مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 1
بازديد ديروز : 11
گوگل امروز : 0
گوگل ديروز : 1
بازديد اين هفته : 14
بازديد اين ماه : 82
بازديد اين سال : 290
بازديد کل : 272392

مشخصات کاربر

آي پي : 34.201.16.34
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 3736 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"18:59"

 

حرف ر

1.13.1 رئيس

1ـ اگر رئيس خود را در خواب ببينيد ، حاكي از آن است كه به دنبال مقامي بالاتر هستيد ، و مسئوليت بزرگتري به شما ارجاع مي شود .

2ـ اگر خواب ببينيد خودتان رئيس اداره اي هستيد ، نشانة آن است كه بخاطر خوش انصافي و مهرباني از ديگران متمايز مي شويد .

1.13.2 رادار

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ديدن رادار در خواب هيچ تعبير خاصي نمي تواند داشته باشد مگر اين که بگوييم واکنش تمينات فوق العاده ما است. اگر رادار در خواب ببينيم و رادار چيزهايي به دل خواه ما نشان بدهد اميد و خوشدلي است و نه چيز ديگر. اگر ببينيد که خودتان رادار را اداره مي کنيد و کار مي اندازيد نشان آن است که براي رفع مشکلات خود کوششي بزرگ انجام مي دهيد.

 

مولف گويد :

کار رادار يافتن هواپيماهاست

ديدن رادار جستجو در کارها مخفي مردم مي باشد

1.13.3 راديو

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

راديو دوستي است که فقط حرف مي زند ولي گوش شنوا ندارد. نصيحت مي کند اما هيچ استدلالي را نمي پذيرد و چه بسا يک سخن را چند بار بگويد اما تعبير اخلاق و رفتار شما را نمي فهمد و درک نمي کند. چنانچه در خواب راديوئي ديديد البته هيچ تعبيري ندارد چون راديو چيزي است که همه جا هست و همه کس نوعي از آن را دارد و نمي تواند محور خواب باشد مگر اينکه وضع غير معمول داشته باشد يا مطالبي غير متعارف از آن بشنويم. همان طور که گفته شد راديو دوستي است محب و خير خواه که فقط گوينده است و زياد هم حرف مي زند ولي به هيچ وجه بد خواه نيست و کلا نظر در اصلاح و بهبود شما دارد. چنانچه در خواب ديديد راديوئي داريد يا از جائي خريديد و يا کسي به شما هديه داد با چنين دوست دل سوزي آشنا مي شويد، اگر ديديد راديو را باز کرديد و نتوانستيد آن را ببنديد موجب تيرگي رابطه خود را با آن دوست دل سوز فراهم مي آوريد و اگر آن را شکستيد آن دوست را از دست مي دهيد و طبعا زيان مي بينيد. اگر ديديد راديوي خرابي را تعمير کرديد با آن دوست آشتي مي کنيد يا چنانچه با همسر خود قهر هستيد و روابط تيره اي داريد روابط خود را بهبود خواهيد بخشيد. راديو زن هم مي تواند باشد چون زن ها نيز زياد حرف مي زنند و نيت بدي ندارند.

 لوک اويتنهاو مي گويد :رادیو : شما خبری دریافت خواهید کرد که برایتان بسیار مهم است

 

مولف گويد :

مي توان راديو را به خبر تعبير کرد .

پس بايد منتظر يک خبر يا اتفاق شنيدني باشيد

1.13.4 رازيانه

محمدبن سيرين گويد: رازيانه به خواب، اگر به وقت باشد، اگر بي وقت، دليل غم و اندوه كند و خوردنش مضرت بود. اگر بيند در زميني كه ملك او بود رازيانه بسيار داشت، دليل كه به غم و اندوه گرفتار شود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: رازيانه گياهي است دارويي که در قديم مصرف درماني گسترده اي داشت ولي امروز کمتر کسي حتي به شکل آن را مي شناسد. اين گياه به ندرت ممکن است در خواب ديده شود ولي اگر ديديد خوب نيست چون بر خلاف اثري که در طب گياهي دارد در خواب داشتن و خوردنش غم مي آورد و ميزان غم و اندوه به مقدار رازيانه اي که در خواب خويش مي بينيد بستگي دارد. يک شاخه رازيانه غم اندک است و يک دسته رازيانه غم بسيار.

1.13.5 راسو

محمدبن سيرين گويد:

ديدن راسو به خواب دزد است. اگر بيند راسو در خانه يا در دكان رفت، دليل كند كه دزد در آنجا شود و چيزي بدزدد. اگر بيند كه راسو را بكشت، دليل كه دزدي را بگيرد و بر او ظفر يابد. اگر بيند گوشت راسو ميخورد يا چيزي از اندامهاي او در دست داشت، دليل است كه مالي از دزد بستاند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند راسو وي را بگزيد، دليل كه بيمار و سرانجام شفا يابد. اگر بيند كه با راسو جنگ و نبرد مي كرد و بر او غالب آمد، دليل كه بر دزد چيره شود او را قهر كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن راسو به خواب، بر سه وجه است.

اول: غم و اندوه.

دوم: درد.

سوم: بيماري.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 راسو از پستانداران جونده صحرايي است که از موش بزرگتر و از خرگوش کوچکتر است. ديدن راسو در خواب رو به رويي با دزد است. اگر ديديد راسويي در خانه يا در مزرعه شما زندگي مي کند و آنجا سکني گزيده مطمئن باشيد دزدي خانگي داريد. دزدي که اهلي و آشناست و بي آن که خودتان بفهميد مال شما را اندک اندک مي برد. معبران عموما راسو را دزد تعبير کرده اند. اگر در خواب ديديد که به راسو غذا مي دهيد در واقع مال خود را به کسي مي دهيد که اگر هم ندهيد او مي دزدد و مي برد. اگر ديديد راسويي را شکار کرديد و کشتيد انسان بد نيت و کج دستي را از خود مي رانيد. انساني که به مال شما نظر بد دارد.

1.13.6 راکت

ديدن راكت در خواب ، نشانة باز ماندن از تفريح دلخواه است . اگر دختري چنين خوابي ببيند ، نشانةآن است كه در تفريح مورد علاقة خود نمي تواند شركت كند .

1.13.7 ران

محمدبن سيرين گويد:

ران ديدن، قوت او و خويشان او بود. اگر بيند ران او شكست يا بيفتاد، دليل كه از خويشان خود جدا شود و به تن ضعيف گردد و در غربت هلاك شود. اگر بيند كه ران كسي را ببريد، يا بيفكند، آن كس را همين دليل كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

ران راست، دليل كند بر خويشان پدري، ران چپ، دليل بر خويشان مادري كند. اگر بيند كه ران او باريك شد، دليل بود كه خويشان او ضعيف شوند. اگر بيند ران او پاره شد، دليل بود كه خويشان او را از مهتري اندوه و خواري برسد. اگر بيندگوشت رانهاي او افتاده بود، دليل است كه مال خويشانش ضايع شود.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند رانهايش به ريسمان بر يكديگر بسته شد، دليل كه از خويشان جدا نگردد و پيوستگي كند به نكاح. اگر بيندگوشت ران خود را مي خورد، دليل كند كه به قدر آن مال خويش خورد. حكايت: چنين گويد كه: مردي نزد محمدبن سيرين آمد و گفت: به خواب ديدم كه گوشت ران من سرخ شده بود و بر وي موي رسته بود، به كسي گفتم تا آن موي بتراشيد. محمدبن سيرين گفت: تو وام داري و يكي از خويشان تو وامت را بگذارد. پس هم در آن ماه، مبلغ دويست دينار وام او را كي از خويشان او بگذارد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:ران در خواب ديدن، برچهار وجه است.

اول: اهل بيت(خانواده وبستگان).

دوم: دوستان كه بر ايشان اعتماد باشد.

سوم: خشم.

چهارم: مال.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 ران دارايي و مال و چيزهايي است که بر آن متکي هستيد يا طي ساليان گرد آورده ايد. حتي نام نيک و شهرت و محبوبيت مي تواند به شکل ران در خواب هاي ما ظاهر شود، چنانچه در خواب ديديد ران هاي ورزيده و چاق و محکمي داريد بر قدرت، شهرت و نام نيک خويش متکي و اميداور هستيد يا مي شويد و چنانچه ديديد ران هاي ضعيف و لاغري داريد اين چيزها يا يکي از مهمترين آنها را از دست مي دهيد. اگر در خواب ديديد گوشت ران شما کنده شده بخشي از مال شما از بين مي رود. اگر ديديد که ران شما زخم يا متالم و دردناک شده يا به پول شما لطمه مي خورد و يا به نام نيک و شهرت شما. اگر در خواب ديديد خودتان گوشت ران خود را کنده ايد نشان آن است که مال خود را خودتان هدر مي دهيد يا با انجام عملي نامناسب موجب بدنامي خويش مي شويد. برخي از معبران نوشته اند که ران معرف افراد خانواده بيننده خواب است. از امام صادق عليه السلام نقل مي کنند که ران در خواب اهل بيت است و مال و دوستاني که مي توان به آنها اعتماد داشت. اگر ببينيد يک ران شما چاق است و ديگري لاغر دوستان و دشمنان شما متمايز هستند. عده اي دوست داريد و حجمي هم دشمن که اين دشمنان دوستان سابق بوده اند که آنها را از دست داده ايد.

1.13.8 راننده

لوک اويتنهاو مي گويد :

راننده : مسافرت با شخصی خوش سفر

1ـ اگر خواب ببينيد براي انحام كار يا تفريح ماشين مي رانيد ، علامت آن است كه به بيماري مبتلا خواهيد شد.

2ـ اگر خواب ببينيد به آهستگي ماشين مي رانيد ، نشانة آن است كه از انجام وظايف خود نتايج مساعدي به دست مي آوريد .

3ـ اگر خواب ببينيد با سرعت ماشين مي رانيد ، نشانة آن است كه با گذشتن از مراحلي خطرناك به كاميابي دست خواهيد يافت .

1.13.9 راه

محمدبن سيرين گويد:

راه به خواب ديدن، دين بود و استقامت آن و جستن راستي در دين و دنيا. اگر بيند بر شاهراه مي رفت، دليل كه به راه دين رود. اگر بيند كه به راه راست گروهي را هدايت كرد، دليل كه قومي را به راه راست و صلاح راهنمائي كند. اگر بيند در راه سرگشته و متحير مي گرديد، دليل كه در راه دين يا به كار دنيا سرگشته شده باشد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند در راهي مي رفت چنانكه خسته نشد، دليل كه حق خود را از كسي بستاند. اگر بيند كسي او را از راه راست به راه كج برد، دليل بود كه او را دروغ مشغول گرداند. اگر بيند به شب تاريك به راه مي رفت و راه به او مشكل شد، دليل كه استقامت و راه راست يابد. اگر راههاي بسيار بيند و نداند كه از كدام راه بايد رفت، دليل كه در دين خويش متحير بود و با مردم بددين وي را صحبت بود. اگر بيند كه راه در برابر او مشكل شد و ندانست به كجا مي رود و به قول حضرت رسول دست راست گرفت و مي رفت و چون شب درآمد، راه گم كرد، دليل كه راه حق بر او پوشيده گردد. اگر بيند به عزم از راه به در رفت، دليل كه بر دشمن مكر و حيله سازد. اگر بيند در راه همي رفت و زني پيش وي آمد و به سبب آن زن از راه به يك سو رفت دليل كه به دنيا فريفته شود خلل دردين او درآيد و راه خير گذارد. بدان كه حكم پياده شدن در راه سوار شدن، در تاويل يكسان است.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند در راه او سبزه و نباتات نيكو بود، دليل بر پاكي و نيكوئي دين كند. اگر بيند در راه به گمان مي رفت، دليل بود كه دين بدست آورد يا در كار خود سرگشته شود. اگر بيند كسي را از راه ببرد، دليل بر فساد وي كند. اسماعيل بن اشعث گويد: راه راست درخواب مسلماني بود و استقامت دين و راه كج بر خلاف اين بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

راه در خواب بر پنج وجه است.

اول: دنيا.

دوم: رامش(فراغت وشادي).

سوم: كار نيكو.

چهارم: خيرو بركت.

پنجم: آساني و راحت مردم است( آسايش و راحتى مردم).

1.13.10 راه آهن

لوک اويتنهاو مي گويد :

راه آهن : تغییرات در زندگی 

1ـ ديدن راه آهن در خواب ، نشانة آن است كه كسي مي كوشد مانع پيشرفت شما در زندگي بشود .

1ـ ديدن ريلهاي راه آهن در خواب ، علامت ان است كه ناگاه در مي يابيد كه كارتان به مراقبت و توجه بيشتري نياز دارد ، زيرا دشمنان مي كوشند جاي شما را اشغال كنند . اگر دختري چنين خوابي ببيند ، نشانة آن است كه براي ديدار از دوستان به سفر خواهد رفت .

2ـ ديدن مانعي روي ريلهاي راه آهن در خواب ، نشانة آن است كه كسي پنهاني به شما خيانت مي كند .

3ـ راه رفتن روي ريل راه آهن در خواب ، نشانة روبرو شدن به اوقاتي لبريز از نگراني و كارهايي دشوار است .

4ـ گذاشتن از روي ريل راه آهن در خواب ، علامت آن است كه از كارهاي دستي اي كه با مهارت انجام مي دهيد شادي بزرگي به دست مي آوريد .

5ـ اگر خواب ببينيد آبي زلال از روي ريل راه آهن عبور مي كند ، علامت آن است كه لذتجويي ، زندگي شما را به  ويرانه اي مبدل مي كند ، اما ديگر بار براي ساختن زندگي خود به پا خواهيد خاست .

دیدن خط آهن یا قطار مسافرتی در خواب دلیل این است که کارتان پیشرفت خواهد کرد ، به مسافرت پر سودی میروید و یا از راه دوری برایتان مهمان میرسد.

1.13.11 راه رفتن بر روي آب

محمد بن سيرين گويد: اگر بيندكه بر فراز آب همي رفت، چون آب دريا و رودخانه و آن چه بدين نمايد، دليل كند بر قوت ايمان و اعتقاد پاك وي،

1.13.12 راه رفتن در خواب

اگر خواب ببينيد از كساني هستيد كه در خواب راه مي رويد ، نشانة آن است كه نادانسته با نقشه هايي موافقت مي كنيد ، كه از اضطراب و بدبختي چيزي برايتان به ارمغان نمي آورد .

1.13.13 راه زدن

محمدبن سيرين گويد:

راهزن در خواب، مردي بود كه با مردم نبرد كند

اگر به خواب بيند كه راه زد و مال بسيار ببرد، دليل كه با مردي پيوندد كه او را عزيز و گرامي دارد، فايده يابد به قدر آن چه راهزن برده باشد.

اگر بيند راهزن بر او جمع شد، نتوانست از او چيزي بردن، دليل كه بيمار گردد و بيم هلاك بود و سرانجام از آن خلاصي يابد. 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه راهزن چيزي از او دزديد، دليل كه از كسي دروغ شنود.

اگر بيند به راهي مي رفت و راهزنان هلاكش كردند، خبر مصيبت به وي رسد.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند راهزني كرد و كالائي برد، دليل بود كسي بر او خصم شود و عيش بر او تباه كند.

اگر خويش را راهزن بيند، لكن كالاي كسي را نبرد، دليل است بيمار گردد و سرانجام شفا يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

راهزني به خواب بر سه وجه است.

اول: جنگ و خصومت.

دوم: دروغ گفتن.

سوم: بيماري و تباهي عيش وخراب شدن زندگي.

1.13.14 رايانه

مولف گويد :

کار با کامپيوتر چون فرمانهاي کاربر را اجرا مي کند مي توان به موضوعات مختلف تقسيم کرد

اگر به عنوان کار شغلي با آن کار مي کرديد وکار شما مربوط به امور دنيائي بود دليل که کار آخرت نقصان دارد

اگر در مسائل آخرتي کار مي کرديد مانند تحقيق ديني دليل که کار آخرتتان راست است

اگر مشغول بازي با کامپيوتر بوديد گرفتاري در گناه

اگر در حال ساخت برنامه ويا موضوعي مربوط به امور ديني يعني اعمالش به صلاح بود واگر مربوط به موضوع دنيوي بود خير و فايده دنيائي بدست آورد

در کل مي توان گفت اعمالي که از کامپيوتر مي بينيم مربوط به خواسته هاي دروني خودمان مي باشد

1.13.15 راي دادن

1ـ اگر خواب ببينيد براي انتخاب كسي رأي مي دهيد ، نشانة آن است كه به زودي غرق در اضطراب و پريشاني خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد در انتخاباتي شركت كرده ايد و با بي ميلي رأي مي دهيد ، نشانة آن است كه احساسات منفي شما بر احساسات مثبت شما غالب مي شود .

1.13.16 رب

محمدبن سيرين گويد:  رب ها به طعم شيرين بود و بوي خوش دارد، خوردنش دليل بر خير و منفعت كند و آن چه به خلاف اين بيند، دليل بر رنج و غم و مضرت كند. ريختن رب در خواب، چون شيرين بود، دليل است بر كار با منفعت و چون ترش بود به خلاف اين بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  اگر در خواب ببينيد که رب مي جوشانيد يا رب خريده ايد مالي را به زحمت و رنج و تلاش فراهم مي کنيد. سودي عايدتان مي شود که زائيده کار و کوشش بسيار است و سهل و آسان به دست نيامده است. اگر احساس کرديد که بوي رب جوشانده به مشامتان مي رسد و شما از آن بود خوشتان مي آيد خبري خوش به شما مي رسد که براي شما سود آورد است و اگر از بوي آن خوشتان نيايد خبري بد به شما مي دهند که اگر چه سود آور است شما را غمگين مي کند. اگر در خواب ديديد که رب روي لباستان ريخته در يک معامله زيان مي بينيد که آن زيان به اندازه لکه اي که روي لباستان پديد آمده کوچک يا بزرگ است. اگر در خواب ديديد کوزه ها و شيشه هاي رب زيادي چيده شده و مي گويند همه به شما تعلق دارد و خودتان ندانيد آنها را کي خريده يا پخته ايد ميراثي به شما مي رسد که آن هم به مقدار شيشه ها و کوزه ها يا زياد است يا کم. در مجموع رب مال است و پولي که با زحمت و تلاش فراهم گرديده. ميراث بردن نيز رسيدن به پولي است که ديگري با زحمت و تلاش گردآورده است. اگر در خواب ديددي که کسي رب به شما مي دهد از جانب او متنعم مي شويد. اگر بچشيد رب شيرين باشد کامياب مي شويد و اگر ترش باشد غمگين و اندوهناک مي گرديد. اگر در خواب ببينيد که رب را به زمين ريختيد مال خودتان را هدر مي دهيد. رب انار در خواب ديدن بهتر از رب چيزهاي ديگر است مشروط به اين که ترش نباشد.

1.13.17 رباب

محمدبن سيرين گويد: رباب در خواب ديدن، دليل بر لهو باطل و سخن دروغ است. اگر بيند كه رباب همي زد، دليل كه به سخن باطل و محال رضا دهد. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند با رباب چنگ و چغانه و ناي بود اين جمله، دليل بر غم و مصيبت بود كه به اهل آن موضع رسد. اگر بيند كه رباب را بشكست يا بيفكند، دليل است كه از دورغ گفتن توبه نمايد. اگر بيماري بيند كه رباب مي زد، دليل كه بميرد يا بيماري بر وي صعب گردد.

1.13.18 رباخوار

1ـ اگر خواب ببينيد با ربا خواري همنشين شده ايد ، نشانة آن است كه اطرافيان به سردي با شما رفتار خواهند كرد .

2ـ  اگر در خواب ديگران را ببينيد كه رباخواري مي كنند ، نشانة آن است كه يكي از دوستان قديمي به شما خيانت مي كند و ناچار شما او را ترك مي گوييد .

1.13.19 رتيل

1ـ ديدن رتيل در خواب ، نشانة آن است كه دشمنان مي كوشند شما را ور شكست كنند و از پا در بياورند .

2ـ كشتن رتيل در خواب ، نشانة آن است كه بعد از بد شانسي فراوان ، اقبال با شما همراه خواهد شد .

1.13.20 رختخواب

لوک اويتنهاو مي گويد :

رختخواب

کثیف : خوشبختی خانوادگی

از تخت افتادن : احتیاط کنید

تختخواب زیبا : ازدواج موفق

رختخواب خالی : مرگ

از تخت برخاستن : شما سلامتی خود را باز خواهید یافت

رختخوابی که آفتاب روی آن باشد : کامیابی

1.13.21 رخساره

محمدبن سيرين گويد:

رخساره در خواب ديدن، دليل بر روشنائي مردم بود. اگر بيند رخساره او صاف و پاكيزه است، در ميان مردمان مشهور گردد و بزرگي يابد. اگر بيند كه رخساره او زرد يا سياه اس، تاويلش به خلاف اين است.

 

ابراهيم كرماني گويد:

رخساره درخواب، آرايش مردم و كدخدائي او است. اگر در رخساره عيبي بيند، دركدخدائي و آرايش او نقصان رسد.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند بر رخساره او موي بود، دليل كه وام دار گردد. اگر بيند رخسار او سرخ و پاكيزه بود، دليل كه شادان و خرم گردد. اگر بيند كه رخساره ا و زرد بوإ. دليل بود كه بيمار گردد. اگر بيند كه رخساره او سياه و تيره است، دليل كه از جهت عيال او را غم و اندوه رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

رخساره در خواب ، دليل بر شادى و خوبى و وضع و حال مرد است .

زشتى رخساره در خواب ، دليل بر غم و اندوه و بيمارى است .

1.13.22 رز

محمدبن سيرين گويد:

رز در خواب، دليل بر زني نيكوكار و كريمه كند. اگر بيند رزي داشت و درختهاي سبز و پاكيزه در او است درهنگام وي، دليل كند كه زني نيكوكار بخواهد و از او خير و منفعت بيند. اگر بيند كه برگ درختهاي رز نبود، تاويل به خلاف اين است. اگر بيند كه برگ درختها زرد گشت بود، دليل است كه بيمار گردد. اگر بيند كه رز ملك او نبود، تاويلش از خير و شر به خداوند رز بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن رز(درخت انگور) در خواب بر سه وجه است.

اول: زن.

دوم: منفعت بود از سبب زن.

سوم: رنج و غم و اندوه بود.

 

اگر رز(درخت انگور) را خراب بيند، دليل كند بر بدي احوال صاحب تاک

باغبان تاکستان در خواب تاويلش خدمتكار خانه بود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر باغي پر از گل هاي رز رنگارنگ ببينيد به محيطي وارد مي شويد که مردمي خوب دارد و شما از ديدار و مصاحبتشان متنفع مي گرديد. اگر ببينيد که يک بوته رز در خانه خود کاشته ايد که قبلا نبوده زني در مسير زندگي شما قرار مي گيرد. اگر همسر نداريد ازدواج مي کنيد و اگر همسر داريد و با او قهر هستيد آشتي مي کنيد و اگر با زن ديگري نيز اختلاف داريد رفع کدورت مي شود. اگر اين خواب را زني ببيند صاحب دختري مي شود که در زيبايي و حسن خلق و طراوت و صباحت انگشت نما مي شود. اگر اين خواب را پسر جواني ببيند عاشق مي شود و ازدواج مي کند. رز زرد گوياي زني است بيمار گونه ولي خوش قلب و نيک منظر. رز سرخ زني است با نشاط. رز صورتي زني است که مصاحبتش مغتنم است. رز خشکيده غمي است که از جانب يک زن به شما وارد مي آيد و خود آن زن نيز بلا و آسيب مي بيند. اگر رز را در خواب پرپر کنيد به يک زن آسيب کلي مي رسانيد و زندگيش را در مخاطره قرار مي دهيد.

1.13.23 رژگونه

1ـ اگر زني خواب ببيند از رژ گونه استفاده مي كند . نشانة آن است كه براي رسيدن به خواسته هاي خود ديگران را فريب مي دهد .

2ـ اگر خواب ببينيد زني از رژ گونه استفاده مي كند ، علامت آن است كه براي پيش بردن نقشه هاي مكارانه از شما سوء استفاده خواهد شد .

3ـ اگر رژ گونه را در خواب بر دست يا لباس خود ببينيد ، علامت آن است كه در هنگام طراحي نقشه اي غافلگير مي شويد .

4ـ اگر خواب ببينيد اثر رژ گونه از صورتتان محو مي گردد ، علامت آن است كه در مقابل رقيب خود تحقير خواهيد شد .

1.13.24 رژ لب

لوک اويتنهاو مي گويد :

رژ لب : خیانت و دروغ

1.13.25 رستوران

لوک اويتنهاو مي گويد :

رستوران : سرگرمی پرخرج

1.13.26 رسن

رسن ريسماني است که چيزهائي به آن مي بندند

 

محمدبن سيرين گويد:

رسن درخواب عهد و پيمان است. اگر بيند دست در رسن زده بود و معلق آويخته، دليل كه بر قدر بلندي رسن از زمين بلندي و منزلت يابد. اگر بيند رسن ببريد و اندكي در دست او بماند، دليل كه از قدر و منزلت بيفتد.

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند رسن از آسمان آويخته بود و او دست در آن زده بود. دليل كه پيماني بود ميان او و ايزد حق تعالي چنانكه، اگر بيمار بود ميگويد: اگر حق تعالي مرا شفا دهد، چنين كنم. اگر بيند كه بر رسن به پاي ايستاده بود، دليل بر تاكيد همان پيمان كند كه با حق تعالي كرده بود.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند دست بر رسن زده بود، دليل كه دست بر رسن دين حق تعالي زده باشد. و بعضي از معبران گويند: رسن، پيمان بود كه هم با خلق و هم با خداي كرده بود. اگر بيند رسن درگردن او كرده بودند، دليل كه پيماني در گردن او بود خداي را يا خلق را و در گذاردن تاخير كند. اگر بيند از بام يا از جائي بلند خود را به رسن فروهشت، دليل كه ترك حاجت و مقصودي كه دارد بگويد از ترس و بيم.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن رسن در خواب بر چهار وجه است.

اول: عهد و پيمان.

دوم: دين.

سوم: امانت.

چهارم: قضاي حاجت(برآورده شدن حاجت).

1.13.27 رشته

رشته، رشته اميد است و خير و برکت و نعمت. رشته را از خمير آرد تهيه مي کنند و چون آرد و خمير آرد و گندم و نان همه در خواب هاي ما خوب هستند رشته نيز خوب است. به طور سنتي ما شب هاي عيد رشته پلو مي خوريم. اين کار از همين عقيده ريشه گرفته يا تعبير بر مبناي اين سنت و عقيده استوار است که رشته در خواب رشته اميد است و نعمت و برکت و ديدنش در خواب نيکو است به هر حال که باشد. فقط اگر رشته را دور بريزيد و تباه کنيد خوب نيست.

1.13.28 رضوان

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي رضوان را در خواب بيند، دليل كه از عذاب ايمن گردد و از سختي برهد. اگر بيند رضوان بر در بهشت ايستاده، دليل كه از دنيا برود و بعضي از معبران گويند:رضوان در خواب، دليل است كه با خزينه دار سلطان او را صحبت افتد، زيرا كه رضوان خازن بهشت است. اگر بيند رضوان او را در بهشت برد، دليل كه زود از دنيا برود و عاقبتش به سعادت بود. اگر بيند رضوان از ميوه هاي بهشت او را چيزي داد يا جامه سبز به وي بخشيد، دليل كه وفات او نزديك رسيده باشد. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند رضوان او را ياقوت يا مرواريد يا گوهر از بهشت بداد، دليل كه او را فرزندي داناي عالم به وجود آيد، چنانكه نام او در جهان به علم منتشر شود.

1.13.29 رطوبت

لوک اويتنهاو مي گويد :

رطوبت : بیماری

 

1.13.30 رعد و برق

محمدبن سيرين گويد: رعد و برق در خواب خزانه دار پادشاه است و بعضي از معبران گفته اند: برق، وعده كردن پادشاه است به بدي و مرد طماع را به طمع وي. اگر بيند برق را از هوا يا از ابر برگرفت، دليل كه كاري كند كه در ان خير بود. اگر بيند برق همي درخشيد، دليل كه در آن سال نعمت فراخ بود، خاصه كه با برق باد آهسته است.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد : كه رعد و برق درخواب بر پنج وجه است. اول: خزانه دار پادشاه. دوم: وعده بد. سوم: خير. چهارم: رحمت. پنجم: راه راست.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: برق متداعي دو چيز است، يکي برق به معناي الکتريسيته و ديگري برق جسته از ابر آسمان. برق به معناي الکتريسيته در خواب قابل رويت نيست اما از نظر خواب شناسي مي تواند سمبل يا جايگزين قدرتي مافوق تصور قدرتمند و نيرومند باشد که هم به آن محتاجيم و هم از آن مي ترسيم. هم مهربان و ياري دهنده است و هم کشنده و سهمگين. هر کس در زندگي خودش از چيزي بيشتر مي ترسد. در اين که همه ما مي ترسيم ترديد نيست ولي چيزهائي که ما را مي ترسانند متفاوتند. کساني هستند که مي ترسند و نمي دانند از چه مي ترسند. هميشه نگران و مشوشند. عده اي از بيماري مي ترسند کساني هستند که از فقر بيمناکند. خانم ها عموما از پيري وحشت دارند. همه اين ترس ها چه شناخته چه ناشناخته ممکن است در خواب به صورت برق مجسم شود. برقي که در عين روشني بخشي و گرما دهندگي قاطع ريشه حيات انسان نيز هست و به ناگاه جان مي گيرد و حيات را متوقف مي کند. با اين تعريف بايد ديد که در خواب چگونه با الکتريسيته بر خورد کرده ايد. اگر ديديد که جائي را روشن کرد و شما در قسمت روشنائي هستيد مي توانيد سراغ تعبير آن را بگيريد. اگر ديديد برق خانه قطع شده و شما در تکاپوي مرمت فيوز هستيد خوب است و خواب شما مي گويد که وجودي موثر و مفيد داريد و در آينده نزديک در همان محدوده که خواب ديده ايد نقشي مهم خواهيد داشت. روي هم رفته ديدن برق نيکو است مخصوصا از جهت تامين روشنائي. اما برق به معناي برقي که در اثر برخورد ابرهاي باردار در آسمان پديد مي آيد، معبران کهن نوشته اند که برق آسمان خزانه دار يا عامل پادشاه است که اين تعبير در زندگي امروز ما هيچ الگوئي پيدا نمي کند. اما برق يکي از آيات الهي است و وجودش عظمت خالق و دستگاه خلقت و حقارت ما را در مقام قياس نشان مي دهد. مشاهده برق آسمان خوب است بخصوص اگر همه جا تاريک باشد و ناگهان برق بدرخشد اين مي تواند درخشش آينده و نور اميد باشد و گوياي خير و برکت و طلوع چيزي در زندگي که هم بزرگ است و هم غير منتظره. برق زدگي در خواب خوب نيست چه بيننده خواب، خويشتن را دچار صاعقه زدگي ببيند و چه ديگري را. درخشش برق از دور دست ها و بخصوص در تاريکي غليظ بسيار نيکو است. مشاهده درخشش برق اگر همراه با رعد باشد حادثه خوبي است که با بيم آميخته است.

 

1ـ ديدن رعد وبرق در خواب ، علامت دوره اي كوتاه از زندگي است كه با شادي و خوشبختي توأم است .

2ـ اگر خواب ببينيد رعد و برق بر شيئي در نزديكي شما فرود مي آيد ، علامت آن است كه رفاه زندگي يكي از دوستان شما را ناراحت خواهد ساخت . ديگران پشت سر شما شايعاتي مي پراكنند .

3ـ اگر خواب ببينيد آذرخش ابرهاي سياه را از هم جدا مي كند ، علامت آن است كه بعد از تأسف و رهايي از درد سر بخت و اقبال به سراغ شما خواهد آمد .

4ـ اگر خواب ببينيد رعد و برق بر شما فرود مي آيد ، علامت آن است كه اندوه بر شما چيره خواهد شد .

5ـ ديدن آذرخش بالاي سر خود ، نشانة خوشبختي و كسب منفعت است .

6ـ ديدن آذرخش در قسمت جنوب آسمان ، علامت آن است كه بخت و اقبال مدتي از شما دور مي شود .

7- ديدن آذرخش در قسمت جنوب غربي آسمان ، علامت آن است كه بخت و اقبال به شما رو مي كند و زندگي شما بهتر از گذشته خواهد شد .

8ـ ديدن آذرخش در قسمت شمال آسمان ، علامت آن است كه بايد موانع را از جلوي راه خود برداريد .

9ـ ديدن آذرخش در قسمت شرقي آسمان ، علامت آن است كه به راحتي صاحب احترام و ثروت خواهيد شد .

10ـ ديدن آذرخش از ميان ابرهاي بد شكل ، علامت آن است كه زيان و نوميدي گريبانتان را خواهد گرفت .

1.13.31 رف

 رف طاقچه اي است بالاتر از دسترس معمول و متداول که امروز در اتاق ها ديده نمي شود. ديدن رف در خواب دليل داشتن توقع فوق العاده يا خواستن مقامي است که از شان و مقام و مرتبه ما بيشتر است و حقا نبايد به آن دسترس داشته باشيم ولي مي کوشيم که به آن برسيم. اگر در خواب ببينيم که روي رف نشسته ايم به مقامي منيع مي رسيم که تصور رسيدن به آن براي ما مشکل بوده. اگر ببينيم که از رف پايين مي آييم از مقام خود معزول مي شويم. اگر در خواب ببينيم اتاق ما رف دارد در حالي که قبلا نداشته کاري بزرگ به ما پيشنهاد مي شود. اگر ببينيم رف اتاق ما خراب شده اميد ما براي رسيدن به مقام بالا از بين مي رود. اگر ببينيم مي جهيم و دستمان به رف نمي رسد براي رسيدن به مقامي جهد مي کنيم ولي موفق نمي شويم. همين حالت است اگر چيزي در رف باشد و نتوانيم آن را برداريم و بگيريم.

1.13.32 رفتگر

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر ببينيم رفتگري زباله هاي خانه ما را مي برد غم خواري مي يابيم که غم و اندوه ما را مي کاهد و مشکل گشايي مي آيد که مشکلات زندگي ما را از ميان بر مي دارد. اگر ببينيم رفتگر آمد ولي زباله هاي ما را برد تعبير خلاف آن است. اگر ببينم خودمان رفتگر شده ايم مشکلات ديگران را از بين مي بريم و غم زدايي و چاره جويي مي کنيم.

1.13.33 رفتن

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند از شهر و ديار خود بيرون مي رفت و ندانست به كجا مي رود، دليل كه بيچاره و فرومايه شود. اگربيند زن و فرزند با خود همي برد، دليل كه همه بيچاره و خوار گردند. اگر بيند مانند شتر ميرفت، دليل كه سعادت دنيائي يابد. اگر بيند مانند اسب يا خر همي رفت، دليل كند بر تنگي مال و درازي عمر. اگر بيند مانند ددگان همي رفت، دليل خير و نيكي بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند ازتاريكي به روشنائي مي رفت، دليل كه از تنگي و رنج به نعمت و فراخي افتد. اگر بيند از آباداني به خرابي ميرفت، تاويلش به خلاف اين است. اگر بيند از جائي نيك به جاي بدي رفت، دليل بر بدي كند. اگر بيند كه ازجائي بد به جائي نيك همي رفت، دليل بر خير و نيكي كند.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

راه رفته ای را برگشتن : تاخیر در سفر ، ماجراجویی ؛ خبری مهم

 

مولف گويد:

اگر در خواب ببيند با کسي به مکاني مي رفت يعني آن کس در مورد آن مکان به او حرفي زده يا سفارشي کرده ويا سفارش خواهد کرد

1.13.34 رفو کردن

محمدبن سيرين گويد: رفوكردن جامه و چيزهاي ديگر، دليل بر جنگ و خصومت كند. اگر بيند جامه خويش يا جامه اهل يا دستاري يا مقنعه را رفو مي كرد، دليل كه او را با كسي از خويشان جنگ و خصومت افتد.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند جامه خويش را رفو مي كرد و نتوانست، دليل كه از جهت عيال خود غم و اندوه خورد و رفوگر در خواب خداوند جنگ و خصومت بود و با همه كس به گفتگوي درماند و جهد كند تا كار خويش را صلاح آورد و از خصومت باز رهد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  معبران کهن نفس سوزن زدن منهاي دوختن را خوب ندانسته اند و به همين علت رفو را از دوخت و دوز جدا کرده و خصومت و دشمني تعبير نموده اند و رفوگر را نيز دشمن دانسته اند. رفو کردن در خواب دشمني است و چنانچه در خواب ببينيد لباسي را رفو مي کنيد با کسي دشمني مي نماييد و اگر ديگري رفو کند و شما تماشاگر باشيد او دشمني مي کند. برخي نوشته اند لباس هر کس را در خواب رفو کنيد با او دشمني مي کنيد و اگر لباس خودتان باشد کاري مي کنيد که حيثيت اجتماعي خويش را به خطر مي اندازيد. رفوي جوراب خصومت با خانواده است و رفوي شلوار دعوا و دشمني با همسر است. به هر حال رفو کردن در خواب خوب نيست و در پايان غم و اندوه مي آورد.

1.13.35 رفيق

1ـ اگر خواب ببينيد رفيق خود را دوست نداريد ، نشانة آن است كه همان فردي كه ادعاي دوستي با شما را دارد با انتقادهاي خود محيط زندگي را تلخ مي سازد .

2ـ اگر خواب ببينيد دوست ناموفقي داريد ، دلالت بر آن دارد كه هر كس با شما دمساز شود بعد از مدتي از شما رو خواهد گرداند .

1.13.36 رقابت

1ـ اگر خواب ببينيد در رقابتي شكست خورده ايد ، نشانة آن است كه نامزد شما را رقيبي ديگر به طرف خود خواهد كشيد . اما اگر خواب ببينيد در رقابت برنده شده ايد ، علامت آن است كه نزد ديگران شأن و مقامي مي يابيد و امور زندگي به دلخواه شما پيش خواهد رفت .

1.13.37 رقص

محمدبن سيرين گويد:

پاي كوفتن در خواب، غم و اندوه است و بعضي ديگر از معبران گويند كه بيماري است و گروهي گويند رقص كردن مردان را، از زندان خلاصي بود، خاصه كسي را كه بر پاي او بند بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

رقص درخواب، زنان را رسوائي است و مردان را، دليل بر خصومت است. اما صوفيان و كساني كه رقص بسيار كنند، دليل غم است و رقاص درخواب، مردي بود كه پيوسته درمصيبت خويش يا رد مصيبت ديگران باشد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

رقاص و رقص در خواب، دليل بر غم و اندوه و مصيبت مي باشد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

چون معبران پاي کوبيدن را در خواب خوب نمي دانند رقص را نيز مصيبت و غم و رنج تعبير کرده اند. رقص در خواب اگر به معناي پاي کوفتن باشد خوب نيست واگر فقط حرکت دست باشد طلب کردن و خواستن است و احساس نياز است به ديگران اما نه چندان شديد. چنانچه در خواب ببينيد مردمي دسته جمعي مي رقصند غم و رنجي عمومي پديد مي آيد که شامل حال همه آنها که مي رقصند مي شود و اگر کسي مي رقصد و ديگران دست مي زنند او گرفتار مصيبت و بلا مي شود و آنها که دست مي زنند در غم او اندوهگين مي شوند. اگر کسي ايستاده يا نشسته در خواب با حرکت دست برقصد نشان آن است که به ديگران نيازمند مي شود و اگر بيننده خواب ببيند که مي رقصد و جست و خيز مي کند گرفتار غم و مصيبت و بلا مي شود و اگر ببيند نشسته يا ايستاده دستها را به عنوان رقص مي جنباند نيازمند و وامدار مي گردد. رقصيدن براي زنان بد نامي و رسوايي و بي آبرويي است و چنانچه زني در خواب ببيند که مي رقصد بد نام و انگشت نما مي شود. سر زبان ها مي افتد و مردم پشت سر او بد خواهند گفت.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

رقص

معلم رقص : شما از خوشگذرانی خوشتان میاید

رقصیدن در یک سالن خالی : شادی

رقصیدن در یک سالن زیبا : رفتارتان سبکسرانه است

رقصیدن با یک فرد جذاب : حسادت

رقصیدن در میان یک عده ناشناس : غم

یادگیری رقص : شما عاشق خواهید شد

افتادن در حین رقص : احساسات خود را کنترل کنید

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن رقص کردن وشنیدن آواز چنک و طبور و مانند آنها تندرستی و ایمنی باشد

1.13.38 رکاب

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند ركاب از زين جدا گرديد، فرزند يا غلام است و چون با ركاب بود، فرزندي باشد كه در كارها معتمد و امين است و دراو هيچ خيانت نباشد. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند ركاب او زرين است، دليل است فرزند او منكر و خويشتن بين بود. اگر بيند ركاب او سيمين است، دليل كه فرزندش به مال دنيا مغرور شود. اگر بيند ركابش برنجين يا مسين بود، دليل بود بر قدر پاكيزگي و روشني او را قوت باشد در كارهاي دنيائي. اگر بيند ركاب او چوبين بود، دليل كه فرزند او دون همت و بدرأي و فرومايه بود و ركاب دار در خواب نيكو بود، زيرا كه او به مهتران نزديك بود.

1.13.39 رگبار

لوک اويتنهاو مي گويد :

رگبار : یک غم به شادمانی مبدل خواهد شد

 

1.13.40 رگ گشادن

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند پيري او را رگ گشاد، دليل كه از دشمن سخني به طعنه شنود يا مالش تلف شود. اگر بيند رگ زد و خون ازاو برآمد، دليل كه از جهت سلطاني غمي به وي رسد و به مقدار آن خون زياني به وي رسد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند عالمي او را رگ بگشاد و خون بسيار آمد در طشتي يا طبقي، دليل بود كه بيمار شود و مال خود را در بيماري هزينه كند.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

رگ گشادن از دست راست، دليل بر زيادتي مال و خواسته بود و رگ گشادن از دست چپ، دليل بر زبوني كار دوستان بود. اگر بيند كه كسي معروف او را رگ مي زد اگر زن آبستن بود، دختر آورد و اگر آبستن نباشد، به دختر آبستن شود.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند رگ زد و خون بسيار از وي بيرون آمد، چنان كه هيچ خون در تن او نماند، دليل كه به زودي بميرد. اگر علتي دارد، در مخاطره بود و از آن علت نرهد. معبران گويند: رگ زدن به خواب، چون بيننده مستور بود شادي و خرمي بيند. اگر مستور نباشد، دليل مفارقت و زيان بود او را به مقدار خون رفتن.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

رگ زدن در خواب بر چهار وجه است.

اول: گشايش كارها.

دوم: سفر.

سوم: خصومت(مرافعه براي مال).

چهارم: شريک شدن.

 اگر بيند كه رگ زد و خون نيامد، دليل بر خصومت است. اگر خون بيرون آمد، دليل است بر يافتن مال يا خسران مال.

اگر بيند كه تن او بي جراحتي خون آلود شد، دليل كه چيزي بدو رسد.

 

محمدبن سيرين گويد:

رگهاي تن، دليل بر اهل بيننده و خويشان او كند از بهر آن كه رگ ها در همه تن است رگهاي سر و پيشاني، دليل بر مهتران كند و رگهاي دست و بازو، دليل بر برادران و خويشان مادر كند و رگهاي پشت، دليل بر خويشان پدر كند و رگهاي بيرون در آن، دليل بر اهل دودمان كند و رگهاي ساق، دليل بر مال و معيشت مردم كند. اگر بيند رگ بگشاد و آن رگ بريده شده يا خشك شد، دليل كه يكي از خويشان وي كه بدان تعلق دارد، از دنيا رحلت كند و بعضي از معبران گويند: غم و اندوه و مصيبت به خويشان او رسد و باشد كه درغربت افتد و از خويشان خود جدا ماند. اگر بيند كسي او رگ زد، دليل كه از خويشان او مالش تلف گردد.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر كسي بيند رگ قيفال بگشاد، دليل كه كارها بر وي بسته شود. اگر بيند رگ باسليق بگشاد، همين تاويل دارد. اگر بيند كه رگ اكحل بگشاد، يعني رگ ميان دست، دليل بستگي كارها كند. اگر سائل گويد كه از رگ خون مي آمد، مال يابد و چون گويد كه خون از رگ مي رفت، دليل كه او را زياني رسد و معبر بايد كه در لفظِ بيننده خواب نگاه كند و تعبير بر موجب او كند. اگر بيند رگ او تهي و كبود شد، دليل كه وي را اندوهي يا زياني رسد.

1.13.41 رماتيسم

1ـ اگر در خواب از بيماري رماتيسم درد بكشيد ، علامت آن است كه براي عملي كردن نقشه هاي خود با تأخيري ناگهاني روبرو خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد ديگران بيماري رماتيسم دارند ، علامت آن است كه به يأس و نوميدي دچار خواهيد شد .

1.13.42 رمال

منوچهر مطيعي تهراني گويد: رمال مردي است فريب کار و دروغ گو که شما را به راه گناه و خطا مي کشاند. چنانچه در خواب رمالي را ديديد گول مي خوريد و در پايان به غم و اندوه گرفتار مي شويد. اگر ديديد خودتان رمال شده ايد کاري زشت مرتکب مي شويد که خير دنيا و آخرت ندارد و مردم شما را شماتت مي کنند.

1.13.43 رمان

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر در خواب ديديد رمان مي خوانيد خود را در آينده به کاري مشغول مي کنيد که سودي ندارد و فقط خستگي برايتان مي ماند. اگر ديديد ديگري رمان مي خواند و شما گوش مي دهيد کسي به شما دروغ مي گويد و وعده پوچ و واهي مي شنويد که حقيقتي به دنبال ندارد. اگر ديديد خودتان رمان مي نويسيد تدبير کاري را مي کنيد که نه براي شما و نه براي ديگري سودبخش است.

1.13.44 رنده

رنده دو نوع داريم. يکي رنده آشپزخانه و ديگري رنده نجاري. رنده آشپزخانه زني است بدخو و تباه کننده و اسراف گر که در زندگي بيننده خواب را از بين مي برد و دارايي شوهرش را تباه مي کند و همان طور که رنده مي خراشد او نيز چنان اسراف گري مي کند که مرد را به خاک مذلت مي نشاند. اگر در خواب ببينيد با رنده آشپزخانه کار مي کنيد چنين زني در زندگي شما هست يا پيدا مي شود. رنده نجاري مردي است محکم و استوار و بذال که کارها را سامان مي بخشد و با اين که خشونت دارد نرمي و نيکي به جاي مي گذارد. داشتن و ديدن چنين رنده اي در خواب نشان آن است که با چنان مردي برخورد خواهيد نمود و از او سود خواهيد برد.

1.13.45 رنگها

محمدبن سيرين گويد:

رنگ سفيد به خواب ديدن در جامه ها و غيرآن، دليل بر صلاح و پاكي دين كند و رنگ سرخ درخواب، مردان رنج و كراهت بود و زنان را نيكو بود و رنگ سبز از جام ها و غير آن مردان را و زنان را در دين و دنيا، و خير و صلاح بود و رنگ زرد، مردان و زنان را رنج و بيماري باشد و رنگ سياه بر جامه مردان و زنان غم و مصيبت بود، مگر كساني كه هميشه سياه پوشند، ايشان را زيان ندارد و رنگ كبود بر جامه زنان و مردان، دليل براندوه و مصيبت كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

رنگ سفيد و سبز به خواب، دليل بر خير و بركت و عز و ظفروسربلندي و پيروزي يافتن و دين پاك باشد،

زيرا كه لباس اهل بهشت است.

رنگ سياه سلطان و اصحاب او و قاضي و خطيب و رئيس و محتسب را بزرگي و مملكت و شرف و عز بود به مقدار و قيمت جامه

رنگ زرد بيماري بود

رنگ سرخ پرخاش و دعوا و ستيزه و خصومت بود

رنگ مرد زرد به خواب، دليل كسي بود كه بر وي بهتان گويد، لكن بر دست او خيرات بسيار رود.

رنگ نارنجي گاهي‌ اوقات‌ اين‌ رنگ‌ در ارتباط با دستگاه‌تناسلي‌ است‌.

 

در نتيجه‌ يافتن‌ معنا و تعبيرصحيح‌ معناي‌ آن‌ در زندگي‌ شخصي‌ كار ساده‌اي‌نيست‌. از اين‌ رو، در صورت‌ مشاهده‌ اين‌ رنگ‌ درخواب‌، ابتدا سلامت‌ اين‌ دستگاه‌ را مورد مداقه‌قرار دهيد و سپس‌ ارتباط اين‌ رنگ‌ را با تمام‌جنبه‌هاي‌ مختلف‌ زندگي‌ تان‌ دريابيد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

امکان ندارد که رنگ تنها را در خواب ببينيم ولي اين ممکن است که چيزي را با رنگي خاص در خواب مشاهده نماييم. در اين صورت آن چيز محور خواب قرار مي گيرد و رنگ تفاوت هايي در آن به وجود مي آورد. روي هم رفته رنگ سفيد خوب است. زرد غم و رنج و بيماري است. سياه و غرور و افتخار و جاه و عزت است. سرخ هيجان و اضطراب است و گاهي شادي و نشاط. سبز خرمي است ولي در برخي مواقع سرخ و سبز اختلافاتي دارند که تشخيص آن با معبر است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

رنگ (دیدن رنگهای گوناگون) : افکار شعف آور

رنگ آبی : ناراحتی

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن جاهای سفید و پاکیزه از جائی حرمت بیند

دیدن جای سرخ دلیل بر سیاست سلطان بود

دیدن جاهای زرد دلیل بیماری بود

دیدن جاهای سبز چیزی باید حرمتش زیاد شود

دیدن آب سبز گشتن عیش بود

1.13.46 رنگين کمان

لوک اويتنهاو مي گويد :

رنگین کمان : کارها و پروژه های خوبی در پیش روی شماست

 

1ـ ديدن رنگين كمان در خواب ، نشانة روبرو شدن با اتفاقات غير عادي است . امور زندگي ظاهري اميدوار كننده به خود خواهند گرفت .

2ـ اگر فردي عاشق رنگين كمان به خواب ببيند ، نشانة آن است كه پيمان ازدواج او با شادماني بسياري همراه خواهد بود .

3ـ اگر خواب ببينيد رنگين كمان پلي بر درختان سر سبز زده است ، نشانة آن است كه در امور زندگي به توفيقي بي حد و مرز دست خواهيد يافت .

1.13.47 روبان

اين خواب را زنان مي بينند و مردان نمي بينند مگر در رابطه با يک زن باشد. اگر زني در خواب ببيند که به موي خويش روبان بسته خطايي مرتکب مي شود که مردم او را سرزنش مي کنند و اگر ببيند که روبان را به لباس خود مي بندد عملي مي کند که حرمت زنانه اش متزلزل مي شود و مقامش در خانواده به مخاطره مي افتد. بستن روبان هاي بسيار تظاهر و رياکاري است و گرفتن روبان از ديگران شنيدن تملق است و چاپلوسي. روبان اگر زرد باشد خوب نيست. اگر سياه باشد نيز خوب نيست ولي سرخ و صورتي خوب است. اگر مردي ببيند که روبان به کسي مي دهد به زني دروغ مي گويد و در صدد اغواي او بر مي آيد. بستن روبان براي مردان بي آبرويي و رسوايي است.

1.13.48 روباه

محمدبن سيرين گويد: روباه درخواب مردي مكار، غدّار نابكار و فريبنده بود يا زن و كنيزكِ دروغگو بود از خويشان او. اگر بيند كه با روباه در جنگ و نبرد بود، دليل كند كه خويشان او با او خصومت كنند. اگر بيند روباه راهي جست، دليل كه از پريان ترسيده گردد. اگر بيند با روباه بازي مي كرد يا خواست او را برانگيزاند، دليل كه زني او دوست دارد، وليكن دوستي او ضعيف است

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند روباهي را شانه همي كرد، دليل كه كسي با وي حيله سازد و او را بفريبد. اگر بيند روباهي در پيش او چاپلوسي مي كرد، دليل كه غريبي با وي مكر و حيله كند و پوست روباه به خواب ديدن، مال است كه به دست آورد و شير روباه در خواب، دروغگو بود. اگر بيند كه روباهي يافت يا بگرفت يا كسي بدو داد، دليل كه زني فريبنده و دروغگو به زني بخواهد، يا با زني اين چنين او صحبت افتد. اگر بيند روباهي درخانه او درآمد و قرارگرفت، دليل كند كه زن خواهد و آن زن او را دوستدار است. اگر بيند كه روباه از وي بگريخت، دليل كه وام دار از وي بگريزد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: روباه تجسمي است از مکر و فريب و نيرنگ چه مرد باشد و چه زن. اگر ببينيد روباهي داريد و او را به ريسمان بسته ايد و به دنبال خود مي کشيد چنين زني در زندگي شما هست که کششي نسبت به شما نداردو اما ناگزير به دنبالتان مي آيد. او زني است فريبکار و نمام و فتنه انگيز. حتي ممکن است يک مرد باشد که در زندگي شما نقشي دارد. اگر روباه رام بود و خودش به دنبال شما مي آيد زني است که با شما سازش و الفت دارد اما نبايد از کيد و دغل او غافل باشيد.اگر در خواب ديديد روباه قشنگي دارد که پوستي ممتاز دارد و شما او را نوازش مي کنيد به زني فريبکار و دغلباز عاشق مي شويد. اگر ببينيد روباهي را مي خواستيد بگيريد يا برانيد با شخصي دشمني مي کنيدکه محيل است يا او نيرنگ و فريب در کار شما ميکند. احتمال دارد او زن باشد. به هر حال نشان آن است که کسي با شما دغلي مي کند.نوشته اند داشتن پوست روباه مال است و اگر ديديد شير روباه را مي خوريد از غم رهايي مي يابيد. پوشيدن لباس از پوست روباه فريب خوردن است. اگر ببينيد که روباهي در خانه يا باغ و ملک شما بچه گذاشته زني فريبکار در خانه شما ريشه مي کند و مي ماند و اين ممکن است همسر بيننده خواب باشد. به هر حال ديدن روباه در خواب تجسمي است از نيرنگ و فريب.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن روباه دشمن است که اظهار دوستی نماید

1.13.49 روبنده

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  اگر زني در خواب ببيند که روبنده دارد کاري در جهت حفظ حرمت زنانه خويش انجام مي دهد. روبنده مرد و شوهري است متعصب و سختگير که پاس خانواده را دارد. اگر ببينيد که روبنده بسته ايد شوهري آن چنان که گفته شد خواهيد داشت. روبنده براي مردان در خواب خوب نيست.

1.13.50 روتختي

ديدن رو تختي سفيد و پاكيزه در خواب ، براي زنان نشانة يافتن شغلي دلخواه است . اما اگر رو تختي كثيف باشد ، نشانة وقوع حوادث اضطراب آفرين است .

1.13.51 روح

1ـ اگر خواب ببينيد روح از جسم شما مي شود ، علامت آن است كه براي افكاري بيهوده ، احتمال دارد زندگي خود را به خطر بياندازيد .

2ـ اگر هنرپيشه اي خواب ببيند روح او در تن ديگري حلول كرده است ، نشانة آن است كه با تمام وجود حرفة خود را عزيز بدارد و نقشهاي احساساتي را رها كند . به امتياز و شهرتي دست خواهد يافت .

3ـ اگر در خواب احساس كنيد روح ديگري در تن شما حلول كرده است ، علامت آن است كه وجود بيگانه اي كه وارد زندگي شما خواهد شد ، آرامش و منفعت به دست خواهيد آورد .

4ـ اگر دختر نوازنده اي خواب ببيند روحش در تن زني است كه با لباس نازك بر صحنة نمايش نقش ايفا مي كند ، نشانة آن است كه در كار بزرگي از رقيب خود پيشي خواهد گرفت .

5ـ اگر خواب ببينيد دربارة فناناپذيري روح خود با ديگران گفتگو مي كنيد ، نشانة آن است كه از هر فرصتي براي كسب دانش مورد نظر خود بهره مي گيريد . و از مصاحبت افراد روشنفكر لذت مي بريد .

 6ـ اگر در خواب روح پدر و مادر خود را ببينيد ، نشانة آن است كه در معرض خطر قرار گرفته ايد . بايد به هنگام شراكت با افراد بيگانه دقت كنيد .

7ـ اگر در خواب روح خود را ببينيد ، نشانة آن است كه با كسي همسفر مي شويد و با او به سفري طولاني مي رويد و در طول همة راه از نوميدي رنج مي كشيد .

8ـ اگر خواب ببينيد روحي با شما صحبت مي كند ، علامت آن است كه به دست دشمنان مي افتيد . اگر زني چنين خوابي ببيند ، نشانة آن است كه در اثر فريب بيوه خواهد شد .

9ـ اگر در خواب روحي را ميان آسمان ببينيد ، نشانة آن است كه در اثر از دست دادن يكي از نزديكان احساس بدبختي خواهيد كرد .

10ـ اگر خواب ببينيد روح مردي سمت چپ و روح زني سمت راست شما ، با چهرهايي شاد ايستاده اند ، دلالت بر آن دارد كه شما به سرعت از گمنامي به شهرت مي رسيد ، اما اين مقام ديري نمي پايد زيرا مرگ به سراغتان خواهد آمد .

11ـ اگر خواب ببينيد روح فرد مطهري با طنابي در آسمان به آرامي تكان مي خورد ، علامت آن است كه در مطالعة آثار علمي پيشرفت مي كنيد و به شكل سحرآميزي ثروتمند مي شويد . اما اندوه قابل توجهي هميشه در زندگي با شما همراه خواهد بود .

12ـ اگر در خواب روح دوست يا نزديكاني كه هنوز در قيد حياتند مشاهده كنيد ، نشانة آن است كه از جانب دوست بد ذاتي زندگي شما در خطر است . بايد در انجام كارهاي خود بيشتر دقت كنيد . اگر چنين روحي در خواب با حالت زار و نحيفي ظاهر شود ، علامت آن است كه دوست شما به زودي خواهد مرد .

1.13.52 رودخانه

محمدبن سيرين گويد:

رود بزرگ در خواب، ديدن مردي بزرگوار است. اگر بيند در رود بزرگ صافي شد. دليل كه با مردي با ديانت پيوندد. اگر بيند در رودي بزرگ شد كه آبش تيره بود و در زير وي گِل گنديده بود، دليل كه با مردي ستمگر و بي ديانت پيوندد، به قدر تيرگي آب و از او غم و اندوه به وي رسد. اگر بيند كه در رود غرق شد، دليل كند كه تا به وقت مرگ از غم رهائي بيابد و هر چند رود بزرگتر و صافتر بود، مرد بزرگوارتر و به منزلت و ديانت بهتر بود. اگر به خلاف اين بيند، آن مرد ستمگر و فاسق تر بود.

 

حضرت دانيال گويد:

آب دادن باغ و كشت، از جوي ها و رودها، دليل كند بر مال و رستگاري از غم و اندوه و رود بزرگ وزير پادشاه است. اگر بيند كه آب رود زياد شد، دليل كه مال وزير زياد شود. اگر بيندكه آب رود همي خورد، دليل كه از وزير عطا يابد. اگر بيند كه آب رود تيره و گنديده بود، دليل كه بيمار شود. اگر بيند آب رود سرد و خوش بود، دليل كه نوازش وزير بكند. اگر بيند كه رود خون گشته بود و مي رفت، دليل كه در آن ديار خون ريختن عظيم بود، ودر ميان پادشاهان. اگر بيند از آن آب خون آلود همي خورد، دليل كه از بهر طمع به داوري پادشاه افتد. اگر بيند آب رود سفيد و پاك بود، دليل كه مردم عامه ثناي وزير گويند. اگر بيند آب رود به زمين فرو رفت و هيچ نماند، دليل عقوبت بود در آن ديار. اگر بيند در آب رود خود را بشست، دليل كه ازشر پادشاه و وزير ايمن باشد. اگربيند در زير آب غو طه خورد و باز برآمد، دليل كه از راز وزير آگه شود. اگر بيند در رود رفت و جمله اعضاي او گل آلود شد، دليل كه از قِبَل بازرگاني غمي به او رسد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

رود دجله به خواب، خليفه بغداد بود و بعضي از معبران گويند: رود دجله پادشاه مصر است و رود گر پادشاه ارمينه است و رود نيل پادشاه خوارزم است و خوردن آب از اين رودها چون روشن بود در آن خير و منفعت است كه از ايشان برسد به قدر آن آب كه از آن خورده بود. اگر رودي از شير بيند و خود را در ميان آن بيند، دليل كه در فتنه افتد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن رود در خواب بر هفت وجه است.

اول: حج.

دوم: بزرگي و جاه(جاه ومقام).

سوم: پادشاهي.

چهارم: نعمت.

پنجم: تجارت.

ششم: رياست.

هفتم: علم و ظفر بود(علم وپيروزي).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 نفس رود وجود و کرم است و تعلق رود انتساب کرامت را بيان مي کند. آب تني در رودخانه انتفاع و بهره وري است از مال و نعمت و عزت و بزرگي ولي غرق شدن در آب و غوطه خوردن خوب نيست که جمله معبران آن را مرگ تعبير کرده اند. اگر رودخانه اي ببينيد که آب صاف و روشن دارد در آينده با مردي کريم و بزرگوار برخورد خواهيد کرد و از او نعمت خواهيد يافت و حمايت خواهيد شدو اگر در خواب ديديد رودخانه اي در زمين شما جريان دارد و در عالم خواب احساس کرديد که آن منطقه به شما تعلق دارد آن قدر جان و عزت مي يابيد که به کرامت معروف مي شويد. ولي اگر رودخانه اي ديديد که آب گل آلود و کدر داشت غمگين و اندوهناک مي شويد. رودخانه در خواب ديدن با آب کدر خوب نيست زيرا نعمات بسياري هست که اگر از طريق درست مورد استفاده قرار ندهيم جز وبال چيزي براي ما نمي آورد. اگر در آب صاف رودخانه غسل کنيد يعني سر و تن بشوييد هم بهره مند مي شويد و هم از غم و رنج فراغت مي يابيد. اگر رودخانه ماهيان بسيار داشته باشد بهتر است ولي ديدن آبزيان بدشکل و مشمئز کننده مثل خرچنگ در آب خوب نيست.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

رودخانه

در یک رودخانه حمام کردن : قدرت و شجاعت

رودخانه

عریض و زلال: خوشبختی زیاد در آینده

در آن شنا کردن : خوش شانسی

افتادن و بوسیله آن برده شدن : شما شانس زیادی دارید

عبور کردن از رودخانه بوسیله شنا : آرزوهای شما برآورده خواهند شد

رودخانه که از بستر خود خارج شود : برنامه های شما به تعویق خواهد افتاد

1.13.53 روده

اگر بيند كه روده فرا گرفت يا كسي به وي داد و بخورد، دليل كه از خويشان خير و منفعت يابد و باشد كه ايشان از وي شرف و سعادت يابند. اگر روده هاي وي از درون پيدا شد، دليل كه فرزندي از خويشان او مهتر شود. اگر بيند روده كسي را ميخرد، دليل كه به قدر آن ازمال كسي كه نهان كرده بود نصيب يابد.

ابراهيم كرماني گويد: آشكار شدن روده در خواب، مال نهان كرده بود كه آشكار گردد، يا ولايتي يابد كه به وي رسد. اگر خود در ولايتي باشد، بر قدر آن مال يابد.

جابر مغربي گويد: اگربيند روده هاي وي از دهانش بيرون آمد، دليل بر مرگ فرزندان او بود. اگر بيند كه روده كسي از دهنش بيرون آمد، دليل كه بر قدر آن مال كه نهان كرده بود بخورد.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن روده در خواب بر شش وجه است. اول: مال حرام. دوم: شفقت. سوم: سخنهاي ناخوش. چهارم: فرزند. پنجم: زندگاني. ششم: كاركرد خوش.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  روده وبال است و گرفتاري و غمي است طولاني که به سهولت دست از سر بيننده خواب بر نمي دارد. به خصوص اگر روده گشوده و دراز باشد. اگر ببينيد که مسير روده در دست شماست و يک سر آن در دست شماست و يک سر آن در دست ديگري مثل طناب اين غمي است مشترک و اندوهي است که شما هم در آن اشتراک داريد. اگر در خواب شکم کسي را خالي از روده ببينيد گرفتار تنگي معاش مي شويد به اضافه اين که از احباب خود دور مي مانيد و رنج مي کشيد. اگر در خواب ببينيد که روده گوسفند در دست داريد نشان آن است که نعمت خود را تباه مي کنيد ولي اگر روده گوسفند به کسي بدهيد او را به نعمت و راحت مي رسانيد. معبران نوشته اند روده گاو مال و خواسته است.

 

1ـ ديدن روده در خواب ، علامت آن است كه در اثر اتفاقي دوست خود را از دست مي دهيد .

2ـ ديدن روده خود در خواب ، علامت آن است كه موقعيتي تأسف انگيز به زندگي شما راه مي يابد .

3ـ اگر خواب ببينيد روده اي را خاك مي كنيد ، علامت آن است كه مصيبتي غيره منتظره گريبان شما را خواهد گرفت و بخاطر اشتباهي كه مرتكب مي شويد ، از طرف دوستان مورد سرزنش قرار مي گيريد .

1.13.54 روز قيامت

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كه قيامت پديد آمد، دليل كه حق تعالي در آن ديار كه او بود، حق بگسترد و دليل كند، اگر اهل آن ديار ظالم باشند بلائي و آفتي رسد، اگر اهل آن ديار مظلوم باشند، حق تعالي ايشان را بر ظالم نصرت دهد. اگر بيند اهل آن ديار در پيش حق تعالي ايستاده اند، دليل كه خشم و عذاب حق تعالي نازل گردد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه قيامت برخاست، دليل بود كه اگر مظلوم است بر ظالمان دست يابد. اگر در غم و رنج و محنت است فرج يابد، اگر علامتي از قيامت پيدا كرد، چنانكه آفتاب از مغرب برآمد يا ياجوج و ماجوج پديد آمد، بايد توبه كند و به حق تعالي باز گردد، تا رضاي او جويد. اگر بيند شمارگاه رايا او را بدانجا بردند، نشان غفلت بود. اگر بيند كه با وي شمار مي كرد، دليل است او را زياني رسد. اگر بيند كه كردارهاي او را بسنجيدند و نيكي او بيشتر آمد، دليل كند كه سرانجام كار او نيكو بود و درستكاري يابد. اگر بيند كه بدي او بيشتر آيد، دليل معصيت است و جايش دوزخ بود. اگر بيند كه نامه اعمال به دست راست داشت، دليل كه به راه راست بود. اگر بيند كه نامه كردار او را بدو دادند و گفتند برخوان، اگر اهل صلاح بود، دليل است كه كارش نيكو شود. اگر از اهل فساد است، دليل كه كارش به مخاطره بود. اگر خود را بر صراط بيند، دليل است بر راه راست و اگر بر صراط نتوانست گذشتن، دليل كه بر راه خطا است، توبه بايد كردن تا حق تعالي از او خشنود شود.

1.13.55 روزن

روزن اگر به روشنايي باشد خوب است ولي اگر از روشنايي به تاريکي باشد بد است. ديدن روزن در خواب هيچ تعبيري ندارد مگر اين که با شرايط خودتان تطبيق داده شود. اگر در جايي تاريک هستيد و ببينيد روزني به روشنايي هست خواب شما خبر مي دهد که آينده اي روشن داريد و مشکلات شما رفع مي شود. اگر بيمار هستيد شفا حاصل مي کنيد و اگر وامدار هستيد وام خود را مي پردازيد. ولي اگر در جايي روشن باشيد و روزني ببينيد که رو به تاريکي قرار گرفته خوب نيست و از غم و اندوه خبر مي دهد. اگر در جايي باشيد که اطرافتان روزن هاي زيادي باشد کاري بزرگ و احيانا مشکل با راه حل هاي متعدد براي شما پيش مي آيد که حق انتخاب خواهيد داشت. اگر در جايي مسدود باشيد و خودتان روزني به خارج باز کنيد نيکو است و اگر جاي باز باشيد و روزني به محل مسدود باز کنيد، براي خود مشکل به وجود مي آوريد.

1.13.56 روزنامه

لوک اويتنهاو مي گويد :

روزنامه : اخبار ، اخبار اغلب نا خوشایند

 

مولف گويد:

چون روزنامه ذاتا اخبار را به مردم مي رساند. مي توان گفت خواندن روزنامه در خواب نشانه خبر است.

اگر آگهي هاي را مي خواند که نوشته هايش به رنگ زرد بود دليل بر بيماري است

اگر به رنگ سرخ و سبز بود دليل بر شادي و خوشحالي

اگرمطالب ترحيم ها را مي خواند دليل بر طولاني شدن عمر

 

 

 

1.13.57 روزها

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي به خواب بيند كه روز آدينه است يا شنبه، دليل كه كاري شروع كند و پندارد در آن خير است و شر بود. اگر به خواب بود و پنداشت شب است و روز بود، دليل بر شر او بود.

 

جابر مغربي گويد:

اگر روز شنبه است پندارد آدينه است، دليل كه دوست و هواخواه جهودان بود. اگر به خواب ديد يكشنبه است و پندارد آدينه است، دليل بود كه دوست و هواخواه اهل نفاق بود. اگر روز سه شنبه را روز آدينه پندارد، دليل كه دوست و هوادار اهل فساد بود. اگر روز چهارشنبه را روز آدينه پندارد، دليل كه دوست و هواخواه مفسدان بود. اگر روز پنج شنبه را روز آدينه پندارد، دليل كه دوست و هوادار اهل نعمت بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

بهترين روزها اگر به خواب بيند، روز آدينه(جمعه) است، بعد از آن دوشنبه و پنج شنبه است و هر چند روز را روشن تر و صافي ترو با صفاتر بيند بهتر بود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

امام صادق عليه السلام مي فرمايد در خواب روز هر قدر روشن تر باشد بهتر است. بهترين روزها روز آدينه است و بعد از آدينه دوشنبه و پنجشنبه ديدن روز در خواب در شرايط عادي هيچ تعبيري ندارد و بي تفاوت است مگر اين که محور خواب شما باشد و روز محور خواب قرار نمي گيرد. مگر اينکه غير طبيعي به نظر برسد به هر صورت ديدن روز در خواب نيکو است ولي اگر ناگهان ببينيد روز تاريک شد و غير معمول به شب رسيد. ديدن روز به حال غير طبيعي نيز خوب نيست. مثلا در خواب ببينيد که هنگام روز ستارگان آسمان ديده مي شوند، يا ماه و خورشيد در کنار هم در آمده اند خوب نيست.

1.13.58 روزه داشتن

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند روزه داشت و قرآن يا تسبيح و يا تهليل ميخواند، دليل كه از حرام خوردن و گناه كردن توبه كند. اگر بيند با روزه غيبت مردمان مي كرد و يا سخنهاي فحش گفت، دليل بود كه طاعت و عبادت برپاكند، ولي در راه دين راستگو نباشد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند در ماه رمضان روزه بود. دليل بود بر گراني و تنگي طعام. بعضي معبران گويند: دليل بود بر تندرستي دين حق تعالي و فرج يافتن از غم و ايمن گشتن از بيماري و گذران وام و از رنج و سختي رستن بود، خاصه چون در ماه رمضان بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

روزه داشتن درخواب، بر ده وجه بود.

اول: بزرگي.

دوم: رياست.

سوم: تندرستي.

چهارم: مرتبه و رتبه و منزلت.

پنجم: توبه از گناهان.

ششم: ظفريافتن بر دشمن(پيروزي بر دشمن).

هفتم: زيادي نعمت.

هشتم: حج گذاردن.

نهم: غزا كردن(جهاد کردن).

دهم: دليل كه او را پسري آيد،

 

اما روزه گشادن به خواب نيك مردي و روزي حلال بود و چون به قصد گشاد، دليل كه در سفر بلا كشد يا بيمار شود.

اگر بيند كه دو ماه روزه داشت، دليل كه از گناهان توبه كند.

اگر بيند روزه تطوع(مستحب) داشت، دليل بود كه از بيماري ايمن شود.

اگر بيند يك سال پيوسته روزه داشت، دليل بود كه تائب(باز گشت از گناه) شود.

اگر بيند در عاشورا روزه داشت، دليل كه از غم و اندوه رستگاري يابد.

1.13.59 روژ

روژ را نيز زن ها در خواب مي بينند و امکان اينکه يک مرد به خواب ببيند کم است مگر در رابطه با يک زن باشد. ديدن روژ براي خانم ها دروغگويي است و فريب و زبان آوري و چنانچه زني ببيند روژ ماليده به دروغگويي متوسل مي شود و زبان را به گفتن نادرست مي آلايد. ديدن روژ براي مردان خوب نيست مخصوصا اگر آن را مصرف کنند رسوايي و بدنامي است و بي آبرويي. چنانچه مردي ببيند روژ خريده يا دارد يا مصرف مي کند سر زبان ها مي افتد، بدنام مي شود و رسوايي به بار مي آورد. معمولا وسائل آرايش زنان تعابيري از اين قبيل دارد و کلا خوب نيستند مگر در مواردي استثنايي.

1.13.60 روستا

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند در روستا يا جايگاهي مجهول بود، دليل خير بود. اگر بيند كه به جايگاهي معروف بود نيكو نبود. اگر بيند از روستا به شهري رفت، دليل كه از فتنه و بلا ايمن شود و كارش به نظام گردد. اگر بيند از شهري به روستا گشت، تاويلش به خلاف اين است.

 

جابر مغربي گويد:

اگر كسي بيند در روستائي آبادي كم گشته، دليل شر و بدي بود. اگر بيند روستائي ملك او شده بود يا كسي به وي بخشيده بود، دليل است كه از آن روستا خير و نيكي به او رسد. اگر آن روستا را خراب بيند تاويلش به خلاف اين است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

روستا : زندگی آرام

روستای ییلاقی آباد: خوشبختی

روستای ییلاق ساده : آینده متزلزل

روستای ییلاقی که در آتش بسوزد : کامیابی

صاحب روستایی بودن : آسایش مادی

1.13.61 روسري

1ـ ديدن روسري گرانبها در خواب ، نشانة آن است كه در آينده مشهور و موفق مي شويد .

2ـ ديدن روسري كهنه و بي بها در خواب ، علامت آن است كه ناچار ثروت خود را با ديگران مي دهيد .

1.13.62 روشنائي

محمدبن سيرين گويد:

ديدن روشنائي به خواب دين هدي است. اگر بيند روشني او را فراگرفت يا كسي به او داد، دليلاست كه كسي راه علم و دين بياموزد. تاريكي به خواب، بي ديني بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند روشنائي به سينه او افتاد، دليل كه پارسا و پاكدامن بود. و همچنين عاقبت كارش به خير است .

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن روشنائي در خواب بر چهار وجه است.

اول: دين هدي(دين الهي و هدايت).

دوم: علم.

سوم: راه پاك(راه راست).

چهارم: اعتقاد پاك و ايمان.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن روشنائی خوب بود

1.13.63 روشنائي آتش

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي درخواب روشنائي آتش بيند، چنانكه بدان روشنائي راه توان رفت، دليل كند كه زاهدي يابد. اگر روشنائي را ايستاده بيند، دليل كند كه سبب دولت او همانجا بود. اگر اخگر افروخته ديد، دليل كند كه در آن ديار رايت سلطان پديد آيد. اگر در خانه خود اخگر ديد، چنانكه از نور آن خانه روشن بود، دليل كند كه كارش بالا رود و دولتش زياد شود. اگر بيند كه آن اخگر را كشت، دليل كه درخاندان او خصومت و داوري بود.

1.13.64 روغن

محمدبن سيرين گويد:

روغن درخواب، مال و نعمت بود و بعضي ازمعبران گويند كه روغن در خواب ميراث است. اگر بيند روغن گاو داشت يا كسي بدو بخشيد و از آن همي خورد، دليل كه هم مال يابد و هم ميراث و روغن دنبه و روغن كنجد و روغن زيتون اين ها جمله، دليل كه علم و حكمت و دانش يابد و روغن بنفشه منفعت باشد از مردي دهقان روغن خيري و روغن زيتون منفعت بود از مردي عرب و روغن نرگس منفعت بود از مردي روستائي و روغن قسطين و روغن قسط منفعت است از روميان. اگر بيند همه تن وي به روغن آلوده گشته بود، دليل كه بيمار شود. اگر بيند روغن بر سر مي ماليد، دليل كند بر زينت و ارايش دنيا. اگر روغن خوشبوي ديد چون روغن گل و روغن ياسمين و بنفشه و آن چه به اين ماند، دليل كند بر زينت و آرايش دنيا، زيرا كه جمله روغن ها خوش بود و در تاويل ثنائي نيكو بود. اگر بيند آن روغن ناخوش و گنديده بود، دليل كه مردمان او زشتي گويند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

روغن زيت مال و نعمت باشد. اگر بيند روغن بي اندازه بر سر مي ماليد، چنانكه روغن از سر او مي چكيد، دليل بر اندوه و مصيبت كند. اگر بيند كسي روغن بر سر وي مي ماليد، آن كه روغن مي ماليد، از بهر كاري با وي مكر و حيله سازد.

 

جابرمغربي گويد:

روغن ها خوردن و بر خود ماليدن جمله آرايش است، لكن اگر بي اندازه بود غم و اندوه است. اگر بيند روغن بر سينه خود مي ماليد، دليل كه سوگند به دروغ خورد.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

روغن ها به تاويل غم و اندوه بود مگر روغن زيت كه كه خوردن آن مال بود و در ماليدن بد بود. اگر بيند تن خويش را به روغن زيت ماليد، دليل كه سوگند خورد به دروغ و قول خلاف كند. اگر جامه خويش به روغن آلوده بيند، دليل كه اندوهگين شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

روغن خوش به خواب ديدن، دليل بر شش وجه است.

اول: زن خوب روي ( زن زيبارو).

دوم: كنيزك با جمال ( كنيز زيبا).

سوم: ثناي نيكو ( مدح و تمجيد).

چهارم: منفعت.

پنجم: سخنهاي خوش ( سخنهاى خوب و خوشايند).

ششم: طبعهاي نيك ( قريحه و ذوق نيكو).

 

روغن گنديده (بد بو)، دليل بر سه وجه است.

اول: زن ( زن رؤسا).

دوم: مرد فاسق.

سوم: سخنهاي زشت به انكار ( سخنهاى زشت كه براى انكار و رد كسى گويند).

 

بدان كه روغن گير درخواب ياري دهند و كسي بود كه با وي بياميزد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ديدن جمله روغن ها در خواب خوب است بخصوص روغن زيتون که از روغن هاي مبارک است. چنان که در خواب ببينيد که روغن زيتون مي خوريد به مال و نعمت مي رسيد و پولي از راه درست به دست شما مي آيد. برخي از معبران روغن را ميراث دانسته اند و برخي مال و نعمت و روي هم رفته ديدن روغن در خواب خوب است. اگر در خواب ببينيد که ديگري روغن به سر شما مي مالد فريب مي خوريد و کسي که روغن مي مالد به شما دروغ مي گويد و مکر و نيرنگ در کارتان به کار مي برد و اگر شما به سر ديگري روغن بماليد همين تعبير را دارد که شما او را مي فريبيد. ابن سيرين از اشعث نقل مي کند که روغن ها همه غم و اندوه هستند مگر روغن زيتون که مال و نعمت است. اگر ببينيد که لباس شما به روغن آلوده شده غمين و اندوهگين مي شويد. ديدن روغن هاي خوشبو در خواب عموما خوب است.

1.13.65 روغن بادام

يوسف نبي عليه السلام گويد:

روغن بادام وپسته میراث به وی رسد

 

1.13.66 روغن پسته

يوسف نبي عليه السلام گويد:

روغن بادام وپسته میراث به وی رسد

 

1.13.67 روغن جوز

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن روغن جوز روزی حلال باشد

 

1.13.68 روغن کتان

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن روغن کتان و روغنی که تعلق به سوختن دارد رنج اندکی به وی رسد

 

1.13.69 روغنهاي سوختني

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن روغن کتان و روغنی که تعلق به سوختن دارد رنج اندکی به وی رسد

 

1.13.70 رولت

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  رولت اگر شيريني باشد خوب است به خصوص اگر بخوريد و کامتان شيرين شود. رولت خياطي در خواب چندان خوب نيست و خبر از کاري دشوار مي دهد که شما را خسته مي کند و امکان سهو و اشتباه در آن زياد است. رولت قمار هم بسيار بد و مشمئز کننده است.

1.13.71 روناس

محمدبن سيرين گويد: ديدن روناس درخواب، دليل بر آرايش دنيا كند و خوردنش، دليل بر مضرت و رنج و اندوه كند. اگر بيند جامه خويش را به روناس سرخ مي كرد، دليل كه به عشرت دنيا مشغول شود و راه دين فرو گذارد.

1.13.72 روي

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي روي خود را خوب و با جمالتر از آن بيند كه در بيداري بود، دليل كه شرف و منزلتش بيشتر شود. اگر بيند رويش زشت و ناخوش گرديد، دليل كند كه قدر و منزلتش كمتر بود و به چشم حقارت بر وي نگرند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند رويش سرخ و پاكيزه بود، دليل كه روشناس شود. اگر بيند گونه رويش سفيد شد، دليل است بر نيكوئي و دين و ديانت او. اگر بيند گونه رويش زرد شد، دليل كه بيمار شود. اگر بيند گونه رويش سياه شد، دليل كه در مردمان رسوا شود. اگر بيند با وجود روسياهي جامه سفيد پوشيده بود، دليل كه او را دختري آيد. اگر بيند با سياهي روي او گردآلود بود، دليل كه نشان مرگ بود. اگر بيند رويش خون آلود شد يا زردآب از رويش بيرون آمد يا جراحت بيند، زيان مال است. اگر بيند رويش به قفا گشته بود. دليل كه مردمان روي از او بگردانند و به جفاي او مشغول شوند. اگر بيند روي او كج شده بود، دليل بر فساد و تباهي دين او كند. اگر بيند بر روي خويش موي بسيار داشت، دليل كه وام دار شود.

 

جابر مغربي گويد:

اگر كسي روي خويش را نيكو بيند، در آب يا در آئينه، يا كسي به وي گويد روي تو نيكو است، دليل كه كار او نيكو شود. اگر روي خويش را زشت بيند، دليل كه كار او بد شود. اگر روي خود را سرخ بيند، دليل كه او را با كسي مناظره افتد و از آن كس خشم فرو خورد. اگر روي خود را زرد بيند بيمار شود. اگر به خواب روي روشن و صاف بيند به طاعت ها توفيق يابد و كار خير كند. اگر روي را سياه بيند دليل كه غم و اندوه بدو رسد و درمخاطره كفر افتد. اگر روي خود را شكسته بيند، دليل بر مصيبتي بود. اگر بر خويش جراحتي بيند، دليل كه در كار و كدخدائي او خلل افتد از جهت زنان.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

اگر كسي بيند خويشتن را دو روي است، دليل كه منافقي كند. اگر دو روي خويش را خوب و پاكيزه بيند، دليل كه توسط نمايد ميان مردمان. اگر يك روي خود را خندان بيند و يكي گريان، دليل كه وي را دو زن بود و سازگاري نكنند با يكديگر.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن روي  (صورت)درخواب بر هشت وجه است.

اول: شرف و بزرگي.

دوم: خواري و حقارت.

سوم: نظام كارها.

چهارم: دين و ديانت ( رياست و بارسايى).

پنجم: اندوه و رسوائي چون صورت را سياه بيند.

ششم: وام داري (بدهکاري).

هفتم: كار نيكو.

هشتم: توفيق طاعت ( توفيق عبادت و بندگى خدا).

1.13.73 روي

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن آهن ومس و روي و ارزیروغیران تعلق به منفعت دنیا دارد

 

1.13.74 رياست

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن بریاست عمل مشاقی در کار غالب گردد

 

1.13.75 ريحان

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند ريحان سبز و خرم و پاكيزه و خوشبوي بود، دليل كه او را فرزندي بود و كندن وي از زمين، دليل گريستن و اندوه است، به قدر آن چه كنده بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند كه ريحان در جايگاه خويش است، دليل است خداوندش كارهاي نيكو كند. اگر به خلاف اين بيند، دليل بر غم و اندوه كند.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر بيند رياحين خوشبو همي فروخت چون سيسبر و مرزنجوس و غير آن، دليل است به كارهاي خير توفيق يابد و علم خواندن و نصيحت كردن اين جمله در وي موجود بود و مردمان از وي منفعت گيرند و ثناي او گويند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن ريحان در خواب بر هفت وجه است.

اول: زن خواستن (زن گرفتن).

دوم: كنيزك.

سوم: دوست.

چهارم: فرزند.

پنجم: سخن خوشايند و مطبوع.

ششم: مجلس علم.

هفتم: كردار نيكو.

 

اگر بيند كه در سرا يا باغ او ريحان است، دليل است از آن چيزها كه گفتيم او را چيزي حاصل شود و فساد كه به رياحين رسد، نقصان آن بدان كس بازگردد.

 

جابر مغربي گويد:

هر زينت و نقصان كه در رياحين بيند، صلاح آن هم بديشان بازگردد. ريحان فروش چون به وقت خويش فرو شد، بسيار نيكو بود. اگر نه به وقت خويش بود، دليل بد بود. زيرا كه ريحان چون به وقت خود بود كسي بزرگ و نيكو بود كه وي را بدان كس دوستي و مصاحبت افتد. اگر بيند كه ريحان را از زمين بركند، دليل كه از چنين كساني كه ياد كردم او را مفارقت افتد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 برخي از معبران کلا ريحان را در ميان سبزي ها خوب ندانسته و به غم و رنج مخصوصا به گريستن تعبير کرده اند و برخي ديگر آن را خوب شناخته و فقط کندن ريحان را از زمين خوب نشناخته اند. ابن سيرين مي گويد ديدن ريحان در خواب خوب نيست مگر اين که از زمين کنده شود که دليل گريستن است. نفايس ريحان را در زمره سبزي هاي خوب شناخته. ديدن ريحان اگر سبز و تازه و خرم و به وقت باشد خوب است و اگر غير وقت و پژمرده باشد خوب نيست. بوي ريحان خرمي است.

1.13.76 ريسمان

محمدبن سيرين گويد:

ريسمان درخواب، سفر است و بعضي از معبران گويند: كار مردي است كه با زنان اختلاط دارد. اگر بيند كه از پشم ريسمان همي رشت چنانكه ريسند، دليل است كه به سفر رود و از آن سفر خير بدو رسد. اگر بيند كه از پنبه يا قز يا كتان ريسمان همي رشت، دليل كه كاري حلال كند، لكن مردان را نيكو باشد. اگر بيند كه ريسمان به جولاه برد تا جامه بافد، دليل است كه در بين كاري بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر زني بيند كه ريسمان از پشم يا از موي همي رشت، دليل كه او را از سفر غايبي بازآيد. اگر به وقت رشتن رسومان او گسسته شد، دليل كه غايبش در سفر بماند. اگر بيند ريسمان بسيار داشت، دليل است عمرش دراز بود و بر قدر درازي و كوتاهي ريسمان او را خير و منفعت رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ريسمان در خواب بر چهار وجه است.

اول: سفر.

دوم: كارمزد.

سوم: عمر داز.

چهارم: منفعت بسيار.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

کرباس وریسمان پنبه و گندم روزی حلال بود بعضی گویند اندک غم بود

1.13.77 ريش

محمدبن سيرين گويد:

ريش درخواب، آرايش مردان و كدخدائي آنان بود و در خبر است كه حق تعالي را فرشته اي است كه تسبيح او اين است: پاك است آن خداوندي كه مردان را بياراست به ريش ها و زنان را به گيسوها. اگر كسي ريشهاي خود را دراز بيند به اندازه، دليل كه كار و كدخدائي او ساخته گردد، اما چون درازي وي از ناف گذشته باشد، دليل بر غم و اندوه كند. اگر بيند ريش خود را به ناخن پيراي مي ساخت، دليل است كدخدائي خويش تيمار دارد. اگر بيند ريش را خضاب كرد و خضاب نمي پذيرفت، دليل كه حال خويش را به مردمان نپوشد. اگر بيند كه ريش خودرا بر زمين مي كشيد، دليل كه اجلش نزديك آمده باشد. اگر بيند همه ريش را بريده است، دليل هم بر زيان مال است و هم بر زيان حرمت. اگر ريش خود را كوسه بيند حرمت و مالش كم گردد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند ريش او سياه و سرخ بود، دليل است او را داوري افتد به شغل كدخدائي. اگر بيند ريش او سفيد گشته است، دليل كه آهستگي و بردباري او زياده گردد، ولكن غمگين شود. اگر بيند ريش به دندان ببريد، دليل است اهل بيت او را زيان رسد. اگر بيند كه ريش آيينه شد، دليل كه كدخدائي و زينت او ساخته گردد. اگر بيند كه ريش او از بيماري فروريخت، دليل است او را از مرگ مفاجات بيم بود و آبرو و مالش برود. اگر بيند ريش را شانه مي كرد و بخور و گلاب بر وي مي زد، دليل كه كسي را شغل كند و مردمان را شكر باشد.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند ريش او دراز شد، چنانكه در زير ناف او بود، دليل است درويش و وام دار گردد يا غم و اندوه به وي رسد و بعضي از معبران گويند: اگر كسي ريش خود را دراز بيند، نه چنانكه تا ناف بود، دليل كه مال يابد. اگر كسي ريش خود را به اندازه اي بيند كه ريش پدرش بود. دليل است از پدر ميراث يابد. اگر بيند كه دست در ريش خود كرد و پاره اي برگرفت و آن را بينداخت، دليل كه مالش از دست برود. اگر بيند كه پاره اي از ريش در چيزي نهاده و نگاه داشته بود، دليل است مال خود را نگاه دارد و به كس ندهد.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر بيند كه ريش او كوتاه و كوچك بود، دليل است وام او گذارده گردد. اگر غمگين بود بي غم گردد. اگر بيند ريش او تراشيده است، دليل كه از بهر معيشت ذليل گردد. اگر بيند كه ريش او بر زمين افتاده بود، دليل كه زود هلاك گردد. اگر بيند ريش او كنده شده است، دليل كه حرمتش بشود و حقير و خوار گردد. اگر بنيد كه كسي سر و ريش او بسترد، دليل كه حرمت و آبروي او برود. اگر بيند كه موي سفيد از ريش خود بركند، دليل است مخالفت سنت پيغمبر كند.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

اگر بيند كسي او را در حرم به وقت موسم سر بتراشيد، دليل كه اگر وام دارد، وام او گذارده گردد، اگر غمگين است شادمان شود، اگر بيند كه بي سببي اندك ريش او مي افتاد، چنانكه نقصان در وي ظاهر گرديد، دليل است از رنج و سختي فرج يابد. اگر بيند كه ريش او تمام سفيد گرديد و هيچ سياهي در وي نبود، دليل كه لختي از حرمت وي نقصان گردد. اگر بيند ريش او تمام بتراشيدند و جايگاه روي و ريش او خسته بود، دليل است حرمت و جاه او نقصان گردد. اگر زني بيند كه او را ريش بود دليل كه غمگين و مستمند شود و باشد كه كاري كند كه از آن رسوا شود. اگر مردي بيند زن او را ريش است، دليل كه آن زن هرگز فرزند نياورد. اگر او را فرزند بود، دليل است كه محتشم قوم خويش گردد. اگر كودكي نابالغ خود را به ريش بيند، دليل بر غم و اندوه وي كند. اگر بيند كه كسي ريش او را بگرفت و مي كشيد، دليل است كه كسي مال او را به ميراث ستاند و بخورد. اگر وي ريش كسي را بگرفت و مي كشيد، دليل است كه مال آن كس را به ميراث بستاند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن ريش در خواب بر ده وجه است.

اول: تيغ (( تبع ) پيروى و تابع شدن ).

دوم: عز و جاه ومقام.

سوم: مرتبه.

چهارم: هيئت (هيبت).

پنجم: قدرومنزلت و مرمت.

ششم: نيكوئي.

هفتم: تزويج (ازدواج).

هشتم: مال.

نهم: فرزند.

دهم: گرامي شدن.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

نوشته اند که خداي تعالي را فرشته اي است که تسبيح او اين است: سبحان من تزين الرجال باللحي و الناء بالذاوائب. روي هم رفته ديدن ريش در خواب خوب است به شرطي که به اندازه باشد. ريش به طور کلي در خواب حرمت و عزت و آبروي مرد تعبير مي شود ولي اگر ريش را در وضعي غير طبيعي ببينيد خوب نيست. مثلا يک طرف ريش بلند باشد و يک طرف آن کوتاه يا ريش را به طور دالبر قيچي کرده باشند. نوشته اند اگر ريش آن قدر بلند باشد که به زمين کشيده شود نشان مرگ صاحب ريش است. ابن سيرين معتقد است که صاحب ريش به مرگ بدي گرفتار مي شود. اگر ببينيد که ريش خود را شانه مي زنيد و به عطر و گلاب مي آلائيد خوب است و بر شان و حرمت شما افزوده مي شود. اگر ببينيد که ريش خود را قسمتي مي کنيد و دور مي ريزيد بخشي از مال خود را از دست مي دهيد. اگر ريش داريد و در خواب ببينيد که ريش شما را تراشيده اند آبرو و مال شما نقصان مي يابد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

ریش

بلند : ناراحتی

کوتاه : شکست

تراشیده شده : ضرر

برای دختر مجرد : ازدواج

برای زن متاهل: امکان زایمان یک فرزند پسر

ریش خاکستری : تمسخر، استهزا

ریش قرمز : شرمساری

کوسج : تمسخر، استهزا

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن موی ریش مال باشد

1.13.78 ريش شدن

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند بر تن او ريش بود و در آن ريش خون و ريم جمع گرديده بود، دليل است به قدر آن ريش و ريم او را مال جمع شود. اگر به خلاف اين بيند، مال او نقصان شود. جابر مغربي گويد: اگر بيند كه جمله اندامهاي او ريش بود و از آن ريش ها او را درد و رنج بود، دليل است كه به قدر آن او را غم حاصل گردد.

1.13.79 ريگ

محمدبن سيرين گويد:

ريگ در خواب، دليل بر منفعت و مال كند. اگر بيند در ميان ريگ همي شد، دليل است از بهر معيشت به شغلي مشغول شود به قدر آن ريگ. اگر بيند ريگ ميخورد يا جمع مي كرد، دليل است به قدر آن او را مال جمع شود. اگر بيندبه كسي ريگ مي داد، دليل كه از او بدان كس به قدر ريگ خير و منفعت رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن ريگ به خواب بر چهار وجه است.

اول: مشغولي در دين و دنيا. خاصه چون ريگ بسيار بود.

دوم: مال.

سوم: منفعت.

چهارم: رفعت لكن بارنج و عذاب ( رفعت وسرافرازى اما با رنج و مشقت).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 ريگ مال و نعمت است به مقداري که مي بينيد و نوشته اند دانه هاي سکه است و پول. اگر ديديد مقداري ريگ داريد به پول مي رسيد و اگر خود را در ميان ريگستان ديديد به پول زياد دسترسي مي يابيد. اگر ديديد از زمين ريگ ها را جمع مي کنيد به مقداري که برمي داريد پول به زحمت حاصل مي کنيد. اگر ديديد ريگ مي خوريد مال خود را مصرف بي قاعده مي کنيد.

1.13.80 ريم

محمدبن سيرين گويد: ريم به خواب ديدن مال است بيننده را. اگر بيند كه از تن او ريم بيرون آمد و ديگر باره به آنجا شد، دليل است به قدر آن از مال او نقصان افتد و ديگر باره مالش تمام گردد. اگر بيند ريم را مي مكيد و ميخورد، دليل كه مال حرام خورد و علي الجمله ريم جمع شدن در اندام، دليل بر جمع شدن مال بود وريم بيرون آمدن از اندام نقصان مال بود و ريم سوم و ريم آهن و آن چه بدين ماند، جمله غم و اندوه بود به قدر آن چه ديده بود.

1.13.81 ريمل

ريمل در واقع همان سرمه است و تعبير سرمه را دارد. اگر در خواب ببينيد که به چشم ريمل کشيده ايد کاري مي کنيد که به ظاهر خوب است اما به نيت خوب نيست. اگر مردي ببيند که ريمل مي مالد خوب نيست و اگر زني ببيند ريمل مي مالد و به نيت روشنايي چشم باشد نيکو است و به نيت آرايش غم و اندوه است. نوشته اند که چشم در خواب دين است و سرمه روشنايي چشم است. برخي از معبران آن را مال و خواسته دانسته اند و معتقدند کسي که ريمل يا سرمه مي مالد به مال و نعمت مي رسد.

1.13.82 رينگ

منوچهر مطيعي تهراني گويد: رينگ نشان استحکام است در امور جاري زندگي بيننده خواب. چنانچه ببينيد خودرويي داريد که رينگ نو و سالم دارد نشان آن است که کار شما بر مدار درستي قرار خواهد گرفت و پيشرفت مي کنيد و اگر رينگ شکسته بود تعبير خلاف آن است.

1.13.83 ريواس

محمدبن سيرين گويد: ريواس درخواب غم و اندوه است. اگر بيند كه ريواس داشت و ميخورد، دليل كه به قدر آن كه خورده او را غم و اندوه رسد. اگر بيند كه ريواس بفروخت يا به كسي داد، دليل است از غم و اندوه رسته گردد. جابرمغربي گويد: اگر بيند ريواس ميخورد و به طعم شيرين است، دليل كه وي را منفعت رسداز قبل دوست يا از قبل خويش و چون بيند ريواس ترش است، دليل است پشيماني خورد در كارها.

1.13.84 ريوند

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه ريوند بسيار داشت، دليل است در غم و اندوه گرفتار شود. اگر بيند كه از بهر علتي ريوند خورد و از آن وي را شفا حاصل آمد، دليل بر تندرستي و خير و صلاح بود كه به وي رسد. اگر به خلاف اين بيند، دليل بر رنج و بيماري كند.

 

التماس دعا


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف ر, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir