد:
اژدها به خواب ديدن، دشمن بزرگ و قوي بود. اگر بيند اژدهائي داشت، دليل كه با بزرگان پيوندد. اگر با اژدها جنگ و نبرد مي كرد و بر او خيره شد، دليل كه با دشمن او را جنگ و خصومت افتد و سرانجام دشمن را قهر كند. اگر بيند اژدها را بكشت و گوشت وي بخورد، دليل كه بر دشمن ظفر يابد و مال بستاند و هزينه نمايد.
 
جابر مغربي گويد:
اگر بيند اژدها وي را فرو خورد، دليل بيم از دشمن بود، كه وي را هلاك نمايد. اگر ديد بر پشت اژدها نشسته بود و اژدها مطيع و فرمانبر او بود، دليل كه دشمني بزرگ وي را مطيع و فرمانبر شود و كار او به نظام گردد.
 
لوک اویتنهاو مي گويد :
اژدها : موقعیت ناجور
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
اژدها يک جانور افسانه اي است. در خواب اژدها تصوير قدرت هاي بزرگ و غير مفيد و خطرناک و تزوير آميز است. و دشمني که تسلط بر او در عهده ما نباشد و از جانش بيمناک باشيم مي تواند در خواب ما به صوردت اژدها شکل بگيرد. معبران کهن نيز اژدها را دشمن قوي پنجه دانسته اند. اگر کسي در خواب ببيند که با اژدها مي جنگد نشان آن است که با دشمني قوي پنجه رو در رو قرار مي گيرد و اگر در عالم خواب بر اژدها چيره شود در بيداري بر خصم توفق مي يابد. کشتن اژدها بخصوص اگر خوابيده باشد و حالت جنگ به خود نگيرد فراغت کلي از غم و غصه و رهائي از آرزوهاي محال رنج دهنده است. پس کشتن اژدها نجات از چنين غم هائي است که داريم.
 
يوسف نبي عليه السلام گويد:
دیدن اژدها دشمن بزرگ باشد
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
ديدن اژدها در خواب ، نشانة آن است كه بر نفس شما شهوات تسلط مي يابد و ممكن است به ديگران اجازه دهيد از تمايلات و هوا و هوسهاي شما سوء استفاده كنند ، بايد بر هوا و هوس و نفس خود تسلط پيدا كنيد .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب اژدها را به عنوان يك حيوان افسانه‏اى ديديد، نشانگر آن است كه با شخص بلند مرتبه‏اى همنشين مى‏شويد. ديدن اژدهاى وحشتناك در خواب بيانگر ضرر و زيان است. ديدن اژدهاى زخمى در خواب، نشانه‏ى دشمن خطرناك است كه احتمالا به شما ضرر مى‏رساند و اگر در خواب ببينيد كه اژدها را مى‏كشيد، بدين معنا است كه از مشكلات رهايى پيدا مى‏كنيد.
1.2.57 اسارت
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد اسير شده ايد ، نشانة آن است كه احتمالاً درگير خيانتي خواهيد شد ، كه اگر نتوانيد آن را حل و فصل كنيد ، بدبخت و نوميد مي شويد .اگر در خواب ببينيد كسى زندانى شده است، نشانه‏ى آن است كه شغلى در سطح پايين به دست مى‏آورديد. اگر زنى در خواب خود را زندانى و اسير ببيند، علامت آن است كه به خاطر محبت شوهرش به ديگران، دچار حسادت مى‏شود و مورد سرزنش قرار مى‏گيرد.
1.2.58 اسارتگاه
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن اسارتگاه در خواب ، علامت آن است كه به بدبختي دجار خواهيد شد .
2ـ اگر خواب ببينيد فردي از اسارتگاه آزاد مي شويد ، علامت آن است كه سرانجام از شر بدبختي و نوميدي خود را آزاد خواهيد ساخت .
1.2.59 اسب
حضرت دانيال گويد:
اسب تازي را به خواب ديدن، دليل بزرگي و عز و جاه بود. اگر ديد بر اسب تازي نشسته بود و آن اسب مطيع و به فرمان او بود، دليل كه عز و بزرگي دولت يابد، بر قدر نيكوئي و قيمت اسب. اگر ديد كه اسب را فرا گرفته يا كسي بدو داد و بر وي نشست، دليل كه شرف و بزرگي يابد، ليكن كمتر از آن كه در اسب تازي گفتيم و اگر ديد از آن اسب چيزي كم بود، يازين يا نمد زين يا لگام، دليل كه بر قدر آن نقصان در بزرگي او بود. اگر بيند اسب وي را دم انبوه و دراز بود، دليل كه بر قدر آن وي را خادمان باشند و چاكران و اگر دم اسب او بريده بود، دليل كه وي را خادمان و چاكران نباشند. اگر بيند چيزي از اندام اسب او ناقص بود، دليل كه به قدر آن از عز و شرف او نقصان بود. اگر ديد با اسب جنگ و نبرد همي كرد و اسب غالب بود و فرمانبر وي نبود، دليل كه مصيبت و گناه نمايد.
 
محمد بن سيرين گويد:
اگر بيند بر اسب برهنه نشسته بود، دليل كه مصيبت و معصيت و گناه او بيشتر بود. اگر آن اسب از شخصي ديگر بود،آن چه گفتيم خداوند اسب را بود. اگر ديد اسب برهنه بود. لكن مطيع او شد، دليل بر بزرگي و شرف او بود. اگر بيند بر اسبي نشسته بود و آن اسب بر بام خانه يا بر ديوار ايستاده بود، دليل آن چه گفتيم از گناه بيشتر و صعب تر نمايد. اگر بيند بر اسبي نشسته بود و آن اسب بر هوا مي پريد، يا بيند كهم آن اسب را پرها بود و چون مرغ همي پريد، دليل كه وي را شرف و بزرگي بود در دين و دنيا باشد كه خداوندش سفر نمايد.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر ديد بر اسب ابلق نشسته بود، دليل بر كاري كند كه بر وي گواهي دهند. اگر ديد بر اسب سياه نشسته بود، دليل بر كاري نمايد كه وي را مال و مهتري حاصل شود. اگر بيند بر اسب كميت بود، دليل كه از پادشاه قوت و بزرگي يابد. اگر ديد بر اسب اشقر (سرخ مو) بود، دليل است بر صلاح دين و حرمت او از پادشاه. اگر ديد بر اسب زرد بود، دليل كه اندك بيماري يابد و بر اسب سمند همين دليل بود. اگر بيند بر اسب جرمه بود، دليل است بر خير و صلاح. اگر ديد كه بر اسب سليس بود، دليل است زن خواهد. اگر ديد از اسب فرود آمد، دليل است از شرف و بزرگي بيفتد. اگر ديد از اسب برهنه فرود آمد، دليل كه از گناه و معصيت بازايستد. اگر بيند بر اسب نشسته بود و سلاح تمام پوشيده بود، دليل كه شرفو بزرگي يابد، چنانكه شخص از آن مانع نباشد و دشمن بر او ظفر نيابد. اگر بيند اسب را همي تاخت تا جنگ نمايد، دليل كه از وي گناهي در وجود آيد با ترس و وهمي بدو رسد، بر قدر تاختن اسب. اگر ديد بر اسب نشسته بود و اسب او را در مسجد برد، هيج خير اندر اين نبود، مگر بيند كه اسب او را از آنجا بيرون آورد. اگر ديد اسب او را مراغمه همي كرد، دليل كه مال و دولت يابد. اگر بيند اسب با وي سخن گفت، دليل بود كه كاري نمايد كه مردمان از او به شگفت آيند. اگر ديد اسب بيگانه در سراي وي درآمد، يا دركوچه وي، دليل كه مدري شرف و نام دار در سرا يا در كوچه وي درآيد، به قدر و قيمت اسب و در آنجا مقام سازد. اگر ديد اسبي از كوچه او بيرون رفت، دليل كند كه مردي شريف از كوچه او غائب شود، يا بميرد.
 
جابر مغربي گويد:
اگر بيند اسب ماديا فرا گرفت، يا شخصي بد داد و بر وي نشست، دليل كه زن خواهد و بر وي مبار بود. اگر بيند آن ماديان به گونه سياه بود، دليل كند كه آن زن شريف و نامدار نباشد. اگر بييند آن ماديان ابلق است، دليل كند كه زن را مادر و پدر از يك نسل نباشد. اگر آن ماديان جرمه باشد، دليل كه آن زن خوبروي و با جمال است. اگر آن ماديان سبز رنگ باشد، دليل كند كه آن زن ديندار و پرهيزكار باشد. اگر اشقر بود، دليل كند كه آن زن عزيز و خداوند جاه بود. اگر كميت بود، دليل كه آن زن معاشر و طول دوست بود. اگر ديد آن ماديان كره داشت، دليل كند كه زن را فرزند بود، چنانكه اگر كره او نر بود، دليل كه آن زن را پسر است. اگر ماده باشد، دليل كند كه فرزند زن دختر بود. اگر بيند گوشت اسب همي خورد، دليل كه پادشاه او را خواستار شود و به خويشتن نزديك نمايد. اگر ديد در پس كسي به اسب نشسته بود، دليل كند كه آن مرد كه در پس وي نشسته بود، تابع او شود، اگر بيند اسبان بسيار پيرامون سرا يا كوچه او بودند، دليل كه در آن موضع باران بارد، ياسيلاب روان شود.
 
اسماعيل بن اشعث گويد:
اگر بيند كه بر اسب رهوار نشسته است، دليل كه زن توانگر با صلاح به زني بخواهد و اگر اهل آن نباشد، وي را به چنين زني مصاحبت افتد و از او منفعت و نيكوئي يابد. اگر ديد گوش اسب او بريده بود، دليل كه پيغام مهتران از او بريده شود. اگر ديد اسب بسر درآمد و زود برخاست، دليل كه در بعضي از شغل وي خلل افتد و ديگر بار به صلاح باز آيد. اگر ديد اسبي خريد بي دم و بر وي نشست، دليل كه زني بي اصل را به زني بخواهد. اگر ديد با اسب به هوا بر شد و بعد از آن از هوا فرود آمد، دليل كه بر دست پادشاه هلاك شود. اگر ديد اسب وي را بدزديد، بيم بود كه عيالش هلاك شود. اگر بيند اسب وي گم شد، دليل كه زن را طلاق دهد. اگر ديد اسب خويش را بفروخت، دليل كه عز و جاه او كم شود، يا عيال از وي جدا شود. اگر ديد بر اسب بازگونه نشسته بود، دليل كه از وي به قصد كاري منكر پدي آيد، كه در آن وي رامضرت و ملامت بود.
 
جاحظ گويد:
اسب در خواب، هواي نفس بيننده خواب بود و اگر اسب خويش را سركش بيند، دليل كه هواي نفس او سركش باشد و اگر ديد اسب خويش مطيع و فرمانبر بود، دليل كه هواي نفس او صعب تر بود به بدي، و بدانكه هر اندامي از اندامهاي اسب، نشان بود از پادشاه. اگر خون پادشاه را بر اسب بيند عز و رفعت او بود و مردم عامه اسب به خواب ديدن، عز و بخت بود. اگر بيند اسبي مجهول از محلي بيرون آمد، دليل كه يكي از بزرگان محله از دنيا برود.
 
خالد اصفهاني :
اسب پالاني به خواب، بخت مرد است و هر چند پالاني فرمانبردار باشد، بخت او مطيع تر و فرمانبردارتر بود. اگر بيند كه اسبي پالاني در شهري يا در دهي يا در سرائي شد، دليل كه مردي غريب عجمي در آنجا پديد ايد. اگر بيند بر اسبي درازدم نشسته بود. دليل كه وي را تبع زياده شود، به قدر درازاي دم اسب. اگر به خلاف اين بيند، دليل كه حال بر وي بد شود و عيش بر وي تنگ گردد.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
ديدن اسب در خواب بر پنج وجه بود.
اول: عزواحترام،
دوم: مقام ومرتبت،
سوم: فرمانروايي،
چهارم: بزرگي وعظمت ،
پنجم: خيرو بركت.
اگر بيند يوزه بر اسب او نشسته است، دليل كه جهودي با زن وي فساد نمايد. اگر بيند سگي بر اسب نشسته بود، دليل كه مغي با زن او فساد نمايد.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر اسپندان ديد، دليل غم بود. اگر بيند اسپندان همي خورد، دليل كه به قدر آن وي را غم و اندوه رسد. اگر بيند كسي اسپندان بدو داد، دليل كه غمي از آن كس بر دل وي حاصل شود. اگر ديد او اسپندان به كسي داد، غمي از او بر دل وي حاصل گردد.
 
اسماعيل بن اشعث گويد:
اگر اسپندان داشت، لكن نخورد يا به كسي داد، يا از خانه بيرون افكند، دليل كه او را غم و اندوه كمتر بود. استر
 
محمدبن سيرين گويد:
چون استر درخواب بيند، اگر مطيع نبود مردي بدخوي و چون مطيع بود، نيك بود. اگر بيند بر استري بي زين نشسته بود و ندانست كه استر از آن كيست، دليل كه به سفر رود. اگر بر استر خويش نشسته بود، چون سفر كند با سود و منفعت آيد. اگر بيند بر استر زين يا پالان يا عماري نهاده است، دليل كه زن او نازائيده بود، خاصه كه داند استر ملك او بود، يا شخصي بر او بخشيده بود.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر بيند بر استر ماده سياه نشسته بود وبلند بالا بود، دليل كه زني خواهد كه خداوند حرمت بود. اگر استر را به گونه سفيد بيند، آن زن كه خواهد با جمال و خوبروي بود. اگر استر به گونه سبز ديد، دليل آن كه زن ديندار و پرهيزكار بود. اگر استر به گونه سرخ بيند، دليل كه آن زن مطرب و معاشر دوست بود. اگر استر به گونه زرد يا اشقر بيند، دليل كه آن زن بيمار شود و زرد روي بود. اگر استر برهنه و رام كرده بيند، دليل كند بر مردي ضعيف.
 
جابر مغربي گويد:
استر ماده در خواب مولازاده بود. اگر استرنر بود سفر بود و بعضي از استادان اين صناعت گفته اند: استر نر مرد بود و استر ماده، زن. اگر بيند از كسي استر ماده بخريد، دليل كه از كسي كنيزك بخرد. اگر بيند كه استر ماده بفروخت، دليل كه كنيزك بفروشد يا از كنيزك جدا شود. اگر ديد كه بر استر ماده نشسته بود، دليل كه زني كند كه هرگز وي را فرزند نيايد. اگر بيند كه بر استر نر نشسته بود، دليل كه عمر وي دراز بود و مرداش حاصل شود. اگر بيند استر از پس وي مي دويد، دليل كه وي را غمي رسد.
 
اسماعيل بن اشعث گويد:
اگر ديد استر نوحه همي كرد، دليل نمايد بر زيادي مال از جهت زنان. اگر ديداستر با وي سخن گفت، دليل كه كار عجب وي را پيش آيد و مردمان را زا آن شگفت آيد، اگر ديد استري را بكشت، دليل كه مال يابد، اگر ديد وي بمرد يا ضايع شد. دليل است كه از كنيزك جدا شود.اگر استر نر بود، نشانه صحبت مردي بود و بدانكه گوشت و پوست استر مال بود و بعضي از معبران گفته اند: گوشت استر بيماري بود. اگر ديد شير استر همي خورد، دليل بود بر دشواري و ترس و بيم وي به قدر شير كه خورد بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن استر بر پنج وجه بود.اول: سفر باشد، دوم: زندگاني دراز، سوم: ظفر بود بر دشمن، چهارم: جمال و آرايش، پنجم: مرد احمق بود. و استر ماده زن نازائيده بود واستر كرده منفعت و يافتن مراد بود.
 
فرويد گويد :
اگر در خواب اسب بارکش بيند ، بختش را ديده است که هرچه رامتر باشد کامرواتر است
اگر بيند يک اسب بارکش وارد خانه اي شد ، مردي غريب به آن خانه خواهد آمد
اگر بيند بر اسبي دم دراز سوار است ، به اندازه دازي آن طرفدار پيدا کند و اگر دم اسب کوتاه باشد طرفدارانش را از دست خواهد داد
 
لوک اویتنهاو مي گويد :
سفید : لذت
سیاه : مشکلات
اسبی که بر دو پای خود به هوا بر میخیزد : افتخار بزرگ
اسب سواری : آرزوهای بر آورده شده
افتادن از اسب : ناراحتی زیاد
اسب سرکش : مرگ
دارای یک اسب بودن : کامیابی
نعل کردن اسب : یک مقام ، یک موقعیت شغلی مهم
اسب مرده : کار زیاد
اسب لاغر : مانع
سیاه و سفید : یک کار پر خطر
بالا رفتن بروی یک اسب : عزاداری
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
ديدن اسب در مجموع بسيار نيکو است. معبران اسلامي نوشته اند که ديدن اسب عربي در خواب نشاني است از عزت و جاه و مقام . اگر کسي ببيند که بر اسب نشسته و اسب رام او مي باشد و به سهولت فرمان مي برد نشان آن است که بيننده خواب به جاه و مقام مي رسد و به سهولت کامروا مي گردد ولي اگر اسب نا آرام و خروشنده بود به زحمت و تلاش بسيار پيروزي حاصل مي شود. در مجموع اسب کام است و مراد و مقصود. نفايش الفنون نوشته اسب ولايت و دولت است و در عين حال زن. نفايس الفنون تصريح دارد که اگر کسي در خواب بر اسب سفيد نشسته باشد پادشاهي يابد. معبران به طور عموم دم اسب را به خدمتکاران تعبير کرده اند يا کساني که از شما حرف شنوي دارند و يا فرمان مي برند. در همين زمينه ابن سيرين مي گويد اگر ديديد اسبي داريد که دم پر پشت و انبوه دارد نشان آن است که عده اي زياد از شما اطاعت و پيروي مي کنند. چنان چه ديديد اسبي در اختيار داريد که فاقد زين يراق و نمد و دهنه است گواه نقصان در پيروزي شما است. در ميان رنگ هاي اسب که مي شناسيم، اسب زرد و سمند چندان نيکو نيست چه اين که بر بيماري دلالت دارد. اسب با رنگ غير معقول نيز توفيق کاذب است. اسب سفيد شرف و عظمت است. اسب سياه امري است مخاطره آميز و کاري است دشوار که سر راه شما قرار مي گيرد.سوار بودن بر اسب نيکو است اما فرود آمدن از اسب خوب نيست مگر اين که اسب زرد باشد در اين صورت به شما نويد مي دهد که از بيماري شفا مي يابيد. درصورتي که بيمار باشيد. نوشته اند اسب سبز دين داري است و چنان چه کسي بر ماديان سبز رنگي نشسته در آينده با زني متقي و پرهيزگار و دين دار رو به رو مي شود . معبران ماديان را به زن تعبير کرده اند و کره اسب را فرزند. اجتماع اسبان نشان نزول باران است. از حاجظ نقل شده که اسب در خواب هواي نفس بيننده خواب است. چه مراد و خواست هم نوعي هواي نفس است. هر چه اسب سرکشتر باشد هواي نفس بيشتر و هر چه اسب رام تر باشد تسلط بر نفس آسان تر است و يحتمل کام جويي ممکن تر. باز مي گويد اگر ديديد اسبي ناشناخته از خانه بيرون آمد از آن خانه کسي مي ميرد.
 
يوسف نبي عليه السلام گويد:
دیدن اسب کار بالا گیرد
هر که خود را بر اسب زین دار بیند زن توانگر بخواهد که به مراد وی برسد اسب برهنه هم خوب است
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر در خواب اسب سفيدي را تماشا كنيد يا سوار آن شويد ، علامت آن است كه با زنان و مردان خوش بر خورد معاشرت خواهيد داشت . اما اگر اسب سفيد كثيف و لاغر باشد ، نشانة آن است كه دوست يا زني حسود از اعتماد شما سوء استفاده مي كند . اما اگر اسب سياه باشد ، نشانة آن است كه بخت يار شما خواهد بود اما با اين همه ، متوسل به فريت و نيرنگ مي شويد و دست به كاري خطا مي زنيد .
2ـ اگر زني خواب ببيند بر اسبي سفيد سوار شده است ، نشانة آن است كه شوهرش نسبت به او بي وفا خواهد بود .
3ـ ديدن اسبهايي با رنگ تيره در خواب ، علامت آن است كه برخي از لذتهاي زود گذر را تحربه خواهيد كر د .
4ـ اگر خواب ببينيد با اسبي از نژاد اصيل و رنگ كهر سواري مي كنيد ، نشانة آن است كه به ثروتي دست مي يابيد . اگر زني چنين خوابي ببيند ، نشانة آن است كه او خود را تسليم پيشرفتهاي زود گذر و ماديات       مي كند .
5ـ اگر در خواب اسب تندرويي ببينيد يا بر آن سوار شويد ، علامت آن است كه زندگي اي راحت و آسوده خواهيد داشت .
6ـ سوار شدن بر اسبي سركش در خواب ، علامت آن است كه در اثر حماقت زير دستان يا دوستي از منافع شما سوء استفاده مي كند .
7ـ اگر خواب ببينيد اسبي با اسبهاي ديگر در حال فرار است ، نشانة آن است كه خبر بيماري دوستي به گوش شما خواهد رسيد .
8ـ اگر در خواب اسبي از نژاد اصيل ببينيد ، نشانة آن است كه در ساية زندگي بسيار آسوده دست به اعمالي غير اخلاقي خواهيد زد .
9ـ ديدن كره ماديان در خواب ، نشانة تفاهم و دوستي بين افراد است .
10ـ اگر خواب ببينيد سوار بر اسب از رودخانه اي مي گذريد ، علامت آن است كه به زودي در زندگي اقبال به شما روي مي آورد . اما اگر آب رودخانه متلاطم و ناآرام باشد ، نشانة آن است كه خوشيها به نوميدي مبدل      مي گردند .
11 ـ اگر خواب ببينيد بر پشت اسبي سوار شده ايد و از رودخانه اي زلال و زيبا مي گذريد ، نشانة آن است كه آرزوهاي شما به سرعت برآورده مي شود . اگر مردي تاجر ، چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه به ثروتي فراوان دست خواهد يافت .
12ـ ديدن اسب زخمي در خواب ، نشانة آن است كه دوستان به دردسر خواهند افتاد .
13ـ ديدن اسب مرده در خواب ، علامت هجوم نوميديهاست .
14ـ اگر خواب ببينيد سوار بر اسبي هستيد كه يورتمه مي رود ، نشانة آن است كه آرزوهاي شما به سختي برآورده مي شود . اگر خواب ببينيد از روي اسبي كه يورتمه مي رود به زمين مي افتيد ، علامت آن است كه در كار خود رقيب مقتدري خواهيد داشت كه اجازه نمي دهد به پيروزي كامل دست يابيد .
15 ـ اگر خواب ببينيد اسبي به شما لگد مي زند ، نشانة‌آن است كه به خواستگاري زني مي رويد كه شما را     نمي پذيرد . و به علت بيماري و عدم سلامت زندگي نابساماني خواهيد داشت .  
16ـ اگر خواب ببينيد دهنة اسبي را مي گيريد و اسب را رام مي كنيد يا زين كه در هر كاري موفق خواهيد بود . اما اگر در خواب موفق نشويد دهانة اسب وحشي را بگيريد يا زيني بر پشت او بنهيد و اسب بگريزد ، علامت آن است كه بخت و اقبال به شما پشت مي كند .
17ـ ديدن اسبهاي خال دار در خواب ، علامت آن است كه دست به هر كاري كه بزنيد ، سودآور خواهد بود .
18ـ اگر خواب ببينيد نعل اسبي داريد ، علامت آن است كه يقيناً به موفقيت دست خواهيد يافت . اگر دختري چنين خوابي ببيند ، نشانة آن است كه همسري وفادار خواهد يافت .
19ـ اگر در خواب نعل اسبي ببينيد ، علامت آن است كه با تلاش خود ثروتي گرد مي آوريد .
20 ـ ديدن اسبهاي مسابقه در خواب نشانة آن است كه در زندگي بيشتر به خوش گذراني مي پردازيد .
21ـ اگر خواب ببينيد با اسبي در مسابقه اي شركت كرده ايد ، علامت آن است كه سعادتمند مي شويد و از زندگي خود لذت مي بريد .
22ـ اگر خواب ببينيد اسبي رامي كشيد ، نشانة آن است كه با خودخواهي دوستان را از خود دور مي كنيد .
23ـ اگر خواب ببينيد بر اسبي بي زين سوار شده ايد ، علامت آن است كه با تلاش بسيارتحمل سختيهاي زندگي به ثروت و آسايش دست مي يابيد .
24ـ اگر زني خواب ببيند ، بر اسبي بي زين سوار شده است ، نشانة آن است كه ديگران به او كمك خواهند كرد تا زندگي اي فارغ و آسوده داشته باشد .
25ـ اگر خواب ببينيد اسبي را قشو مي كنيد ، نشانة آن است كه از كار اصلي خود براي كسب لذتهاي زودگذر فارغ مي شويد .  
26ـ اگر خواب ببينيد دم يا يال اسبي را آرايش مي كنيد ، علامت آن است كه از كار اصلي خود براي كسب لذتهاي زودگذر فارغ مي شويد .
27ـ اگر خواب ببينيد سوار بر اسب از تپه اي بالا مي رويد و ناگهان اسب سرازير مي شود و شما بر نوك تپه تتها مي مانيد ، نشانة آن است كه بر عليه كينه و نيرنگ دشمنان مبارزه مي كنيد و سر انجام پيروز مي شويد . اما اگر با  اسب به نوك تپه برسيد ، علامت آن است كه اتفاقي به مقامي والا دست مي يابيد .
28ـ اگر دختري خواب ببيند سوار بر اسب سياهي است ، نشانة آن است كه آرزوهاي او در مواقع غير قابل پيش بيني بر آورده مي شود .
29ـ اگر در خواب به اسبي تازه وارد نگاه كنيد ، علامت آن است كه ناراحتي به شكل غريبي محو مي شود و آسايش و رفاه شما را در بر مي گيرد.
30ـ اگر خواب ببينيد نعل كوچكي بر پاي اسبي مي كوييد كه اندازة پاي او نيست ، نشانة آن است كه در شراكت با ديگران متهم به عملي خطا مي شويد.
31ـ اگر خواب ببينيد سوار بر اسبي از تپه اي پايين مي آييد ، علامت آن است كه اتفافاتي شما را نوميد مي سازد.
32ـ اگر دختري خواب ببيند دوستي پشت سر او سواري مي كند ، علامت آن است كه مورد توجه مردي بلندمرتبه قرار خواهد گرفت. اما اگر در خواب بترسيد ، نشانة آن است كه شايد حسادت ديگران را نسبت به خود برانگيزيد.
33ـ اگر دختري خواب ببيند به هنگام پياده شدن از اسب ، اسب تبديل به خوكي مي گردد ، علامت آن است كه خواستگاري مردي ثروتمند را ناديده مي گيريد و ترجيح مي دهد كه فعلاً مجرد باشد.
34ـ اگر دختري خواب ببيند سوار بر اسب سفيد از تپه ها بالا و پايين مي رود و فردي با اسب سياه او را تعقيب مي كند ، نشانة آن است كه مدتي ميان اندوه و شادي در نوسان خواهد بود . و در اين مدت دشمني مدام مي كوشد ، او را مغلوب سازد .
35ـ اگر خواب ببينيد اسبي با اندام انسان روي تخت خوابي فرود مي آيد ، و هر چه به شما نزديكتر مي شود اندام او به مردي شباهت مي يابد و چيزي به سوي شما مي اندازد كه اول شبيه لاستيكي است و بعد مانند زنبور بزرگي ، علامت آن است كه آرزوها و اميدها از دست رفته ديگر بار به دست نمي آيد .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن اسب در اصطبل، نشانه‏ى سعادت و خوشبختى است. اگر در خواب سوار بر اسبى آرام باشيد، نشانگر آن است كه راه پيشرفت و ترقى را آرام آرام طى مى‏كنيد. اگر ديديد كه سوار بر اسبى سركش شده‏ايد، بدين معنا است كه به هدف خود نمى‏رسيد. اگر در خواب خود را مشغول رم كردن اسب ببينيد، نشانه‏ى آن است كه از لحاظ مادى و معنوى در خطر هستيد.
1.2.60 اسباب بازي
منوچهر مطيعي تهراني گويد :هوس هاي زودگذر آميخته به سبک سري هاي ما درخواب به شکل اسباب بازي اعم از عروسک يا چيزهاي ديگر تجسم مي يابند. عروسک بي اعتقادي و سست رائي است و چنانچه ببينيد در خواب عروسکي داريد گوياي آن است که به قدر کفايت براي انجام کار مهمي که پيش روي شما قرار گرفته نه اعتقاد داريد و نه اراده . اگر عروسک به کسي مي دهيد خواب شما مي گويد به نيرنگ و فريب متوسل مي شويد و کاري مي کنيد که براي شما مي تواند دل خوش کننده باشد اما براي ديگري بي محتوا و پوچ است. اگر دختر جواني هستيد و در خواب عروسک ديديد نشان آن است که عشقي در مسير زندگي شما پيدا مي شود و چنانچه زن جواني هستيد صاحب فرزند مي شويد يا ضمير نا خودآگاه تان ضرورت وجود يک فرزند را تذکر مي دهد. اسباب بازيهاي ديگر با توجه به نوع آن ها مي توانند تعبير و معاني مختاف داشته باشد. اسب بازيچه چوبي خودکامگي و غرور است که موجب تخفيف شان شما مي شود.اگر در خواب طناب بازي مي کنيد خوابتان به شما مي گويد از کاري که توفيق حاصل نکرده ايد منصرف شويد و تکرار نکنيد چون هر قدر بدويد باز در جاي اوليه خواهيد بود و جز خستگي چيزي براي شما باقي نمي گذارد. اسباب بازي هاي مکانيکي عموما نيرنگ و فريب هستند چه کسي به شما بدهد و چه شما به کسي هديه کنيد. اگر خود را در يک فروشگاه اسباب بازي ديديد در آينده نزديک عده اي گرد شما را مي گيرند که مي خواهند شما را به انجام کاري وا دارند که آن عمل سود بخش نيست. آتيانوس مي گفت در دختران و پسران جوان اشتياق به ازدواج و تشکيل کانون خانوادگي به صورت اسباب بازي و به خصوص عروسک در خواب تجسم مي يابد.حيوانات بخصوص حشرات مدل و بازيچه که غالبا از پلاستيک ساخته مي شود رنجي است که از نيش زبان مردم مي بريد.
لوک اویتنهاو مي گويد :
اسباب بازی : مسثله در بین زوج
1.2.61 اسباب خانه
ليلا برايت مى‏گويد:
تميز كردن اثاثيه‏ى خانه در خواب، نشانه‏ى بهبود اوضاع اقتصادى است.

1.2.62 اسباب سفر
لوک اویتنهاو مي گويد :
دیدن : از دست دادن شغل شما را تهدید میکند
سفر کردن با بار بسیارزیاد : غم و غصه و یا خرج بیهوده
1.2.63 اسب سواري
آنلي بيتون مى‏گويد:
ديدن اسب سوار در خواب براى زن‏ها و دخترها، نشانه‏ى يك عشق مخفيانه است و براى مردها، شنيدن اخبار مهم است.
1.2.64 اسباب کشي
خالد اصفهاني گويد:
اگر بيند به خانه بزرگتري اسباب کشي کرد دليل آن است که اشتياق زياد براي پر معنا کردن ومفهوم دادن به زندگي دارد
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب خود را مشغول اسباب كشى ديديد، نشانگر آن است كه به زودى اتفاقاتى رخ مى‏دهد كه مجبور مى‏شويد، حالت مبهم خود را تغيير دهيد.
1.2.65 اسپند
منوچهر مطيعي تهراني گويد :اسفند يا اسپند دود کردن در خواب نمايانگر هراسي است که از آينده داريد. چنانچه در خواب ديديد که اسفند در آتش مي افکنيد موردي پيش مي آيد که از انجام کاري هراس داريد. اسفند را در بيداري براي دفع چشم زخم دشمنان و بد خواهان در آتش مي افکنيم در خواب نيز تجسم مکانيسم دفاعي روح ماست در مقابل حوادث بيم آور آينده و به هيچوجه بد نيست.
1.2.66 اسپندان
ابراهيم كرماني گويد: اگر اسپندان ديد، دليل غم بود. اگر بيند اسپندان همي خورد، دليل كه به قدر آن وي را غم و اندوه رسد. اگر بيند كسي اسپندان بدو داد، دليل كه غمي از آن كس بر دل وي حاصل شود. اگر ديد او اسپندان به كسي داد، غمي از او بر دل وي حاصل گردد.
اسماعيل بن اشعث گويد: اگر اسپندان داشت، لكن نخورد يا به كسي داد، يا از خانه بيرون افكند، دليل كه او را غم و اندوه كمتر بود.
1.2.67 استاد دانشگاه
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن استاد دانشگاه در خواب، معنايش آن است كه به خاطر بى‏دقتى و بدشناسى دچار خطر مى‏شويد.

1.2.68 استر
محمدبن سيرين گويد:
چون استر يا درخواب بيند، اگر مطيع نبود مردي بدخوي و چون مطيع بود، نيك بود. اگر بيند بر استري بي زين نشسته بود و ندانست كه استر از آن كيست، دليل كه به سفر رود. اگر بر استر خويش نشسته بود، چون سفر كند با سود و منفعت آيد. اگر بيند بر استر زين يا پالان يا عماري نهاده است، دليل كه زن او نازائيده بود، خاصه كه داند استر ملك او بود، يا شخصي بر او بخشيده بود.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر بيند بر استر ماده سياه نشسته بود وبلند بالا بود، دليل كه زني خواهد كه خداوند حرمت بود. اگر استر را به گونه سفيد بيند، آن زن كه خواهد با جمال و خوبروي بود. اگر استر به گونه سبز ديد، دليل آن كه زن ديندار و پرهيزكار بود. اگر استر به گونه سرخ بيند، دليل كه آن زن مطرب و معاشر دوست بود. اگر استر به گونه زرد يا اشقر بيند، دليل كه آن زن بيمار شود و زرد روي بود. اگر استر برهنه و رام كرده بيند، دليل كند بر مردي ضعيف.
 
جابر مغربي گويد:
استر ماده در خواب مولازاده بود. اگر استرنر بود سفر بود و بعضي از استادان اين صناعت گفته اند: استر نر مرد بود و استر ماده، زن. اگر بيند از كسي استر ماده بخريد، دليل كه از كسي كنيزك بخرد. اگر بيند كه استر ماده بفروخت، دليل كه كنيزك بفروشد يا از كنيزك جدا شود. اگر ديد كه بر استر ماده نشسته بود، دليل كه زني كند كه هرگز وي را فرزند نيايد. اگر بيند كه بر استر نر نشسته بود، دليل كه عمر وي دراز بود و مرداش حاصل شود. اگر بيند استر از پس وي مي دويد، دليل كه وي را غمي رسد.
 
اسماعيل بن اشعث گويد:
اگر ديد استر نوحه همي كرد، دليل نمايد بر زيادي مال از جهت زنان. اگر ديداستر با وي سخن گفت، دليل كه كار عجب وي را پيش آيد و مردمان را زا آن شگفت آيد، اگر ديد استري را بكشت، دليل كه مال يابد، اگر ديد وي بمرد يا ضايع شد. دليل است كه از كنيزك جدا شود.اگر استر نر بود، نشانه صحبت مردي بود و بدانكه گوشت و پوست استر مال بود و بعضي از معبران گفته اند: گوشت استر بيماري بود. اگر ديد شير استر همي خورد، دليل بود بر دشواري و ترس و بيم وي به قدر شير كه خورد بود.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
ديدن استر بر پنج وجه بود.
اول: سفر باشد،
دوم: زندگاني دراز،
سوم: ظفر بود بر دشمن،
چهارم: جمال و آرايش،
پنجم: مرد احمق بود.
استر ماده زن نازائيده بود واستر كرده منفعت و يافتن مراد بود.
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
استر يا قاطر را معبران به چيزهاي مختلف تعبير کرده اند. مولف نفايس الفنون سوار بودن بر استر را نشان عمر دراز دانسته ولي چند معبر ديگر استر را در خواب زن دانسته اند. بخصوص استر ماده را. اگر ببينيد که سوار استري هستيد که زين و پالان و دهنه دارد زندگي شما در خانواده روال مطلوبي مي گيرد و اگر ازدواج نکرده ايد ازدواج مي کنيد و چنان چه ازدواج کرده ايد و با همسر خود اختلاف داريد رفع کدورت مي شود و صلح و دوستي جاي آن را مي گيرد. مرد مجرد جوان اگر خود را در خواب سوار بر استر ببيند بزودي ازدواج مي کند و اگر دختر جواني ببيند که روي استري با زين و پالان نشسته بزودي خوستگاري پيدا مي کند و به خانه بخت مي رود. گوشت استر مال زن است. خوردن گوشت قاطر خوردن مال زن است. يافتن يک استر مجهول در بيابان گوياي آن است که در آينده با زني آشنا مي شويد و چنان چه جوان باشيد اين مي تواند مويد يک عشق و ازدواج باشد. شير استر غم و رنج و اندوه است و در خواب خوردن شير قاطر نيکو نيست. ابن سيرين نوشته اگر بر استري سوار هستيد که مشاهده مي کنيد آن استر بد خو و سر کش است نشان آن است که خودتان رفتاري ناپسند داريد و بايد در اصلاح خويش بکوشيد. استر سياه زن خوب روي بلند بالا است. استر زرد بيماري و ابتلا است که بيشتر متوجه زن خانه مي شود. اگر در خواب ديديد که با استري حرف مي زنيد نشان آن است که عملي غير معمول انجام مي دهيد که موجب حيرت و اعجاب ديگران مي شود.
 
يوسف نبي عليه السلام گويد:
دیدن لگد زدن استر به او مال یابد
1.2.69 استراحت
اچ ميلر مى‏گويد:
اگر در خواب خود را مشغول استراحت ديديد، نشانگر سعادت و خوشبختى است.

1.2.70 استحمام
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر شخصي جوان خواب ببيند حمام مي كند ، نشانة‌ آن است كه به جنس مخالفي دل داده است ، و در هراس است كه مبادا در اثر تبليغات منفي ديگران نسبت به فرد مورد نظر عقيده اش تغيير يابد .
2ـ اگر زني حامله خواب ببيند استحمام مي كند ، دلالت بر آن دارد كه سقط جنين خواهد كرد . و اگر مردي در خواب خود را در حال استحمام و شستشو ببيند ، به اين معناست كه مورد بي وفايي خواهد شد . بعد از چنين خوابي هر نوع معامله اي بايد با احتياط و محافظه كاري انجام شود .
3ـ اگر همراه ديگران در خواب خود را مشغول شستشو و استحمام ببينيد ، نشانة آن است كه بايد از دوستان شرور دوري كنيد ، اين خواب بدنامي و رسوايي به دنبال دارد .
4ـ اگر خواب ببينيد با آبي گل آلود در حال استحمام هستيد ، دلالت بر آن دارد كه دشمنان در نزديكي شما هستند .
5ـ اگر بيوه زني خواب ببيند استحمام مي كند ، نشانة آن است كه از پيمانهاي قبلي خود دست برداشته است و در انتظار شوهري ديگر است .
6ـ اگر دختران خواب ببينند در حال استحمام هستند ، بايد از گرفتن دوست بپرهيزند .
7ـ استحمام با آب گرم معمولاً نشانة آن است كه وقايع بدي در انتظار شماست .
8ـ استحمام با آب سرد و پاكيزه نشانة آن است كه در مدتي طولاني سلامت خواهيد بود . و با شادماني زندگي خواهيد كرد .
9ـ آب تني و شستشو در آب دريا ، نشانة آن است كه بعد از كسب دانش ، شغلي مورد علاقه به دست خواهيد آورد .
1.2.71 استخدام
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد بي كار هستيد و براي استخدام به دنبال كار مي گرديد ، علامت آن است كه از روي وجدان كار مي كنيد و براي همين نبايد نگران چيزي باشيد . زيرا ديگران هميشه به شما و كارتان نيازمندند .
2ـ اگر خواب ببينيد ديگران را استخدام مي كنيد ، علامت آن است كه در امور مالي زيان خواهيد كرد .
1.2.72 استخر
استخر تجسمي است از خواستها و نفسانيات که بيشتر جنبه بزرگي طلبي دارند. استخر به تنهايي چيزي را در خواب بازگو نمي کند مگر آبي که درون آن هست و براي روشن شدن اين نکته بايد به کلمه آب مراجعه کنيد چون صافي و صفا و روشني يا کدورت و تيرگي آب درون استخر بازگوينده خوابي است که شما ديده ايد. اگر در خواب استخري خالي ديديد که به شما تعلق داشت و در خانه خودتان بود گوياي اين است که در آينده با بيهودگي يک کار انجام شده روبه رو مي شويد. اگر ببينيد که خودتان را در آب استخر يا حوض مي شوييد که اين عمل را به نيت پاک شدن بدن انجام مي دهيد از آلودگي پاک مي شويد و به نوشته ابن سيرين از گناهي توبه مي کنيد. چنانچه ببينيد که در استخري با آب صاف و روشن شنا مي کنيد عمري با نشاط در پيش داريد و کامروا مي شويد ولي اگر آب کدر و تاريک بود غمي و اندوهي سر راه شما قرار مي گيرد. آب عفن و بد بود بيماري است. اگر کنار استخر سبزه روييده و باغچه اي پر از گل وجود داشت کاري مي کنيد که سود آن عايد ديگران مي شود.
1.2.73 استخراج معدن
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن استخراج معدن در خواب، بدين معنا است كه شما از آينده واهمه داريد.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب خود را مشغول استخراج مواد معدنى ديديد، معنايش آن است كه دشمن در تلاش است تا سوابق بد شما را بر ملا سازد و به شهرت شما صدمه وارد كند.
1.2.74 استخوان
محمدبن سيرين گويد:
استخوان در خواب، مالي بود كه مردم بدان معيشت كنند. اگر بيند كه استخوان فراگرفت و بر آن استخوان گوشت بود، دليل بود كه بر قدر آن گوشت خير و مال يابد. اگر بيند كه بي گوشت بود، دليل كند كه اندكي خير بدو رسد. اگر بيند كه او به كسي استخوان داد، دليل كه از او بدان كس خير رسد.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر بيند كمه استخوان كسي را كه شكسته بود مي بست، دليل كند كه بزرگي و صنعتهاي گوناگون يابد و كردار نيك كند و بعضي از معبران گفته اند: كار بينوائي از او به نوا گردد.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
ديدن استخوان به خواب هفت وجه بود.
اول: امل و آرزو،
دوم: خويشاوندان،
سوم: فرزند،
چهارم: قيم خانه و سرپرست،
پنجم: مال و ثروت،
ششم: برادران،
هفتم: دوست وشريک بود.
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
مي دانيم که استخوان تشکيل دهنده اسکلت و قوام بدن آدمي و حتي حيوانات بر اسکلت است و لاجرم استخوان. معبران در مورد استخوان عقايد متفاوت دارند ولي غالبا آن را (مال) تعبير کرده اند يعني ثروتي که قوام زندگي شما بر آن است. به دارائي و اندوخته خويش متکي هستيد و هر چه بيشتر باشد در خواب به صورت استخوان هاي محکم تر مجسم مي شود. (نفايس الفنون) استخوان را (مال حرام) دانسته و ابن سيرين فقط مال شناخته ليکن مجموعا معاش آدمي در خواب به صورت استخوان ظاهر مي شود. يافتن استخوان به دست آوردن مال است. بخصوص اگر گوشي به آن چسبيده باشد. اگر سر سفره نشسته بوديد و کسي قطعه استخواني همراه با گوشت از ظرف خودش برداشت و در بشقاب شما نهاد خواب شما مي گويد بوسيله کسي پولي به دست مي آوريد که تقريبا بدون زحمت و تلاش به چنگ شما مي افتد. داشتن استخوان در جيب، تامين مالي است و اندازه آن به اندازه استخوان مربوط مي شود. بزرگ باشد تامين بيشتر است و کوچک باشد تامين کمتر. دادن استخوان به ديگران گوياي کمک و مساعدت است از سوي شما. اگر شما به کسي استخوان مي دهيد که گوشتي بر آن چسبيده کمک و مساعدت شما سبب مي شود که آن شخص به سود و خير و برکت برسد و چنان چه گيرنده استخوان در خواب ناشناس باشد عمل شما يک کار خير عمومي است. چنانچه در خواب ديديد استخواني در راه افتاده و شما آن را با نوک پا زديد و دور انداختيد موردي پيش مي آيد که منع خير مي کنيد. نه سودي به شما مي رسد و نه راضي مي شويد که ديگران از آن بهره مند شوند. اگردر خواب ببينيد که استخواني چرب است به طوري که دست و انگشتان و آستين شما را آلوده کرد خواب شما مي گويد از طريق غير مجاز نفعي مي بريد که بعد ها و جدانتان احساس ناراحتي مي کند و خودتان رااز انجام آن کار سرزنش مي کنيد. حالا اگر درخواب ديديد که استخوان شما شکسته در امر معاش شما خللي پيش مي آيد. اگر کاسب هستيد به علتي که چندان مهم و زياد نيست ضرر مي کنيد و اگر کارمند و حقوق بگير هستيد از حقوق شما کسر مي شود ولي اگر ديديد که محل شکستگي را بسته و احتمالا گچ گرفته ايد يا چوب نهاده و باند پانسمان کرده ايد براي شما حادثه اي پيش مي آيد که صرفا مالي است و احتمال ضرر و زيان هست که چنانچه هشياري به خرج دهيد ميتوانيد يا آن را جبران کنيد و يا از پذيرفتن زيان برهيد. بستن استخوان ديگران نيکو کاري است که از جانب شما انجام مي گيرد.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد استخوانهايتان از زير پوست بدن تان بيرون زده است ، نشانة آن است كه كسي قصد دارد شما را به خيانت وادار كند .
2ـ ديدن تپه اي از استخوان در خواب ، نشانة آثار قحطي و آلودگي است .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن استخوان در خواب، نشانه‏ى انجام دادن كارهاى زياد است. اگر در خواب ببينيد كه جلوى سگى استخوان مى‏اندازيد، نشانه‏ى آن است كه ديگران محبت‏هاى شما را ناديده مى‏گيرند. اگر در خواب استخوان يك مرده را ببينيد، بيانگر نياز شديد شما به چيزى است.
1.2.75 استخوان ماهي
ليلا برايت مى‏گويد:
قورت دادن استخوان ماهى در خواب، دلالت بر تنفر دارد.

1.2.76 استعفاء
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد از مقامي استعفاء مي دهيد ، علامت آن است كه وظايف جديد را به نحوي نامطلوب آغاز خواهيد كرد .
2ـ اگر خواب ببينيد ديگران از مقام خود استعفاء مي دهند ، علامت آن است كه خبرهايي ناخوشايند به گوشتان خواهد رسيد .
1.2.77 استغفار
بدان كه استغفار كردن اَسْتَغْفِرُالله بود به معني آمرزش خواست از خداي عزوجل.
 
محمدبن سيرين گويد:
اگر بيند كه در خواب استغفار مي كرد، دليل است ايزد بر او مال و فرزندان ارزاني دارد.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
استغفار كردن درخواب چهار وجه بود.
اول: مال،
دوم: فرزند،
سوم: آمرزش از حق تعالي،
چهارم: توبه كردن از گناهان.
1.2.78 استفراغ
حضرت دانيال گويد:
اگر كسي درخواب بيند قي كرد و آسان برمي آمد، دليل كه از معصيت توبه كند. اگر قي نتوانست كرد، دليل كه زياني به وي رسد و بعضي مي گويند، دليل معصيت است و زيان مال باشد.
 
محمدبن سيرين گويد:
اگر بيند قي كرد و خون برآمد، دليل زيان است.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
ديدن قي كردن در خواب بر شش و جه است.
اول: توبه كردن.
دوم: پشيماني.
سوم: مضرت (آسيب وزيان)،
چهارم: فرج ونجات از غم.
پنجم: امانت باز دادن.
ششم: گشايش كارهاي بسته.
 
اگر بيند قي كرد و همچنان خورد، دليل كه چيزي به كسي بخشيده باشد و بازستاند.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن استفراغ در خواب، نشانه‏ى آن است كه شانس به شما رو مى‏كند.
1.2.79 استقلال
آنلي بيتون مى‏گويد:
استقلال داشتن در خواب، بدين معنا است كه اطرافيان با شما رفتار مناسبى ندارند، داشتن استقلال مالى در خواب، به معناى آن است كه در كارها موفقيت چندانى پيدا نمى‏كنيد.
1.2.80 استوانه
در زندگي امروز ما استوانه فقط مي تواند ستون هاي استوانه اي باشد که اينجا و آنجا مي بينيم و اين چنين استوانه اي در خواب به جفت تعبير مي شود. براي مرد، زن و براي زن مرد. معبران نوشته اند استوانه در خواب زني است محکم و استوار که مي توانيد بر آن تکيه کنيد. براي زن نيز اين حکم صادق است و چنانچه زني استوانه و ستوني استوانه اي در خواب ببيند گوياي آن است که مردي با قدرت و شخصيت در زندگي او شکل مي گيرد و ظاهر مي شود. اگر پشت به استوانه داده و تکيه کرده ايد زني قدرتمند از شما حمايت مي کند يا به شما چشم دارد که مي توانيد به او متکي باشيد. براي زنان همين حکم جاري است.
1.2.81 اسرافيل
ابن سيرين گويد :
اگر اسرافيل را به خواب بيند چنانکه صورت اوست دليل کند که قوّت و بزرگي يابد وعالم و دانا گردد و در آن ديار ايمني بود اگر بيند که اسرافيل صور در دست داشت دليل بر محنت و بلا وفتنه بود زيرا که او را امر است از خداي تعالي به دميدن صور هرجا که دميدن صور پيدا گردد در آنجا فتنه و ترس و مرگ بود چنانکه حق تعالي مي فرمايد (و در «صور» دمیده می‌شود، پس همه کسانی که در آسمانها و زمینند می‌میرند، مگر کسانی که خدا بخواهد؛ سپس بار دیگر در «صور» دمیده می‌شود، ناگهان همگی به پا می‌خیزند و در انتظار (حساب و جزا) هستند.) زمر 69 اگر که اسرا فيل صور را در دست داشت و در شهري بود و نمي ديد دليل کند که در آن شهر بيم و ترس افتد اگر بيند که اسرافيل به خشم در وي نگاه کرد دليل کند که پادشاه آن ديار بر وي خشم کند
 
کرماني گويد :
اگر اسرافيل را اندوهگين بيند که در صور همي دميد چنانکه او صور همي شنود دليل که در آن سر زمين مرگ بسيار بود اگر بيند اسرافيل صور همي داشت دليل کند که در آن زمين عدل و داد وايمني و ظالمان هلاک گردند اگر اسرافيل گشاده رو بود و شادمان و در وي نگاه کرد دليل کند که از جانب پادشاه خير و ايمني بود اگر بيند که اسرافيل او را نامه مهر کرده داد دليل که اجلش نزديک باشد اگر بيند که اسرافيل او را بانگ مي زد وناپديد گرديد دليل که او را از پادشاه زيان و مضرّت رسد
1.2.82 اسطرلاب
ابراهيم كرماني گويد: اسطرلاب در خواب به تاويل، اصحاب سلطان بود و مهتر بزرگ، اگر بيند كه اسطرلاب داشت يا از كسي بخرد يا كسي بدو داد، دليل كه از اصحاب سلطان گردد و مهتر قومي. اگر بيند كه اسطرلاب او ضايع گرديد يا بشكست، دليل كند كه جاه و منزلتش نقصان يابد.
جابر مغربي گويد: اگر بيند در اسطرلاب به آفتاب نگاه مي كرد، دليل است به شغل سلطان يا به شغل اميران وي مشغول شود و از ايشان خير و منفعت بيند و بعضي از معبران گفته اند: اسطرلاب در خواب مردي بود كه وي را اثباتي نباشد و بر كارها پاينده بود.
1.2.83 اسفناج
محمد بن سيرين گويد:
ديدن اسفناج در خواب، دليل غم و انديشه بود و خوردن وي، دليل بر مضرت و نقصان مال بود و اما اگر بيند به گوشت پخته بود و روغن و از او همي خورد، دليل و منفعت كند بر قدر آن چه خورده بود.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن اسفناج در خواب، نشانه‏ى سلامتى كامل است.
1.2.84 اسفنج
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن اسفنج در خواب ، نشانة آن است كه فريب و نيرنگ ديگران را خواهيد خورد .
2ـ اگر خواب ببينيد براي نظافت از ابر يا اسفنج استفاده مي كنيد ، نشانة آن است كه قرباني حماقت خود خواهيد شد .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب ديديد كه اشياء را با اسفنج مى‏شوييد، نشانه‏ى آن است كه بايد در مقابل رفتار نادرست افراد بى‏فكر، شكيبا باشيد در غير اين صورت يك شخص خيرخواه از شما روى بر مى‏گرداند. اگر در خواب ديديد كه خودتان را با اسفنج مى‏شوييد، نشانه‏ى آن است كه با درايت مشكلات خود را حل مى‏كنيد.
1.2.85 اسقف کليسا
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن اسقف كليسا در خواب، نشانگر غم و اندوه است. اگر در خواب ببينيد كه با يك اسقف كليسا دعوا مى‏گيريد، علامت آن است كه شما دشمن داريد.
1.2.86 اسکلت
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن اسكلت در خواب ، نشانة آن است كه از دست دشمنان خود رنج خواهيد كشيد .
2ـ اگر خواب ببينيد پوست و گوشتي بر تنشان نيست و اسكلتي هستيد ، علامت آن است كه از موضوعي بيهوده عذاب مي كشيد ، بايد بيشتر به خود مسلط شويد .
3ـ اگر خواب ببينيد اسكلتي پيوسته به دنبالتان حركت مي كند ، نشانة آن است كه به زودي با واقعه اي تكان دهنده روبرو خواهيد شد .
1.2.87 اسکلت مرگ
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن اسكلت مرگ در خواب ، نشانة آن است كه به تأثيرات منفي كار ديگران مبتلا خواهيد شد و خوشبختي از چنگ شما مي گريزد .
2ـ ديدن اسكلت مرگ روي اعلامية سوگواري ، نشانة آن است كه ترس و هراس شما بي جهت است ، وقايع مطلوبي برايتان رخ خواهد داد .
1.2.88 اسکله
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن اسكله در خواب ، نشانة آن است كه در آينده تصميم مي گيريد به جهانگردي بپردازيد .
2ـ اگر خواب ببينيد هنگام ايستادن بر اسكله به كشتي ها نگاه مي كنيد ، نشانة آن است كه آرزوها و خواسته ها ي شما به ثمر خواهد رسيد .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن اسكله بندر در خواب، بيانگر آن است كه يكى از انتظارات شما به زودى انجام مى‏پذيرد.
1.2.89 اسکناس
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن اسكناس‏هاى زياد در خواب، نشان دهنده‏ى به خطر افتادن موقعيت مالى شما است. اگر در خواب خود را مشغول شمردن اسكناس ديديد، نشانه‏ى آن است كه چيزى موقعيت شما را تهديد مى‏كند.
1.2.90 اسکي
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن چوب‏هاى اسكى در خواب، به معناى آن است كه بايد بيشتر مراقب خود باشيد. اگر در خواب ببينيد كه در حال اسكى هستيد، به معناى آن است كه كارى انجام مى‏دهيد كه ضرر آن بيشتر از سود آن است.
1.2.91 اسکي روي يخ
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب ببينيد كه مشغول اسكى روى يخ هستيد، نشانه‏ى آن است كه براى پيشرفت در كارها از كمك ديگران استفاده مى‏كنيد و اگر ديگران را مشغول بازى ديديد، نشانه‏ى آن است كه شما بين دوستانتان تفرقه مى‏اندازيد.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب ببينيد كه در هنگام اسكى يخ مى‏شكند، نشانه‏ى آن است كه از حمايت دوستى ارزشمند برخوردار مى‏شويد.
1.2.92 اسکيت
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد روي يخ اسكيت بازي مي كنيد ، نشانة آن است كه در آستانة از دست دادن موقعيتي ارزشمند قرار گرفته ايد . اگر خواب ببينيد هنگام اسكيت بازي يخ مي شكند و در آب فرو مي رويد ، نشانة آن است كه از نصيحت هاي دوستاني با ارزش برخوردار خواهيد شد .
2ـ اگر خواب ببينيد ديگران مشغول اسكيت بازي هستند ، علامت آن است كه نام شما را در كنار نامي كه شما ستايشش مي كنيد ، با رسوايي ياد خواهند كرد .
3ـ ديدن كفشهاي اسكيت در خواب ، نشانة آن است كه با هم نشينان خود سر سازگاري نخواهيد داشت .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن اسكيت در خواب و حركت كردن با آن، نشانه‏ى آن است كه بايد در تصميم‏گيرى خود عجله به خرج دهيد تا دچار ضرر نشويد. اگر در خواب ببينيد كه فردى كفش اسكيت به پا دارد و در حال حركت است، نشانه‏ى آن است كه با فرد جديدى آشنا مى‏شويد.
1.2.93 اسلحه
يوسف نبي عليه السلام گويد:
دیدن شمشیر کارد وسلاح قوت بوی رسد
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن اسلحه در خواب ،‌ نشانة رنج و اندوه است .
2ـ شتيدن صداي شليك اسلحه در خواب ، نشانة از دست دادن كار است .
3ـ اگر در خواب با اسلحه به طرف كسي تيراندازي كنيد ، نشانة آن است كه به راهي خطا خواهيد رفت .
4ـ اگر در خواب كسي با اسلحه  به طرف شما تيراندازي كند ، علامت آن است كه به بيماريي خطرناك دچار خواهيد شد و افراد خطاكار شما را ناراحت خواهند ساخت .
5ـ اگر زني خواب ببيند با اسلحه تيراندازي مي كند ، علامت آن است كه با ديگران جروبحث و مشاجره خواهد كرد و شهوت نامطلوب او را به تباهي خواهد كشاند .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن اسلحه در خواب، علامت آن است كه به جنس مخالف دل مى‏بنديد. اگر در خواب با اسلحه شليك كرديد، علامت آن است كه به خاطر انجام كارى بسيار ناراحت مى‏شويد.
1.2.94 اسهال
هانس كورت مى‏گويد:
اگر در خواب ببينيد كه اسهال گرفته‏ايد، نشانه‏ى غم و اندوه است.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب ببينيد كه فردى دچار اسهال شده، به معناى آن است كه در اثر بى‏دقتى ديگران از انجام كار خود نااميد شده كه اين امر موجب نگرانى شما مى‏شود.
1.2.95 اسيد
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ نوشيدن هر چيز در خواب كه خاصيت اسيدي داشته باشد ، نشانة آن است كه در آينده نگراني و اضطراب فراواني خواهيد داشت .
2ـ اگر زني خواب ببيند مشروب الكلي مي نوشد ، معنايش اين است كه احتمال دارد براي رفع اختلافات ديگران ميانجي شود و در اين راه سلامتش به خطر بيفتد .
3ـ ديدن خواب اسيدهاي سمي ، نشان مي دهد كه خيانتي كه بر عليه شما شكل مي گيرد ، افشاء خواهد شد .
1.2.96 اشتباه
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب دچار اشتباهى شويد، نشانه‏ى بى‏احترامى ديگران نسبت به شما است. اگر از قبل اشتباهى انجام داده‏ايد و آن را در خواب ببينيد، بدين معنا است كه اهميت زيادى به خود مى‏دهيد.
1.2.97 اشتر غاز
محمد بن سيرين گويد:
ديدن اشترغاز به خواب، دليل غم و اندوه بود. اگر بيند اشترغاز فراگرفت، يا كسي بدو داد و از او همي خورد، دليل كه به قدر آن غم و اندوه خورد. اگر ديد وي آن را به كسي داد يا بفروخت، دليل كه از غم و اندوه رسته شود. اگر بيند اشترغاز داشت و بخورد، دليل كه آن كس از بهر آن اندوهگين شود.
1.2.98 اشتر مرغ
محمد بن سيرين گويد:
اشترمرغ در خواب مرد بياباني بود. اگر اشترمرغ ماده بود زن بياباني بود. اگر بيند اشترمرغ ماده گرفت، يا كسي بدو داد،دليل كه زني بدين صفت كه گفتم بخواهد ياكنيزك بخرد. اگر بيند بر اشترمرغ نشسته بود، دليل كه به سفر بيابان رود و بعضي از معبران گفته اند كه بر مردي بيابان نشين غالب شود و به كاري بزرگ رسد.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر بيند اشترمرغ رابكشت، دليل كه بر مردي بياباني دست يابد و او را قهر كند. اگر بيند در خانه اشترمرغ با پر يا استخوان او داشت، دليل كه از مردي بياباني او را مالي حاصل شود. اگرديد كه بچه اشترمرغ داشت، دليل كه فرزند مرد بياباني او را حاصل شود.
 
جابر مغربي گويد:
اگر ديد بااشتر مرغ بنشست و آن اشترمرغ او رامطيع بود و او را در هوا برد و ديگر باره از هوابه زمين آمد، دليل كه با مردي بيابان به سفر رود و بازآيد با سود بسيار. اگر به خلاف اين بيند بد بود.
1.2.99 اشتها داشتن
لوک اویتنهاو مي گويد :
اشتها داشتن : مشکل مادی

1.2.100 اشتياق
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر دخترى در خواب نامزدش را ببيند كه مشتاقانه منتظر ديدار او است، نشانه‏ى شنيدن اخبار خوشايند و پذيرفتن پيشنهادى است كه سال‏ها منتظرش بود.
اگر در خواب خود را مشتاق ديدار كسى ببينيد به معناى آن است كه خبرهايى خوب از دوستانتان خواهيد شنيد.
1.2.101 اشراف
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب ببينيد كه با طبقه‏اى اشراف همنشين شده‏ايد، بدين معنا است كه به مسائلى بيهوده، علاقه نشان مى‏دهيد و اگر زنى چنين خوابى ببيند، بدين معنا است كه به خاطر قضاوت براساس ظاهر افراد، مردى مناسب براى زندگى انتخاب نمى‏كند.
1.2.102 اشک
ابراهيم كرماني گويد:
اگر ديد اشگ سرد از چشم او همي باريد، دليل كه شادي و خرمي يابد. اگر بينداشگ باريد، دليل كه غمگين و دردمند شود. اگر بيند كه بي گريه اشگ به روي او بود، دليل كه وي را به سخن طعنه زنند. اگر بيند كه در چشم وي به جاي اشگ گرد و خاك جمع شده بود، دليل كه به قدر آن مالي حلال بي رنج بدو رسد.اگر ديد اشگ به روي او فرودآمد، دليل كه مال خويش را هزينه كند.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
در خواب ديدن اشگ كه از چشم برآيد بر سه وجه بود،
اول: شادي و خرمي،
دوم: غم و اندوه،
سوم: نعمت بود.
 
لوک اویتنهاو مي گويد :
اشک : شادی ، نیکبختی
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ گريه كردن در خواب ، نشانة آن است كه به زودي گرفتاري شما را محاصره خواهد كرد .
2ـ ديدن گريستن ديگران در خواب ، علامت آن است كه اندوه شما شادماني ديگران را تحت تأثير قرار خواهد داد .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
گريه كردن در خواب، نشانه‏ى خوشى‏ها است.
1.2.103 اشنان
محمد بن سيرين گويد:
ديدن اشنان به خواب، دليل بر غم و اندوه كند و خوردن او، دليل بيماري.

1.2.104 اصطبل
اچ ميلر مى‏گويد:
ديدن اصطبل در خواب، نشانه‏ى شركت در يك مهمانى دوستانه و سودمند است.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
سوختن اصطبل در خواب، بيانگر تغييراتى خوشايند در زندگى شما است.
1.2.105 اصلاح صورت
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد صورت خود را اصلاح كرده ايد ، علامت آن است كه شيادان بر سر شما كلاه مي گذارند.
2ـ اگر خواب ببينيد مشغول اصلاح صورت خود هستيد ، علامت آن است كه بر اعضاي خانواده مسلط مي شويد و به آنان فرمان مي دهيد .
3ـ اگر خواب ببينيد بعد از اصلاح ، صورت شما لطيف شده است ، علامت آن است كه به آسودگي و آرامش دست مي يابيد و دوستان مطيع ادارة شما خواهند بود . اما اگر بعد از اصلاح صورت شما زبر و چركيده به نظر برسد ، علامت آن است كه با مشاجرات و اختلافات بسياري روبرو خواهيد شد .
4ـ اگر خواب ببينيد به هنگام اصلاح از تيغي كند استفاده مي كنيد و صورتتان كشيده مي شود ، نشانة آن است كه بهانه اي به دست دوستان مي دهيد تا بتوانند از زندگي خصوصي شما انتقاد كنند .
5ـ اگر خواب ببينيد به هنگام اصلاح ، ريش شما خاكستري به نظر مي رسد ، نشانة آن است كه از هر گونه قضاوت نسبت به افرادي كه ادعاي دوستي با شما را دارند ، پرهيز مي كنيد .
6ـ اگر زني در خواب ببيند مردي صورت خود را اصلاح مي كند ، علامت آن است كه در تفريحات ناشايست افراط مي كند و نتيجه آلوده و فاسد مي گردد .
7ـ اگر زني خواب ببيند چون مردان صورت خود را اصلاح مي كند ، علامت آن است كه آنقدر خصوصيات مردانه در رفتارش هويدا مي شود كه مردان با تنفر از او روي بر مي گردانند .
1.2.106 اصلاح موي سر
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ  اگر خواب ببينيد مي خواهيد به آرايشگاه برويد و موي سر خود را اصلاح كنيد ، علامت آن است كه براي پيش بردن اهداف خود نقشه مي كشيد . اما نيروي كافي براي عملي كردن نقشه ها صرف نمي كنيد .
1.2.107 اصلع
کسي که موي جلوي سرش ريخته باشد
 
محمد بن سيرين گويد:
اگر كسي طاس به خواب بيند بر سر او موي رسته بود، دليل كه او را مالي اندك حاصل شود. اگر ديد او طاس شد، دليل كه از غم و اندوه رسته گردد. اما اگر زني بيند طاس شود، دليل كه در زينت و آرايش نقصان پذيرد.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اصلع ديدن به خواب بازرگان را فائده بود و پيشه كار را كسب و صناعت و پادشاه را تفكر و زنان را نقصان زينت بود.
1.2.108 اصوات
آنلي بيتون مى‏گويد:
شنيدن صداى ناآشنا در خواب، دلالت بر شنيدن اخبار ناخوشايند دارد اما اگر بعد از شنيدن صدايى ناآشنا، از خواب بيدار شويد، بدين معنا است كه زندگى شما دچار تغيير و تحولاتى مى‏شود.
1.2.109 اطاعت
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب ديگران از شما اطاعت كنند، به معناى رسيدن به خوشبختى است. اما اگر در خواب مطيع ديگران باشيد، نشانه‏ى آن است كه براى مدتى زندگى بسيار آرامى خواهيد داشت.
1.2.110 اظهار عشق
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر زني خواب ببيند كسي به او اظهار عشق مي كند ، نشانة آن است كه آنطور كه انتظار مي رود كسي حاضر به خواستگاري او نيست ، و به دنبال كسب لذتهاي واهي نااميدي خواهد بود .
2ـ اگر مردي خواب ببيند به زني اظهار عشق مي كند ، دلالت بر آن دارد كه او در خور دوستي و رفاقت نيست .
3ـ اگر خواب ببينيد يكي از اقوام به شما اظهار عشق مي كند ، نشانة رنح و نااميدي است .
4ـ اگر خواب ببينيد با يكي از اقوام مكاتبة عاشقانه داريد ، نشانة آن است كه بين اقوام و بستگان اختلاف بوجود مي آيد .
1.2.111 اعتبار
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد از راه نفوذ و اعتبار ديگران به دنبال رتبه و مقامي هستيد ، نشانة آن است كه به اهداف خود دست نخواهيد يافت .
2ـ اگر خواب ببينيد صاحب اعتبار و مقامي مهم هستيد ، علامت آن است كه آينده اي درخشان در پيش رو خواهيد داشت .
3ـ اگر خواب ببينيد دوستانتان صاحب اعتبار و مقامي هستند ، علامت آن است كه مصاحبي هم فكر شما را از شر نگراني و اضطراب نجات خواهد داد .
1.2.112 اعتراف
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب ببينيد كسى به چيزى اعتراف مى‏كند، بيانگر آن است كه به شما تهمت مى‏زنند. اگر در خواب ببينيد كه از كسى اعتراف مى‏گيريد، به اين معنا است كه در يك كار خير شركت مى‏كنيد.
1.2.113 اعداد
لوک اویتنهاو مي گويد :
کوچک : نا مطمئن بودن
بزرگ : موفقیت
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
ديدن اعداد در خواب، بدين معنا است كه اوضاع نامناسب كارى، شما را ناراحت مى‏سازد. اگر در خواب اعداد را بشماريد، نشان‏دهنده‏ى شنيدن اخبار خوب است. اگر در خواب عددى را ببينيد و بعد از بيدار شدن عدد را به خاطر نياوريد، نشانه‏ى آن است كه نگران امور مالى و شغلى خود خواهيد بود.
1.2.114 اعدام
محمد بن سيرين گويد:
اگر ببيند او را به دار آويخته اند و گروهي تماشايش مي کنند ، به اندازه مردمي که به تماشايش ايستاده اند پيرو و فرمانبردار خواهد داشت
اگر ببيند گروهي جمع شدند و او را به دار آويختند ، بر آن گروه سروري و فرمانروائي خواهد يافت
اگر ببيند به دست پيري ناشناس به دار آويخته شد و مردم بسياري تماشايش کردند ، به فرمانروايي جهان مي انديشد که برايش مي تواند ميسر شود
اگر ببيند به دار آويخته شد و بستگانش به تماشا ايستاده اند ، بر بستگان خود سروري مي يابد
اگر ببيند خودش را به دار آويخت و کسي به تماشايش نايستاد ، دليل آن باشد که مي خواهد بر بستگان خود سروري داشته باشد اما کسي به اطاعتش تن در نمي دهد
 
جابر مغربي گويد:
اگر ببيند به دارش کشيدند اما ريسمان پاره شد و افتاد ، دليل آن باشد که از جاه و مقام خود مي افتد و موقعيتش را از دست مي دهد
 
حضرت دانيال گويد:
اگر کسي ببيند که به فرمان پادشاه به دار آويخته شد ، تعبير آن باشد که از سوي پادشاه و امير جاه و مقام و منزلت مي يابد ، اما در اين رابطه به اعتقادات و تقوايش آسيب مي رسد
 
حضرت صادق عليه السلام مى فرمايد :
روياى دار زدن بر جهار وجه است :
1.رياست و مهترى
2.مال
3.غيبت مردم كردن
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ مشاهدة اعدام ديگران در خواب ، علامت آن است كه به خاطر بي توجهي ديگران از مصيبتي رنج خواهيد برد .
2ـ اگر خواب ببينيد شما را مي خواهند اعدام كنند ، نشانة آن است كه اقبال به شما روي مي آورد و بر دشمنان غالب مي شويد و در كسب ثروت پيروز خواهيد بود .
3ـ اگر خواب ببينيد مردم در مراسم اعدام اجتماع كرده اند ، علامت آن است كه دشمنان با هم متحد مي شوند تا موقعيت شما را متزلزل سازند .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب ببينيد كه دوست صميمى شما را اعدام مى‏كنند، نشانه‏ى جدايى از فرد مورد علاقه شما است. اگر در خواب ببينيد كه كسى را اعدام كرده‏ايد و خون از بدن او جارى مى‏شود، نشانه‏ى پيروزى در كارها است.
1.2.115 اعلاميه
لوک اویتنهاو مي گويد :
اعلانیه خبرهای غیر منتظره
خواندن اعلانیه : شخصی به شما اهانت خواهد کرد
چاپ کردن : ارتقاء شغلی
دست به دست دادن : کار بد
چسباندن : اتلاف وقت
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد اعلاميه اي را پخش مي كنيد ، علامت آن است كه به علت دعوا و مشاجرات ، كارتان به دادگاه كشيده خواهد شد .
2ـ اگر خواب ببينيد اعلاميه اي را چاپ مي كنيد ، نشانة آن است كه اخباري ناخوشايند خواهيد شنيد .
1.2.116 اغماء
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر خواب ببينيد كه در حال اغماء هستيد، نشانه‏ى آن است كه ثروت فراوانى به شما خواهد رسيد. اگر در خواب كسى را در حال اغماء ديديد، نشانه‏ى آن است كه به شخصى بدهكار خواهيد شد.
1.2.117 افتادن
محمد بن سيرين گويد:
اگر كسي به خواب بيند كه بر روي افتاد، دليل تشويش او بود، خاصه در جنگ و خصومت. اگر بيند كه ازجايگاهي بلند به زير افتاد، چنانكه از كوهي يا از بامي يا از ديواري، دليل كه آرزويي در وي تمام بسر نشود و مرادش حاصل نگردد.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر كسي بيند كه از جايگاهي به زير افتاد، دليل بود اميدي كه دارد برنيايد و نااميد نگردد. اگر بيند كه از كوه به زير افتاد، دليل كه حالش بد شود و به قدر افتادن بر تن او رنج رسد. اگر بيند كه زخمي سخت به وي رسيد و خون از آن عضو روان شد، دليل كه به قدر آن زخم وي را زياني رسد. اگر بيند كه پايش بلغزيد و بيفتاد، دليل كند كه رنجي و المي بدو رسد. اگر بيند كه بيفتاد و رنجي بدو نرسيد، دليل كند كه سهل و آسان بود. اگر بيند كه از آستانه خانه او مار و كژدم و گزندگان بيفتاد، دليل كند كه او را از پادشاه يا از كسي بزرگ غم و اندوه رسد. اگر بيند كه بام خانه يا ديوار بر او افتاد،دليل كه مال بسيار بدو رسد از آنجا كه اميد ندارد، و بدان سبب خرم و شادان گردد و كارش گشاده شود.
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
بسيار اتفاق مي افتد که در خواب مي افتيم يا بي آنکه خوابي ديده باشيم حالتي شبيه افتادن و پرت شدن پيدا مي کنيم و در اين حال سراسيمه برمي خيزيم و مي نشينيم. اين نوعي ناراحتي عصبي است که اگر تکرار شود بيماري است که بايد معالجه شود و طبعا هيچ تعبيري ندارد زيرا اصولا خواب نيست. اما در مورد ديگر خواب مي بينيم با مقدمه و موخره و در جريان اين خواب مشاهده مي کنيم که مي افتيم يا پرت مي شويم و يا از ارتفاعي سقوط مي نماييم . اين خواب است و تعبير دارد و بايد در خوابنامه به دنبال معني و مفهوم آن گشت. افتادن به روي اشخاص نشان نوعي اختلاف و منازعه است که بايد در روزهاي آينده مراقب اعمال و رفتار خويش باشيم و از برخوردهاي تند و خشم آلود پرهيز کنيم . افتادن از بلندي ناکامي است. ناکامي و نامرادي در بر آوردن کليه آرزوهاي نهاني که در دل داريم و اين ناکامي بستگي دارد به ارتفاع محلي که از آن مي افتيم. اگر ديديد که به روي در خانه يا درگاه و آستانه افتاديد براي شما تشويش و نگراني پيدا مي شود. اگر از کوه پرت شديم در کارها با شکست رو به رو مي شويم و نارضايي براي ما پيش مي آيد و ميزان آن هم بستگي دارد به آسيبي که در اثر سقوط به ما وارد مي آيد. احتمالا مي افتيد اما دوباره برمي خيزيد و از همان کوه بالا مي رويد. از پلکان پرت مي شويد و مجددا به بالا رفتن مي پردازيد اين دو يکديگر را خنثي مي کنند و نشان دهنده اين واقعيت هستند که شما اهل مجاهده و کوشش هستيد و شکست شما را از پاي در نمي آورد. اگر در نتيجه افتادن مجروح شديد به اندازه زخمي که به شما وارد آمده زيان مي بينيد. لرزيدن و افتادن از رسيدن رنج و بلا خبر مي دهد. اگر کسي شما را پرت کرد و در نتيجه به زمين خورديد بي ترديد شخصي موجب تخفيف شان و مقام شما مي شود و اگر شما کسي را به پايين انداختيد اين آسيب از شما به ديگري وارد مي آيد. اگر افتاديد ولي آرام و آهسته (مثل يک ورقه کاغذ در هوا) به زمين رسيديد خطري شما را تهديد مي کند ولي زيان نمي بينيد.اگر از ارتفاع افتاديد اما زير پاي شما آبي صاف و روشن بود نا خواسته حادثه اي اتفاق مي افتد که به خشنودي شما پايان ميابد. روي هم رفته افتادن در خواب تنزل است و احتمال آسيب و زيان و خطرهايي که در زندگي ما را تهديد مي کنند در خواب شبانه ما به صورت افتادن شکل مي گيرند که روح ما از آن خطرها آگاهي مي دهد.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
افتادن در خواب، نشان‏دهنده‏ى وقوع خطرات است. اگر در خواب ببينيد كه ديگران مى‏افتند، بيانگر غلبه بر دشمنان است. اگر در خواب ديديد كه در يك قبر افتاده‏ايد، به اين معنا است كه ضرر و زيانى به شما وارد مى‏شود. اگر در خواب ديدى كه از جايى بلند به پايين مى‏افتيد، بدين معنا است كه به اهداف خود نمى‏رسيد. اگر خواب ببينيد كه افتاده‏ايد و زخمى شده‏ايد، نشانه‏ى غم و اندوه است.
1.2.118 افتادن در آب
ابراهيم كرماني گويد:
اگر بيند كه در آب بيفتاد، دليل كند كه در رنج و غم گرفتار شود
 
لوک اويتنهاو مي گويد :
در آب افتادن : رنج
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
اگر درون آب روان و خروشان غوطه ور مي خورديد با زور مندي دست و پنجه نرم مي کنيد که احتمالا زياني به شما نمي رساند ولي تمام نيرويتان را صرف مي کند و مي گيرد
1.2.119 افتخار
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر خواب ديديد كه به خاطر چيزى افتخار مى‏كنيد، به اين معنا است كه در زندگى به آسايش و رفاه مى‏رسيد.

1.2.120 افراط
هانس كورت مى‏گويد:
اگر خواب ديديد كه در لذت‏هاى جسمانى افراط مى‏كنيد، نشانه‏ى بيمارى يا ضرر مالى است و اگر دخترى چنين خوابى ببيند، بدين معنا است كه اطرافيان خود را دچار ناراحتى مى‏سازد.
1.2.121 افروشه
محمد بن سيرين گويد:
افروشه آن بهتر بود كه در وي زعفران نباشد چون اندك بيند، سخن خوب و لطيف و خوش بود و چون بسيار ديد مالي بود كه به رنج و سختي بدست آورد. اگر ديد اندك افروشه كسي به او داد و بخورد، دليل كه از آن كس سخن لطيف بشنود، چنانكه موافق طبع بود. اگر ديد افروشه بسيار داشت، دليل كه به قدر آن مال به رنج و سختي حاصل شود.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
خوردن افروشه به خواب بر سه وجه بود. اول: سخن لطيف، دوم: مال، سوم: مراد يافتني كه در دل بود.
1.2.122 افسار
آنلي بيتون مى‏گويد:
مشاهده‏ى افسار در خواب، به اين معنا است كه دست به كارهاى نگران كننده‏اى مى‏زنيد كه سود فراوانى به همراه دارد. اگر افسار كهنه‏اى در خواب ديديد، به اين معنا است كه احتمالا در حل مشكلات موفق نمى‏شويد. مشاهده‏ى افسارى كه چشم بند هم دارد، به اين معنا است كه فريب زن حيله‏گرى را مى‏خوريد.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن افسار اسب در خواب، به معناى آن است كه شما به مسافرتى خواهيد رفت.
1.2.123 افسر
آنلي بيتون مى‏گويد:
ديدن افسر ارتش در خواب، نشانه‏ى آشنايى با افراد جديد است.

1.2.124 افسرده
ابراهيم كرماني گويد: خوردن افسرده در خواب غم و اندوه بود. اگر ديد چيزي افسرده همي خورد، دليل كه به قدر آن، وي را غم و اندوه رسد. اگر ديد افسرده كسي بدو داد و از وي بخورد، دليل كه با شخصي او را جنگ و خصومت افتد. اگر از وي هيچ نخورد، اندوهي به وي نرسد.
جابر مغربي گويد: خوردن افسرده در خواب، دليل كه او جنگ و خصومت افتد و علي الجمله هيچ خير در خوردن افسرده نباشد.
1.2.125 افسون
محمد بن سيرين گويد:
افسون نمودن در خواب فريفتن مردم بود مگر آن افسون كه به نامهاي خداي عزوجل و به ايات قران بود. و چون افسونگر در خواب بيند كه از آن وي را با شخصي ديگر در شفا و راحت پديد آمد، دليل كه از غم و راحت به كام دل رسد. اگر به خلاف اين بيند، دليل بر غم و اندوه بود.
 
ابراهيم كرماني گويد:
افسون نمودن به خواب كار باطل بود، چون به وقت افسون ذكر خداي عزوجل را نگويد. اگر افسون به قران و نامهاي حق تعالي نمايند، دليل كه آن كس كاري نمايد به حق و راستي و از آن وي را خير و صلاح دو جهاني رسد.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
به كار بردن سحر و افسون در خواب، بيانگر داشتن روابط خوب و صميمى با همسر خود است. شنيدن كلمات سحر و افسون در خواب، بيانگر نيرنگ و فريب اطرافيان است.
1.2.126 افعي
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد افعي دوست شما را نيش مي زند و او چون مرده نقش بر زمين مي شود اما در همان حالت نفس مي كشد ، و باز افعي نيشي ديگر به او مي زند و دوست شما از جاي خود بلند مي شود ، و بعد از اين وقايع هر دو پشت بوته ها ناپديد مي شويد ، نشانة آن است كه دوستان شما از واقعه اي بد ، پريشان خواهند شد و به شما نيز زيان خواهد خورد .
2ـ اگر زني جوان خواب مار افعي را ببيند ، نشانة آن است كه كسي با فريب مي خواهد او را به دردسر بياندازد . اما اگر در خواب ببيند كه مار از او مي گريزد ، به اين معناست كه در مقابل حمله هاي ديگران توانايي دفاع از خود را خواهد داشت .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن افعى در خواب، بدين معنا است كه موضوعى زندگى خانوادگى شما را تهديد مى‏كند. اگر در خواب ببينيد كه يك افعى شما را نيش مى‏زند، نشانه‏ى آن است كه با افرادى همنشين مى‏شويد كه به شما ضرر مى‏رساند.
1.2.127 افليج
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد افليح شده ايد ، نشانة آن است كه قراردادهايي بي ثبات با ديگران مي بنديد .
2ـ اگر خواب ببينيد دوستتان افليح شده است ، علامت آن است كه دچار بيماري و ترديد خواهيد شد . ترديدي كه به درون خانة شما نيز نفوذ خواهد يافت .
3ـ اگر كسي خواب ببيند يارش افليج شده است ، نشانة آن است كه نارضايتي از موضوعي شادماني او را تحت الشعاع قرار خواهد داد .
1.2.128 افيون
محمدبن سيرين گويد:
ديدن افيون به خواب، دليل بر غم و انديشه و خوردن وي، دليل بر غم و اندوه و مصيبت نمايد.

1.2.129 اقامتگاه
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد محل اقامبي براي خود پيدا نمي كنيد ، ايمان خود را از دست خواهيد داد .
2ـ اگر خواب ببينيد محلي براي اقامت وجود ندارد ، به اين معناست كه تلاشهابتان بي ثمر خواهد ماند .
3ـ اگر خواب ببينيد اقامتگاه و محل زندگي شما تغيير يافته است ، نشانة آن است كه بزودي پيغامهايي دريافت خواهيد كرد ، و سفرهاي زيادي پيش رو خواهيد داشت .
4ـ اگر زن جواني خواب ببيند محل اقامت خود را ترك كرده است ، نشانة آن است كه به او تهمت و افترا خواهند زد .
1.2.130 اقيانوس
لوک اویتنهاو مي گويد :
اقیانوس : سفری بزرگ
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن اقيانوس آرام در خواب ، براي ملوانان نشانة سفرهايي سود آور و دلپذير است . براي تجار نشانة دادوستد هايي پر منفعت است ، براي جوانان نشانة وصال و يافتن همسري زيبا است .
2ـ اگر در خواب اقيانوس را از فاصله اي دور ببينيد و صداي تصادم امواج را با بدنة كشتي ها بشنويد ، نشانة آن است كه اوقاتي پر از تشنج د رمحيط خانواده خواهيد داشت .
3ـ اگر خواب ببينيد امواج كف آلود اقيانوس ، ساحل را مي ليسد ، علامت آن است كه زير كانه از چنگ دشمنان خواهيد گريخت .
4ـ اگر خواب ببينيد عمق اقيانوس آنقدر كم است كه مي توانيد به راحتي در آن راه برويد ، علامت آن است كه كسب موفقيت با سختي و اندوه آميخته است .
5ـ اگر با كشتي از اقيانوس آرام بگذريد ، علامت آن است كه در زندگي طعم سعادت و خوشبختي را خواهيد چشيد .
1.2.131 اکسير حيات
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب چيزى به عنوان اكسير حيات مشاهده نموديد، بدين معنا است كه براى رسيدن به زندگى بهتر تلاش مى‏كنيد.
1.2.132 اکوي صدا
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب صداى خود را از يك اكو شنيديد، بيانگر شركت در يك مهمانى دوستانه است. اگر در خواب خود را در جنگلى ديديد و احساس كرديد كه صدايتان پخش مى‏شود، بيانگر آن است كه فرد تنهايى هستيد.
1.2.133 الاغ
يوسف نبي عليه السلام گويد:
دیدن خریدن الاغ بنده یا ملازم پیدا کند
دیدن فروختن الاغ زیان باشد
دیدن الاغ بخت او را یاری می کند
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن الاغ در خواب ، نشانة آزردگي خاطر است واخباري كه دير از موعد به شما مي رسد .
2ـ اگر الاغها را در حال حمل بار در خواب ببينيد ، نشانة كار فراوان و بردباري بسيار است و موفقيت شما در سفر و امور شخصي .
3ـ اگر خواب ببينيد الاغي به دنبال شما مي آيد ، نشانة آن است كه حرفها و تهمت هايي كه پشت سر شما زده مي شود ، روزگار ملال آوري براي شما بوجود خواهد آورد .
4ـ اگر خواب ببينيد الاغ سواري مي كنيد ، دلالت بر آن دارد كه در دعواهاي غير قابل پيش بيني ، شركت خواهيد كرد .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن الاغ در خواب، نشانه‏ى دعوا گرفتن است. اگر در خواب ببينيد كه الاغى را مى‏زنيد، بدين معنا است كه نسبت به خانواده‏تان بى‏تفاوت شده‏ايد. اگر در خواب مشغول غذا دادن به الاغ باشيد، بدين معنا است به فردى كه به شما بدى كرده، خوبى مى‏كنيد. اگر الاغ را در حال دويدن ببينيد، بدين معنا است كه مشكلاتى برايتان به وجود مى‏آيد.
1.2.134 الج
بدان كه الج را به تازي غرور گويند. اگر كسي در خواب بيند كه الج همي خورد، دليل كه او را رنج و بيماري رسد به قدر آن.
ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه الج داشت يا به كسي داد يا آن را از خانه بيرون ريخت و از او نخورد، دليل كند از رنج و بيماري ايمن گردد و علي الجمله درخوردن الج در خواب هيچ خير و منفعت نباشد.
1.2.135 الفبا
لوک اویتنهاو مي گويد :
آموختن: یک دشمن خائن
به کسی آموزش دادن : یک منبع در آمد غیر منتظره
حروف الفبا : مسافرت به کشورهای دوردست
نوشتن آنها : بدبختی
1.2.136 اَلَک
ابراهيم كرماني گويد:
غربال يا الک به خواب، مردي بود كه در ميان دوستان و خويشان همي گردد.
 
محمد بن سيرين گويد:
غربال يا الک به خواب زني بود فضول، يا خادمي بود. اگر بيند كه غربال يا الک بزرگ نو فرا گرفت، ياكسي به وي داد، دليل كند كه زني ياخادمي، چنانكه گفتيم، خدمتكار و دوست وي گردد
 
و بعضي از معبران گويند:
مردي مصلح كه در خدمت او مقيم بود و دوست وي شود.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
غربال يا الک درخواب بر چهار وجه بود: اول: مردي مصلح، دوم: زني فضول، سوم: خادم، چهارم: منفعت اندك.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن الك در خواب ، نشانة آن است كه در معامله اي كه با ديگران مي كنيد زيان خواهيد ديد .
2ـ اگر خواب ببينيد سوراخهاي الك بسيار ريز است ،  نشانة آن است كه اقبال مي يابيد در تصميم نادرست خود تجديد نظر مي كنيد .
3ـ اگر خواب ببينيد سوراخهاي الك خيلي درشت است ، نشانة‌ آن است كه هرآنچه با زحمت به دست آورده ايد ، سرانجام از دست خواهيد داد .
1.2.137 الکتريسيته
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ احساس الكتريستة اندك در اندامها به هنگام خواب ، علامت تغييراتي در زندگي است كه پيشرفتي به دنبال ندارد . اما اگر در خواب احساس كنيد كه برق شما را به شدت تكان مي دهد ، نشانة آن است كه با خطري جدي روبرو خواهيد شد .
2ـ ديدن سيم حاوي الكتريسته در خواب ، علامت آن است كه دشمنان نقشه هايي كه بر عليه شما كشيده بودند و شما را نگران ساخته بودند ، بر هم خواهند زد .
3ـ اگر خواب ببينيد مثل پيغامي از سيم هاي الكتريسته عبور مي كنيد ، علامت آن است كه به  نقشه هاي دشمنان خود دست مي يابيد و به اين وسيله بر آنان غلبه مي يابيد .
1.2.138 الکل
لوک اویتنهاو مي گويد :
نوشیدن آن با آدمهای سرخوش : دوره ای خوش خواهید داشت
نوشیدن آن با آدمهای غمگین : خیانت
 
ليلا برايت مى‏گويد:
نوشيدن الكل در خواب، بدين معنا است كه از كارهايتان نتايج خوبى به دست نمى‏آوريد.
1.2.139 الماس
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد صاحب قطعه اي الماس هستيد ، نشانة آن است كه مورد لطف و احترام مقامات بالا قرار    مي گيريد .
2ـ اگر دختري خواب ببيند نامزدش به او الماس هديه مي دهد ، علامت آن است كه ازدواجش با افتخار و سربلندي همراه خواهد شد .
3ـ گم كردن الماس در خواب ، نشانة‌ رسوايي و مرگ است .
4ـ اگر زن ورزشكاري خواب الماس ببيند ، نشانة آن است كه روزهايي لبريز از سعادت و هدايايي با شكوه در پيش رو دارد . اگر بازرگانان چنين خوابي ببينند ، نشانة معاملات سود آور است .
5ـ ديدن الماس در خواب نشانة موفقيت است . مگر آنكه خواب ببينيد از روي جسد كسي الماسي ربوده مي شود ، در اين صورت نشانة آن است كه دوستان شما را به بي وفايي متهم مي كنند .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن الماس در خواب، بدين معنا است كه روزهاى خوشى پيش رو داريد، اگر در خواب ديديد كه مقدار زيادى الماس داريد، يعنى سعادت و خوشبختى در انتظارتان است.
1.2.140 المپيک
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن المپيك در خواب، بيانگر شكست است. اگر در خواب مشاهده كنيد كه در المپيك شركت كرده و مغلوب مى‏شويد، بيانگر آن است كه نبايد هيچ واهمه‏اى، داشته باشيد، موفق مى‏شويد.
1.2.141 النگو
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد النگويي در دست داريد كه دوست يا نامزد شما هديه داده است ، نشانة آن است كه در آينده اي نزديك ازدواج خواهيد كرد .
2ـ اگر دختري در خواب النگوي خود را گم كند ، در آينده با زيانها و مشكلات فراواني روبرو مي شود .
3ـ اگر خواب ببينيد النگويي پيدا مي كنيد ، نشانة كسب ثروتي قابل توجه است .
1.2.142 الوار
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن الوار در خواب ، نشانة آن است كه با قبول كارهاي سخت ، مزد اندكي به دست خواهيد آورد .
2ـ ديدن الوارهاي شعله ور در خواب ، نشانة آن است كه از منبعي ناشناخته سود و ثروتي به شما خواهد رسيد .
3ـ اگر خواب ببينيد الوارها را اره مي كنيد ، نشانة آن است كه معاملاتي بيهوده انجام خواهيد داد .
1.2.143 الهام
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب احساس كنيد چيزى خوشايند به شما الهام مى‏شود، بيانگر پيروزى در مقابل مشكلات زندگى است.

1.2.144 امامت کردن
اگر بيند در پيش قومي امامي كرد و امام نبود، دليل كه در آن قوم مهتر شود و جمله تابع او شوند، چنانكه ماموم تابع امام باشد. اگر بيند جماعتي انبوه و در نماز بودند و وي را گفتند كه ما را امامي كن و پادشاه فرمود به او كه امامي كن و او پيشرفت و امامت كرد، دليل كه در آن ديار مير و فرمانروا شود و با ايشان عدل و راستي نمايد، به قدر راستي قبله و تمام كردن نماز به ركوع و سجود. اگر بيند از نماز چيزي نقصان كرد، دليل كه بر ايشان جور و ظلم نمايدبه قدر آن چه در نماز نقصان كرده بود.
 
محمدبن سيرين گويد:
اگر بيند امامي مي كرد، وليكن نشسته بود، دليل كه بيمار شود. اگر بر پهلو نشسته بود و در نماز چيزي خواند، دليل كه زود بميرد و آن قوم بر وي نماز كنند. اگر امامي را به خواب بيند، دليل كه شرف و منزلت يابد بر قدر و شرف امام. اگر بيند امام ولايتي همي داد يا با امام در خانه رفت يا امام او را چيزي بخشيد يا با امام طعام خورد، دليل كه بر قدر آن غم و اندوه بدو رسد.
 
جابر مغربي گويد:
اگر بيند با امام در جهاد بود. دليل كه با دولت و ولايت با وي شريك بود يا در مسجد يا در دهي يا در شهري.
 
اسماعيل بن اشعث گويد:
هر چيز كه در امام در زيادت بيند در ولايت و بزرگي او زياده شود و هر چه در او نقصان بيند درمال و نعمت او نقصان شود.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
امامي كردن در خواب بر شش وجه است.
اول: فرمانروايي،
دوم: پادشاهي به عدل و انصاف،
سوم: علم،
چهارم: قصد نمودن به كار خير،
پنجم: منفعت،
ششم: ايمني از دشمن.
اگر بيند امامي زنان نمود، دليل كه بر گروه ضعيفان والي شود.
اگر بيند امامي از آسمان فرود آمد و بر قومي امامت كرد، دليل رحمت است بر اهل آن زمين.
اگر بيند بر مرده نماز كرد از پادشاهي به او فرمانروايي رسد.
 
يوسف نبي عليه السلام گويد:
دیدن امام خیروصلاح بود
دیدن امامت کردن برسرقومی مهتر گردد ودیانت او زیاد شود
1.2.145 امانت فروشي
آنلي بيتون مى‏گويد:
مشاهده‏ى مغازه‏ى امانت فروشى در خواب، بيانگر آن است كه در كسب لذت‏هاى جسمانى زياده‏روى كرده و دچار بدنامى مى‏شويد. اگر در خواب مشاهده كنيد چيزى را در مغازه امانت فروشى گرو مى‏گذاريد، بيانگر دعواهاى خانوادگى است. اگر در خواب ببينيد كه كالايى را از گرو در مى‏آوريد، بدين معنا است كه فرصت‏هايى براى جبران اشتباهات به دست مى‏آوريد.
1.2.146 امپراطور
آنلي بيتون مى‏گويد:
ملاقات با يك امپراطور در خواب، به معناى آن است كه شما مسافرت‏هاى پر سود و منفعت در پيش رو داريد.

1.2.147 امتحان
لوک اویتنهاو مي گويد :
امتحان دادن : احتمال این هست که شغلی پر در آمدتر بیابید
قبول شدن در امتحان : انتظارات شما بر آورده خواهند شد
مردود شدن در امتحان : جاه طلبی شما بالاتر از حد معمول است
از کسی امتحان گرفتن : شما خدمت بزرگی به شخصی خواهید کرد
 
مولف گويد:
چون امتحان همراه است با نگراني و اضطراب است مي توان بيننده خواب را به در گير بودن با مسائل ناراحت کننده و اضطراب انگيز تعبير نمود
ولي اگر در خواب نسبت به امتحان هيچ نگراني و اضطراب نشان ندهد مي توان به آغاز يک موفقيت تعبير نمود
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر خواب ببينيد كه براى قبولى در دانشگاه امتحان مى‏دهيد، بيانگر پيروزى در مراحل مختلف زندگى است. اگر در خواب ببينيد كه در امتحان دانشگاه رد شده‏ايد، يعنى در امتحان موفق مى‏شويد.
1.2.148 امر الهي
هانس كورت مى‏گويد:
خواندن يا شنيدن امر الهى در خواب، بيانگر آن است كه با وجود توصيه‏ى دوستان، دوباره راه اشتباه را پيش مى‏گيريد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه مورد خطاب امر الهى قرار گرفته‏ايد، به اين معنا است كه از افرادى نادرست پيروى مى‏كنيد.
1.2.149 امداد
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد به فردي ياري مي رسانيد ، نشانة آن است كه براي رسيدن به مقام بالاتر تلاش مي كنيد و از شما حمايت خواهد شد .
2ـ اگر خواب ببينيد كسي به شما كمك مي كند ، نشانة آن است كه با شادماني در جايي سكنا خواهيد گزيد و دوستان و نزديكان خوب خواهيد داشت .
1.2.150 املت
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد با املتي كه سرد شده است از شما پذيرايي مي كنند ، علامت آن است كه با فريب و چرب زباني مي خواهند شما را گمراه سازند .
2ـ خوردن املت در خواب ، علامت آن است كه با فردي آشنا مي شويد كه ارزش دارد به او اعتماد كنيد .
1.2.151 اميد
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب احساس كنيد كه نسبت به موضوعى اميدوار هستيد، نشانه‏ى از دست دادن يك چيز مهم است.

1.2.152 امين
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب خود را فرد امينى ببينيد، بيانگر موفقيت در امور مالى است. ديدن افراد درستكار و امين در خواب، نشانه‏ى آن است كه در امور مالى موفقيت زيادى پيدا نمى‏كنيد.
1.2.153 انار
حضرت دانيال گويد:
اصل انار به خواب مال است. ليكن به قدر همت مردم خاصه كه به وقت خود بود. اگر نه به وقت خود بود بد بود. اگر بيند انار از درخت ببريد و بخورد، دليل كه از زني صاحب جمال منفعت يابد.
 
محمدبن سيرين گويد:
اگر انار شيرين به خواب بيند، مال جمع كردن است و بعضي از معبران گفته اند يك انار شيرين خوردن در خواب، هزاردرم است كه بيابد و انار ترش غم و اندوه است و اناري كه نداند ترش يا شيرين بود، تعبيرش چون انار شيرين است.
 
جابر مغربي گويد:
اگر كسي بيند انار شيرين به وقت همي خورد. دليل كه هزار درم بيابد، يا اين كه كمترش پنجاه دينار است اگر بيابد و باشد آن چه در بيان گفتيم درم بيابد، پس معبر بايد كه به قدر همت و بزرگي مردم تاويل نمايد. اگر بيند انار به زمستان همي خورد، دليل كه به عددهر دانه او را چوبي بزنند در همه چيز انار ترش خوردن در وقت و بي وقت بد است و حكم انار شيرين ميانه است.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر كسي بيند انار شيرين به وقت خود مي خورد، اگر بازرگان است قماش و متاع او رواج يابد. اگر مسافر است، دليل كه سفرش مبارك است و با سود و منفعت است، اگر بيند دانه هاي انار يافت يا كسي بدو داد، دليل كه به وقت آن وي را رنجي رسد اگر به وقت بود و اگر بي وقت. اگر انار شيرين با پوست و پيه آن مي خورد، دليل كه از همه چيز برخورداري يابد.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
خوردن انار شيرين در خواب بر سه وجه است.
اول: مال جمع كردن،
دوم: زن پارسا،
سوم: شهر آبادان.
ليكن انار ترش غم واندوه است.
 
اسماعيل بن اشعث گويد:
اگر پادشاه بيند اناري داشت ولايت شهر يابد و بازرگان را ده هزار درم و بازاري راهزار درم و مردم درويش را ده درم يا يك درم است.
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
انار ميوه اي است بهشتي و ديدن آن در خواب نيکو است. معبران کهن انار را به مال و پول تعبير کرده اند و حتي برخي از آن ها مقدار پولي را که به دست بيننده خواب مي رسد برآورد کرده و هر انار را هزار درم نوشته اند که مثلا مي توانيم بگويم هزار تومان. اين تعبير از آن جهت شده که انار دانه دانه است و در قديم که اسکناس و چک وجود نداشت معاملات صرفا با سکه انجام مي گرفت لذا هر انار راهزار سکه بر آورد کرده اند. انار لهيده و گنديده انساني است احمق و ابله و مزاحم چنانچه کسي در خواب ببيند اناري لهيده در دست دارد يا انار گنديده و شلي را در راه يافت با انساني احمق و ابله برخورد مي کند . داشتن انار شيرين و با طراوت، اندوختن پول است و چنانچه ببينيد تعداد زيادي انار در ساک نهاده ايد يا در خانه خود داريد گوياي آن است که مال اندوزي مي کنيد و به جمع آوري پول مي پردازيد. برخي از معبران انار شيرين و با طراوت را به زن خوب روي و مهربان تعبير کرده اند. چنانچه کسي ببيند اناري شيرين و تازه دارد يا از ديگري مي گيرد زني خليق و خوبروي سرراهش قرار مي گيرد. اگر اناري از درخت کنديد و خورديد و به دهان شما خوش آمد از جانب همسري خوب روي و خوش خلق بهره مند مي گرديد. روي هم رفته ديدن انار در خواب به وقت خود يعني در فصل انار خوب است و در بي وقت خوب نيست. انار ترش غم و اندوه است اما اگر اناري خورديد که ديديد طعم آن را نمي دانيد، شيرين است يا ترش همان تعبير انار را دارد. چنانچه کسي ببيند که در خواب انار شيرين مي خورد اگر تاجر است سود مي برد و اگر مسافر است به سلامت به خانه باز مي گردد و اگر جوان و مجرد است همسري دل خواه مي يابد و بخصوص اگر بيمار است شفا حاصل مي کند. ديدن دانه هاي انار بدون پوست و پي خوب نيست و چنانچه در خواب از دست کسي بگيريد نشان آن است که از جانب او به شما غمي ميرسد و زياني وارد مي آيد. در بيداري اگر کسي اناري پوست بکند و دانه کند و نمک و گلپر بزند و مقابل ما در بشقابي بنهد محبت کرده است اما اگر در خواب کسي اين کار را بکند گوياي آن است که براي ما توطئه اي ترتيب داده که بايد هشيار و بينا و آگاه باشيم. ما نيز اگر در خواب انار دانه کنيم و در بشقاب پيش روي کسي قرار دهيم خواب ما مي گويد که درباره او حسن نيت نداريم و کاري مي کنيم که به او زيان مي رسد چه آن شخص در خواب ما شناخته باشد چه ناشناخته.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن انار در خواب ، نشانة آن است كه از استعدادهاي خود در راهي درست بهره برداري مي كنيد و پيوسته به دانش خود مي افزاييد .
2ـ گرفتن انار از دست نامزد خود در خواب ، علامت آن است كه با تمامي نيرنگهايي كه پيرامون شما را فرا گرفته است ، با اتكا به نيروهاي دروني خود از اسارت آنها جان سالم به در مي بريد .
3ـ خوردن انار در خواب ، علامت آن است كه اسير و تسليم زيباييهاي فردي خواهيد شد .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن يا خوردن انار در خواب. بيانگر رهايى از اتهمامات ديگران نسبت به شما است.
1.2.154 انبار آذوقع
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن انبار آذوقع در خواب، نشانه‏ى آن است كه خطرى شما را تهديد مى‏كند.

1.2.155 انبر آتش
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن انبر آتش در خواب، به اين معنا است كه بايد با اعتماد به نفس بيشترى به انجام كارها بپردازيد.

1.2.156 انتخابات
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر خواب ببينيد در انتخابات شركت كرده ايد ، نشانة آن است كه در مباحثي شركت مي كنيد كه براي موقعيت اجتماعي و مالي شما زيان آور است .
1.2.157 انتقام
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد از كسي انتقام مي گيريد ، نشانة آن است كه اراده اي ضعيف داريد ، اگر نتوانيد ارادة خود را تقويت كنيد دوستان شما را ترك خواهند كرد .
2ـ اگر خواب ببينيد ديگران از شما انتقام مي گيرند ، علامت آن است كه بايد بيشتر مراقب دشمنان خود باشيد
1.2.158 انجمن
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب خود را در يك انجمن ببينيد، علامت آن است بيش از اندازه كار مى‏كنيد. اگر فرد عاشقى در خواب خود را در يك انجمن ببيند، علامت آن است كه به زودى ازدواج مى‏كند.
1.2.159 انجير
محمدبن سيرين گويد:
خوردن انجير درخواب اگر وقتش بود. اگر بي وقت بد بود اگر بيند انجير همي خويد و يا جمع مي كرد يا كسي بدو بخشيد، دليل است كه غم و اندوه بدو رسد و باشد كه كاري كند كه از آن پشمياني خورد.
 
ابراهيم كرماني گويد:
انجير زرد به خواب ديدن و خوردن، دليل بيماري است و انجير سياه، دليل بر غم و اندوه و انجير سبز به وقت خود چون به طعم شيرين است زياني ندارد.
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
در نفايس الفنون نوشته شده انجير در خواب نيکو است و رزق و روزي حلالي است که نصيب بيننده رويا مي شود و برگ انجير انديشه و خرد است. ابن سيرين اعتقاد دارد انجير در خواب نيکو نيست چه در فصل باشد و چه بد هنگام که اگر ببينيد انجير مي خوريد يا جمع مي کنيد زياني به شما مي رسد و کاري انجام مي دهيد که ندامت و شماتت به دنبال دارد. چند معبر ديگر نيز در مواردي انجير را بيماري دانسته اند بخصوص انجير زرد و لهيده ولي اعتقاد نگارنده اين است که انجير چون از ميوه هاي تقديس شده است و در مذاهب توحيدي از آن به نيکي نام برده شده در خواب ديدن آن نيکو است ولي معبر بايد جهات مختلف و رابطه آن را با چيزهاي ديگر در خواب ديده مي شود مورد توجه قرار دهد. انجير سياه نشانه غم است و اندوه انجير سبز و شيرين بي اثر مي باشد. به هر حال از ديدن انجير در خواب بيمناک و نگران نباشيد که نيکو است.
 
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن انجير در خواب، نشانه‏ى آن است كه با ديگران روابط خوبى خواهيد داشت. ديدن برگ انجير در خواب، نشانه‏ى آن است كه فرد با ايمانى هستيد. اگر در خواب ببينيد كه مشغول چيدن انجير هستيد، بدين معنا است كه براى رسيدن به هدفتان تلاش كرده و موفق مى‏شويد.
 
اچ ميلر مى‏گويد:
اگر دخترى خواب درخت انجير را ببيند، نشانه‏ى آن است كه با فرد مهمى پيمان ازدواج مى‏بندد. اگر در خواب ببينيد كه فصل انجير نيست و شما انجير زرد مى‏خوريد، به اين معنا است كه احتمالا بيمار مى‏شويد.
1.2.160 اِنجيل
محمدبن سيرين گويد:
اگر بيند كه انجيل همي خواند، دليل بود كه از حق به باطل فريفته شود و خودراي شود. اگر بيند از كتاب انجيل همي خواند، دليل كند از آن كساني كه از ملت عيسي باشند، خير اندك بدو رسد. اگر از بر مي خواند، دليل است از حق به باطل گردد و دوستدار ترسايان شود.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ خواب كتاب انجيل ، نشانة زندگي سالم و بي ضرر و مورد پسند است .
2ـ اگر در خواب ببينيد كه با تعاليم انجيل مخالفت مي كنيد ، نشانة آن است كه دوستي شما را وسوسه مي كند تا دست به كارهاي ناپسند بزنيد ، اما شما در مقابل وسوسه ها مقاومت خواهيد كرد .
1.2.161 انداختن
اسماعيل بن اشعث گويد:
اگر بيند به طرفش سنگ انداختن بيم آن مي رود بيم آن مي رود به زنا وگناه متهم کنند
اگر بيند کسي شکريا بادام يا قند به طرفش انداخت چنانچه آن شخص سرشناس باشد به خواب بين چيزي عطا مي کند
واگربيند ناشناس شکريا بادام يا قند انداخت جايزه وعطائي نصيب او مي شود
اگر بيند خوردني به سوي چهار پايان انداخت تعبير آنست که مال خود را خرج جاهلان مي کند
1.2.162 انداختن مردم
اگر كسي بيند كه كسي را بينداخت، دليل كه بر خصم چيره شود. اگر بيند كه كسي او را بينداخت، دليل كه خصم بر وي چيره گردد. اگر بيند كه بر كسي سنگ انداخت، دليل كند كه سخن سخت به كسي گويد و بعضي از معبران گفته اند كه، دليل آن كه او را به زنا يا به گناهي متهم گردانند. اگر كسي بيند كه سفال انداخت هم سخن درشت بود كه به كسي گويد و معبران گويند: اگر بيند كسي شكر يا بادام بر او بينداخت، اگر آن كس معروف بود، دليل كند از او بدان مقدار عطا يابد. اگر مجهول بود بدان مقدار كه انداخت مصيبت و عزا يابد. اگر كسي بيند اين خوردني ها كه گفتيم سوي چهارپايان انداخت، دليل كه مال خويش بر جاهلان هزينه كند.
1.2.163 اندازه گرفتن
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب مشغول اندازه گرفتن چيزى باشيد، به اين معنا است كه بيمارى و خطر شما را تهديد مى‏كند.

1.2.164 اندامها
محمد بن سيرين گويد:
اندامها را اگر بيند که افزون شد دليل کند که خويشان واهل بيت او زياده گردند واو در موضع خويش مقيم بود اگر بيند که اندامهاي او بريده بود يا از تن او بيفتاد دليل که به سفر رود وخويشان او پراکنده گردند اگر بيند که اندام خويش مي بريد وپراکنده مي کرد دليل که اهل بيت وخويشان خود را در شهرها پراکنده کند
 
کرماني مي گويد :
اگر بيند که پاره اي گوشت از اندام خود ببريد دليل کند که آن کس را خير ومنفعت رسد اگر بيند که اندام از تن وي جدا کنند دليل که کسي مالي از او بستاند به زور اگر بيند گوشت از اندام خود مي بريد ودر پيش مرغي مي افکند دليل که از مال خويش چيزي به کسي بخشد
 
جابر مغربي گويد :
اگر بيند که اندامي از تن او با وي سخن مي گفت دليل است که در ميان خلق رسوا گردد اگر بيند اندامي از اندامهاي خويش به راهي همي رفت دليل است کاري کند که برآن اعتماد دارد اگر بيند که اندامي از تن وي جدا شد دليل است کسي از خويشان به غربت افتد اگر بيند که اندامهايش آزرده بود دليل که بيمار گردد اگر بيند مرغي از اندام او پاره گوشتي بربود دليل که از مال او چيزي بستاند اگر بيند که گوشت از اندام خويش همي بريد ودر پيش مرغ مي افکند دليل که از مال خويش چيزي به کسي بخشد
 
جابرمغربي گويد :
اگر اندامي از اندامهاي او تباه گشت دليل بر اينکه بر راست نبود
ام فضل گويد به رسول خدا گفتم يا رسول الله خواب منکري ديدم فرمود چه ديدي گفتم پاره اي از اندام تو ببريدند ودر کنارم نهادند رسول خدا فرمود فاطمه را پسر آيد ودر کنار تو بزرگ شود وپس از آن از فاطمه حسين متولد شد ودر کنار او بزرگ شد واورا مي پروريد
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
اندام هاي انسان در خواب احکام جداگانه و متفاوت دارند که در جاي خود نوشته مي شود . دست، پا، دهان، چشم، ابرو، انگشت و بالاخره هر يک از اعضا و اندام ما تجسم چيزي هستند که به جاي آن چيز در خواب ما شکل مي گيرند و از رابطه ما با حوادث و اشخاص و اشيا اشاراتي مي دهند. روي هم رفته اگر ببينيد اندام شما زياد تر از حد طبيعي شده نشان آن است که ياران و دوستان و احبا شما زياد خواهند شد. متعدد شدن دستها ازتشديد اعمال شما خبر مي دهد. اعمالي که مبتني بر نفس و ذات بيننده خواب هستند و از سرشت و طينت او نشات مي گيرند. براي نمونه اگر ديديد که به جاي دو دست چندين دست داريد خواب شما مي گويد بيش از گذشته کارهاي نيک و بد انجام مي دهيد . چنانچه آدم خوبي باشيد بيشتر نيکي مي کنيد و اگر بد باشيد و تا کنون بدي کرده ايد اعمال بد شما فزوني مي يابد که البته زيان آن اعمال بد به خودتان باز مي گردد. چنانچه در خواب ببينيد پايتان بريده شده سفري در پيش داريدو اگر دست و پايتان را بريده ديديد ياران شما بخصوص متعلقانتان متفرق مي گردند.اگر ببينيد که گوشت بدن خود را مي بريد نفعي عايد شما مي شود و چنانچه ديگري گوشت شما را مي برد از شما به او سودي مي رسد که خودتان راضي نيستيد. چنانچه در عالم خواب عضوي از بدن خويش را متالم و دردناک احساس کنيد در صورتي که در بيداري دردي نداشته باشيد و نگراني بيمار شدن هم برايتان وجود نداشته باشد خواب شما از يک ببيماري نزديک خبر مي دهد ولي اگر واقعا دردي داشته باشيد اما در خواب عضو ديگري را دردناک احساس نمائيد اين خواب تعبيرندارد زيرا واکنش نگراني شماست. چنانچه کسي در خواب ببيند دستهايش اضافه شده اما دستهاي اضافه زنانه است نه مردانه کسي او را فريب مي دهد يا زني وسوسه گر و فتنه انگيز در مسير زندگيش قرار مي گيرد. اگر ببينيد که دست يا پايتان با شما به حرف زدن پرداخت نشان آن است که مردم درباره شما بد قضاوت مي کنند و بد مي گويند و انگشت نما مي شويد و رسوائي به بار مي آوريد. اگر مشاهده کنيد که يکي از اعضا بدن شما در جاي خودش نيست و در عالم خواب ندانيد براي آن عضو چه اتفاقي افتاده و کجاست خوابتان مي گويد که يکي از اقربا و نزديکان شما به جائي مي رود که يا نمي دانيد آن جا کجاست و يا آنقدر دور است که نمي توانيد از او خبر بگيريد. اگر در خواب ديديد که دو دهان داريد خواب شما مي گويد که آمادگي داريد تا فردي آزمند و طماع باشيد. داشتن چشم اضافي دلبستگي است به دنيا و مال دنيا که پسنديده نيست.چنانچه در خواب ببينيد که مرغي ناشناخته (مشروط بر اينکه کلاغ يا کرکس نباشد) و شما ندانيد نام آن مرغ چيست از گوشت شما ربود و برد که بخورد نشان آن است که چيزي از شما به جبرو عنف گرفته مي شود . اگر در عالم خواب ببينيد که دست يا پاي شما را بريده اند ولي مجددا آن عضو در جاي خودش روئيده و به وجود آمده صاحب فرزند مي شويد و اگر در شرايط پدر و مادر شدن نيستيد يکي از اقربانتان فرزندي مي آورد که او به شما خيلي نزديک است.
 
يوسف نبي عليه السلام گويد:
دیدن بریدن اندام از خویشان وی کسی جدا گردد
1.2.165 انسان
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب انسان زشت و وحشتناكى را مشاهده كرديد، نشانه‏ى آن است كه افكار ناپسندى در ذهن خود پرورش مى‏دهيد. اگر در خواب انسان خوشحالى را ديديد، بيانگر غم و اندوه است. اگر در خواب يك انسان ناراحت و غمگين را ديديد، به اين معنا است كه خود را درگير مشكلات ديگران مى‏كنيد.
1.2.166 انسان نخستين
آنلي بيتون مى‏گويد:
مشاهده‏ى انسان‏هاى اوليه در خواب، نشانه‏ى مخالفت اطرافيان با شما است. اگر در خواب خود را هم چون انسان‏هاى نخستين در غار ببينيد، به اين معنا است كه در رسيدن به اهداف خود موفق نمى‏شويد.
1.2.167 انعام
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب ببينيد به كسى انعام مى‏دهيد، نشانه‏ى آن است كه مورد موعظه قرار مى‏گيريد كه اين باعث مى‏شود تا در زندگى، بيشتر مراقب اعمالتان باشيد.
1.2.168 انعکاس
ليلا برايت مى‏گويد:
شنيدن انعكاس صداى خود در خواب، نشانه‏ى شركت در يك مهمانى دوستانه است. اگر در خواب خود را در جنگلى ببينيد و انعكاس صداى خود را بشنويد، بدين معنا است كه فرد تنهايى هستيد.
1.2.169 انفجار
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد جايي انفجاري رخ مي دهد ، نشانة آن است كه اعمال ناپسند ديگران به شما زيان خواهد رساند .
2ـ اگر خواب ببينيد در اثر انفجاري صورت شما يا ديگران زخمي و سياه گشته است ، علامت آن است كه با قضاوت نادرست متهم به بي دقتي مي شويد و ممكن است جامعه شما را براي اين امر محكوم بسازد .
3ـ اگر خواب ببينيد هوا پر از دود و تكه پاره هاي اشياء منفجر شده است ، علامت آن است كه از محيط كار و همچنين از مخالفتهاي ديگر افراد اجتماع با خود بيزار خواهيد شد .
4ـ اگر خواب ببينيد ميان شعله هاي انفجار گرفتار شده ايد ، يا در اثر انفجار به هوا پرتاب شده ايد ، نشانة آن است كه دوستان بي ارزش و نادرست به حقوق شما تجاوز كرده و از اعتماد شما سوء استفاده مي كنند .
5ـ دختران بعد از ديدن چنين خوابهايي بايد بيشتر مراقب رفتار و روابط خود باشند .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر انفجار همراه با كشته شدن عده‏اى باشد، بيانگر آن است كه از مشكلى كه برايتان پيش آمده نجات پيدا مى‏كنيد. اگر در خواب ببينيد كه يك كارخانه منفجر شده و شعله‏هاى آتش از آن زبانه مى‏كشد، نشانه‏ى پيشرفت و پيروزى در انجام كارهايتان است.
 
 
1.2.170 انگشت
فرويد گويد :
اگر از انگشت شست او شراره آتش بلند شد و از انگشت اشاره اش خون بيرون جهيد ، با مادر زن خود فساد و خيانت کند.
اگر بيند از انگشت او صدا برخاست ، در ميان خويشان و بستگان او مجادله و گفتگو در مي گيرد .
 
لوک اویتنهاو مي گويد :
زخمی کردن آن : زیان
از دست دادن آن : زیان بزرگ
 
محمدبن سيرين گويد:
پنج انگشت دست راست در تاويل، پنج نماز بود و پنج انگشتان دست چپ فرزندان برادر بود و بعضي از معبران گفته اند، انگشت مهين، دليل نماز بامداد و انگشت سبحه در نماز، دليل بر نماز پيشين كند و انگشت ميان، دليل بر نماز ديگر و انگشت به نصر، دليل بر نماز شام و انگشت خضر، دليل بر نماز خفتن و صلاح در نمازها بود. اگر بيند كه انگشت دست راست نداشت، دليل كه فرزند يا برادرش بميرد و بعضي گويند: فرزند برادرش را مصيبت رسد.
 
ابراهيم كرماني گويد:
اگر بيند كه انگشتان را درهم گذاشته داشت، دليل كه سد درست شود. اگر بيند انگشتان را با هم جمع كرد، دليل است كار برادران فرزندش را به صلاح آورد. اگر بيند كه انگشتان به كردار مشت در هم بسته بود، دليل است كه كارها بر وي بسته گردد و هم بر اهل بيت او.
 
جابرمغربي گويد:
اگر بيند كه انگشت مهين او بريده بود، دليل قوه مالش بود. اگر بيند كه انگشت سبحه او بريده است، دليل است در فريضه نمازها تقصير كند. اگر بيند انگشت ميان او بريده است، دليل كه در شهري پادشاهي يا بزرگي بميرد. اگر بيند كه انگشت بعد از ميان بريده است، دليل است وي را در مال زيان افتد. اگر بيند كه انگشت كوچك او بريده است، دليل است فرزند زاده او بميرد.
 
اسماعيل بن اشعث گويد:
انگشتان پاي در خواب ديدن، دليل زينت و آرايش بود. اگر انگشتان پاي را درشت و قوي بيند، دليل كه كار كدخدائي او ساخته شود. اگر به خلاف اين بيند كار وي ناساخته شود. اگر بيند انگشت پاي او را آفتي رسيد چنانكه رفتن نتوانست، دليل كه وي را غمي سخت رسد به سبب رفتن مال. اگر انگشتان دست و پاي را كسر بيند، دليل است كار وي واژگونه شود.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
ديدن انگشتان در خواب بر شش وجه بود.
اول: فرزند،
دوم: برادر و برادرزادگان،
سوم: خادمان وخدمتکاران،
چهارم: دوستان وياران،
پنجم: قوت نيرومندي،
ششم: پنج نماز.
اگر بيند كه انگشتان وي بيفتاد يابريده شود، دليل كه از آن چه گفتيم او را مفارقت افتد.
اگر بيند كه انگشت او بشكست، دليل است يكي از اهل بيت او بميرد.
 
خلف اصفهاني گويد:
اگر بيند از انگشت مهين او شر مي آيد يا از انگشت سبابه او خون همي آيد، دليل است آن كس با مادر خويش فساد نمايد. اگر بيند از انگشت او آواز برآمد، دليل نمايد كه در ميان خويشان او گفتگو رود.
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
در خواب نامه هاي سنتي نوشته اند که پنج انگشت دست راست در تاويل پنج نمازي هستند که در طول شبانه روز مي گزاريم. هر يک از انگشتان دست راست نماينده يکي از نمازهاي پنج گانه، انگشتان دست چپ فرزندان برادر . اگر کسي ببيند که انگشت دست راست ندارد نشان آن است که براي فرزند يا برادرش پيش آمد سوئي اتفاق مي افتد. اگر انگشتان زرد باشند از بيماري بيينده رويا خبر مي دهند که او بايد مراقب صحت و سلامت خويش باشد. انگشتان سياه اندوه و کسالت است و انگشتان صورتي يا سرخ و به هر تقدير در خواب ، خوش حالت و خوش رنگ گوياي سلامت و موفقيت در کار زياد شدن انگشتان پا زيادي کار و مشغله است و زياد شدن انگشتان دست توانائي در انجام کارها. اگر کسي در خواب ببيند که انگشت پاي او آفت ديده به طوري که راه رفتن براي او به صعوبت امکان پذير مي گردد غم و اندوهي به او مي رسد و اگر ببيند که يک يا چند انگشت پاي او کم شده بين او و دوستي جدايي مي افتد.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن انگشتان كثيف و مجروح خود در خواب ، نشانة آن است كه رنج و دردسر بسيار ، در انتظار شماست و در آينده نوميد خواهيد شد .
2ـ ديدن انگشتان سفيد و زيبا در خواب ، علامت آن است كه به خاطر خيرخواهي مشهور مي شويد و به عشق شما پاسخ مثبت داده مي شود .
3ـ ديدن انگشتان بريده خود در خواب ، علامت آن است كه ثروت و ميراثي را به خاطر دخالت دشمنان از دست مي دهيد .
 
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر در خواب انگشتان خود را قطع شده ديديد، به اين معنا است كه مورد اتهامات ديگران قرار مى‏گيرد.
 
هانس كورت مى‏گويد:
اگر در خواب ببينيد كه انگشتانتان زخمى و كثيف هستيد، به اين معنا است كه غم و اندوه شما را تهديد مى‏كند. اگر در خواب انگشتانتان را زيبا و قشنگ ببينيد، به اين معنا است كه مورد اتهامات ديگران قرار مى‏گيريد. اگر در خواب ببينيد كه انگشت شست شما آسيب ديده و احساس درد مى‏كنيد، به اين معنا است كه اطرافيانتان با شما رفتار مناسبى ندارند. بزرگ شدن بيش از اندازه‏ى انگشت شست در خواب، علامت آن است كه اقبال خوبى پيش روى شما است. كوچك شدن غير طبيعى انگشت شست در خواب، نشان دهنده‏ى كسب لذت‏ها و تفريحات است.
 
1.2.171 انگشتانه
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن انگشتانه در خواب، بيانگر آن است كه شما در انجام كارها پشتكار داريد.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب ببينيد كه يك انگشتانه خريده‏ايد، به اين معنا است كه با افرادى مناسب هم نشين مى‏شويد. اگر در خواب ببينيد كه انگشتانه‏ى خود را گم كرده‏ايد، به اين معنا است كه دچار ضرر و زيان مالى مى‏شويد، اگر از انگشتانه براى خياطى استفاده مى‏كنيد، بيانگر آن است كه شانس و اقبال به شما رو خواهد كرد. اگر مردى خواب انگشتانه را ببيند، بيانگر آن است كه سعادت و خوشبختى در انتظار او است.
1.2.172 انگشتري
يوسف نبي عليه السلام گويد:
دیدن حلقه انگشتری فرزند بود
دیدن انگشترمردانرا کراهت باشد بعضی گویند عزت وجاه بود
دیدن انگشتری نقره یا فیروزه مهربانی از خلق
 
حضرت دانيال گويد:
چون نقش و صفت انگشتري بيند، دليل است از خداوندش بدو خير و نيكي رسد. اگر بيند انگشتري كسي به وي داد تا چيزي بدان مهر كند، دليل است از آنچه لايق او باشد برخي بيابد. يعني اگر لايق پادشاهي باشد پادشاهي يابد. اگر توانگر بود مال يابد به قدر و قيمت انگشتري اگر بيند كه در مسجد يا در نماز در عزا كسي انگشتري به وي داد اگر آن كس زاهد و عابد بود. اگر بازرگان بود، نصيب او نفع تجارت بود و جمله هم بر اين قياس بود. اگر بيند كه انگشتري سلطان به وي داد، دليل نمايد كه از مملكتي سلطان به وي دهد يا، دليل است از مملكت سلطان به او ياد به خويشان وي بدي رسد.
 
محمدبن سيرين گويد:
اگر كسي بيند كه انگشتري او ضايع شود يا دزد برد، دليل بود كه در كارهاي او آفت و دشواري پديد آيد. اگر بيند انگشتري او بشكست و نگين او بماند، دليل كه بزرگي و جاه او برود و آبرو و هيبتش بر جاي بود. اگر بيند انگشتري خود را به كسي بخشيد، دليل كه از آن چه دارد برخي از آن ببخشد. اگر بيند انگشتري خويش بفروخت و بها بستند، دليل است از آن چه دارد جمله بفروشد و هزينه كند. اگر بها نبستند، آن چه دارد برخي از آن بفروشد
 
.ابراهيم كرماني گويد:
اگر بيند صناعت انگشتري او ناپسنديده است، دليل است از مالي كه دارد چيزي بشود و پادشاهي بروي خشم گيرد. اگر بيند انگشتري او از سيم بود، دليل است آن چه دارد پسنديده و حلال بود. اگر انگشتري از آهن بيند آن چه دارد اندك و حقير بود. اگر بيند انگشتري از هفت جوش يا از سپيده روي بود، دليل است بر آن چه در آهن گفتيم. اگر بيند انگشتر او از زيور بود حقيرتر از آن جمله بود كه گفتيم.
 
جابر مغربي گويد:
اگر بيند در انگشت وي انگشتري آهن بود، دليل كه قوت و توانائي يابد. اگر بيند از برنج يا مس است، دليل كه از مردمان بي اصل منفعت يابد. اگر بيند كه بلور است، دليل كه از مردم عامه چيزي بدو رسد. اگر بيند انگشتري خويش نزد كسي به امانت نهاد يا وي را بخشيد و آن كس هم انگشتر بدو رد كرد، دليل است كه زني به نكاح بخواهد و اجابتش نكند و زن بدو نهد. اگر بيند انگشتري خويش بشكست، دليل كه در ميان او و عيالش جدايي افتد. اگر بيند كه انگشتري او دو نگين داشت يا كسي بدو داد كه آن هر دو نگين يكي موافق يكديگرند، دليل است خداوند انگشتر، غلام زاده بود. اگر بيند كه از آن دو نگين يكي بيفتاد، دليل كه از دو گناه يكي توبه كند. اگر بيند نامه نوشته بود و به انگشتر خويش مهر كرد، دليل است چيزي پنهان بدو رسد. اگر بيند كه نامه گشاده را مهر كرد، دليل كه چيزي آشكار بدو رسد.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
انگشتري سيمين (نقره)در خواب بر چهار وجه بود.
اول: قدرت و سلطنت،
دوم: زن،
سوم: فرزند،
چهارم: مال
انگشتري زرين نيك بود.
اگر زني بيند كه انگشتري با نگين از او ضايع شد، دليل است حشمت و جاه او بشود يا فرزندش بميرد يا مالش تلف شود.
اگر والي بود معزول گردد.
اگر زن بيند شوهرش بميرد يا فرزندش.
 
لوک اویتنهاو مي گويد :
انگشتر : افتخار ، آرامش خاطر
گم کردن آن : جدایی
یافتن آن : اختلاف
دریافت کردن آن : دام ،تله
انگشتری گرانقیمت : ازدواج موفق
خریدن : نامزدی
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
اگر در خواب ببينيد که انگشتري در دست داريد که قبلا هرگز نداشته ايد و از ديدن آن به انگشت خود دچار حيرت و تحسين شده ايد نشان آن است که به موفقيت بزرگي مي رسيد که براي ديگران و حتي خودتان باور کردني نيست. اگر کسي انگشتري به شما داد و شما آن را به انگشت خود کرديد از جانب آن شخص سودي عايد شما مي شود که بر اعتبارتان مي افزايد. گرفتن انگشتري از ديگران خوب است و نفعي که عايد بيننده خواب مي گردد منوط است به شخصيت و شغلي که دهنده انگشتر دارد و محلي که انگشتري گرفته و داده مي شود. اگر کسي در خواب ببيند که انگشتري خودش را شکست در صورتي که ازدواج کرده باشد بين او و همسرش اختلاف و جدايي اتفاق مي افتد. اگر در خواب ديديد که انگشتري خود را به کسي امانت داده بوديد و او آن را آورد و مسترد داشت خواب شما مي گويد که در آينده اي نه چندان دور از زني يا دختري خواستگاري مي کنيد که او نمي پذيرد و چنان چه در شرايط ازدواج نباشد از آرزو و تمنائي بر آورده نشده خبر مي دهد. گم شدن انگشتري براي زن بخصوص اگر نگين داشته باشد خوب نيست چون خبر مي دهد که بيننده خواب کسي را از دست مي دهد يا از سمتي معزول مي شود.
1.2.173 انگشتوانه
انگشتوانه يا انگشتونه جسمي فلزي است که براي دوخت و دوز بر سر انگشت مي کنند تا انتهاي سوزن به گوشت انگشت دوزنده فرو نرودو در واقع نوعي وسيله دفاعي است براي حفظ انگشت. داشتن انگشتونه براي مرد خوب نيست و براي زن نيکو است و گوياي امنيتي است که در محيط خانواده و محدوده زندگي خويش خواهد يافت. اگر مردي انگشتونه اي ببيند يا بيابد و به انگشت خويش بکند به کمک کسي نيازمند مي شود که احتمالا يک زن است و از اين کمک بهره مند مي گردد. چنان چه کسي انگشتوانه اي به شما داد اگر آشنا باشد گوياي اين است که در آينده از حمايت مادي و معنوي دوستي برخوردار مي شويد و اگر بيگانه بود نيازمند اين حمايت مي شويد بي آنکه کسي را به عنوان حامي سراغ داشته باشيد. داشتن انگشتوانه هاي زياد در خواب بيان کننده اين است که خواب بيننده مورد اتهام قرار مي گيرد. زني اگر ببيند که تعداد زيادي انگشتوانه دارد به شدت مورد حسد واقع مي شود. ديدن انگشتوانه سوراخ در خواب بيان کننده خيانت کسي است که نسبت به او اعتماد فراوان داريد. براي مرد ديدن انگشتوانه اي که سوراخ و غير قابل استفاده باشد گوياي اين است که زني به او دورغ مي گويد که ممکن است همسرش باشد.
1.2.174 انگليسي
ليلا برايت مى‏گويد:
انگليسى صحبت كردن در خواب، نشان دهنده‏ى آن است كه در امور شغلى پيشرفت مى‏كنيد اما در روابط عاشقانه‏تان به مشكلات برخورد مى‏كنيد. اگر در خواب ببينيد كه مشغول خواندن يك كتاب انگليسى هستيد، نشانه‏ى آن است كه زندگى يكنواختى داريد.
1.2.175 انگور
يوسف نبي عليه السلام گويد:
دیدن انگور سفید روزی حلال بود
 
و دو جوان با او به زندان درآمدند [روزی] یکی از آن دو گفت من خویشتن را [به خواب] دیدم که [انگور برای] شراب می‏فشارم و دیگری گفت من خود را [به خواب] دیدم که بر روی سرم نان می‏برم و پرندگان از آن می‏خورند به ما از تعبیرش خبر ده که ما تو را از نیکوکاران می‏بینیم. سوره يوسف آيه «36»
ای دو رفیق زندانیم اما یکی از شما به آقای خود باده می‏نوشاند و اما دیگری به دار آویخته می‏شود و پرندگان از [مغز] سرش می‏خورند امری که شما دو تن از من جویا شدید تحقق یافت. سوره يوسف آيه «41»
 
حضرت دانيال گويد:
خوردن انگور سياه به وقت خود غم و اندوه بود و بي وقت، ترس و بيم بود. معبران گفته اند: به عدد هر انگور كه خورده بود زخم چوب ياتازيانه بر او زنند و خوردن انگور سفيد به وقت خود نعمت و خير دنيا بود، بيش از آن كه اميد دارد و به غير وقت، دليل كند كه از دهان خداوند خوب سخن خيري بيرون آيد و دليلش بر حرف و مال بود. اگر انگور سرخ بيند همين دليل كند.
 
محمدبن سيرين گويد:
انگور سفيد به وقت خوردن، دليل بر مالي است كه به دشواري به دست آيد و انگور سرخ به وقت خود خوردن، دليل بر منفعت اندك بود و هر انگوري كه پوست او سخت بود، دليل كه مالي به دشواري بدست آيد و هر انگوري كه پوست او روشن بود، دليل بر مال حلال كند و هر انگوري كه آب او تيره بود، دليل بر مال حرام بود و هر انگوري كه به ديدار سرخ نمايد، دليل بر عز و جاه كند و هر انگوري به ديدار سياه نمايد، دليل بر غم و اندوه كند و هر انگوري كه شيرين تر و تازه تر بود، دليل بر مال و جاه نمايد و عز وي بيشتر گردد. جابر مغربي گويد: اگر كسي بيند كه انگور بر معصر چوبين همي فشرد، دليل كه خدمت پادشاه ستمگر كند. اگر بيند كه آن معصر، از خشت و گل بود، دليل كه خدمت پادشاه باديانت كند. اگر معصر از خشت پخته يا از گچ و سنگ و آهك بود، دليل كه خدمت پادشاه با سياست و با هيبت كند. اگر بيند كه انگور در طشت همي فشرد، دليل كه خدمت زني بزرگ كند. اگر بيند كه انگور در كاسه همي فشرد، دليل كه خدمت شخصي خسيس كند. اگر بيند كه انگور همي فشرد و شيره هاي آن در خم ها همي جمع كرد، دليل كه از جهت خود، مال بسيار به سبب پادشاه حاصل كند. اگر بيند كه انگور در معصر با اهل و عيال مي فشرد، دليل كه او را و عيال او را در خدمت پادشاه منفعت رسد. اگر بيننده خواب در ضرر خدمت پادشاه نباشد، دليل كه كاري از سبب مردي حاصل كند.
 
حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
انگور سياه و سفيد به وقت خود و بي وقت، بر سه وجه بود
. اول: فرزند نيك،
دوم: علم فرائض،
سوم: مال حلال.
 
فشردن انگور در خواب هم آن حضرت فرمايد: بر سه وجه بود،
اول: مال باخير وبركت،
دوم: فراخي نعمت،
سوم: از قحط و بلاامان يافتن.
 
لوک اویتنهاو مي گويد :
خوردن : تب مختصر
چیدن آن : جدایی غیر منتظره
انگور سفید : شادمانی
انگور سیاه : غصه
دیدن آن : شما به هدفتان خواهید رسید
کسی آنرا به شما بدهد : آشناییهای تازه
کشمش : دعوا در همسایگی
 
منوچهر مطيعي تهراني گويد:
در خواب هاي ما تاک خوب است و به اميد تعبير شده است. ريشه اميدي است که در زمين مي نشانيم و از بر و ميوه آن ساليان دراز استفاده مي کنيم. ابن سيرين درخت انگور را زني کريمه تعبير کرده و برخي ديگر از معبران مرد بزرگوار دانسته اند ولي تاک در خواب ما فرزندان ما هستند که به ايشان دل بسته و به خود اميد داده ايم . براي افراد بي تفاوت ميراث است و ملک وقفي. براي بيمار شفا است و براي تهي دست ثروت و اين بستگي به آن دارد که تاک در خواب ببينيم و خودمان در بيداري چه وضع و موقعيتي داشته باشيم. تاک نشان بي خردي و سرمستي هم مي تواند باشد . اگر بيننده خواب مرفه و مال دار باشد و ببيند در خانه اش تاک روئيده اين خواب هشدار سرمستي است و احيانا تند روي چون از انگور شراب مي گيرند و شراب مستي مي آورد و مستي علت گمراهي و تباهي است لذا ديدن تاک ممکن است هشدار باشد که تشخيص آن با معبر است.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ اگر خواب ببينيد انگور مي چينيد ، علامت آن است كه بعد از دردسر به شادي دست مي يابيد . و در آينده به كارهايي دست خواهيد زد .
2ـ خوردن انگور سبز در خواب ، علامت آن است كه براي كسب لذت مرتكب خطايي خواهيد شد و سرنوشت خود را به دست احساسات خواهيد سپرد .
3ـ ديدن انگور در خواب ، علامت آن است كه از كار سختي فرار مي كنيد .
4ـ اگر دختري در خواب ببيند انگور مي خورد ، علامت آن است كه نسبت به آرزوهاي خود اندكي دلسرد خواهد شد .
1.2.176 انواع توت
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن توت‏هاى نارس و كال در خواب، بيانگر غم و ضرر مالى است. اگر در خواب ببينيد كه مشغول خوردن توت هستيد، به اين معنا است كه روزهاى خوشى پيش رو داريد. اگر در خواب خود را مشغول جمع‏آورى توت ببينيد، بيانگر آن است كه از كار زياد خسته و نوميد شده‏ايد. فروختن توت در خواب، نشانه‏ى اين است كه براى تهيه‏ى خرج روزانه خود دچار مشكل مى‏شويد.
1.2.177 اولاد
ليلا برايت مى‏گويد:
اگر فردى خواب فرزند خود را ببيند، بيانگر داشتن عمرى طولانى و پر ثمر است.

1.2.178 اهانت
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر در خواب ببينيد كه در دادگاه، به يك قاضى اهانت مى‏كنيد، بيانگر بى‏دقتى در انجام كارها است. اگر در خواب كسى به شما اهانت كرد، به اين معنا است كارى انجام مى‏دهيد كه به شما احترام مى‏گذارند.
 
اچ ميلر مى‏گويد:
اگر در خواب ببينيد فرد اهانت كننده يك بچه است، نشانه‏ى پيروزى در انجام كارها است. اگر در خواب ببينيد كسى كه به شما توهين مى‏كند بزرگ‏تر از شما است، نشانه‏ى جدايى از دوستان است. اگر در خواب ببينيد كه يك غريبه به شما توهين مى‏كند، نشانه‏ى گرفتارى‏هاى كارى است.
1.2.179 اهرم
ليلا برايت مى‏گويد:
ديدن يا استفاده كردن از هرم، نشانه‏ى پيروزى در مشكلات است.

1.2.180 ايده آل
آنلي بيتون مى‏گويد:
اگر كسى در خواب بيند كه به زندگى ايده‏آلى دست پيدا كرده، نشانه‏ى كسب موفقيت است. اگر زنى چنين خوابى ببيند، بيانگر آن است كه در مسير زندگى لحظات خوشى خواهد داشت.
1.2.181 ايزار
محمد بن سيرين گويد:
ايزار در خواب زن بود. اگر ديد كه ايزار در ميان بست، دليل بود كه زن خواهد يا كنيزكي خرد. اگر بيند كه ايزار وي ضايع شد، دليل كه از زن جدا شود. اگر بيند كه ايزارش بدريد، دليل نقصان و عيب زن بود اگر ديد كه ايزار وي به آتش سوخت، دليل آفت و بيماري زن بود.
 
جابر مغربي گويد:
اگر ديد ايزارش پشمين يا پنبه بود، دليل كه زن او ديندار بود، اگر ديد ايزار كهن و چركين داشت، تاويلش به خلاف اين بود. اگر بيند ايزار قزين يا ابريشمين داشت، دليل كه وي را زني معاشره بود.
1.2.182 ايستگاه قطار
لوک اویتنهاو مي گويد :
ایستگاه قطار : مسافرت کوتاه
تماشای ایستگاه قطاراز دور : یک مهمان ناخوانده
 
ليلا برايت مى‏گويد:
مشاهده ايستگاه راه آهن در خواب، نشانه‏ى تغيير و تحولات جديد و خوشايند در زندگى است. اگر در خواب ببينيد كه در راه آهن قدم مى‏زنيد، به اين معنا است كه هديه‏اى دريافت مى‏كنيد.
1.2.183 ايوان
منوچهر مطيعي تهراني گويد :ديدن ايوان نوساز و با شکوه ميمون و مبارک است چه متعلق به خودتان باشد و چه در عالم خواب حس کنيد که آن ايوان به شما تعلق ندارد. بلندي سقف ايوان رفعت انديشه و جاه طلبي بيننده خواب را مي رساند و اين خوب است اگر در ايواني آباد و با شکوه و با سقفي بلند و ستونهاي محکم و استوار ايستاده باشيد. ديدن ايوان ويران و کهنه ساز که ديوارهاي بي رنگ و آجري داشته باشد نشان آن است که امکان توفيق براي شما بوده اما نتوانسته ايد پيروز شويد و اگر خارج از ايوان ايستاده باشيد و چنين منظره اي ببينيد با مردي برخورد مي کنيد که از نظر شخصيت بزرگ است اما از نظر مادي ضعيف و ناتوان و احتمالا او مي تواند براي شما و شما براي او موثر باشيد. به هر حال ايوان بلندي قدر و مرتبه است و ستونهاي آن قدرت که هر چه ستونها استوارتر باشند گوياي قدرت بيشتر شما هستند.
 
آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ ديدن ايوان در خواب ، علامت آن است كه سرگرم كارهايي جديد خواهيد شد كه به ثمر رسيدن آنها در آينده با شك و ترديد همراه خواهد بود .
2ـ اگر دختري خواب ببيند با نامزد خود در ايوان راه مي رود ، علامت آن است كه دربارة نيات خود ترديد پيدا خواهد كرد .
3ـ اگر خواب ببينيد ايوان خانه اي را مي سازيد ، علامت آن است كه وظايف جديدي را قبول خواهيد كرد .

                                                                          «التماس دعا»


موضوعات مرتبط : حرف ا, ,
برچسب ها : ا, حرف ا,

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir