مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 7
بازديد ديروز : 76
گوگل امروز : 1
گوگل ديروز : 8
بازديد اين هفته : 85
بازديد اين ماه : 246
بازديد اين سال : 529
بازديد کل : 272631

مشخصات کاربر

آي پي : 3.140.242.165
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 3863 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"19:7"

حرف ز

1.14.1 زائر

1ـ ديدن جمع زيارت كنندگان در خواب ، نشانة آن است كه به سفري طولاني خواهيد رفت .

2ـ اگر خواب ببينيد خود  زائر هسنيد و مشغول زيارت ، نشانة آن است كه با همنشينان ناسازگار كشمكش ها خواهيد داشت و از فقر و تهيدستي نيز رنجيده خاطر خواهيد شد .

3ـ اگر دختري خواب ببيند زائري به او نزديك مي شود ، علامت آن است كه با حمايت تمام به دام فريب مي افتد . اما اگر در خواب مرد زائر او را ترك كند ، نشانة آن است كه ضعف روحي خود را از بين مي برد و استقلال ويژه اي در زندگي به دست مي آورد .

1.14.2 زاج

محمدبن سيرين گويد:

از جمله زاج ها كه درخواب بيند، زاج سبز بهتر باشد و زاج سفيد و زرد بيماري است و زاج سياه، مصيبت و غم خوردن باشد، زيرا كه سياهي دليل بر هلاك است و رنگ كردن جامه به زاج تاويلش بد است و في الجمله ديدن زاج درخواب هيچ منفعت نباشد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

زاج به خواب بر چهار وجه است.

اول: غم و اندوه.

دوم: بيماري.

سوم: مصيبت.

چهارم:مرافعه خصومت به واسطه زنان.

1.14.3 زاغ

محمدبن سيرين گويد: زاغ درخواب، ديدن مردي فاسق بددين و دروغگوي است در كارها. اگر بيند زاغي فرا گرفت يا كسي بدو داد، دليل است كه با كسي بدين صفت به كار باطل فريفته گردد. اگر بيند كه زاغي را بكشت، دليل است مردي را بدين صفت قهر كند. اگر بيند درجايگاهي زاغان جمع آمده بودند، دليل كه در آنجا دزدان و فاسقان جمع گردند. اگر بيند زاغي را شكار كرد، دليل است از جايگاهي باطل نعمت يابد.

ابراهيم كرماني گويد: اگر يك زاغ بيند، تاويلش كنيزك هندي بود. اگر زاغان بيند تاويلش لشگر است. اگر بيند كه زاغي را پوست بركند، دليل است كه با زن غريب زنا كند. اگر بيند زاغي را بكشت، دليل است اهل بيت او را مصيبت رسد. اگر بيند با وي زاغ سخن گفت، دليل است از اخبار آگاه شود. اگر بيند كه زاغان بسيار از هوا آمدند و مي گذشتند، دليل كه در آن ديار لشگري پديد آيد به قدر زاغان.

جابرمغربي گويد: اگر بيند زاغ و تذرو هر دو در شلوارش بود، دليل است كه فرزندش با كنيزش فساد كند. اگر بيند كه زاغي را معالجه كرد، دليل كه مردي دزد را پند دهد. اگر بيند زاغي را ببافت و پنهان كرد، دليل است درهواداري و باطل جوئي بود. اگر بيند زاغي به منقار از خانه او چيزي فرا گرفت، دليل كند كه فاسقي يا هندوئي از خانه او چيزي بدزدد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  زاغ در خواب انساني است بد که خلاف مي کند، دروغ مي گويد و کار زشت انجام مي دهد و اين اعمال را دوست مي دارد و بر مبناي طينت و فطرت خويش بدي مي کند و نه روي محاسبه و دورانديشي و در نظر گرفتن سود و زيان کارهايي که انجام مي دهد. اگر ديديد که زاغ يا کلاغي بر بام خانه شما نشسته خبري بد به شما مي رسد. اگر در خواب فقط صداي زاغ يا کلاغ را بشنويد و خودش را نبينيد نشان آن است که مردم بدخواه پشت سر شما حرف مي زنند چنان چه در خواب دسته اي از کلاغ ها را ببينيد که دور از شما روي قلوه سنگ هاي بيابان نشسته اند شاهد اجتماع مردمي بد کار مي شويد بي آن که با آن ها بياميزيد ولي اگر آن زاغ ها گرد شما حلقه زدند يا شما به آن ها نزديک شديد با چنان مردمي آشنا مي شويد که به سودتان نيست. اگر در خواب ديديد که زاغي چيزي به نوک يا منقار داشت و هنگام پرواز در خانه شما افکند مال دزدي مي خريد و اگر ديديد زاغ از خانه شما چيزي ربود و برد دزد به مال شما يا به خانه شما مي زند. به هر حال زاغ در خواب انساني است فاسد و دروغ گو و خلاف کار و سياه روي و بد دهن.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن زاغ وکلاغ مرد دروغگوئی که به وی اظهار دوستی کند

1.14.4 زالو

محمدبن سيرين گويد: ديدن آن در خواب دشمن طماع است. اگر بيند زالو خون از اندام او مي مكيد، دليل كه دشمن بر او خيره گردد و بر قدر آن خون كه خورده بود از مال او نقصان گردد. اگر زالو را از اندام خود جدا ساخت و بكشت، دليل است بر دشمن ظفر يابد.

ابراهيم كرماني گويد: زالو عيالي است كه مال ديگران خورد نه مال خود. اگر بيند كه زالوي بسيار بر وي جمع شدند و خون او مي مكيدند، دليل است كه به قدر آن خون از مال او نقصان شود و غمگين گردد.

جابرمغربي گويد: اگر بيند كه زالو بر اندام وي بود، ليكن اندامش را نمي مكيد و گزندي نمي كرد، دليل است كه ازدشمن هيچ گزندي به وي نرسد. اگر بيند زالو درگلوي او شد، دليل كه دشمن درخانه او بود و به قدر مضرتي كه از زالو به او رسيده از دشمن مضرت بيند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: زالو در خواب هاي ما دشمن است و آن چنان دشمني است که بدجوري پيله مي کند و دست بردار نيست. ديدن زالو در خواب خوش نيست بخصوص اگر سياه باشد و در عالم خواب ببينيد که به گلويتان چسبيده است. چنان چه در خواب ببينيد زالو به شکمتان چسبيده همسرتان با شما دشمني مي کند و اگر به دستتان چسبيده بود برادر يا فرزندتان به شما آسيب مي رساند و چنان چه به پلک چشمتان چسبيده بود دخترتان به شما بد مي کند و اگر به پشتتان چسبيده بود از جانب دوستانتان زيان مي بينيد. ابن سيرين نيز متذکر گرديده که زالو همسر است . چنان چه در خواب ببينيد که زالويي که خون شما را مکيده از بدن خود کنديد و دور افکنديد ياکشتيد بر خصم خويش چيره مي شويد ، اگر ببينيد که زالو در دهان شما است خودتان با خود دشمني مي کنيد.

 

1ـ ديدن زالو در خواب ، علامت آن است كه دشمنان منافع شما را تصاحب مي كنند .

2ـ اگر خواب ببينيد براي درمان بر تنتان زالو مي اندازيد ، علامت آن است كه يكي از اعضاي خانوادة شما دچار بيماري دردناكي خواهد شد .

3ـ اگر خواب ببينيد بر تن ديگران زالو مي اندازيد ، علامت آن است كه دوستان برايتان دردسري فراهم خواهند ساخت .

4ـ اگر خواب ببينيد زالو شما را گاز مي گيرد ، نشانة آن است كه در مكانهاي غيرمنتظره خطري تهديدتان مي كند . به اين خطا توجه كافي داشته باشيد!

5ـ ديدن چند زالو در خواب ، علامت شادماني و موفقيت در زندگي است . و همچنين رفتن به سفرهايي لذتبخش .

1.14.5 زانو

محمدبن سيرين گويد: اصل زانو درخواب، معيشت بيننده خواب بود. اگر زانو را شكسته بيند، دليل است كارش شكسته و بي رونق شود. اگر زانو را بزرگ و قوي بيند، دليل كه كار او قوي گردد و عيش بر او فراخ گردد. اگر بيند به زانو مي رفت، دليل كه كار او و معيشت او ضعيف شود. اگر بيند كه چشمه زانوي او شكسته است، دليل است كار او تباه شود و نيازمند خلق گردد. اگر بيند چشمه زانوي او بيفتاد، دليل كه مايه اي كه دارد از دست او برود.

ابراهيم كرماني گويد: زانو در خواب كار و كسب و معيشتِ مردم است و هر چند كه سخت تر بود كار و كسب او بهتر بود. اگر سست بود به خلاف اين بود.

جابرمغربي گويد: زانو درخواب كار و كسب و جايگاه رنج و عناي مردم بود و هر زياده و نقصان كه در زانو بيند، تاويلش چنان بود كه ياد كرديم.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  زانو در خواب شغل و حرفه اي است که جهت تامين معاش خويش بر آن متکي هستيم. اگر در خواب بببينيد که زانوان سالم و محکم و نيرومندي داريد و به کمک آن زانوان به راحتي حرکت مي کنيد شغل شما خوب است و زندگي مرفهي خواهيد داشت و روزي شما فراخ خواهد بود و آينده اي روشن در انتظارتان است و اگر ببينيد زانوانتان نحيف و ضعيف گرديده احتمالا شغل خود را از دست مي دهيد. درد زانوان اين را مي گويد که از نظر شغلي گرفتار مشکل مي شويد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

زانو زدن : شما تنبل هستید

1ـ اگر خواب ببينيد زانوهايتان بيش از حد معمول بزرگ شده است ، علامت آن است كه بدبختي ناگهان شما را در بر خواهد گرفت . اگر در خواب احساس كنيد زانوي شما سخت و دردناك است ، نشانة آن است كه به زودي واقعه اي دهشتناك برايتان روي خواهد داد .

2ـ اگر زني خواب ببيند زانوي صاف و خوش فرمي دارد ، نشانة آن است كه افرادي او را ستايش خواهند كرد بي آنكه به خواستگاريش بيايند .

3ـ اگر خواب ببينيد زانوهايتان كثيف است ، علامت آن است كه در اثر عياشي به بيماري دچار خواهيد شد .

4ـ ديدن زانوهاي بد شكل در خواب ، علامت آن است كه وقايع تلخ و ناراحت كننده جاي اميد و اشتياق را خواهد گرفت .

1.14.6 زايمان

لوک اويتنهاو مي گويد :

زایمان

زایمان کردن بر آورده شدن آرزو

دیدن زنی که زایمان میکند : عزاداری و یا ازدست دادن چیزی گرانبها

 

حضرت صادق عليه السلام مى فرمايد:

اگر زنى در خواب ببيند كه بسرى زاييد و بلافاصله پسرسخن گفت، مرگ زن خواب بين نزديك است .

اگر زنى در خواب ببيند دخترى زاييد ، ازنسل او فرزندى به وجود مى آيد كه بزرگ خاندان خود مى شود.

1.14.7 زباد

بدان كه زباد، عرق جانوري است كه بوي خوش دارد و مانند گربه مي باشد.

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند زباد با خود داشت، يا كسي به وي بخشيد، دليل كه بيننده باادب و فرهنگ باشد و مردمان مدح و ثناي او گويند. اگر بيند زباد بوي ناخوش داشت، دليل است مردم نكوهش وي كنند. اگر بيند كه زباد هيچ بوي نداشت، دليل كه نكوئي با كسي كند كه از او منت ندارد. اگر بيند كه زباد همي خورد، دليل كه عيالات او باادب و فرهنگ باشد.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: زباددر خواب بر چهاروجه است. اول: ادب و فرهنگ. دوم: ثنا و مدح. سوم: نام نيكو. چهارم: كردارهاي پسنديده.

1.14.8 زباله

ديدن توده اي زباله در خواب ، نشانة آن است كه حرفه اي پست و رسوايي آور در اجتماع خواهيد داشت . اگر دختري اين خواب را ببيند ، نشانة آن است كه از خواستگار خود بي وفايي و بي حرمتي خواهد ديد .

1.14.9 زبان

بدان كه زبان، زبان خداوندش بود و مدير كارها كه دردل او بود از اصلاح و فساد.

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كه زبانش بريده و ناقص گرديد، بي آن كه با كسي خصومت داشت، دليل است كه به وقت حجت زبانش شود. اگر بيند كه زبانش در طول يا درعرض زياد شد، دليل كه به وقت حجت، زبان او روان بود و بر خصم ظفر يابد.

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه او را دو زبان است، دليل است كه حق تعالي او را علم و دانش روزي كند. اگر بيند كه از دست خود زبان را ببريد تا سخن نگويد، دليل كه از باطل گوئي توبه كند و خاموشي اختيار كند. اگر بيند كه بر سخنش خطائي زشت رفت، دليل است سخني گويد كه رضاي خدا باشد. اگر بيند كسي زبان دردهان او نهاد، دليل كه او را قوتي و حجتي بود از كسي در سخن. اگر بيند كه زبان كسي مي مكيد، دليل كه از آنكس علم و دانش حاصل كند.

جابر مغربي گويد:

اگر كسي بيند كه زبانش گنگ شده بود، دليل بر فساد دين و دنياي او كند. اگر بيند كه درويشي را زبان ببريد، دليل كه چيزي به درويش دهد و زبانش از خود كوتاه نمايد. اگر بيند زنان را زبان ببريد، دليل كه پرده و ستر او دريده شود. اگر بيند زبانش با كام گرفته بود، دليل كه حقي يا وامي را منكر گردد.

حضرت دانيال گويد:

اگر بيند زبان او قوي و ستبر بود، دليل است مناظر و سخنور بود و بر خصم غلبه كند. اگر بيند زبان او درازند، دليل كه درشت سخن و بدگوي بود و مردمان را به زبان رنجاند. اگر بيند زبانش گرديده بود، دليل است بيچاره و بيمار شود. اگر بيند كه زبانش ريش بود، دليل كه بر كسي بهتان گويد، يا بر كسي گواهي به دروغ گويد. اگر بيند زبان او موي برآورده بود، دليل كه از بان خويش، در رنج و بلا افتد. اگر بيند زبان او آماس كرده بود، دليل است به سبب گفتارش اومال حاصل شود، بر قدر آماس زبان.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

اگر كسي بيند زبان او دراز شده بود، دليل كه كسي او را غمز كند يا دشنام دهد. اگر كسي بيند زبان او آويخته بود و به دو شاخ گشته بود، دليل كه درميان مردم منافقي كند. اگر بيند كه در اصل زبان هيچ نداشت، دليل كه از شغل همه فرو ماند و دشمن بر او چيره شود. اگر بيند سر زبانش بريده بود، چنانكه هيچ سخن نتوانست گفت، دليل كه شغل او بيشتر بر دست وكيلش برآيد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن زبان به خواب بر شش وجه است.

اول: حكمت.

دوم: رياست.

سوم: ترجمان (مترجم).

چهارم: حاجت.

پنجم: دليل وبرهان.

ششم: سخن گفتن به زبان هاي مختلف.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

زبان در خواب بي هيچ تاويل و تعبيري اشاره به خود است و هر حالتي که زبان ما در خواب داشته باشد مي توانيم وضع و موقعيت خويش را در بيداري قياس و مجسم کنيم. در اين مورد تمام موبران اتفاق نظر دارند که زبان در خواب اشاره به خود زبان است. اگر در خواب ببينيم که زبانمان دراز شده چيزهائي مي گوئيم که نفع ما در گفتن آن سخنان نيست. يا گستاخي مي کنيم يا فضولي و خلاصه زبان درازي از ما سر مي زند. چنانچه ببينيم زبان ما پهن شده خواب ما مي گويد که به وقت لزوم نمي توانيم از حق خويش دفاع کنيم. ابن سيرين از دانيال نبي نقل مي کند که اگر ببينيد که زبانتان آماس کرده و بزرگ شده به قدر همان آماس سود مي بريد و نعمت مي يا بيد .اگر ببينيد که زبانتان موي در آورده به سبب زبان خود گرفتار محنت و اندوه مي شويد. اگر ببينيد که زبانتان بيش از حد دراز شده با سخنان خود موجبات رنجش ديگران را فراهم مي آوريد و چنانچه ببينيد زبانتان شرحه شرحه و قاش قاش شده است نشان آن است که به کسي تهمت و افترا مي زنيد بي آن که دليلي داشته باشيد. اگر در خواب ببينيد که زبانتان دو شاخه شده در ميان مردم به نفاق و دوروئي حرف مي زنيد و آن چه بر زبان مي آوريد در دل نداريد و آن چه خير ديگران در آن است نمي گوئيد و اگر ببينيد که اصلا زبان در دهان نداريد جائي که بايد از خويشتن دفاع کنيد عاجز مي مانيد و سکوتي زيان بار انتخاب مي کنيد.

1.14.10 زبرجد

محمدبن سيرين گويد:

زبرجد در خواب، دليل برخير و منفعت كند، اگر بيند زبرجد از وي ضايع گشت، دليل كه مالش نقصان يابد. 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن زبرجد بر سه و جه است،

اول: خرمي و خوشحالي.

دوم: منفعت.

سوم: مال.

1.14.11 زبور

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي به خواب بيندكتاب زبور همي خواند، دليل كه به حق تعالي بازگردد و به كار خيز رغبت نمايد. اگر بيند زبور نه ظاهر مي خواند، دليل كه زهد و خيرات و ورع برپا كند. جابر مغربي گويد: اگر بيند زبور مي نوشت، دليل كه به كاري مشغول شود كه از آن كار او را منفعت رسد. اگر بيند زبور ميخواند، دليل كه كاري و اختياري نكو پيش گيرد.

1.14.12 زجر

بدان كه زجر به فارسي، فال گرفتن بود به بانگ مرغان. اگر بانگ مرغ فرد بود، دليل بر خير و صلاح بود. اگر بانگ مرغ فرد نبود، دليل كه بيمار گردد و سرانجام شفا يابد.

1.14.13 زخم

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي به خواب بيند كه زخم بر تن داشت و اثر خون نبود، دليل است برزخم زننده ظفر يابد و نيز خير و منفعت يابد. اگر بينداز جايگاه زخم او خون بيرون آ,د و اندامش به خون آلوده شد، دليل كه مال حرام يابد. 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند كه بر تن او زخم رسيد و اندامش به خون آلوده شد، دليل است كه به قدر آن خون كه از زخم او روان شد در مال او نقصان افتد. 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن زخم به خواب بر سه وجه است.

اول: ظفر يافتن (پيروزي).

دوم: خير و منفعت.

سوم: نقصان مال، خاصه كه از جايگاه زخم خون روان بيند.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند زخم زده، دليل بر كاري مشكل بود كه ظاهر شود. اگر بيند از آن زخم خون مي رفت، دليل كه كسي بر وي دروغ گويد و بعد از آن ظاهر گردد كه آن دروغ بوده باشد. اگر بيند كه جايگاه زخم آماس داشت، دليل كه مال و عيش خوش يابد، لكن از دوستان و خويشان مفارقت جويد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 از امام صادق عليه السلام نقل شده که زخم در خواب يا خير و منفعت و پيروزي است يا نقصان مال از اين معني مي فهميم که ديدن زخم در خواب چندان بد نيست ولي بايد ديد زخم در کجاست و چگونه است چرا که محل و موقعيت و کيفيت زخم تفاوت هائي در تعبير به وجود مي آورد.اگر در خواب ببينيد که بدنتان زخم شده به زننده زخم پيروز مي شويد و کسي که تن شما را مجروح کرده به شما سود مي رساند. مرحوم مجلسي مي گويد اگرکسي در خواب ببيند که بدنش زخم شده يا زخم تن ديگري را ببيند خوب است . چنانچه ببيند تن خودش يا ديگري آماسيده و متورم شده به قدر آن تورم و آماس سود مي برد و متنفع مي شود و جاه و منصب مي يابد. اگر زخم خون داشته باشد زيان مالي است و اگر خون نداشته باشد تالم است و آزردگي. ابن سيرين از کرماني نقل مي کند که اگر زخمي بود که خون از آن مي رفت بيننده خواب بقدر خوني که مي رود زيان مالي مي بيند. اگر زخم بر سينه بود بيننده خواب از همسر خود آزردگي مي يابد و اگر بر پشت بود از دوست خويش رنجه مي شود و آسيب مي بيند. اگر زخمي در خواب بينيد که خون آلود باشد تعبير آن معلق است به نحوه بازگوئي شما. چنانچه بگوئيد (زخمي ديدم که از آن خون مي آمد) خوب است و به روايت امام صادق عليه السلام بر مشکلات چيره مي شويد. در اين باره نوشته اند که اگر بگوئيد خون مي آمد مالي حرام به دست مي آوريد يا لقمه اي حرام مي خوريد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

زخم ، جراحت

زخمی بودن : توهین ، بی حرمتی

زخم خود را بستن : کامیابی در عشق

چسب زخم : اوضاع نا مساعد

چسب زخم بر روی جراحت چسباندن : کمک کردن به همنوعان

چسب زخمی بر روی خود داشتن: کسانی که به شما تعرض میکنند ببخشید

1.14.14 زدن

حضرت دانيال گويد:

اگر بيند كه او را با تازيانه زدند، چنانكه اثر زدن بر او نمودار شد يا دست و پايش سخت ببستند و چنان زدند كه خون از تن او روان شد، تاويل اين جمله بد بود و نيز، دليل كند كه كسي به زبان او را برنجاند و از آن غمگين شود.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر بنيد كه او را تازيانه زدند، بي آن كه دست و پاي او را ببندند، اگر از تن او خون روان شد، دليل كه او را مال حرام حاصل گردد. اگر بيند نشان خستگي از زخم پيدا گشت، دليل كند كه به قدر آن از كسي فائده بيند. 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كسي تازيانه بر پشت او زد و از جاي آن خون بيرون آمد، دليل است كه از آن كس مال حرام يابد، يا زننده را به گناهي متهم كند. اگر بر پشت خود زخم بيند و نداند چه كسي او را زد، چنانكه پاره پاره گرديد، دليل كه اهل خاندان او پراكنده گردند. اگر بيند كسي او را به چوب زد، دليل كه غمگين و مستمند شود به سبب مردي بددين و منافق. اگر بيند محتسب او را برد و بزد، دليل كه او را سلطان شغلي دهد و كارش نكو گردد. اگر بيند كه كسي او كلوخي زد، دليل كه او را منفعتي حاصل شود. اگر مشت زد، دليل كه به قدر آن وي را رنج رسد از زننده. اگر بيند كسي او را طپانچه زد، دليل است كه از كسي سخني زشت شنود و آبروي او برود.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كه يكي وي را بزد و نداند براي چه زد، دليل است كه مال يابد و جامه نو پوشد و بهتر آن بود كه زننده نشناسد و به وقت زدن دست و پاي بسته بود. اگر بيند كه يكي وي را با چوب يا تازيانه بزد و دانست كه شخصي معروف است، دليل است كه از او چيزي بدو رسد و بيننده را نيك نباشد.

اسماعيل بن اشعث گويد:

اگر بيند كه مرده ئي او را مي زد، دليل است كه از سفر منفعت يابد و يا چيزي كه از دستش رفته باز به دستش آيد. اگر بنيد كه او مرده بود و او را مي زدند، دليل كه او را در دين قوت بود و بعضي از معبران گويند: وامش گذارده شود. اگر بيند كه مرده مي زد و از آن زدن راضي بود، دليل كه حال آن مرده در آخرت نيك بود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

زدن در خواب بر شش وجه بود.

اول: شفاعت ( زشتى و زشتنامى).

دوم: مجادله ( مرافعه و بگو مگو).

سوم: روشن شدن كار مشكل ( حل شدن مشكل).

چهارم: سفر.

پنجم: شرف و بزرگي.

ششم: مال حرام.

1.14.15 زراعت

 زراعت در خواب نعمت و برکت است و خير و خوشي و سلامت به خصوص اگر زراعت از خودتان باشد اگر در خواب مزرعه يا کشت و زرعي ببينيد که به بر نشسته و رسيده است و احساس کنيد که آن مزرعه به خودتان تعلق دارد نيکو خوابي است چون به شما خبر مي دهد که خير و خوشي مي بينيد و عاقبت به خير مي شويد. اگر زراعت ناموفق ديديد يعني مزرعه اي آفت زده و بلاديده و ويران مشاهده کرديد تعبير خلاف آن است به خصوص اگر احساس کنيد که آن کشت و زرع سوخته به خودتان تعلق دارد. کاشتن بذر نيکي کردن است و درو و خرمن گرفتن پاداش نيکي هاست که به شما مي رسد البته اگر درو و خرمن موفق باشد ولي اگر ناموفق باشد تعبير همان است که درباره زراعت ناموفق گفته شد.

1.14.16 زرافه

زرافه در خواب دوست احمق و يار ناموافق و ناهمرنگ است که مجالست و موانست او سودي ندارد و زحمت مي آورد چنانچه در خواب زرافه اي ببينيد با شخصي رو به رو مي شويد که دوستي با او نه به صلاح است و نه ممکن اما اين شخص کارهاي عجيبي مي تواند بکند و بدايعي از او ديده مي شود که بيننده را به حيرت وا مي دارد. به دنبال زرافه رفتن دو حالت دارد. اگر به قدم و آهسته زرافه اي را دنبال کنيد از مردي احمق پيروي مي کنيد که اين تبعيت به مصلحت شما نيست ولي اگر در خواب ديديد که به دنبال زرافه مي دويد، در پي امري محال مي رويد و دست به کاري غير ممکن و دشوار مي زنيد که آن هم به صلاح شما نيست. ديدن زرافه در باغ وحش برخورد با چنان آدمي است که گفته شد. آدمي که مي تواند چند روز فکرتان را به خود مشغول نگه دارد بي آن که تاثيري در زندگيتان داشته باشد. ديدن چندين زرافه در يک محل تماس و برخورد با اجتماع مردمي نادان و جاهل است.

1.14.17 زردآلو

محمدبن سيرين گويد:

زردآلو چون به وقت بود وطعم شيرين، دليل است به عدد هر زردآلويي كه خورد او را ديناري حاصل شود. اگر زردآلو ترش بود، دليل كه او را غم و مصيبتي رسد و بعضي ازمعبران گويند: زردآلو به تاويل كنيزك و نيز به تاويل مال يا نعمت باشد.

 ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه هسته زردآلو بشكست و تلخ بود، دليل كه اندوهي به وي رسد. اگر شيرين بود، دليل است از مردي بي اصل منفعت يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

زردآلو به خواب، بيماري است چون به وقت خود بود،

اگر نه به وقت خود بود، غم و اندوه است.

اگر به طعم شيرين بود منفعت است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

زردآلو به خواب ديدن خوب نيست. ممکن است در خواب ببينيد که زردآلو مي خوريد، در خواب اين احساس و ادراک براي شما پيدا مي شود که آنچه مي خوريد زردآلوست اما زردي آن را نمي بينيد در اين صورت تعبير نيکو دارد و به خصوص اگر کام شما را شيرين کند شادي و فرح است ولي اگر زردي رنگ زردآلو را ببينيد خوب نيست و نشاني است از غم و رنج و بيماري مخصوصا اگر طعم آن ترش و زننده باشد. اگر زردآلو بخوريد و طعم آن شيرين باشد سود و نفع است. اگر از کسي زردآلو بگيريد و زردي آن را نبينيد از جانب آن شخص سود مي بريد. اگر زردآلو سبز باشد و کال بهتر است که رسيده باشد و زرد و نرم. اگر هسته زردآلو شيرين باشد از جانب فرزند خويش خوشحال مي شويد و غرور احساس مي کنيد. روي هم رفته زردآلو اگر در خواب سبز و شيرين باشد بهتر از آن است که رسيده و زرد و نرم باشد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

زرد آلو امیدهای واهی

خوردن زرد آلو : خوشحالی

زرد آلوی خشک : غم

درخت زردآلوی شکوفه کرده : ازدواج دیر هنگام

1.14.18 زرد چوبه

محمدبن سيرين گويد: ديدن زردچوبه به خواب، دليل بر رنج و بيماري بود. اگر بيند به خروار زردچوبه داشت، دليل است كه او رازيان ومضرت رسد. اگر بيند جامه خويش را به زردچوبه مي كرد، دليل كه بيمار گردد. اگر جامه از ديگري بود، تاويل به صاحب جامه بود و در ديدن زردچوبه هيچ خير و منفعت نباشد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن زردچوبه به خواب تعبير خوش ندارد. در قديم از زردچوبه فقط در رنگرزي سود مي بردند و نخ ها و خامه هاي قاليبافي را به وسيله زردچوبه به رنگ زرد در مي آورند. در قرون اخير از زردچوبه استفاده غذايي هم مي کنند لذا در نوشته معبران کهن نامي از زردچوبه برده نشده. زردچوبه از نظر معبران و از زاويه علم و تعبير خواب به علت مشخصاتي که دارد خوب نيست و نشان از غم و رنج و بيماري است. اگر در خواب چيزي به غذا آميختيد که خودتان آن را زردچوبه مي دانستيد اما رنگ زرد نداشت بد نيست ولي اگر زردي آن را ببينيد خوب نيست. اگر زردچوبه به غذا ريختيد و طعم آن بد شد غمگين مي شويد و ديگران را نيز اندوهگين مي کنيد. اگر رنگ غذا سرخ شد خوب است. اگر دست و لباستان با زردچوبه رنگين شد از سخنان ديگران آزرده مي شويد. اگر با زردچوبه لباس ديگري را رنگين کرديد به او اتهام مي زنيد و او را ناراحت مي کنيد. اگر زردچوبه را به زمين ريختيد و نتوانستيد پاک کنيد و اثر آن را از بين ببريد کار بدي مي کنيد که اثرش مي ماند و هميشه ديگران درباره آن حرف مي زنند.

1.14.19 زرده تخم مرغ

لوک اويتنهاو مي گويد :

زرده تخم مرغ : هدیه

 

1.14.20 زرديها

محمدبن سيرين گويد: جمله زردي ها درخواب، دليل بر درد و بيماري است از جامه ها و خوردني ها و ميوه ها. اگر بيند جامه زرد پوشيده است، يا طعامي يا ميوه زردي ميخورد، دليل بر بيماري و رنج و انده كند. جابرمغربي گويد: اگر بيند با جامه زرد طعام زرد ميخورد بيماري است.

1.14.21 زرشک

زرشك درخواب ديدن، دليل غم و اندوه باشد. اگر بيند زرشك ميخورد، دليل بر غم و اندوه است. اگر بيند زرشك از درخت جمع مي كرد، دليل است با مردي بخيل او را خصومت افتد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  زرشک اگر به درخت باشد هيجان است به خصوص اگر سرخي آن را ببينيد ولي اگر از درخت بکنيد و بخوريد غم و اندوه است به خصوص اگر طعم ترش داشته باشد و در عالم خواب ترشي آن را احساس کنيد. جمع آوري زرشک از درخت کاري تعبير مي شود که خودتان آغاز مي کنيد ولي در نتيجه شما را غمين و اندوهگين مي کند. اگر زرشک پلو در خواب ببينيد نعمتي است که عايد شما مي شود اما اين نعمت سبب اندوه شما مي گردد.

1.14.22 زرنيخ

محمدبن سيرين گويد: زرنيخ درخواب، دليل رنج و بيماري است. اگر بيند زرنيخ ميخورد، دليل كه بيمار گردد. اگر بيند كه زرنيخ بفروخت يا به كسي بخشيد يا از وي ضايع شد، دليل است از بيماري و غم ايمن باشد. جابرمغربي گويد: اگر بيند كه كان زرنيخ يافت يا خروار زرنيخ به خانه برد، دليل كه مال بسيار به دست آورد و آن را به بيماري هزينه كند. اگر بيند زرنيخ زرد در جايگاهي جمع مي كرد، دليل كه در سفر بيمار گردد.

1.14.23 زره

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند زره پوشيده بود، دليل كه از شر دشمن ايمن شود. اگر بيند زره ضايع شد، دليل است دشمن بر وي خيره شود. اگر بيند كسي او را زره داد و در پوشيد، دليل كه آن كس با وي قهر كند و بعضي از معبران گويند: زره حصين دين است كه او نگاهدارد. 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند زره داشت، دليل كه ايمن بود از شر دشمنان و اهل بيت. اگر بيند كه با زره سلاح پوشيده، دليل است از شر عامه و مكر دوست ايمن شود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

زرده درخواب بر شش وجه است.

اول: ايمني.

دوم: حصين دين ( حصن و حصار دين).

سوم: قوت ونيرومندي.

چهارم: مال.

پنجم: زندگاني.

ششم: نيكوئي.

 

زره گر(زره ساز) در خواب مردي است كه ادب وفرهنگ آموزد مردمان را.

1.14.24 زري

 زري پارچه اي است که تار يا پود آن از نخ و زرين باشد و ديدنش در خواب چندان خوب نيست چرا که نشان از فريب دنياست و انحراف و کشيده شدن به سوي کارهاي ناپسند که نه خير دنيا در آن هست و نه سعادت آخرت. پوشيدن لباس زري ارتکاب گناه است و تعارف و هديه دادن زري تشويق و تحريص گيرنده هديه است به فساد و تباهي. خريدن پارچه زري در خواب نشان آن است که بيننده خواب مال خود را تباه مي کند و در نتيجه به گناه آلوده مي شود و ندامت مي کشد. بافتن زري توطئه است و چنانچه ببينيد کسي زري مي بافد او توطئه مي کند و طرح گناهي را مي ريزد و چنانچه خودتان زري در خواب مي بافيد اين شماييد که نقشه خلاف مي کشيد.

1.14.25 زعفران

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند زعفران با خود داشت، دليل كه مردمان به قدر آن وي را مدح و ثنا گويد، خاصه چون بيند زعفران ناسوده است. اگر بيند كه زعفران خورد مي كرد، دليل كه بيمار شود، اگر بيند زعفران بر جامه يابر تن او بمالند، دليل بر بيماري است، اگر بيند كه رنگ زعفران از تن بشست، دليل كه از بيماري شفا يابد.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند زعفران ناكوفته بخريد يا كسي به وي داد، دليل است زني توانگر بخواهد. اگر كسي جامه يا تن به زعفران زرد كند، بيماري و غم و اندوه است، اگر بيند كه زعفران مي خورد، همين دليل كند. اگر بيند به خروارها داشت، دليل است او را نعمت حاصل شود و از مردم مدح و ثنا شنود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  عطر زعفران در خواب نيکوترين چهره ديدن زعفران است چه که اگر در خواب احساس کنيد که بوي عطر زعفران به مشامتان مي رسد نشان آن است که شما را به بزرگي و نيکي مي ستايند و اين در صورتي است که خود زعفران را نبينيد چون اگر زعفران را ببينيد عطر آن تحت تاثير رنگش قرار مي گيرد. ديدن رنگ زعفران در خواب خوب نيست به خصوص اگر بر لباس باشد. زعفران روي برنج پخته نيکو است مشروط بر آن که زياد نباشد. اگر در خواب ديديد که لباس شما رنگ زرد دارد و اين زردي از زعفران است بيمار مي شويد يا پشت سرتان بد مي گويند و احيانا به شما اتهام مي زنند ولي اگر لکه زعفران را بزداييد و پاک کنيد نيکو است. اگر بيمار باشيد شفا مي يابيد و چنانچه متهم شده باشيد رفع اتهام مي گردد. زعفران زياد، ثروت است و اندک آن غم و رنج است. ساييدن زعفران براي زنان غم و اندوه و دعواي خانوادگي است ولي براي مردان آن قدر ها بد نيست که براي زنان. در مجموع ديدن زعفران در خواب خوب نيست مگر آن که عطر آن را احساس کنيد يا بويي که فکر کنيد مربوط به زعفران است.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن زعفران و انجیر حسن بود

 

1ـ ديدن زعفران در خواب ، نشانة آن است كه به اميدهايي واهي دل خواهيد بست ، زيرا تمام اميدهاي شما را پنهاني نقش بر آب خواهند ساخت .

2ـ نوشيدن چايي كه با زعفران دم شده است ، علامت آن است كه مشاجرات و اختلافات بين اعضاي خانوادة شما ادامه خواهد داشت .

 

1.14.26 زغال

محمدبن سيرين گويد: زغال ديدن به خواب، مال حرام است. اگر بيند كه از جائي فرا گرفت يا كسي بدو داد، دليل كه او را مال حرام حاصل شود. اگر بيند زغال بر آتش نهاد و آتش افروخت، دليل كه از مال پادشاه با پادشاه معامله كند و از وي فائده يابد. اگر بيند جامه يا اندامش به زغال سياه شد، دليل كه وي را از سلطان غم و اندوه رسد.

 

ديدن زغال افروخته در خواب ، نشانة موقعيتهاي فلاكت بار و دلتنگي است . اگر زغال به شدت در حال سوختن باشد ، دلالت بر آن دارد كه اميد زيادي به افزوده شدن ثروت شماست . و علامت شادماني و زندگي پاك و بي شائبه است .

1.14.27 زغن

بدانكه زغن درخواب، دليل بر پادشاه متواضع كند.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كه زغن مطيع و فرمانبردار او است. دليل كه از پادشاه مال و نعمت و بزرگي يابد. اگر بيند زغن او مطيع نيست و شكار نميكرد، دليل كه او را غلامي بود كه به درجه مهتري رسد. اگر اين خواب را زني بيند و آبستن بود، دليل است او پسري ايد و پادشاه شود. اگر بيند كه زغن از دست او بپريد، دليل كه اگر زن آبستن بود، فرزند مرده آورد يا طفلي از وي از دنيا برود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن زغن درخواب بر چهار وجه است.

اول: پادشاه متواضع وفروتن.

دوم: بزرگواري.

سوم: فرزند.

چهارم: مال و نعمت.

1.14.28 زفت

محمدبن سيرين گويد: زفت درخواب، غم و اندوه و محنت بود. اگر بيند كه زفت داشت يا كسي بدو داد، دليل است در رنج و اندوه گرفتار شود. اگر بيند كه زفت خورد، دليل كه غم و انديشه او به سبب عيالان است. اگر بيند كه زفت فروخت يا كسي بدو بخشيد يا ازخانه بيرون افكند، دليل است از غم و اندوه خلاصي يابد. جابر مغربي گويد: اگر بيند كه زفت بر جراحت نهاد و درست گرديد، دليل كه از كسي خير و راحت يابد. اگر بيند كه جامه او زفت آلوده گرديد، دليل كه از وي كاري در وجود آيد كه بدنامي از آنجا حاصل آيد.

1.14.29 زکات

محمدبن سيرين گويد:

زكات درخواب ديدن، دليل بود كه مالش زياده گردد. اگر بيند كه زكات فطر مي دارد، دليل كه نماز و تسبيح گويد و رستگاري يابد. اگر وام دارد زود بگذارد، اگر بيمار است شفا يابد، اگر دشمن دارد بر وي ظفر يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند كه زكات مال مي داد، مال او درحق بود و بلارفع شود.

 

جابرمغربي گويد:

اگر كسي بيند كه زكات مال مي داد، دليل كه مالش زياده گردد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

زكات مال دادن درخواب بر هفت وجه است.

اول: بشارت.

دوم: خيروبركت.

سوم: روشن بود كارهاي مشكل (حل شدن مشکلات).

چهارم: قضاي حاجت (برآورده شدن حاجات).

پنجم: روشنائي.

ششم: از غم فرج يافتن (نجات يافتن از غمها).

هفتم: زيادتي مال .

1.14.30 زکام

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كه يكي را ياخود را علت زكام بود، دليل است روزي اندك بيمار شود و زود شفا يابد و هرچه كه زكام صعب تر است، بيماري او بيشتر شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

زكام ديدن، دليل كند كه بر كسي خشم گيرد و زود صلح كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

زكام درخواب بر سه وجه است.

اول: بيماري اندك (بيماري کم و سبک).

دوم: خشم گرفتن بر كسي.

سوم: منفعت يافتن.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر در خواب ببينيد زکام شده ايد مختصر کسالتي پيدا مي کنيد که زود زائل مي شود. زکام همچنان که در بيداري آب از سر و چشم و بيني انسان بيرون مي ريزد غم و اندوهي است که زدوده مي شود و از بين مي رود. عقده اي است که خالي مي گردد. اگر ببينيد آب از بيني شما مي چکد و اين به علت زکام است غم و رنج شما به قدر همان آب از بين مي رود. اما اگر ديديد ديگري زکام شده کسي بر شما خشم مي گيرد و تندي مي کند.

1.14.31 زگيل

1ـ اگر خواب ببينيد روي بدنتان زگيل زده است ، علامت آن است كه به راحتي نمي توانيد فشارهايي كه محيط بر شما وارد مي آورد ، دفع كنيد .

2ـ اگر خواب ببينيد زگيل از روي دست شما ناگاه محو مي گردد ، علامت آن است كه براي كسب ثروت موانع را از جلوي خود كنار خواهيد زد .

3ـ اگر در خواب روي بدن ديگران زگيل مشاهده كنيد ، علامت آن است كه دشمنان سرسختي در نزديكي شما كمين كرده اند .

1.14.32 زلزله

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند زلزله بود و زمين مي جنبيد، دليل كه مردم آن ديار را از پادشاه رنج و بلا رسد به قدر جنبيدن زمين و بعضي ازمعبران گويند: اگر بيند زمين مي جنبيد، دليل است كه آفت به مردم رسد و بيماري بود در آن ديار. اگر بيند كه زمين برگرديد و جانب زيرسوي بالا شد، دليل كه فتنه و بلاي عظيم به اهل آن ولايت رسد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند زمين آهسته بجنبيد و يك جانب فرو رفت و يك جانب به حال خود باقي بماند، دليل كه پادشاهي به آن زمين آيد و اهل آن ديار را عذاب كند و مال ايشان را به تاراج برد

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

زلزله و حنف و زمين فرو شدن، اين جمله در خواب محنت و بلائي عظيم بود از قبل پادشاه يا قحط و بيماري بود.

در همه حال زمين لرزه در خواب، عقوبت وعذاب و علامت بد بود بر اهل آن ديار.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

زلزله در خواب تشنج و بي ثباتي است. اگر در خواب ديديد که زلزله اي واقع شد و شما به زمين افتاديد خوب نيست و نشان از اين است که در ماجرايي شکست مي خوريد و تنزل مي يابيد ولي اگر در خواب ديديد زلزله اي اتفاق افتاد و شما قائم باقي مانديد تشنج و تزلزل پيدا مي شود اما شما از پاي در نمي آييد و تغييري در وضعتان پيدا نمي شود. معبران نوشته اند اگر ديديد زلزله شد و زمين لرزيد دليلي آن است که به مردم آفت مي رسد و در آن ديار بيماري اتفاق مي افتد. چنانچه در خواب ديديد که زلزله شد و فقط خانه شما لرزيد خواب شما مي گويد که آن بي ثباتي خانوادگي است و در محيط خانواده شما اتفاقي مي افتد که سبب نگراني و تشويش مي شود. برعکس اگر ديديد که همه جا لرزيد مگر خانه شما خواب شما خبر مي دهد حادثه اي عمومي اتفاق مي افتد اما شما و اطرافيانتان از گزند مصون مي مانيد. اگر ديديد که زمين مي لرزد و ديوارها فرو مي ريزد به تعبير آوار نگاه کنيد. به هر حال زمين لرزه و زلزله نشان از حوادثي است که بيشتر جنبه عام دارد و بي ثباتي و تشنج عمومي تعبير شده است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

زلزله : تغییرات ، بی ثباتی

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن زلزله خوف از سلطان بود

1.14.33 زمرّد

محمدبن سيرين گويد:

زمرد در خواب ديدن، فرزند و برادر بود يا مال حلال است و شايسته. اگر بيند زمرد داشت و به كسي بخشيد، دليل كه فرزند يا برادرش از دنيا برود يا غائب شود يا مالش از دست برود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

زمرد ديدن مذهب نيكو است و هر زيادت و نقصان كه در زمرد بيند، تاويل آن به دين و مذهب بازگردد.

 

جابر مغربي گويد:

زمرد درخواب، كنيزك است و حكم آن از نيك و بد به كنيزك بازآيد بعضي گويند: زمرد درخواب ديدن، دليل سخني نيكو باشد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن زمرد درخواب بر پنج وجه است.

اول: فرزند.

دوم: برادر.

سوم: مال حلال.

چهارم: كنيزك خوبروي (زيبا).

پنجم: سخن نيكو.

 

هر چند كه زمرد نيكوتر بيند، اين دليل ها كه گفتيم نيكوتر باشد.

1.14.34 زمستان

محمدبن سيرين گويد: زمستان به خواب ديدن، پادشاه بود. اگر به خواب بيند كه زمستان بود چنانكه مردم را از آن مضرت مي رسيد، دليل كه مردم آن ديار را از پادشاه مضرت رسد. اگر ديد هوا سخت سرد بود و سرما كس را زيان نداشت، دليل كه اهل آن ديار را از پادشاه خير و منفعت رسد و زمستان را در وقت خود ديدن بهتر است.

ابراهيم كرماني گويد: زمستان را در وقت خود ديدن، چنانكه سرما سخت نباشد، دليل يافتن مراد و زيادتي عز و شرف بود و مردم عامه را از پادشاه نصرت و قوت باشد و دليل بر زيادتي عدل و انصاف بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: زمستان در خواب ديدن دو حالت دارد. يا به وقت است يا بي وقت. اگر زمستان باشد و شما درخواب ببينيد زمستان فرارسيده و برف بر زمين نشسته و هوا به غايت سرد شده است تعبير خاصي ندارد . ولي اگر در تابستان و فصل گرما ببينيد که هوا سرد شده و زمستان است و برف سنگيني مي بارد باز هم دو حالت دارد. يا در آن سرما احساس آزردگي مي کنيد يا نمي کنيد. اگر احساس سرما نکرديد و در خواب ديديد لباس و کفش مناسبي داريد و سرما و برف در شما هيچ تاثيري نمي گذارد بسيار خوب است زيرا خواب شما خبر مي دهد که از حوادث غم بار آينده مصونيت مي يابيد و بدون گرند و آسيب زندگي را مي گذرانيد ولي اگر احساس سرما کرديد خوابتان مي گويد در آينده گرند مي بينيد و در مقابل شدايد وسيله دفاعي نداريد و آسيب پذير هستيد. اگر ديديد زمستان است و شما در ميان برف راه مي رويد و مشت مشت برف بر مي داريد بي آن که دست شما سرماي آن را حس کند خوب است چون به قدر برفي که مي گيريد سود مي بريد و نفعي عايدتان مي شود. اگر ديديد زمستان است و شما لباس گرم و راحت داريد خوب است ولي اگر زمستان ديديد و لباستان گرم نبود خواب شما مي گويد احتمال زيان هست و بايد مراقب خود باشيد. پارو کردن برف و دور ريختن آن هزينه است. اگر ديديد راه خانه خود و جلوي اتاق را پارو مي کنيد و برف را کنار مي زنيد و راه مي گشاييد مهماني نا خوانده براي شما مي آيد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

زمستان : عروسی همراه با مشکلات

 

ديدن فصل زمستان در خواب ، علامت آن است كه در آينده اي دور به ثروتي دست خواهيد يافت .

1.14.35 زمين

حضرت دانيال گويد:

زمين درخواب ديدن، زن است. اگر بيند كه او را زميني بود فراخ و بزرگ و خاك آن زمين پاكيزه بود، دليل كه او را زنان باشند به ستر و صلاح، چنانكه در ميان زنان ايشان را فضل و منزلت و جاه بود. اگر بيند زمين به غايت بزرگ شد، چنانكه پايانش پديدار نبود، دليل كه زن كند واز آن زن او را نعمت و اسباب دنيا بسيار حاصل شود. اگر بيند در آن زمين نبات و سبزه مجهول بود و دانست كه ملك او بود، دليل كه آن كس مسلمان بِبود، به جهت آن كه سبزه درخواب، دين اسلام است.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كه در زمين سبزه و نبات معروف بود با نعمت و اسباب، دليل كه او را فضل و ديانت بود و سرانجام ثواب آخرت يابد. اگر بيند در صحرائي بود مانند بيابان و آن زمين را شناسد، دليل كه سفر دور كند. اگر بيند زمين را مي كند و خاكش ميخورد، دليل است مال يابد، به قدر آن خاك كه خورده باشد. اگر بيند در زمين ناپيدا شود، بي آن كه در آنجا جائي يا مغاكي بود، دليل كه هلاك شود. اگر بيند زمين را مانند چاه يا سردابه همي كند، دليل كه مال دنيا به مكر حيله بدست آورد. اگر بيند كه زمين او را فراگرفت، دليل كه درغم و مصيبت افتد و از قبل زن مال او تلف شود. اگر بيند كه از زمين فراخ به زمين تنگ مي آمد، دليل است كه ازكاري تند به كار بد افتد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند زمين با وي سخن گفت و به خير نيكوئي وي را مژده داد، دليل كه در دين و دنيا خير بسيار كند، چنانكه مردمان را از آن شگفت ياد و بعد از وفات او را ياد كنند. اگر بيند زمين در زير پايش درنوشت، دليل كه آخر عمرش شده باشد. اگر بيند برخي از زمين در زير او پيچيد، دليل بر تنگي معيشت او كند. اگر بيند آن زمين معروف بود، نيكي معيشت خداوند زمين را باشد. اگر بيند زمين خود فراخ نموده است، دليل كه عمر خداوند زمين دراز بود. اگر بيند زمين را مي پيمود، دليل است به سفر رود.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

اگر ديد زمين را از بهر كشت مي شكافت، دليل كه به شغل بزرگي مشغول شود و از قبل زن منفعت يابد يا از سفر نعمتي بدست آورد. اگر كسي زمين خويش را آبادان بيند، دليل است كارش نيكو و قوي شود. اگر زمين را خراب ديد، دليل است كارش است كارش ضعيف گردد يا با كسي او را خصومت افتد. اگر كسي خود را در ميان زمين كِشته بيند، دليل كه او را با كسي انبازي بود، يا زني را به نكاح بخواهد. اگر كسي خود را در ميان زميني سرگشته بيند كه در آن گُل برآمده، دليل است كه زني پارسا و دينداري را به زني كند و از او فرزند آورد. اگر بيند گل فرو ريخت، دليل باشد كه فرزندش نماند. اگر بيند آب رود بيامد و زمين او را غرقه گردانيد و كشت را تباه كرد، دليل باشد كه از پادشاه سلامتي يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن زمين درخواب بر چهار وجه است.

اول: زن.

دوم: دنيا.

سوم: مال.

چهارم: ولايت و فرمانروائي.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

معبران زمين را زن تشخيص داده اند و اين بدان سبب بوده که زمين باز دهي و سود بخشي دارد و زن نيز صاحب قدرت توليد مثل است و فرزنداني مي آورد که حاصل زندگي مرد هستند. اگر در خواب زميني سبز و خرم ديديد که معمور و مفرح بود و شماا احساس کرديد آن زمين به خودتان تعلق دارد کامياب مي شويد و زندگي شما به قدر وسعت آن زمين گستردگي خواهد يافت و روزگار را به خوشي سپري خواهيد کرد ولي اگر زميني ديديد که مخروبه و ويران بود و به جاي علوفه سبز، علوفه زرد و رنگ و پلاسيده در آن ديده مي شد زندگي بي حاصلي خواهيد داشت و عمر و زندگي شما با ناکامي و بدي خواهد گذشت. اگر ديديد که در زميني ناشناخته راه مي رويد راهي سفري مي شويد که اگر زيان نداشته باشد متضمن هيچ سودي هم نيست و اگر آن زمين را مي شناختيد به سفري مي رويد که براي شما سود دارد. اگر ديديد زميني داريد که در آن چيزي مي سازيد خوب است و اگر ديديد زميني هست که مقداري مصالح بنايي آن جا ريخته و حدس زديد که آن جا قبلا بنا ي ساختماني بوده و ويران شده خوب نيست خواب شما مي گويد شما وارث اندوهي مي شويد که در ايجاد آن دخالتي نداشته ايد. اگر ديديد از زميني سنگ يا شن جمع مي کنيد پولي بدست مي آوريد. شن ها و سنگ ها سمبل سکه هستند و پولي که به دست مي آوريد مسکوک است.

1.14.36 زن

محمدبن سيرين گويد:

زن جوان درخواب، شادي و مقصودي مرد باشد و زن پير، دنيا باشد و شغل اين جهان و نيز ديدن زنان بر قدر و نيكوئي و جمال و فربهي و لاغري و زشتي بود. بهترين زنان را كه در خواب بيند، زناني باشد كه معروف نباشند و زن خوب فربه، فراخي نعمت باشد زن زشت لاغر قحطي و تنگي بود و زن شادمان آراسته، مرادهاي اين جهاني بود و پيرزن ترش روي چركين، بدحال و بد مرادي باشد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر زني بيند كه او را چون مردان قضيب بود، دليل بر خير و صلاح دين و دنياي او بود. اگر زني بيند كه او را قضيب بود و مجامعت مي كرد، دليل كه او فرزندي بود يا آبستن شود و فرزند آورد. اگر زني جوان بيند، كه پير شده بود، دليل كه از او كاري زشت دروجود آيد. اگر مردي بيند زنش از سوي پس با او جماع مي كرد، دليل است حرمت و بزرگي او زايل شود. اگر زني بيند كه مرد شد و جامه مردان را پوشيد، اگر آن زن مستور بود، دليل خير و صلاح او بود. اگر زن مفسد باشد، دليل است بر شر و فساد او.

 

جابرمغربي گويد:

زن مفسد درخواب، اهل دنيا را زيادتيِ دنيا بود و اهل صلاح را، زيادتيِ صلاح و علم و زن غريب بهتر از زن آشنا باشد. اگر مردي بيند كسي دست درازي با زن او كرد، دليل باشد كه اهل آن زن توانگر گردند. اگر بيند زن او به نزد مردمان بيگانه به فساد باشد، دليل است بدو منفعت و نيكي رسد وي را با شوهر دار از آن مرد و اگر بيند كسي زن او را نيزه يا شمشير داد، دليل كه پسري آورد، اگر بيند كه كسي او را دوا داد، دليل كه دختري آورد.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر زني بيند كه دختري دارد، دليل كه خير و نيكي بدو رسد و از خويشان و اهل خود خرم شود. اگر بيند پسري آورد، دليل كه غمگين و اندوهناك شود. اگر مردي بيند كه زنش پسر آورد، دليل كه به رنج و صعب چيزي بدست آورد به روزگار دراز. اگر بيند كه دختر زاد، منفعتش بيشتر باشد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر زن پادشاه بيند كه دختري به زاد، دليل است شوهرش گنج يابد. اگر بيند پسر زاد، دليل غم و انديشه بود. اگر مردي بيند كه دختري بزاد، دليل كه غمگين و مستمند شود. اگر بيند كه پسرزاد، دليل كه كارنيكوئي از وي صادر شود و از آن كار او نام نيكو در عالم منتشر شود. اگر دختري دوشيزه بيند كه فرزندي زاد، دليل و تاويلش اين است كه گذشت.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن زن درخواب بر شش وجه است.

اول: شادي و مقصود.

دوم: دنيا.

سوم: شغل اين جهان.

چهارم: فراخي وفراواني نعمت.

پنجم: قحطي و تنگدستي.

ششم: توانگري و ثروتمندي.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ابن سيرين نوشته زن جوان در خواب شادي و مقصود مرد است و گرفتاري هاي آن مرد . معبران ديگر نيز تقريبا همين نظر را ابراز داشته اند. خانم آيتانوس مي گفت زن در خواب براي مرد هدف است و براي زن دشمن و رقيب. ديدن زن شناخته شده و معروف در خواب هيچ تعبيري ندارد. حتي اگر زني را در خواب ببينيد که هيچ شباهتي بين او و زن شناخته شده نباشد اما در عالم خواب فکر يا احساس کنيد که مثلا او آن زن معروف است باز هم خواب شما بي تفاوت و قابل تعبير مي باشد. زن موقعي در خواب صاحب تعبير مي شود که مجهول و نا شناخته باشد و شما در خواب فقط او را به عنوان زن ببينيد و بشناسيد. در چنين صورتي ديدن زن در خواب براي مرد هدف و مقصود است و براي زن رقيب و دشمن. زيبايي و زشتي آن زن عظمت يا حقارت هدف را باز مي گويد و همين طور براي زنان بي خطر يا خطرناک بودن رقيب و دشمن را حکايت مي کند.معبران حتي چاقي و لاغري زن را دخيل دانسته اند ولي چون معيار پسند زن در زمان هاي مختلف فرق مي کند ، چاقي و لاغري را معيار نمي گيريم. مثلا نوشته اند زن خوب و فربه فراخي نعمت باشد و زن زشت و لاغر قحطي و تنگي. از امام صادق عليه السلام نقل مي کنند که زن در خواب شادي و مقصود است و شغل موفق و فراخي نعمت. توضيح درباره زن بسيار طولاني مي شود لذا با درک معني زن در خواب تعبير و تشخيص خواب ها را به خود بينندگان خوابها وا مي گذاريم چرا که با در نظر گرفتن مطالب گفته شده تشخيص آسان مي شود. اين نکته نيز بايد افزوده شود که زنان خويشاوند هم در زمره زنان معروف هستند و تعبيري ندارند.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

زن : شانس در عشق

دیدن یک زن : ناتوانی

دیدن چندین زن : افترا

زن مو بور : اتفاقی خوشایند

زن مو قهوه ای : بیماری

زن مو قرمز : نامعقولات

زن ضعیف : خبرهای دلگرم کننده

زن عریان : عزاداری در خانواده

شنیدن صدای یک زن : عزم سفر کردن

بوسیدن یک زن : استفاده مادی

زن باردار: شادمانی

پیر زن : دعوا

زن چادری : مرگ

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن صحبت کردن با زن زیبا آن سال را به خوشی ونیکی بگذراند

1.14.37 زنار

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند كه زنار درميان داشت، اگر مستور و با امانت بود، دليل كه انصاف از خصم بيابد. اگر خداوند خواب مستور نباشد، به زودي توبه بايد كرد، كه اين علامت بد باشد. جابرمغربي گويد: اگر كسي بيند زنار در دست داشت، دليل كه در دين و اعتقاد ضعيف بود. اگر زنار درميان بسته بود و بيننده مستور بود، بيم آن است كه كافر شود. اگر بيند زنار را از ميان ببريد و بينداخت، دليل كه ازكار بد توبه كند و به خداي تعالي بازگردد و بر گناه پشيماني خورد و راه صلاح اختيار كند.

1.14.38 زنبق

منوچهر مطيعي تهراني گويد: زنبق در خواب نيکو نيست. گل هاي زنبق، کوکب، اختر، داودي را گل هاي غم و اندوه دانسته اند. رنگ زنبق فرق نمي کند ولي اگر يافت شود از همه بدتر زرد است. ديدن گل زنبق را در خواب رو به رويي با غم و اندوه نوشته اند و همين تعبير را دارد گرفتن و دادن آن. کاشتن گل زنبق در صورتي که در عالم خواب بدانيد داريد گل زنبق مي کاريد فتنه انگيزي است و چنانچه ديگري در خانه شما زنبق بکارد در کارتان فتنه مي کند. معبران براي گل هايي که پياز دارند و آن دسته که به وسيله پراکندن تخم کاشته مي شوند تفاوت هايي قائل هستند و عمدتا گل هاي پيازدار را خوب نمي دانند. زنبق يکي از گل هايي است که خبر از غم و رنج مي دهد. نوع ديگر دسته بندي گل ها از نظر معبران فصل به گل نشستن آن هاست و گل هايي که در پائيز گل مي دهند گل هاي خوبي شناخته نشده اند و تعابير خوشي درباره آنها موجود نيست.

 

1ـ ديدن زنبق در خواب ، علامت آن است كه به بيماري مبتلا خواهيد شد . شايد هم به مجازات شديدي محكوم شويد .

2ـ اگر زنبقي را از ميان شاخ و برگ درختان ببينيد ، نشانة آن است كه پس از ازدواج به زودي همسر خود را از دست خواهيد داد .

3ـ اگر از لابلاي گلهاي زنبق كودكان خردسال را به خواب ببينيد ، علامت آن است كه كودكان خردسال شما به علت ضعف قواي جسماني به بيماري مبتلا خواهند گشت .

4ـ اگر دختري خواب ببيند گلهاي زنبق مي چيند ، نشانة آن است كه نامزد او به بيماري شديد مبتلا خواهد شد و شادماني به اندوه مبدل خواهد گشت .

5ـ اگر دختري گلهاي پژمرده زنبق به خواب ببيند ، نشانة آن است كه غم و اندوه به زودي گريبان او را خواهد گرفت .

6ـ اگر در خواب احساس كنيد عطر زنبق با مشامتان مي خورد ، نشانة آن است كه اندوه شما در زندگي دو چندان خواهد شد .

1.14.39 زنبور

محمدبن سيرين گويد:

زنبور درخواب، مردي سفله و دون همت است. اگر بيند زنبور او را بگزيد، دليل كه او را از مردي دون، رنج و مكروه رسد، يا سخني ناخوش شنود. اگر بيند زنبور بسياري بر وي جمع شدند، دليل كه در ميان مردمان دون گرفتار شود، خاصه چون زنبوران او را مي گزيدند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند زنبور وي را بگزيد، دليل كه از زني بد، وي را آزاري رسد. اگر زنبور بسيار در خانه خود جمع بيند، دليل كه او را با زني سخن چين شغلي افتد. اگر بيند زنبور را بكشت، دليل كه بر دشمن ظفر يابد. اگر بينداز هوا زنبوران بسيار جمع آمده اند، دليل كه لشگري در آنجا جمع شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن زنبور درخواب، بر شش وجه است.

اول: هياهو وغوغا.

دوم: مردم دون (مردم فرومايه).

سوم: لشگر.

چهارم: ملخ (مدح).

پنجم: دشمن.

ششم: فرزندان.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

زنبور سرخ در خواب هاي ما دشمني است که آزار مي رساند ولي زنبور عسل انسان ضعيف و ناداني است که در غايت امر از جانب او سود عايد بيننده خواب مي شود. اگر در خواب ببينيد که زنبوري شما را نيش زد و گزيد نشان آن است که سخني سرد و تلخ مي شنويد و اين بستگي دارد به اين که چه نوع زنبوري باشد. اگر در خواب زنبوري را ببينيد که در اتاق محل زندگيتان پرواز مي کند و شما نگران هستيد که مبادا غفلت نماييد و او شما را نيش بزند کسي در خانه شما هست که صداقت ندارد يا اين که از عدم صداقت آگاهي داريد نمي توانيد کاري بکنيد. اگر زنبورهاي بسياري را ديديد ، در جمعي وارد مي شويد يا با کساني آشنايي مي يابيد که با ايشان موافقت خلقي نداريد. اگر ببينيد زنبوري را کشتيد بر دشمني چيره مي شويد و او را از خود مي رانيد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

زنبورعسل نشانه نیک بختی

نیش خوردن از زنبور : مجادله با دوستان

در محیط کاری : امید زیبا

گله زنبورعسل: محصول پربار

گرفتن : ناراحتی

کشتن : بدبختی

1.14.40 زنبيل

محمدبن سيرين گويد:

زنبيل در خواب، زن است يا كنيزك. اگر بيند كه زنبيلي داشت، دليل كه وي از خادمي حاصل شود و بعضي از معبران گويند: زنبيل در خواب، مال و نعمت است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

زنبيل در خواب، بر نه وجه است

اول: زن.

دوم: خادم.

سوم: كنيزك.

چهارم: قوام دين (مايه برپائي دين).

پنجم: صلاح دين(تندرستي).

ششم: عمر دراز.

هفتم: مال و نعمت.

هشتم: خيرو بركت.

نهم: ميراث بردن از جهت زنان.

 

زنبيل باف در خواب خداوندگار است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 اگر در خواب ديديد که زنبيلي به دست داريد در آينده مشتاق يا علاقه مند چيزي ياکاري مي شويد که انجام مي دهيد. اين در صورتي است که زنبيل خالي باشد ولي اگر سنگين و پر باشد براي شما خير پيش مي آيد و به قدر سنگيني آن چيزي به دست مي آوريد يا اتفاقي مطلوب مي افتد. اگر زنبيل را از کسي بگيريد به شما کاري پيشنهاد مي شود که سودبخش است و اگر شما زنبيل خالي به کسي بدهيد کاري سودبخش به او پيشنهاد مي کنيد يا نفعي به او مي رسانيد. اگر زنبيل پر باشد نفعي مسلم عايد مي شود. اگر ديديد زنبيلي گسيخته و پاره شده ، در کاري با شکست و ناکامي مواجه مي گرديد. اين خواب را اگر دختري جوان و دم بخت ببيند تعبيرش شکست عاطفي است و چنان چه همان دختر جوان ببيند زنبيلي پر به دست دارد که نداند درون آن چيست شوهر مي کند يا خواستگاري دل خواه برايش پيدا مي شود. همين حالت است اگر زنبيل را از کسي بگيرد. زنبيل بافتن آرزومندي است و فريفته شدن به دنيا و به زبان گوياتر کيسه دوختن براي سودهاي واهي و غير معقول.

1.14.41 زنجبيل

محمدبن سيرين گويد: زنجبيل در خواب، دليل بر غم و اندوه است و خوردن آن دليل بر مضرت و زيان كند و بعضي ازمعبران گويند: خوردن زنجبيل در خواب، دليل بر خصومت و گفتگو كند و خوردن زنجبيل درخواب بي چيز و بي نفع بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: زنجبيل يکي از سوس هاي تند غذايي است و در خواب تلخ کامي تعبير شده. يکي از معبران نوشته دليل بر مضرت و زيان کند و ديگري نوشته دليل بر خصومت و گفتگو کند و در هر دو حال شيرين کامي نمي آورد و نشاني از غم و اندوه همراه دارد. زنجبيل کوبيده و نکوبيده آن يک تعبير را دارد.

1.14.42 زنجير

محمدبن سيرين گويد: زنجير در خواب، گناه و معصيت بود. اگر بيند زنجير را بگسست و بينداخت، دليل كه از گناه توبه كند و به خداي تعالي بازگردد.

جابر مغربي گويد: اگر كسي بيند درگردن زنجير داشت، دليل كه مظالم در گردن دارد. اگر بيند زنجير بر دست ها داشت, دليل كه مالِ كسان را دست درازي كند و از حرام نينديشد. اگر بيند بر پاها زنجير داشت، دليل كه به معصيت و فساد شود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  زنجير در خواب نشان اسارت و پيوند انقياد آميز است و تعبير آن متفاوت مي شود وقتي که سر زنجير به جاهاي ديگري متصل باشد. اگر در خواب ببينيم که زنجير به دور دست هايمان بسته است اگر چه کسي آن را نبسته باشد نشان گرفتاري است. اگر ببينيم که يک سر زنجير در دست، و سر ديگرش مثلا به در خانه بسته است گرفتاري خانوادگي پيدا مي کنيم يا اسير عواطف و احساس مي گرديم. چنانچه ببينيم زنجيري روي ميز يا در محل کار ما افتاده از نظر شغلي گرفتاري خواهيم يافت. اين دو نمونه از اين بابت ذکر شد که سر زنجير به هر جا بسته باشد گرفتاري در همان زمينه است. چنانچه در خواب ببينيم فقط زنجيري داريم اسير گناه و آلودگي هستيم چه معبران خود زنجير را در خواب گناه و معصيت تعبير کرده اند حال چنانچه ببينيد زنجيري را مي گشاييد خويشتن را از اسارت مي رهانيد. بستن زنجير تجاوز و تعدي است و اين فرق نمي کند که زنجير را به کجا ببنديم چه تجاوز به آن تعبير مي شود.

لوک اويتنهاو مي گويد :

زنجیر

زنجیر طلا : عروسی در خانواده

زنجیر آهنی : تنهایی در دوران پیری

به زنجیر کشیده شدن : ناراحتی

زنجیرها را پاره کردن : شما با کمک نیروی خود موفق خواهید شد

 

1ـ اگر خواب ببينيد زنجير بر دست و پاي شماست ، علامت آن است كه زحمت كارهاي ديگران به دوش شما مي افتد . اما اگر در خواب بتوانيد زنجيرها را از دست و پاي خود پاره كنيد ، علامت آن است كه خود را از بند تعهدي خطا رها خواهيد ساخت .

2ـ ديدن زنجير در خواب ، نشانة نقشه هاي خيانت آميز و بدنام كنندة افراد حسود است .

3ـ اگر افرادي آشنا را در بند زنجير ببينيد ، نشانة آن است كه براي آشنايان بدبختي در راه است .

1.14.43 زنخ

محمدبن سيرين گويد: زنخ درخواب، مهترخاندان است و خداوندِ شغل بسيار باشد. اگر بيند زنخ او ستبر و بزرگ است، دليل كه از بهر دودمان و اهل بيت خوار و حقير شود. اگر بيند از زنخ او خون روان شد، دليل كه بر قدر آن، از مهتر خاندان زياني به وي رسد و بعضي ازمعبران گويند كه در كسب و كارش نقصان افتد.

1.14.44 زندان

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند در زندان بود و آن زندان هرگز نديده بود، دليل بر هلاك است، زيرا كه زندان مجهول گور است. اگر زندان معروف بيند، دليل بر اندوه و مضرت كند. اگر بيند در زندان بر پاي داشت، دليل كه در عملي كه باشد، دير بماند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر خداوند خواب مستور است و خود را در زندان معروف بيند، دليل كه بزرگي و جاه يابد. اگر مستور نباشد ازجهت شغلهاي دنيا او را غم و اندوه است. اگر بيند با مردي زندانبان با بند همي رفت، دليل كه كار بسته او گشايش يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن زندانبان درخواب، چون معروف(آشنا) است، خلاصي يافتن و عاقبتِ نيكو باشد.

چون مجهول بود، دليل كوري و غم و اندوه است.

زندان به خواب ديدن گور وبلا است و آزمايش كردن دوستان و خرم كردنِ دشمنان.

اگر بيند در زندان شد و زود بيرون آمد، دليل كه خداوند به تمامي بيابد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر بيرون از زندان باشيد تعبير خواب شما رهائي است از غم و اندوه و گرفتاريهاي زندگي و اگر درون زندان باشيد تعبير خلاف اين است و گرفتاري است و اشتغال از نوع کارهائي دست و پاگير و تشويش برانگيز. اگر خود را درون زندان ببينيد و ندانيد آن زندان کجا است و چه نام دارد خوب نيست و معبران چنين زنداني را به گور تعبير کرده اند. اما اگر در عالم خواب بدانيد که مثلا آن زندان در شهر شما قرار دارد يا نامش فلان است و در فلان شهر و ديار واقع شده نشان زيان و گرفتاري است از همان نوع که گفته شد. اگر در خواب ديديد که شما را تحت الحفظ به زندان مي برند از اندوه رهائي مي يابيد و از آن مهمتر وقتي است که در خواب ببينيد در زنداني را بگشايند و شما را خلاص کنند يا با دست به بيرون اشاره نمايند. اگر در خواب زنداني را ببينيد و زندان بانش را بشناسيد خوب است و ديدن چنين زندان بان بشارت نجات از غم و اندوه است. اگر بيمار هستيد شفا حاصل مي کنيد و اگر وامدار باشيد ديون خود را مي پردازيد ولي اگر زنداني ببينيد و زندان بان مجهول باشد اندوه درون زندان بودن تشديد مي شود.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

زندان بازپروری : شایعات ، غیبت کردن

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن در زندان ایمنی از پادشاهی بود.

 

بيتون مى‏گويد:

اگر در خواب ديديد از زندان آزاد شده‏ايد بدانيد كه غم و اندوه فراوانى در انتظار شما است.

 

1.14.45 زنده به گور

1ـ اگر خواب ببينيد زنده به گورتان مي كنند ، نشانة آن است كه مخالفين و دشمنان از اشتباه شما براي آزار رساندن و صدمه زدن به زندگي شما ، بهره برداري مي كنند .

2ـ اگر خواب ببينيد از گوري بيرون مي آييد ، نشانة آن است كه اشتباهي كه مرتكب شده ايد جبران خواهيد كرد .

1.14.46 زنگ

شنيدن صداي زنگ در خواب ، علامت نمودار شدن نشانه هاي بيماري است و زياني بيش از اندازه شما را نگران خواهد ساخت .

 

1.14.47 زنگار

محمدبن سيرين گويد: زنگار درخواب، غم و اندوه است و خوردن آن، دليل بر هلاكت كند، في الجمله دردين زنگار هيچ خير و منفعت نباشد.

 

1.14.48 زنگله

محمدبن سيرين گويد: ديدن زنگله درخواب، دليل جنگ و خصومت است. اگر كسي بيند آشنايي زنگله به وي داد، دليل كه با آن كس گفتگوي كند. جابرمغربي گويد: اگر بيند زنگله زرين داشت، يا كسي به وي داد، دليل كه وي را با شخصي خصومت افتد و زنگله سيمين همين تاويل دارد. اگر زنگله مسين يا برنجين داشت، دليل كه وي را با مرد جاهل خصومت افتد.

1.14.49 زوبين

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند زوبين در دست داشت و جز از زوبين هيچ سلاح ديگر نداشت، دليل كه فرزند يابد. اگر بيند با زوبين سلاحهاي ديگر داشت، دليل كه او را از پادشاه خير و منفعت رسد و بر دشمن ظفر يابد. جابرمغربي گويد: اگر كسي بيند زوبين در دست داشت و به جز از زوبين هيچ سلاح ديگر نداشت، دليل كه اورا فرزندي آيد. اگر بيند به كسي زوبين مي دانداخت، دليل كه آن را سخن بد گويد. اگر بين كسي به زوبين مجروح كرد، دليل كه بر كساني بهتان بندد.

1.14.50 زولبيا

درخواب، دليل است بر جهد و كوشش بيرون از اندازه و يافتن مال بسيار و نزهت و شادي. اگر بيند زولبيا داشت يا كسي بدو داد و ميخورد، دليل كه به قدر آن وي را مال و نعمت حاصل شود. اگر بيند كه اندك زولبيا در دهان نهاد، دليل كه از كسي سخن خوش و لطيف شنود.

جابر مغربي گويد: اگر بيند زولبيا بي زعفران ميخورد، دليل كه مال يابد. اگر زولبيا با زعفران ميخورد، دليل كه بيمار شود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  زولبيا حکم شيريني هاي ديگر را دارد با اين تفاوت که پيچيدگي کار است اما نه چندان زياد. اگر ببينيد که زولبيا خريده ايد يا کسي به شما داده يا داريد مي خوريد کارتان موقتا گره مي خورد اما زود رفع مي شود. خوردن زولبيا نيز همين تعبير را دارد.

1.14.51 زوزه

زوزه را در خواب نمي توان ديد. چند چيز هست که در خواب نمي توان آنها را ديد ولي مي توان حس کرد يا شنيد. مثل بوي خوش يا ناخوش يا انواع صداها و از آن جمله است زوزه. در خواب زوزه را مي توان شنيد و زياد اتفاق مي افتد که در خواب صداي زوزه مي شنويم. زوزه صداي سگ و شغال و گرگ است و گاه نيز روباه زوزه مي کشد. اصولا شنيدن زوزه در خواب خوب نيست و خبر بد تعبير شده. اگر صداي زوزه سگ در خواب بشنويد خبري به شما مي رسد ليکن امنيت مي يابيد برعکس است صداي زوزه گرگ که خبر بد مي شنويد و دچار ناامني مي شويد. صداي زوزه شغال سخن بد و حرف ياوه مردم است که پشت سر شما مي گويند. از شما سعايت مي کنند و شما را سر زبان ها مي اندازند به خصوص اگر زياد و مداوم باشد.

1.14.52 زهار

برآمدگي بالاي آلت مرد وزن که درآن قسمت مو رشد مي کند.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند در زهار خود مي نگريست و چنان پنداشت كه آنجا هرگز موي نبوده است، دليل كه كار او بسته شود.

اگر بيند بر زهار او موي بسيار رسته است، دليل كه غمگين و مستمند شود، به سبب زنان.

اگر بيند به زهارش رنجي و دردي پديد آمد، دليل كه به قدر آن وي را دردي و رنجي حاصل شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

زهار درخواب بر دو وجه است.

اول: زن.

دوم: مال.

 

هر زيادت و نقصان كه در زهار بيند، تاويل آن به زن و مال وي افتد.

1.14.53 زهر

محمدبن سيرين گويد:

زهر درخواب، مال حرام است و حرب كردن و كشتنِ به ناحق بود. اگر بيند زهر ميخورد، دليل كه به قدر آن مال حرام بخورد، يا خون به ناحق بريزد. اگر بيند تن او به خوردن زهر آماس گرفته، دليل كه مال حرام حاصل كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند تن او زهرآلوده است، دليل كه به كاري سخت حريص شود و بعضي از معبران گويند سخني بر وي بندند و او را بدان سخن التزام كنند. اگر بيند تن وي را از آن گزند رسيد، دليل كه به قدر گزند تن، مالي به رنج و سختي بدست آورد و بعضي ازمعبران گويند: زهر خوردن، دليل است كه ازكسي خشم فرو خورد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

زهر به خواب ديدن، بر پنج وجه است.

اول: مال حرام.

دوم: فروبستن و رکود وبستگي كارها.

سوم: غم و اندوه.

چهارم: خشم فروخوردن.

پنجم: منفعت كه به رنج ومشقت حاصل شود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

معبران معتقدند که زهر مال حرام است ولي بهترين توجيه را از امام صادق عليه السلام روايت مي کنند که زهر در خواب _ فرو خوردن خشم - است. به وقتي که کنترل اعصاب مي رود که از کف انسان خارج شود فروخوردن خشم چون زهر کشنده و تلخ و ناگوار است. مال حرام نيز تلخ است و ناگوار . برخي ديگر از معبران نوشته اند که زهر در خواب هاي ما - نفعي است که به رنج و تعب حاصل شود - هزينه کردن چنين مالي نيز بردارنده اش دشوار و تلخ است. با توجه به تاويلاتي که نقل شد چنان چه در خواب ديديد که زهر داريد مالي با مشخصات فوق به چنگ مي آوريد يا خشم خود را فرو مي بريد. اگر ديديد زهر به کسي مي دهيد بر خلاف آن چه در بيداري اتفاق مي افتد به او دوستي و محبت مي کنيد و غمش را مي خوريد و اندوهش را مي کاهيد. اگر ديديد که در خواب زهر خورده ايد ندامت مي کشيد يا دست به کاري بس دشوار مي زنيد. اگر در خواب ديديد که مسموم شده ايد و آثار مسموميت در شما پديد آمده موردي پيش مي آيد که خشم خود را فرو مي خوريد يا مالي حرام و نادرست به چنگ مي آوريد که گرفتار عوارض ناميمون آن آشنا مي شويد. همين تعبير است اگر ديگري را در خواب ديديد که سم خورده و آثار مسموميت در او پيدا شده است. اگر کسي به زور به شما سم بدهد در حق شما محبت مي کند يا مورد عنايت بزرگي قرار مي گيريد و اگر خودتان با رغبت سم بخوريد کاري خلاف ميل خويش انجام مي دهيد. خود بيننده خواب با در نظر گرفتن موقعيتي که در بيداري دارد و کارهائي که مي خواهد انجام دهد مي تواند تعابير درست را بيابد با اين وجود زهر از آن چه گفته شد بيرون نيست. تئوري هاي فرويد نيز مويد اين عقيده مي تواند باشد.

1.14.54 زَهره

محمدبن سيرين گويد: زهره مردم را اگر كسي به خواب بيند كه مي خورد، دليل كه خشم مردم فرو خورد. اگر بيند كه زهره ددان ميخورد، دليل كه بدخوي و خشمناك شود و سازگاري نكند. جابرمغربي گويد: اگر بيند تن او به زهره مردمان آلوده شد، دليل كه آزار مردم جويد. اگر بيند تنش به زهره چهارپايان آلوده شد، دليل كه لباسِ حرام پوشد.

1.14.55 زيبا

1ـ اگر در خواب چهرة خود را زيبا ببينيد ، علامت آن است كه دور شما را افرادي چاپلوس و زيرك فرا  مي گيرند .

2ـ اگر در خواب چهرة ديگران را زيبا ببينيد ، علامت آن است كه از اعتمادي كه مردم خوشگذران به شما دارند ، لذت مي بريد .

1.14.56 زيتون

اگر زيتون درخواب بيند، غم و انديشه بود، زيرا كه به طعم تلخ و ناخوش باشد و به گونه سياه. اگر بيند زيتون ميخورد، دليل كه غم و اندوه خورد.

ابراهيم كرماني گويد: روغن زيتون به خواب، خيرو بركت بود. اگر بيند روغن زيتون مي پالود و ميخورد، دليل كه به قدر آن خير و منفعت بدو رسد.

جابرمغربي گويد: اگر بيند زيتون ملح تلخ بخورد و با نان ميخورد، او را اندكي منفعت به رنج و سختي حاصل آيد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: همان طور که در حرف ـ ر ـ کلمه روغن گفتم ديدن روغن زيتون در خواب نيکو است ولي مشاهده خود زيتون منوط است به طعم و مزه آن. اگر زيتون در خواب ببينيد که مي خوريد و آن طعم و مزه خوش داشته باشد و شما به هنگام خوردن از آن خوشتان بيايد خوب است و تعبير بد ندارد. در اين حالت نعمت است که به شما روي مي آورد به قدر همان زيتون که مي خوريد و به اندازه اي که بايد بخوريد تا زيان نداشته باشد. ولي اگر در خواب زيتوني که مي خوريد طعم ناخوش داشته باشد و شما از خوردن آن کراهت احساس کنيد غم و اندوه است. با همه اين ها ديدن روغن زيتون در خواب خير و خوبي و نعمت است. رنگ زيتون نيز دخيل است چه اگر سياه باشد غم و اندوه و رنجي است که به شما روي مي آورد. اگر زرد باشد بيمار و رنجور مي شويد ولي اگر سبز و پرورده باشد خوب است به شرطي که در خواب حالت کراهت در شما پيدا نشود. دادن زيتون به ديگران نيز تعبير مشروط دارد. خيلي چيزها هستند که در خواب هاي ما تاويلات و تعبيرات مشروط پيدا مي کنند از آن جمله است زيتون. اگر در خواب ببينيد که زيتون به کسي مي دهيد و مي دانيد که آن شخص زيتون را دوست نمي دارد تعبير اين است که در کار ديگران نيرنگ مي کنيد و زيان و ضرر مي رسانيد ولي اگر آن کس که زيتون را در خواب از شما مي گيرد و زيتون را دوست داشته باشد و شما بدانيد که براي او هديه مطلوب مي بريد به او خير و برکت مي رسانيد. گرفتن زيتون از ديگران نيز منوط است به رد و قبول طبع شما. اگر کسي به شما زيتون داد و شما را خوش نيامد از ديگران سخن سرد مي شنويد ولي اگر خشنود و راضي شديد کسي شما را مدح مي کند و مي ستايد و به شما سود و نفع مي رساند. چيدن زيتون از درخت به هر حال خوب نيست و فراهم آوردن غم و رنج تعبير شده است.

لوک اويتنهاو مي گويد :

زیتون

خوردن زیتون : مشکلات خانوادگی

چیدن آن : شما بیش از حد سریع به قاضی میروید

 

1ـ اگر خواب ببينيد با جمعي از دوستان با شادماني زيتون جمع مي كنيد ، علامت آن است كه كارهايتان نتايجي مساعد با همراه خواهد آورد .

2ـ اگر خواب ببينيد زيتوني را از ظرفي بيرون مي آوريد ، دلالت بر آن دارد كه اوقاتي را به خوشگذراني خواهيد گذراند .

3ـ شكستن ظرف زيتون در خواب ، علامت آن است كه پيش از لذت بردن دچار يأس خواهيد شد .

4ـ خوردن زيتون در خواب ، علامت يافتن دوستان وفادار است .

1.14.57 زير زمين

1ـ اگر خواب ببينيد در زيرزميني زندگي مي كنيد ، علامت آن است كه احتمال دارد شهرت و ثروت خود را از دست بدهيد .

2ـ اگر خواب ببينيد با متروي زيرزميني به جايي مي رويد ، علامت آن است كه وارد معامله اي مي شويد كه باعث ناراحتي و اندوهگين شدن شما خواهد گشت .

3ـ اگر خواب ببينيد در زيرزميني سرد و مرطوب هستيد ، نشانة آن است كه تحت فشار ترديد و دودلي قرار مي گيريد و اعتماد خود را نسبت به همه چيز از دست مي دهيد . و احساس مي كنيد كه در آينده وقايع بدي اتفاق مي افتد و به خاطر داشتن اين افكار ، همواره مضطرب و پريشان خواهيد بود .

4ـ ديدن زيرزميني كه در آن مواد غذايي و نوشيدنيهاي مختلف انبار شده است . علامت آن است كه پيشنهادي به شما خواهد شد تا در سود حاصل از كاري نامعلوم سهيم شويد .

5ـ اگر دختري چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه از سوي فردي قمار باز محتكر به او پيشنهاد ازدواج خواهدشد .

1.14.58 زير شيرواني

لوک اويتنهاو مي گويد :

زیر شیروانی : مشکلاتی ازسر شما رد خواهد شد

 

1.14.59 زيره

محمدبن سيرين گويد: زيره به خواب، به طعم، چون ترش باشد و ميل به شيريني دارد، دليل بر خير و منفعت كند و چون در زعفران باشد، دليل بر بيماري كند. اما خوردن زيره باج درخواب، دليل بر خصومت و غم كند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  ديدن زيره در خواب بد نيست به خصوص اگر بوي خوش داشته باشد. استشمام بو و عطر زيره در خواب بدون اين که خود زيره را ببينيد خبري است که به شما مي دهند و با آن خبر شما را خوش دل مي کنند. ديدن زيره با برنج پخته يعني زيره پلو خوب است و مال و پولي است که به شما مي رسد يا تحصيل مي کنيد. ديدن مقدار زيادي زيره در خواب خوب نيست به خصوص اين که هيچ چيز ديگر با آن نباشد. چنانچه در خواب ببينيد مقداري زيره مقابل شما ريخته اند و فقط آنجا زيره هست و چيز ديگري نيست در کاري احساس درماندگي مي کنيد يا سرد و بي علاقه مي شويد. اما مقدار اندک آن خوب است مگر آن که بوي ناخوش داشته باشد و شما از استشمام بوي آن کراهت احساس کنيد.

1.14.60 زيلو

محمدبن سيرين گويد:

زيلوي به خواب چون گسترده بود، دليل بر درازي و ساختگي كار دنيا كند و هر چند زيلو درازتر باشد بهتر باشد و چون زيلو در نوشته باشد، دليل بر نقصان عمر و درويشي كند. اگر بيند بر زيلوي كوچك نشسته است و آن زيلوي در زير آن دراز شده، دليل است عيش و روزي بر وي فراخ شود. اگر بيند زيلو به دست خود در نوشت و به كنج خانه نهاد، دليل كه عز و دولت خويش را تباه كند. اگر زيلو را بر پشت نهاده مي برد، دليل است بزه و گناه او جمع شود. اگر بيند كه زيلو درنوشت و به كسي داد، دليل كه عمرش به آخر رسيده بود. اگر بيند كه زيلوي كوچك و ستبر داشت، دليل كه روزي بر وي تنگ شود، اما عمرش دراز شود. اگر بيند كه زيلوي فراخ باريك داشت، روزي بر وي فراخ شود، اما عمرش كوتاه شود.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند زيلوي ستبر پاكيزه داشت، دليل است نعمت بر وي فراخ گردد. اگر بيند زيلوي كهنه و دريده گسترده است، دليل است عمر به تلخي گذراند و عيش بر وي تنگ شود. اگر بيند زيلوي مجهول افكنده بود، دليل كه ان چه دارد از دست او بشود. اگر بيند زيلوي نو بدو دادند يا بخريد و در خانه بگسترد، دليل است دولت و اقبال يابد و عمرش دراز شود، زيرا كه گستردن زيلوي درخواب، دليل بر درازي عمر بود و در نوشتن آن، دليل بر سپردن عمر كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن زيلو در خواب بر شش وجه است.

اول: ساختگي كار مردم (درست شدن کار انسان).

دوم: درازي عمر.

سوم: رزق و روزي.

چهارم: عز و دولت وکامراني.

پنجم: دشواري عيش وسختي زندگي و معاش.

ششم: گناه و امانت كه بر گردن شخص جمع شود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

زيلو در خواب ما يملک است و انتفاع و تمتعي است که از تملک چيزي مي بريم. به زبان ديگر زيلوي ما کار ماست. زندگي ما است و ما يملک ما و چون گشوده و گسترده باشد خواب مي گويد کار با مراد پيش مي رود و زندگي به دل خواه جريان مي يابد و بر آن چه داريم و گرد آورده ايم مسلط مي باشيم. بخصوص اگر بر زيلوي گسترده نشسته باشيم . اگر در خواب زيلوئي ببينيد که جمع کرده و تا شده است و در عالم خواب بدانيد که آن زيلو به شما تعلق دارد خواب شما خبر مي دهد که آسيب پذير شده ايد و حقي از شما ضايع مي گردد و مالي را از کف شما بيرون مي برند ولي اگر آن زيلوي جمع و تا شده به شما تعلق نداشته باشد خواب شما مي گويد که به حال کسي مسلط مي شويد و درباره کسي حق داوري پيدا مي کنيد. معبران قديمي نوشته اند اگر زيلو باز باشد دليل است که عيش و روزي بر بيننده خواب فراخ و ميسر مي شود و اين تعبير کاملا درستي است. اگر در خواب زيلوئي ببينيد آن قدر دراز که ندانيد انتهاي آن به کجا مي رسد و ختم مي شود آرزوي محال مي کنيد و توقع انتظار شما پيش از استحقاق و لياقت شما مي باشد. اگر ببينيد که زيلوئي تميز و پاکيزه داريد روزگار به شما روي خوش نشان مي دهد ولي اگر زيلو چرکين و کثيف باشد روزگار بيننده خواب به سختي مي افتد و زندگي اش چهره زشت خود را مي نماياند. جمع کردن زيلو در خواب خوب نيست و معبران نوشته اند که اگر کسي در خواب ببيند زيلوي خويش را جمع کرد يا لوله کرد و کناري نهاد نشان آن است که عمر خويش را تباه و تمام کرده و روزگارش به سر رسيده و اين در خواب خبر از پايان عمر مي دهد ولي اگر بيننده خواب ببيند که زيلوئي نو و تميز و پاکيزه را گسترد و بر آن نشست خوابي است نيکو و خبر از کاميابي يافتن دولت مي دهد. اگر ببينيد اتاق هاي خانه خويش را با زيلو فرش کرده ايد زندگي شما با آبرومندي مي گذرد و رفاه نسبي خواهيد داشت و اگر در خواب ببينيد که اتاق هاي شما جائي زيلو است و جائي فرش هاي گران بها خواب شما آگاهي مي دهد که با زياد خواهي آبرو و موقعيت خويش را به خطر خواهيد افکند. اگر جائي زيلو باشد و جائي اصلا فرش نباشد خوب است. زيلوي سوراخ خبر از بيماري همسر بيننده خواب مي دهد و همچنين زيلوي سوخته و سوراخ شده مي گويد که با همسر خود نقار و کدورت خواهيد يافت يا مال خود را تباه مي کنيد و به خودتان زيان مي رسانيد.

1.14.61 زين

محمدبن سيرين گويد: زين درخواب ديدن، چون بر پشت چهارپايان نباشد بد بود، اما چون بر پشت چهارپائي باشد، حكم نيك و بد آن بر راكب زين باشد، زيرا كه زين، آلت چهارپايان است. اگر بيند كه زيني بخريد، دليل است كنيزك بخرد يا زن بخواهد و خداوندِ نعمت بسيار شود و باشد كه مال و ميراث يابد. اگر بيند زين او بشكست، يا ضايع شد، دليل كه زن او بميرد، يا بيمار شود. اگر بيند زين او به زر و سيم آراسته بود، دليل است زن او خويشتن بين و متكبر باشد و در راه دين ضعيف بود. اگر بين زين او سياه بود و هيچ آرايش نداشت، دليل كند زن او ديندار و پارسا و باامانت بود و زين در خواب، دليل بر افواه زن كند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: زين شغل و حرفه شماست و کاري است که مي کنيد و با درآمد آن معاش خود را تامين مي نماييد ولي برخي از معبران نوشته اند که زين همسر است که البته اين درست نيست چرا که در دنياي امروز مرد آن چنان تسلطي بر زن ندارد که زن به صورت زين در خواب متجلي شود. اگر در خواب ببينيم که زين محکم و استواري داريم به زندگي خود مي توانيم اطمينان داشته باشيم زيرا خواب ما خبر مي دهد که همه کارها بر وفق مراد انجام مي پذيرد و جايي براي تشويش نيست. اگر زين شکسته و ناجور و خراب داشته باشيم تعبير خلاف نيست. اگر ديديد زين را پشت اسب نهاده ايد خوب است ولي اگر زين را پشت استر و الاغ قرار داده باشيد خوب نيست و خواب شما مي گويد کارهايتان را نادرست و ناباب انجام مي دهيد و به مشکل برمي خوريد. گرفتن يا خريدن زين خوب است ولي بخشيدن يا فروختن آن نيکو نيست و از شکست و نامرادي خبر مي دهد.

1.14.62 زيورالات

1ـ اگر در خواب زيورآلات به خود بياموزيد ، نشانة آن است كه به مقامي فراتر از شايستگي خود دست مي يابيد

2ـ اگر در خواب از كسي زيورآلات دريافت كنيد ، علامت آن است كه به تعهدات خود پايبند خواهيد بود و همة آنها را به درستي پيش خواهيد برد .

3ـ اگر خواب ببينيد زيورآلات خود را به كسي مي بخشيد ، نشانة آن است كه بيش از اندازه ولخرجي مي كنيد .

4ـ گم كردن زيورآلات خود در خواب ، علامت به دست آوردن موقعيتي خوب در زندگي است .

 

التماس دعا

 


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف ز, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir