مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 5
بازديد ديروز : 0
گوگل امروز : 1
گوگل ديروز : 0
بازديد اين هفته : 86
بازديد اين ماه : 247
بازديد اين سال : 530
بازديد کل : 272632

مشخصات کاربر

آي پي : 3.140.186.241
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 7379 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"18:47"


حرف ح

1.9.1 حاجي فيروز

ديدن حاجي فيروز در خواب ميمون و مبارک است چرا که وجود او در معابر و کوچه ها از رسيدن بهار خبر مي دهد و بهار نيز فصل تجديد حيات طبيعت مي باشد. اگر ديديد حاجي فيروز به در خانه شما آمده از عزيزي دور افتاده، يا از مسافري خبر مي يابيد. اگر از حاجي فيروز چيزي گرفتيد ديني به گردنتان مي افتد و بدهکار و وامدار مي شويد. اگر حاجي فيروز مي خواند و مي رقصيد و شما به تماشاي آن ايستاده بوديد مرتکب گناه مي شويد و اين گناهي است از جمله معاصي پنهان.

1.9.2 حاجي لک لک

در مورد لک لک در حرف ـ ل ـ نوشته ام و اين جا توضيح زياد لازم به نظر نمي رسد فقط از اين نظر که هيچ کلمه اي ساقط نشده باشد مختصري ذکر مي کنيم. لک لک از مرغان کوچ کننده و مهاجر است که بر نقاط مرتفع شهري و بين مردم لانه مي سازد و هر سال در فصل شکوفايي و طراوت طبيعت از دور دست ها به لانه اش مراجعت مي کند و تا پاييز مي ماند، علت اين که اين مرغ را حاجي ناميده اند اين است که مردم ايران فکر مي کردند لک لک در فصولي که ناپديد مي شود و مهاجرت مي کند به خانه خدا و به زيارت کعبه مي رود و چون باز مي گردد حاجي شده است، اين است که او را حاجي لک لک ناميده اند. ديدن حاجي لک لک در خواب تعبير مرغان مهاجر را دارد و ميمون و مبارک است. براي اطلاع بيشتر به حرف ـ ل ـ کلمه لک لک نگاه کنيد.

1.9.3 حادثه

اگر کسی در خواب دید که تصادف کرده و مجروح شده است تعبیرش گرفتاری و بدبختی است. ولی با دادن صدقه و توکل بر خداوند برطرف خواهد شد.

1.9.4 حامله

منوچهر مطيعي تهراني گويد :

ديدن زن حامله در خواب رو به روئي با گناه و بار غم است. اگر در خواب ببينيد که همسرتان حامله شده است تکليفي شاق و سنگين بر شما محول مي گردد که انجامش دشوار و قبولش نامطلوب است که دوست نداريد آن کار را انجام بدهيد و اگر هم به اجبار و تکليف بخواهيد بسيار سخت و توان فرساست. اگر احيانا در خواب احساس کنيد که خودتان حامله شده ايد غمي براي شما مي رسد که به اندازه حمل جنين طول مي کشد البته اين تعبير براي زنان است. اگر در کوچه ببينيد که زن حامله اي مي گذرد خبر ناخوشايندي به شما مي رسد.

 

محمد بن سيرين گويد:

اگر بيند كه شكم او بزرگ شده بود چون زن آبستن، دليل كند كه او را مال و نعمت دنيا حاصل گردد و هرچند كه شكم بزرگتر بيند، مال دنيا بيشتر بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر فرزند نابالغ خود را آبستن بيند، دليل كه اگر پسر بود، پدرش را نعمت و مال حاصل گردد و اگر بيننده خواب دختر بود، مادرش را نعمت و مال حاصل شود.

 

تام چت ويندرا گويد :

تعبير آبستني زندگي پر بار تازه است . اگر کسي در خواب حيوان يا انساني آبستن ببيند ويا خواب بيننده زن خود را آبستن ببيند تعبيرش به اين طريق است که در آرزوي زندگي تازه اي به سر مي برد که پر از مايه هاي اميد و امکانات نيکو باشد

خواب ديدن آبستن به هر صورت مقدمه اي است بر تلاش فردي که براي رسيدن به موقعيت و امکانات بيشتر سعي مي کند و چنين خوابي که خودش طالع است نيروي قوي پا نهادن وپيش رفتن در راهي را که آرزويش وجود دارد ايجاد مي کند

 

برايت مى‏گويد:

اگر مردى در خواب ببيند كه آبستن است، به پول و ثروت فراوانى مى‏رسد.

1.9.5 حباب

منوچهر مطيعي تهراني گويد : حباب پوکي و پوچي است و در وجه ديگر فساد و گناه و تباهي. اگر در خواب ببينيد که مي خواهيد چراغ خودتان را با حباب يا آباژور بيارائيد عمل خلافي مرتکب شده ايد يا مرتکب خواهيد شد که با تجاهل و ظاهر سازي و فريب مي کوشيد از چشم ديگران پوشيده نگه داريد. حباب اگر شيشه اي باشد رسوائي است و بد نامي که زود حاصل مي شود و چنان چه حباب شيشه اي شما شيري رنگ و مات باشد عمل خلاف و گناه شما چندي مي پايد و پوشيده مي ماند ولي بالاخره به بدنامي و رسوائي مي انجامد. حباب آب و حباب هايي که بچه ها از صابون و با دميدن هواي دهان درست مي کنند همه گوياي پوچي و پوکي است و بي اعتباري کارها و تمينات ما.

لوک اويتنهاو مي گويد :

حباب صابون : خوشبختی کوتاه مدت

1.9.6 حب خوردن

محمدبن سيرين گويد: حب خوردن در خواب، اگر بيند از براي بيماري خورد و ديد كه درخوردن آن شفا و منفعت يابد، دليل بر خير و منفعت كارها كند اگر بيند كه از دارو خوردن او را منفعت نبود، تاويلش به خلاف اين است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد : حب خوردن در خواب تصاحب مال اندک است، اگر در خواب ببينيد بيمار هستيد و براي درمان خويش حب مي خوريد و اطمينان داريد که با خوردن آن حب بهبود حاصل مي کنيد مالي مختصر نصيب شما مي شود که ممکن است متعدد باشد ولي کم است. اما اگر احساس کنيد که با خوردن آن حب درمان نمي شويد همان مال يا پول مختصر به شما مي رسد، حرام و از طريق نامشروع. باز هم ممکن است اين پول متعدد زن باشد معهذا کم است اگر در خواب ديديد که به ديگري حب مي دهيد او را به انجام کاري نکرده تحريص و ترغيب مي کنيد. کاري که نه خوب است و نه او مي خواهد و آن کاري است به نفع شما ولي به زيان خورنده حب هر کس که هست. اگر ديديد که با داروهايي حب درست مي کنيد تدارک گناه يا کار خلاف را مي بينيد که به نفع شما نيست. اگر ديديد به همسرتان حب مي دهيد در خانواده بگو مگو ايجاد مي شود که مسئول شما هستيد. خريدن حب از داروخانه نيز همين تعبير اول را دارد که گفتم تصاحب مال اندک است اما متعدد.

1.9.7 حبوبات

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن ماش برنج ونخود وحبوبات دیگر ملال بود

 

1.9.8 حج

اگر ديد در كعبه بود، دليل كه زيارت كند. اگر مكه را آبادان ديد، دليل مال بود. اگر خراب بيند به خلاف اين بود.

 

محمد بن سيرين گويد:

اگر به خواب بيند كه به حج همي رفت، دليل كه خداي تعالي او را حج روزي كند، اگر بيمار است عافيت يابد، اگر وام دارد وامش گذارده گردد، اگر بيم دارد ايمن شود، اگر در سفر است به سلامت بازآيد. اگر بيند كه به حج همي رفت و حج از وي فوت شد، دليل كه عمرش دراز شود و كارش به نظام بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند در حرام لبيك مي زد، دليل كه او را ترس و بيم است. اگر بيند حج بر وي واجب شد، ليكن قصد حج نمي كرد، دليل كه در امانت خيانت كند. اگر بيند روز عرفه است، دليل كه با كسي صلح كند. اگر بيند در كعبه نماز مي كرد، دليل كه از بزرگان و مهتران كارش نيكو شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

حج كردن در خواب بر هفت وجه است.

اول: تزويج (ازدواج) كردن.

دوم: كنيزك خريدن.

سوم: زيارت پادشاه كردن.

چهارم: نيكوئي بر مردمان.

پنجم: سعي كردن در كار خير.

ششم: مزد و ثواب نمودن.

هفتم: به صحبت وهمنشيني اهل علم است.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن حج گزاردن تزویج و شادی باشد

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد :

اگر در خواب ببينيد که خودتان حاجي شده ايد از شر و ترس و بلا ايمني مي يابيد و اگر در خواب ببينيد که ديگري حاجي شده است هم براي شما خوب است و هم براي آن که از حج بازگشته و مبشر خير و صلاح و امنيت خاطر است و براي کسي که از حج آمده سلامت و امنيت حاصل مي گردد. البته اگر آشنا باشد. و اگر بيگانه و نا آشنا باشد نتيجه خواب متوجه بيننده آن است. اگر در خواب ديديد که همسرتان حاجيه شده در اين صورت خواب شما بشارت مي دهد که از همان زن فرزندي صالح مي آوريد.

1.9.9 حجامت

محمدبن سيرين گويد:

اگربيند حجامي بيگانه در جايگاهي بيگانه او را حجامت كرد، دليل كه كتابي نويسد و ولايتي در گردن خود كند. اگر بيند كسي او را حجامت كرد دوست او بود، دليل كه امانتي به وي سپارد. اگر دشمن است از شر او ايمن شود و از غم فرج يابد و اگر آن كس جواني بود همين تاويل را دارد، اگر پير است عز و بزرگي يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه پيري را حجامت كرد، كارش نيكو شود. اگر بيند پادشاهي را حجامت كرد، دليل كه مقرب پادشاه شود. اگر بيند جواني را حجامت كرد، دليل كه دشمن بر او ظفر يابد. اگر بيند شيشه او بشكست دليل كه زنش بميرد يا طلاقش دهد.

 

جابر مغربي گويد:

حجام پير بخت بيننده خواب بود و حجام جوان دشمن او بود. اگر بيند حجامي كرد شيشه بنهاد و خون برگرفت. اگر خداوند خواب عالم است، دليل كه مستوفي شود يا دبير پادشاه شود. اگر خداوند خواب عالم نبود، دليل كه در وام ها غره نام ها نويسند و آخر زشتي كنند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن حجامت به خواب، دليل بر هفت وجه است.

اول: امانت به صاحب دادن.

دوم: شرط خواندن.

سوم: ولايت يافتن.

چهارم: شادمان شدن.

پنجم: با پيران صحبت داشتن.

ششم: سنت پيغمبر نگاه داشتن.

هفتم: اگر عالم است از علم معزول شدن، خاصه چون بيند كه حجام جوان است. اگر حجام پير است، دليل كه از علت رسته شود.

 

بعضي از معبران گويند:

اگر حجام جوان بيند، اگر پير، دليل كه دروغ بر وي گواهي دهند و از آن او را بيم هلاك است و حجام به قول بعضي كاتب و جراح است و بعضي از معبران گويند كه كار او گشاده شود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد :

حجامت خون گرفتن از انسان است و اسم فاعل آن حجام. در قديم اين عمل بسيار متداول بود و هر بهار بيشتر بچه ها خون مي گرفتند و ايشان را حجامت مي کردند با اين تصور که خون کثيف از بين برود و به جاي آن بدن خون تازه بسازد. امروز اين کار را نمي کنند مگر در بيمارستان ها و به تجويز پزشکان متخصص. معبران درباره حجامت زياد نوشته اند ولي چون رسم نيست و به ندرت احتمال ديدن آن در خواب هست مختصر اشاره اي مي شود. ابن سيرين نوشته اگر کسي ببيند حجامت مي شود آن که حجامت مي کند اگر دوست باشد امانتي به حجامت شونده مي سپارد و اگر بيگانه و دشمن باشد بر دشمن چيره مي گردد. اما به نظر من حجامت سوء استفاده و تعدي است. چنانچه در خواب ببينيد که شما کسي را حجامت مي کنيد شما به حدود آن شخص تجاوز و به حق او تعدي مي کنيد. چنانچه ببينيد کسي شما را حجامت مي کند اگر حجام نا آشنا باشد آشنايي به مال شما تجاوز مي کند يا پول شما را مي خورد و يا به شغل و مقامتان چشم مي دوزد و اگر آشنا و دوست باشد از دشمن ناشناسي ضربه مي خوريد يا متضرر مي شويد و يا به سبب او معزول مي گرديد چنانچه شاهد حجامت باشيد اختلافي اتفاق مي افتد منجر به تجاوز و سوء استفاده که شما هم در آن دخيل هستيد.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

حجامت کردن شادی بود

1.9.10 حجرالاسود

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند دست در حجر الاسود مي مالد و اقتدا به امام كرد، دليل كه از اهل حجاز او را خير و منفعت رسد. اگر بيند حجر الاسود پراكنده است، دليل كه بدمذهب و بي اعتقاد و بيباك است. اگر بيند حجر الاسود را باز جاي خود نهاد، دليل كه باز به راه صلاح آيد. اگر بيند از آب زمزم مي خورد، دليل كه چيز گم شده را بازيابد به زودي. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند حجر الاسود را بوسه مي داد و روي در آن مي ماليد، دليل كه او را خير و منفعت زياده شود و ميل به خيرات و اهل صلاح كند و با علما پيوندد.

1.9.11 حد زدن

محمدبن سيرين گويد: حد زدن در خواب، دليل بر فراهم كردن كار زنان كند. اگر بيند كه او را حد مي زند، تاويلش به خلاف اين است. جابر مغربي گويد: اگر كسي را بيند حد مي زدند، بيننده را نيك است و نيز دلالت بر صلاحيت او بود و صاحب خواب اگر مفسد است، دليل بر رنج و اندوه است.

1.9.12 حراج

1ـ اگر خواب ببينيد كاسباني كه اجناس خود را حراج كرده اند ، فرياد مي زنند ، نشانة آن است كه آيندة درخشان و معاملاتي سود آور خواهيد داشت .

2ـ اگر كاسبي خواب ببيند در حراجي شركت كرده و جنسي مي خرد ، نشانة آن است كه دادوستدهاي مكرر در پيش خواهد داشت و اگر مزرعه داري چنين خوابي ببيند ، نشانة آن است كه احشام او برايش سودي فراوان خواهد آورد ، و اگر خانم خانه داري چنين خوابي ببيند نشانِ فراواني نعمت و رفاه است .

3ـ اگر خواب ببينيد هنگام شركت در حراج تأ سف مي خوريد ، نشانة آن است كه مي بايد در كارهاي خود بيشتر دقت كنيد .

1.9.13 حرارت

لوک اويتنهاو مي گويد :

حرارت

گرمای شدید : طلبکارها شما را به تنگ خواهند آورد

 

1.9.14 حربه

حضرت صادق عليه السلام مى فرمايد:

1.  عجب و خودبينى .

2.  حكومت و ولايت.

3.  عمر طولانى.

4.  پيروزى.

5.  رياست.

6.  منفعت.

1.9.15 حرم

به تازي جاي امن و ايمني است. اگر بيند كه در حرم كعبه بود، دليل كه از آفات دنيا ايمني يابد و او را حج روزي شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند در حرم پادشاه يا در حرم مردي بزرگوار شد، دليل كه از شر پادشاه ايمن شود و باشد كه از پادشاه چيزي بدو رسد و معبران گويند: او را حاجت افتد به اهل آن حرم. اگر بيند پادشاه او را در حرم خويش خواند و آنجا مقيم شد، دليل كه كارهاي پادشاه شروع كند و كارها كند كه او را بدنامي حاصل شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر بيند به حرم پادشاهي عادل رفت، دليل كه موفق به انجام کارهاي مفيد مي شود..

اگر بيند به حرم پادشاهي ظالم رفت، دليل كه كاري كند كه ازآن کاربد نام گردد.

1.9.16 حساب

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي در خواب بيند كه حساب مي كرد با كسي ديگر دليل كه در محنت و عذاب افتد و خود را به كار زشتي بدارد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند در قيامت حق تعالي با وي حساب مي كرد و حساب بر وي آسان است، دليل بر رستگاري و خير كند. اگر به خلاف اين است، بد باشد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

حساب قيامت را درخواب ديدن بر شش وجه است.

اول: پادشاه ظالم.

دوم:نگراني و دل مشغولي.

سوم: سختي و رنج.

چهارم: بدحالي.

پنجم: اندوه وعزا ومشقت.

ششم: عمر كوتاه.

1.9.17 حسادت

لوک اويتنهاو مي گويد :

حسادت : شکست

 

1.9.18 حشرات

لوک اويتنهاو مي گويد :

حشرات

دیدن : ضرر

نیش خوردن از حشرات : دوستتان به شما خیانت خواهد کرد

 

1ـ ديدن حشرات در خواب ، علامت بيماري مسري است و نزديك شدن دشمنان .

2ـ اگر دختري در خواب حشرات را ببيند ، نشانة سختي و ناراحتي است .

اما اگر در خواب حشرات را بكشد يا از خود براند ، علامت آن است كه با دانايي و استعداش به آنچه كه مي خواهد دست مي يابد .

1.9.19 حشرات موذي

ديدن حشرات موذي هنگام خزيدن در خواب ، علامت آن است كه خود را از شر بيماري و دردسرهاي فراوان زندگي خلاص خواهيد كرد .

 

1.9.20 حشره کش

مولف گويد:

استفاده از حشره کش جهت کشدن حشرات مزاحم  ايستادگي در برابرمزاحمان و از خود دور کردن آنها

 

1.9.21 حصار

محمدبن سيرين گويد: اگر ديد به حصاري اندر شد، دليل كه از شر دشمنان ايمن شود. اگر بيند از حصار بيرون آمد ياكسي او را از حصار بيرون كرد، دليل كه دشمن بر وي ظفر يابد. ابراهيم كرماني گويد: اگر كسي بيند كه در حصاري محكم بود و آن حصار ملك او بود، دليل كه از شر دشمنان ايمن شود. اگر بيند از حصار بيرون آمد به خلاف اين است. جابر مغربي گويد: اگر كسي خود را درحصار بيند نعمت و روزي بر وي فراخ گردد و، دليل بر خير و صلاح دين است. اگر به خلاف اين است، دليل بر تباهي حال و بستگي كارهاي او بود.

1.9.22 حصبه

1ـ اگر خواب ببينيد به بيماري حصبه مبتلا شده ايد ، نشانة آن است كه بايد نسبت به دشمنان خود هشيار باشيد و از سلامتي خود نيز بيشتر مراقبت كنيد .

2ـ اگر خواب ببينيد بيماري حصبه ميان مردم مسري شده است ، نشانة آن است كه در اثر فشارهاي كار و زندگي ، بيمار و نحيف خواهيد شد .

1.9.23 حصير

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند حصير داشت يا كسي بدو داد، دليل كه به قدر بزرگي و كوچكي حصير خير و منفعت بدو رسد. اگر بيند حصير مي بافت، دليل كه عاشق و مبتلا شود بر زني اگر بيند حصيري كه مي بافت دون و كم بها بود، دليل كه آن زن بي اصل و درويش است. اگر بيند حصير پاكيزه و قيمتي بود، دليل كه زنِ محتشم و اصيلي بود.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند كه حصير مي بافت و مي فروخت، دليل كه او را غم و اندوه رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن حصير در خواب بر سه وجه است

اول: زن.

دوم: منفعت به قدر و قيمت آن حصير.

سوم:انجام كاري كه از آن وي را ملامت رسد و بدنامي حاصل شود.

1.9.24 حصير بافي

1ـ اگر خواب ببينيد حصير پاره اي را مي بافيد ، نشانة آن است كه از فردي غايب خبرهايي دلپذير خواهيد شنيد .

2ـ اگر خواب ببينيد حصير پاره اي را مي بافيد ، علامت آن است كه با امور نگران كنندهاي روبرو خواهيد شد .

 

1.9.25 حفره

1ـ اگر خواب ببينيد به درون حفره اي عميق نگاه مي كنيد ، نشانة آن است كه در رابطه با كار خود اقدامات حماقت آميزي انجام مي دهيد ، و در راه كسب ثروت با موانعي روبرو خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد داخل حفره اي افتاده ايد ، علامت آن است كه به بدبختي و اندوهي عميق دچار مي شويد .

3ـ اگر در خواب به هنگام افتادن به داخل حفره ناگهان بيدار شويد ، نشانة آن است كه به شكل معجزة آسايي از اضطراب و پريشاني نجات خواهيد يافت .

4ـ اگر خواب ببينيد به درون حفره اي مي رويد ، نشانة آن است كه آگاهانه براي به دست آوردن ثروت بيشتر ، سلامتي خود را به خطر مي اندازيد .

اگر در خواب دیدید که جایی را حفاری میکنید دلیلش این است که در امد معیشت اسراف میکنید و پیامد بدی دارد ؛ بیشتر مواظب رفتار خود باشید.

1.9.26 حقنه کردن

محمدبن سيرين گويد:

حقنه كردن در خواب در خشم شدن باشد و از حالي به حالي، چنانكه از سخن آن بي خويشتن شود و بعضي معبران گويند: حقنه كردن در خواب نيكي شدن عيش و روزي باشد.

 

جابر مغربي گويد:

حقنه در خواب، دليل بر بازگشتن كاري بود به خداوند خواب كه صلاح آن است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر كسي به خواب ديد او را حقنه كردند و از آن حقنه او را رنج و زياني رسيد، دليل بود بر بدي احوال وي. اگر به خلاف اين بيند، دليل بر عز و منفعت است.

1.9.27 حقه

محمدبن سيرين گويد: حقه درخواب زن است يا كنيزكي خرد. اگر بيند حقه او بشكست يا ضايع شد، دليل كه او را ازن زن جدا به مرگ يا به زندگاني. جابر مغربي گويد: اگر بيند حقه داشت منقش كرده و پاكيزه، دليل كه زني توانگر به زني گيرد و از او منفعت يابد. اگر به خلاف اين بيند، دليل كه زني زشت روي و درويش بخواهد يا كنيزك خرد بدين صفت.

1.9.28 حکمت

محمدبن سيرين گويد: اگر به خواب بيند كه حكمت و علم مي خواند، دليل بود كه قران خواندن او را كرامت گردد. اگر بيند كتابي درحكمت و علم بخريد، دليل كه مصحفي بخرد. اگر بيند كتاب حكمت بسوخت، دليل بر تباهي دين او بود. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند اوراق كتاب حكمت مي خورد، دليل است كه علم و حكمت بسيار خواند. اگر ديد اوراق حكمت مي دريد، دليل كه نمازها نگذارد. اگر بيند كتاب حكمت مي خواندند و او مي شنيد، دليل كه هوس علم و حكمت خواندن داشته باشد.

1.9.29 حلاجي

محمدبن سيرين گويد:

حلاج در خواب مرد قوي بود كه كارهاي مردمان به دست او گشاده شود. اگر بيند كه حلاجي مي كرد، دليل كه او را با مردي به اين صفت كه گفتيم صحبت افتد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

حلاجي در خواب بر دو وجه بود.

اول: منفعت.

دوم: گشايش كارهاي فرو بسته.

1.9.30 حلزون

1ـ ديدن حلزون در حال خزيدن در خواب ، نشانة آن است كه در موقعيت خطرناكي قرار خواهيد گرفت .

2ـ پا نهادن روي حلزون در خواب ، نشانة آن است كه با مردمي بداخلاق معاشرت خواهيد كرد .

1.9.31 حلقه ازدواج

لوک اويتنهاو مي گويد :

حلقه ازدواج : دوستی

گم کردن آن: دردسر و ناراحتی ، رنجش

هدیه گرفتن : خوشبختی خانوادگی، وفاداری

 

1ـ اگر خواب ببينيد حلقه اي به انگشت داريد ، نشانة آن است كه كارهايي جديد انجام مي دهيد و در به ثمر رساندن آنها توفيق مي يابيد .

2ـ ديدن حلقة شكسته در خواب ، علامت روبرو شدن با مشاجرات و اختلافات است . اگر افراد متأهل چنين خوابي ببينيد ، نشانة آن است كه از همسر خود جدا خواهند شد .

3ـ اگر دختري خواب ببيند از كسي حلقه اي مي گيرد ، نشانة آن است كه نگراني و ترديدي كه نسبت به نامزدش دارد متوقف خواهد شد .

4ـ اگر در انگشت ديگران حلقه اي ببينيد ، نشانة آن است كه بر خوشبختي شما افزوده خواهد شد و تعدادي دوست تازه خواهيد يافت .

1ـ اگر دختري خواب ببيند حلقة ازدواجش پر زرق و برق و درخشان است ، علامت آن است كه شوهر آيندة او مردي وفادار و مهربان خواهد بود .

2ـ اگر خواب ببينيد حلقة ازدواج خود را جايي گم كرده ايد ، علامت آن است كه اندوه فراواني به زندگي شما راه خواهد يافت .

3ـ اگر در خواب حلقة ازدواج را در انگشت يكي از دوستان يا آشنايان خود ببينيد ، علامت آن است كه اصول اخلاقي را زير پا مي گذارند و به تفريحات نامشروع مي پردازيد .

1.9.32 حلوا

ديدن حلوا در خواب، غم و اندوه بود و خوردنش بيماري.

 

محمدبن سيرين گويد:

حلوا در خواب مال بود، كه به دست پادشاه گذشته باشد و حرام بود. حلواي خشك دليل بر مال و اندوه كند، به جهت زعفران كه در آن بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

روياى خوردن حلوا را بر سه وجه تعبىر باشد:

1 .  سخن دلبذير

2 .  مال

3 .  دستيابى به مراد و حاجتى كه در دل دارد

 

حلوا درخواب مال بسيار است و دين خالص. خوردن يك لقمه از آن، دليل فرزند بود. خوردن حلوائي كه در آن مغز بادام يا مغز باشد، دليل كه از مردي بخيل به او چيزي رسد به قدري كه خورده.

 

جابر مغربي گويد:

حلوا خوردن در خواب، دليل است كه به قدر آن مال حاصل گردد چون زردي زعفران در آن نباشد. اگر سفيد بود بهتر بود و حلوا فروش در خواب مردي لطيف زبان و خوش طبع بود.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن حلوا ها تعلق بخشدلی وتندرستی دارداز غم و رنج بیرون آید

1.9.33 حمال

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن حمال خود دولت باشد

 

1.9.34 حمالي

محمدبن سيرين گويد: حمالي در خواب خطر بود از جهت گناه و معصيت بسيار. جابر مغربي گويد: اگر بيند حمالي بهر ديگران مي كرد بي اجرت و كرايه، دليل كه با مردي خير و احسان كند و آن به صاحب خواب بازگردد. اگر ديد حمالي مي كرد و مزد مي گرفت، دليل غم و اندوه است خاصه بار گران باشد و از آن گراني او را رنج و غم رسد.

1.9.35 حمام

علامه مجلسي ( ره) گويد: و حمام رفتن را توفیق زیارت امام می داند که مايه پاک شدن روح است از آلودگي گناه

لوک اويتنهاو مي گويد :

حمام

درون وان یا خزینه : یک بیماری مهلک

در یک رودخانه حمام کردن : قدرت و شجاعت

در یک چشمه حمام کردن : بازیافتن سلامتی

در یک محیط باز حمام کردن : ازدواج با شخصی ثروتمند

در اتاق خود حمام کردن : بی وفایی

صابون زدن در حمام : لذت

حمام کردن در آبهای عمیق : مراقب خودتان باشید

حمام کردن در آبهای سرد : کامیابی

حمام کردن در آبهای گرم : شما سرما خواهید خورد

حمام کردن با لباس : نشانه ضعف

کثیف کردن آب وان : شما به خودتان آسیب خواهید رساند

تماشای دیگران در حمام : غم و غصه

 

1ـ ديدن گلهاي زرد يا سفيد در حمام ، علامت آن است كه از دل نوميدي ، شادي پايداري پديدار خواهد شد .

2ـ اگر دختري خواب ببيند در حمام است ، نشانة آن است كه به كسب لذتهاي فرار و بيهوده گرايش دارد .

1ـ ديدن حمام بخار در خواب ، علامت آن است كه دوستاني بداخلاق و گله مند خواهيد داشت .

2ـ اگر خواب ببينيد از حمام بخار بيرون مي آييد ، علامت آن است كه تمامي نگرانيهاي شما موقتي خواهد بود .

دیدن حمام و یا حمام رفتن در خواب تعابیر گوناگونی دارد؛ یکی از مهمترین تعابیر آن این است که اگر در خواب دیدید که در حمام غسل کردید و بیرون آمدید نشانهی این است که قرض شما ادا میشود.

1.9.36 حمايل نظامي

1ـ اگر خواب ببينيد حمايل نظامي بر لباس خود داريد ، نشانة آن است كه با رفتارتان تنها توجه افراد سيكسر را به خود جلب كرد .

2ـ اگر خواب ببينيد براي دختري حمايل نظامي خريده ايد ، علامت آن است كه با صداقت و رفتار معقولانه خود ، شأن و مقامي به دست مي آوريد .

1.9.37 حَمَلَةَ العَرش

آن فرشتگان که عرش را به امر ایزد تبارک و تعالی برداشته اند واگر ایشان را خواب بیند دلیل که با پادشاه بزرگوار پیوندد و ازاو انصاف یابد

کرمانی گوید :

با اهل دین وی را پیوستگی بود و طاعت و حج و خیرات کند واگر بیند که فرشتگان او را بنواختند دلیل که عجل وی نزدیک آمده باشد

1.9.38 حنا

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند حنا بر دست و پاي خود مي نهد، دليل كه خويشان و اهل بيت خود را بيارايد و مزين كند، ليكن در دين وي را كراهت بود و بعضي گويند حال خويشان و اهل بيت پوشيده كند. اگر اين خواب را كسي بيند كه حنا بستن او را نشايد، دليل كه او را غم و اندوه رسد، لكن زود فرج يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

حنا بستن در خواب بر سه وجه است.

اول: آرايش خويشان وبستگان.

دوم: پوشاندن اهل بيت.

سوم: غم و اندوه.

1.9.39 حنوط

بوي خوشي است كه بر مرده پراكنند. محمدبن سيرين گويد: اگر حنوط بر وي پراكنند، دليل كه تائب شود و به خداي تعالي بازگردد.اگر اين خواب را كسي بيند كه مصلح بود، دليل كه از ترس و بيم ايمن گشته از غم ها فرج يابد و كارها به مرادش شود. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه حنوط خوش باز كرد، ستايش مردم است با خطر، زيرا بعضي زا معبران گفته اند: نيكنامي بود بر اهل بيت و خويشان به اندازه حنوط.

1.9.40 حوا

1ـ ديدن حوا در خواب ، علامت آن است كه به داستان باستاني حوا كه در تورات نقل شده است ترديد داريد ، ممكن است در محيط كار و اجتماعي با مخالفت ديگران روبرو شويد .

2ـ اگر دختري خواب ببيند در نمايشي نقش حوا را بازي مي كند ، نشانة آن است كه اگر عاقل نباشد شيطان در هيئت مردي زيبا و خوش سيما او را گمراه مي كند . اگر مردي چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه هنوز هم حوايي هست تا شما را وادار كند از درخت سيب ، سيبي بچينيد و مرتكب گناه شويد .

1.9.41 حوض

محمدبن سيرين گويد:

اصل حوض در خواب علم ودانش است. اگر بيند خويشتن با آب حوض همي شست، دليل كه توفيق يابد و ازگناه و عصيان باز ايستد. اگر ديد همه آب حوض فرو برد و آن آب او خوش آمد، دليل كه عمر خود به سلامت گذراند و مالش زياد شود. اگر اهل علم است علمش زياد شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند تن و جامه خود به حوض مي شست، دليل كه اهل بيتش توبه كنند وسيرت نيك و راه دين جويند. اگر بيند جامه خود به حوض بشست و پليدي ازجامه در زير آب ظاهر گشت، دليل كه به علم كار نكند و به بدي در ميان خلق مشهور شود. اگر بيند كنار حوض سبز رسته بود، دليل كه از علم خود منفعت يابد و مردم نيز از علم او منفعت يابند، خاصه كه حوض مِلك او باشد. اگر بيند حوض ملك او نبود و از آنِ مسلمين بود زياده و نقصان آن حوض به علماي آن ديار باز گردد يا به كسي كه در آن شهر حاكم بود. اگر بيند آب حوض تيره و تلخ بود، دليل بر غم و اندوه كند.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند آب حوض همي خورد مال يابد از مردي توانگر و عاقبت كارش نيك است و مال يابد به قدر بزرگي حوض.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن حوض در خواب بر چهار وجه است.

اول: مردم با منفعت.

دوم: مردي توانگروثروتمند.

سوم: مال جمع کردن.

چهارم: عالمى كه از او كسب علم كنند و بهره مند شوند.

1.9.42 حوض کوثر

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند قيامت برخاست و خلق نزديك حوض كوثر جمع مي كردند، دليل كه پادشاهي پيدا شود در ميان خلق عدل و داد كند. اگر بيند از حوض كوثر يك جام بخورد، دليل كه مرگ او بر مسلماني است. اگر بيند پيرامون حوض كوثر مي گشت و آب مي خواست و آب ندادند، دليل كه دشمنِ اولاد پيغمبر باشد. اگر بيند حضرت رسول (ص) او را آب داد و بخورد، دليل كه از شفاعت بهره يابد. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند نامش در حوض كوثر نوشته بودند و جامي بستد و از آن آب مي خورد، دليل كه او را با عالمي بزرگ صحبت افتد و از آن عالم او را منفعت دو جهاني حاصل شود. جابر مغربي گويد: اگر بيند از حوض كوثر آب مي خورد، لكن آب وي تيره و ناخوش است، دليل كه بيننده منافق بود و او را از اخبار و قرآن هيچ خبر نباشد و اعتقادش بد است و دين اسلام در پيش وي حقير و خوار است. اگر بيند حوض كوثر به آن طريق است كه در اخبار آمده و از جمله آب حوض كوثر مي خورد، دليل كه او را نزد حق تعالي قدري و محلي است و از جمله بزرگان دين است.

1.9.43 حوض ماهي

1ـ ديدن حوض ماهي با آبي گل آلود در خواب ، نشانة آن است كه در اثر عياشي به بيماري مبتلا خواهيد شد .

2ـ ديدن حوض ماهي با آبي زلال در خواب ، نشانة آن است كه قراردادهايي سود آور خواهيد بست و در زندگي لذتهاي فراواني خواهيد برد .

3ـ ديدن حوضي خالي از ماهي ، علامت آن است كه دشمناني بزرگ در نزديكي شما هستند .

4ـ اگر دختري خواب ببيند داخل حوض ماهي مي افتد ، علامت آن است كه بعد از ازدواج سعادتمند خواهد شد. اما اگر آب حوض گل آلود باشد ، تعبيري بر خلاف آنچه رفت دارد .

1.9.44 حيض

حيض، مردان را بقا بود در معصيت و زنان را زيادتي مال. اگر مردي بيند كه حائض شد، دليل كه به قدر آن خون او را مال حرام نصيب گردد. اگر مردي بيند كه زنش حائض شد، دليل كه كارهاي دنيا بر وي بسته شود. اگر صاحب خواب مستور بود، دليل كه در كار خويش متحير شود. اگر بيند زنش از غسل پاك شد، دليل كه كار دين و دنيا بر وي گشاده شود. اگر بيند با زن حائض جماع كرد، دليل كه كارهاي دنيائي بر وي آسان شود و بعضي از معبران گويند: كارش دشوار گردد.

1.9.45 حيوانات

لوک اويتنهاو مي گويد :

حیوانات : خوشبختی ، ثروت

اهلی کردن حیوانات : بهره

غذا دادن به حیوانات : احساس رضایت

حیوان خشک شده : شما خود را برای هیچ و پوچ نگران کرده اید

حیوانات وحشی : مشکلات

حیوانات خانگی : آسایش

 

التماس دعا


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف ح, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir