مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 2
بازديد ديروز : 0
گوگل امروز : 0
گوگل ديروز : 0
بازديد اين هفته : 2
بازديد اين ماه : 244
بازديد اين سال : 527
بازديد کل : 272629

مشخصات کاربر

آي پي : 18.118.1.232
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 2003 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"19:35"

حرف ع

1.22.1 عاج

محمدبن سيرين گويد: ديدن عاج در خواب، دليل مال بود از پادشاه. اگر در خواب بيند كه عاج داشت، دليل است از پادشاه منفعت بيند. اگر كه عاج از وي ضايع شد، دليل است كه مالش تلف گردد.

جابرمغربي گويد: اگر كسي درخواب بيند كه عاج در صندوق داشت. دليل كه خويشان و نزديكان او از يكي از كسان پادشاه زن خواهد. اگر بيند كه دوات عاج داشت، دليل كه پادشاه كنيزكي به وي بخشد كه از وي عز و جاه يابد و هر چند كه عاج را در خواب سفيدتر بيند، دليل است كه مال او بيشتر باشد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: عاج استخوان دندان فيل است. همان طور که در بيداري در زندگي عادي ما چيزي است نفيس و گران قدر در خواب هاي ما نيز از نفايس محسوب مي شود و به مال و دارائي و تملک تعبير مي گردد. اگر در خواب ببينيد که صاحب شمعدان يک شاخه از عاج هستيد صاحب فرزندي مي شويد که خانه شما را روشن مي کند و در آينده نيز در شما فخر و غرور به وجود مي آورد. اگر ببينيد شمعداني چند شاخه از عاج داريد خانواده اي ممتاز خواهيد داشت. اگر ببينيد يک شيئي ساخته شده از عاج را خراب مي کنيد مال خود را هدر مي دهيد و به زيان خويش کاري مي کنيد و نوشته اند صندوق عاج زني است شريف و ارزنده و چنان چه در خواب ببينيد صندوق عاج داريد و چيزي از درون آن بيرون مي آوريد از آن زن صاحب فرزند خواهيد شد. اگر ميزي از عاج ببينيد مهماني بزرگ و با شخصيت به شما وارد مي شود. اگر صندلي از عاج باشد ارتقا مقام حاصل مي کنيد.

 

1ـديدن عاج در خواب ، علامت به دست آوردن ثروت است .

2ـ اگر خواب ببينيد باري از عاج حمل مي شود ، علامت آن است كه در امور مالي توفيق مي يابيد و تجربه گرانبهايي در زندگي كسب مي كنيد .

1.22.2 عاريت

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه چيزي عاريت به كسي داد، دليل است كه آن چيز بر وي ثابت بماند و تمتع از او يابد.

 

1.22.3 عاقد

ديدن عاقد در خواب ميمون و مبارک نيست زيرا او کسي است که لطمات و صدمات مهلک به بيننده خواب وارد مي آورد و مصيبت و بلا مي آفريند که البته ديدنش در خواب خوب تعبير نمي شود. اگر ببينيد آشنايي از جمله آشنايان شما عاقد شد بيگانه به شما آسيب مي رساند چه ديدن آشنا به جاي بيگانه تصويري است از تمنا و آرزوي ما که ضمير باطن ما مي انگارد اگر آن بيگانه آشنا بود به جاي دشمني محبت مي کرد. به هر حال بيگانه اي در کمين شماست يا خودتان اين چنين تصور مي کنيد و متوحش هستيد. همان طور که در کلمه عروسي نوشته ام اصولا عقد و عروسي ديدن در خواب مبارک نيست و عاقد مي تواند عامل اين ناخشنودي ها باشد. اگر ببينيد که بيگانه اي عقد مي کند آشنايي سبب زيان خواهد شد. اگر در خواب ببينيد که عاقد زني را براي شما يا اگر زن بباشيد شما را براي مردي عقد مي کند بجاست که نگران حوادث آينده باشيد و چنانچه ديديد عاقد دو نفر ديگر را عقد مي کند مصيبت شما که بيننده خواب هستيد به حداقل مي رسد. به هر حال ديدن عاقد در خواب خوب نيست.

1.22.4 عاشق شدن

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند بر كسي عاشق شد، دليل كه نيازمند و حريص گردد. اگر عاشقي او به چيزي حرام بود، دليل بر فساد دين او بود. اگر بيند كه از معشوق كام دل يافت، دليل منفعتي بود.

لوک اويتنهاو مي گويد :

عاشق

عاشق شدن : سرخوردگی

دیدن عشاق : شادیهای پنهانی

1.22.5 عالم

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند كه عالم يا فقيه شد و بيننده جاهل بود، دليل است بر زبان مردم افتد به بدي. اگر عالم بود، علم او زياده گردد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه مردم را علم مي گفت و بيننده عالم نبود، به حيله مردم آن ديار را مسخر خود گرداند. اگر بيننده عالم بود، جاه و بزرگي يابد، اگر بيننده به واسطه علم از مردم عطا بستد، دليل است از مردم رشوه ستاند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اگر بيننده اين خواب ها عالم بود، بر چهار وجه بود.

اول: بزرگي وبزرگواري.

دوم: عزت واحترام .

سوم: قبول مردم (مقبول ومورد توجه مردم قرار گرفتن).

چهارم: ولايت وفرمانروايي يافتن.

1.22.6 عبا

داشتن و پوشيدن عبا در خواب اگر به عنوان پوشش باشد تعبير جامه و لباس را دارد که در جاي خود نوشته ام ولي اگر جهت عبادت باشد نيکو است و خير و خوبي تعبير مي شود. اگر در خواب ببينيد که عبا مي خريد کاري نيک انجام مي دهيد البته اگر به نيت پوشيدن جهت اقامه نماز باشد. بخشيدن عبا دعوت به نيکي و خير وصلاح است و گرفتن عبا نشان آن است که دهنده عبا شان و احترام شما را رعايت مي کند و به بيننده خواب ارج مي نهد. اگر ببينيد زير عبا پنهان شده ايد و عبا به خودتان تعلق ندارد خواب شما مي گويد کسي از شما حمايت مي کند و راز شما را نگه مي دارد ولي اگر عبا به خودتان تعلق داشته باشد واقعياتي را از ديگران پنهان مي کنيد و کارهايي را اعم از نيک و بد در خفا انجام مي دهيد که دوست نداريد کسي آگاه شود. عباي سوخته و سوراخ نشان آن است که نسبت به شما بي حرمتي مي شود. عباي چرک و کثيف بدنامي و بيماري و رنجوري است.

1.22.7 عبادت

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه حق تعالي را عبادت كرد، دليل خير صواب جهت آخرت كند. اگر غيرخدا را سجده كرد، تاويل به خلاف اين بود. اگر بيند كه عبادت در مسجد يا در صومعه كرد، دليل كه خيرات بسيار كند. اگر درجايي مكروه كرد، تاويل به خلاف اين بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: عبادت کردن در خواب واکنش ترس از قصوري است که در انجام واجبات خويش داريم و اين واحبات اعم است از ديني يا اخلاقي. هر نوع تکليفي که به دوش ما نهاده شده و قصور کرده ايم که البته چنين تعبيري جنبه مذهبي آن بيشتر است. اگر در خواب ببينيم عبادت مي کنيم خوب است به خصوص اگر در مسجد يا يکي از زيارتگاه ها باشد ضمنا گوياي اين است که از اين جهت قصور کرده ايم و کمبود داريم. اين واقعيت را ضمير ناخودآگاه ما گواهي مي دهد. نماز خواندن در خواب بسيار خوب است.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن عبادت برداشتن معصیت بود

1.22.8 عبور

 ديدن عبور در خواب مشروط است زيرا هيچ گاه عمل عبور راسا محور خواب قرار نمي گيرد و نمي تواند هم باشد. اگر در خواب ببينيد که از روي يک پل عبور مي کنيد و پل بر رودخانه اي خروشان قرار گرفته از فتنه و آشوبي به سلامت مي رسيد. اگر در خواب ديديد هنگام عبور از روي پل رودخانه زير پايتان خشک بود از فقر و تنگدستي و عسرت به سلامت مي گذريد. اين خواب را اگر بيماري ببيند و مشاهده کند که به آن طرف پل رسيد و آن سوي پل سبز و خرم بود از بيماري شفا مي يابد . اگر محکوم و متهمي ببيند تحصيل برائت و آزادي مي کند و روي هم رفته خواب خوبي است. اگر در خواب ببينيم با اتومبيل از جاده اي عبور مي کنيم که دو طرف بيابان است و خشک است و فاقد گياه خوب نيست چون نشان آن است که دستخوش تنگي مي شويم . اگر در خواب ببينيم از مقابل خرابه ايي عبور مي کنيم اندوهگين مي شويم و چنان چه ببينيم از مقابل قصري با شکوه و زيبا يا باغي سبز و خرم مي گذريم نيکو است. اگر در عالم خواب حس کنيم که داريم مي رويم خوب نيست و اگر اين احساس را داشته باشيم که عبور براي رسيدن و آمدن است خوب است.

1.22.9 عدد

محمدبن سيرين گويد: ديدن عدد به خواب، يكي نيكو بود. اگر به خواب بيند كه يك درم داشت يا يك دينار يا غيره، دليل است بر نيكي، زيرا كه اصل شمارها يكي است. ابراهيم كرماني گويد: عدد يكي نيك بود، اما دو، دليل غم بود. اگر به خواب عدد سه بيند، دليل است ازكاري كه كند برخورداري نيابد. يا لفظ سه دلالت بر فرقت كند. زيرا كه لفظ سه طلاق است. اگر عدد چهار بيند، نيكو بود. وقتي كه چيزي ديگر با آن نباشد و نپيوندد. اگر عدد پنج بيند، نيكو بود، وقتي كه نمازها برپا دارد. اگر در خواب عدد شش بيند، دليل كه به غايت نيكو بود و مراد يابد. اگر هفت يا هشت بيند، بد بود. اگر نه بيند، دليل زحمت و فساد بود. اگر عدد ده بيند، دليل كه مراد دين و دنياي او حاصل گردد. اگر عدد يازده بيند، دليل شغل او به روز كار تمام گردد . اگر عدد دوازده بيند، نيكو بود. اگر در خواب عدد سيزده بيند، دليل است كارش بسته گردد. اگر عدد چهارده بيند نيكو بود. اگر عدد پانزده بيند، دليل است كه پراكنده گردد. اگر شانزده بيند، دليل كه كارش نيكو گردد. اگر عدد هفده بيند، دليل كه چيزها تباه گردد و بازگردد. اگر عدد هجده بيند، دليل كه كارش برنيايد. اگر نوزده بيند، دليل است او را بي زحمت كار افتد. اگر در خواب عدد بيست بيند، دليل كه مال حاصل كند و بر دشمن ظفر يابد. اگر عدد سي بيند، دليل كه او را با كسي رو افتد و مراد يابد. اگر عدد را چهل بيند، دليل است كارش بسته گردد. اگر عدد پنجاه بيند، دليل است بر رنج و شغل بي فائده. اگر در خواب عدد شصت بيند، دليل است سوگندي درگردنش افتد، چنانكه دو ماه پياپي او را روزه داشتن يا شصت درويش را طعام دادن، برگردن افتد. اگر عدد را هفتاد بيند دليل است كارش به تاخير برآيد. اگر عدد هشتاد بيند، دليل است او را به تهمت زنا بگيرند و هشتاد چوبين بزنند. اگر در خواب عدد نود بيند، دليل كه زني بزرگزاده و مالدار بخواهد. اگر عدد صد بيند، دليل كه ظفر يابد. اگر سلطان درخواب بيند كه با خود صد سوار داشت، دليل است بر دشمن ظفر يابد. اگر در خواب بيند كه او را صد دانه گندم دادند، دليل بر خير و بركت بود و عيش بر وي فراخ گردد. اگر عدد دويست بيند، دليل است دشمن بر وي ظفر يابد. اگر عدد سيصد بيند، دليل است مرادش دير برآيد. اگر چهارصد بيند، بر دشمن ظفر يابد. چنانكه رسول (ص) فرمود: چهارهزار، سوار است و بهترين خوابها، چهارصد است. اگر در خواب پانصد بيند، دليل كه كارش موقوف نمايد. اگر ششصد بيند، دليل است به مقصود برسد. اگر هفتصد بيند، دليل است از كار سخت برهد. اگر هشتصد بيند، دليل است بر دشمن ظفر يابد. اگر هزار بيند، دليل است دشمن را قهر كند. اگر سه هزار بيند قوت باشد و فيروزي يابد. عدد چهارهزار، دليل مضرت بود. اگر عدد پنج هزار بيند، مبارك و فرخنده بود. ابراهيم كرماني گويد: اگر در خواب عدد شش هزار بيند، دليل فتح و نصرت بود و هفت هزار، گشايش كارها است و هشت هزار، دليل است كه دليل كه كارش به نظام شود. اگرنه هزار بيند بد است. اگر ده هزار بيند مضرت است. اگر بيست هزار بيند، دليل است كه بر دشمن غلبه كند. اگر سي هزار بيند ظفر است. اگر چهل هزار بيند، نصرت است. اگر پنجاه هزار بيند، دليل است كه در رنج بماند. اگر عدد شصت هزار بيند، دليل شادي است. اگر هفتاد هزار بيند، دليل كه دشمن بر وي ظفر يابد. اگر عدد هشتاد هزار بيند يا نود هزار، دليل است كه بر خصم غالب شود. اگر در خواب صد هزار بيند، دليل است كه به مرادها برسد.

1.22.10 عدس

معبران را در تاويل عدس خلاف است.

محمدبن سيرين گويد: ديدن عدس در خواب نيكو است، زيرا كه ابراهيم خليل آن را دوست داشتي.

ابراهيم كرماني گويد: ديدن عدس در خواب، دليل مال است از قِبَل زنان به درد دل.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  ديدن عدس در خواب خوب است چون خير و نيکي و نعمت و روزي است. اگر در خواب ببينيد عدس مي خريد يا کسي به شما مي دهد مالي حلال از طريق درست تحصيل مي کنيد که براي شما خوب است. عدس در خواب هاي ما خوب است و ديدنش در خواب مبارک است. ديدن عدس پلو در خواب خوب است زيرا هم عدس خوب است و هم برنج پخته نعمت و مال تعبير شده است.

 

ديدن عدس در خواب ، علامت آن است كه در محيطهاي نامطلوب زندگاني خواهيد كرد و دچار مشاجرات و اختلافات با ديگران خواهيد شد . اگر دختري چنين خوابي ببيند ، نشانة آن است كه پندي پدرانه باعث مي شود او راه خود را به درستي در زندگي پيدا كند .

1.22.11 عذر خواهي

1ـ اگر خواب ببينيد براي گناهي كه اصلاً مرتكب نشده ايد از كسي عذرخواهي مي كنيد ، نشانة آن است كه در كارهاي خود با دردسري مواجه مي شويد ، اما سرانجام معلوم مي شود اين دردسر به پيشرفت شما كمك شايان توجه اي كرده است .

2ـ اگر خواب ببينيد براي خطايي كه مرتكب شده ايد از كسي عذر مي خواهيد ، علامت آن است كه با دست پاچگي كارهاي خود را انجام مي دهيد .

3ـ اگر خواب ببينيد كسي از شما عذرخواهي مي كند ، علامت آن است كه بعد از بداقبالي به خوشبختي دست مي يابيد .

1.22.12 عذره

علامه مجلسي ( ره) گويد: افتادن در عذره یا به آن آلوده شدن را به مالی رسیدن می داند 

 

1.22.13 عراده

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه در شهر يا قعله كافران عراده انداخت، دليل است كه اهل آن شهر در مسلماني سخن ناسزا گويند. اگر بيند كه سنگ عراده به جائي انداخت، دليل است كه اهل آن موضع را غيبت كند يا دشنام دهد.

1.22.14 عرش

محمدبن سيرين گويد:

ديدن عرش درخواب، دليل امري است بزرگ يا مال و خواسته بسيار. اگر عرش را آراسته بيند، دليل است كه عزت يابد و گويند كه كارش بلند شود. اگر در خواب عرش را حقير بيند، دليل است با بزرگي پيوندد و از او حرمت يابد. اگر بيند كه از عرش به زمين آمد، تاويل به خلاف اين است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن عرش در خواب بر پنج وجه است.

اول: بزرگي.

دوم: رفعت وبلندي مقام.

سوم: مرتبت ومنزلت.

چهارم: عزت و سر افرازي.

پنجم: بزرگواري.

1.22.15 عرعر

 عرعر دو نوع است. اول عرعر که صداي مخصوص الاغ است دوم عرعر که نوعي درخت است. صداي الاغ در خواب ها نيکو نيست چون معبران شنيدن عرعر را غيبت و بدگوئي و خبر بد و دشنام هاي رکيک تعبير کرده اند. اگر صداي عرعر را بشنويد و الاغ صاحب صدا را نبينيد کسي يا کساني پشت سر شما حرف مي زنند و بد مي گويند. اگر صداي عرعر بشنويد و الاغ را ببينيد کسي به شما دشنام مي دهد و سخنان زشت بر زبان مي آورد. اما درخت عرعر انساني است باطل و بيهوده و غير مفيد. اگر در خواب درخت عرعر ديديد با چنين انساني برخورد خواهيد داشت اگر درخت عرعر را در خانه خود ديديد که قبلا چنين درختي آن جا نبود مهماني از اين دست به شما وارد مي شود.

1.22.16 عرق

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب بيند كه عرق از تن او روان شد، دليل است كه به قدر عرق نقصان در مالش افتد، خاصه كه در زمين چكد. اگر بيند كه جامه او از عرق تر شد، دليل است كه به قدر آن، مال خويش را به عيال دهد. اگر در خواب بيند كه عرق او سفيد است و بوي خوش داشت، دليل است كه مالش حلال بود. اگر به خلاف اين بيند، دليل است كه مالش حرام بود. اگر بيماري بيند كه عرق كرد، شفا يابد و مرضش به صحت بدل گردد و مرداش برآيد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: عرق نيز دو نوع است. اول عرقي که از بدن و پيشاني مي تراود. دومي عرقي که از گياهان مي گيرند مانند نعنا، عرق گياهان عموما در خواب هاي ما خوب هستند. اگر در خواب ببينيد که عرق کرده ايد و از عرق تن خودتان بدتان بيايد،خوب نيست. اگر از عرق تن خودتان بدتان بيايد غمگين مي شويد. اگر در خواب از بوي بد عرق تن خودتان ناراحت شويد يا فقط احساس کنيد که عرق شما بوي بد دارد رنجور و بيمار مي شويد. اگر در خواب ببينيد عرق کرده ايد و بدهکار باشيد بدهي خود را مي پردازيد. اگر بيماري در خواب ببيند خوب است چون شفا مي يابد ولي اگر ببينيد ديگري عرق کرده، اندوهي براي او پيش مي آيد. اگر عرق کردن در اثر کار و دويدن باشد تعبير ندارد.

 

اگر خواب ببينيد به علت انجام كاري دشوار بدنتان عرق كرده است ، علامت آن است كه با تلاش بسيار موانعي كه جلوي پاي شما قرار مي گيرد ، برخواهيد داشت .

1.22.17 عروسک

لوک اويتنهاو مي گويد :

عروسک : بازی بی معنی

عروسک بودن : پول بر باد دادن

 

1ـ ديدن عروسك در خواب ، نشانة آن است كه شادماني در جمع خانوادة شما راه خواهد يافت .

2ـ ديدن عروسك شكسته در خواب ، نشانة آن است كه مرگ قلب شما را با درد و اندوه از هم مي درد .

3ـ اگر خواب ببينيد بچه ها با عروسكهاي خود بازي مي كنند ، علامت آن است كه ازدواجي فرخنده در پيش رو خواهيد داشت .

4ـ اگر خواب ببينيد عروسك به كسي هديه مي دهيد ، نشانة آن است كه آشنايان ، شما را در اجتماع ناديده مي انگارند .

1.22.18 عروسي

اگر درخواب بيند كه عروسي خواست اما او را نديد و نامش ندانست، دليل كه زود بميرد. اگر بيند كه عروس به خانه آورد و با وي بخفت، دليل بزرگي بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر درخواب عروسي را با چنگ و ناي بيند، دليل مصيبت است.

 

جابرمغربي گويد:

اگر زني بيند كه عروس شده او را پيش شوهر مي بردند، دليل است كه آخر او باشد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ديدن عروسي در خواب ها به هيچ وجه خوب نيست. تمام معبران عروسي را عزا دانسته اند و عروس را بلا و فتنه و آفت و مصيبت. تنها يک مورد بد نيست که عروس را به نام و مشخصات بشناسيد تازه در اين مورد هم ترديد فراوان وجود دارد و شرايطي است که توضيح آن وقت مي گيرد و بيشتر ايجاد ترديد مي کند. اگر کسي در خواب ببيند که داماد شده و نداند عروس کيست و چه ناميده مي شود به هيچ وجه خوب نيست چون معبران نوشته اند پايان عمر چنين کسي نزديک است. زن نيز اگر چنين خوابي ببيند و نداند داماد کيست و چه کسي شوهر کرده حکم همين است.

1.22.19 عريان

محمدبن سيرين گويد:

اگر به خواب ديد برهنه است و از مردم شرم دارد. دليل كه حج طلب كند. اگر بيننده خواب مردي مستور بود، گناهش عفو گردد. اگر صالح نباشد، دليلش بد بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر خود را برهنه ديد و در طلب دنيا بود، دليل بر غم و اندوه است. اگر بيند ازاري بر ميان بسته، دليل كه در طاعت و عبادت مجتهد شود.

 

جابر مغربي گويد:

برهنگي در خواب. محنت و رسوائي است. اما اگر عورت را پوشيده بيند، مرد صالح را نيكو بود و فاسق را بد بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: برهنگي در خواب، مرد صالح را خير و نيكي است و مرد مفسد را بدي و رسوائي است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

برهنگي در خواب آشکار شدن مکنونات قلبي بيننده خواب است. چنانچه کسي در خواب خويشتن را برهنه ببيند مردم او را همان طور که هست خواهند شناخت. از امام جعفر صادق عليه السلام نقل است که برهنگي در خواب مرد صالح را خير و نيکي است و مرد مفسد و فاسق را بدي و رسوائي. زياد اتفاق مي افتد که در خواب به صورت برهنگي ظاهر مي شود. اگر خود را در خواب برهنه ديديم ولي عورت ما پوشيده بود از چيزي مي ترسيم که فاش شدن آن رسوائي نمي آورد. اگر برهنه بوديم و لباس پوشيديم از گزندي در امان مي مانيم. اگر در حال برهنگي کسي به ما لباس پوشانيد يا خودمان لباس بپوشيم به استعانت کسي از رسوائي و فضاحت نجات مي يابيم. ديدن بدن برهنه ديگران آگاهي از شخصيت نهاني ديگران است. لخت شدن اين را مي گويد که خودمان کاري مي کنيم تا سر زبان ها بيافتيم و ديگران درباره ما حرف بزنند و احيانا بد بگويند.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن خود را برهنه در میان مردم  با حرمت گردد

دیدن برهنه بودن غمهای او زایل شود و به مراد برسد

برهنگی توانگر گردد

1.22.20 عزا

لوک اويتنهاو مي گويد :

عزا : آینده ای خوش

 

1ـ اگر خواب ببينيد عزادار كودكي هستيد ، نشانة آن است كه نقشه هايي كه براي زندگي خود كشيده ايد با سرعت به شكست مي انجامد .

2ـ اگر خواب ببينيد براي خويشاوندي عزاداري مي كنيد ، دلالت بر آن دارد كه در آينده پيشرفتي اندك خواهيد داشت و ايده هاي شما كه به خوبي انديشيده شده ، به ثمر نخواهد رسيد .

1.22.21 عزرائيل

ابن سيرين گويد :

اگر کسي ملک الموت را به خواب بيند چنانکه در آسمان او را بيند و خودش را در زمين دليل که هر کاري دارد از آن معزول گردد واگر عزرائيل را در زمين نزديک خويش بيند دليل بر اينکه اجلش نزديک است اگر ملک الموت را شادمان بيند دليل که شهيد گردد اگر بيند که با عزرائيل کشتي گرفت و او را نينداخت دليل که زود از دنيا رود و توبه بايد نمايد و اگر بيند ملک الموت را بينداخت دليل که بيمار گردد به حال مرگ بعد از آن شفا يابد

 

جابرمغربي گويد :

اگر عزرائیل را شادمان بيند دليل که زندگي او دراز گردد اگر بيند که عزرائیل به او سلام کرد دليل که عجلش نزديک است و پايان عمرش با شهادت تمام گردد اگر بيند عزرائیل بر وي با خشم نگاه کرد دليل که حال وي پر مخاطره باشد اگر بيند که عزرائیل او را چيزي شيرين داد دليل بر اينکه جان کندن برايش آسان شود اگر بيند که به او چيزي تلخ داد دليل که جان کندن بر او سخت گردد اگر بيند که عزرائیل او را وعده ومژده نيکو داد دليل که تعبيرش همان باشد اگر بيند که او را خبر دادند که عزرائیل در فلان جا ست و او از دور بر او نگاه نمود دليل که او را با پادشاه با هيبت کار افتد اگر بيند که عزرائیل را کشت دليل که دشمن خلق گردد

1.22.22 عزل

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه پيري معروف از كار عزل شد، دليل بر نقصان او بود. اگر اين خواب را جواني بيند، تاويلش به خلاف اين است. اگر بيند كه بزرگي را از كاري عزل كردند، دليل بر ضعف دين او است و بايد توبه كند.

1.22.23 عسس

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند عسسان مي گشت و عسسان مردم مصلح بودند، دليل منفعت، اگر مفسد بودند، مضرت است

 

1.22.24 عسل

ابراهيم كرماني گويد:

عسل در خواب، غنيمت بود از مال ها و نيكي بود از كردارها، زيرا كه در وي شفاي دردها است و شهد روزي بسيار بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

خوردن عسل درخواب بر سه وجه است.

اول: روزي حلال،

دوم: منفعت،

سوم: به مراد دل رسيدن .

ترانگبين روزي بود كه بي منت بدو رسد

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

انگبين يا عسل در خواب ديدن نيکو است. انگبين در خواب مال است، سود است، پول است و بخصوص پولي است که بدون زحمت و تکاپو عايد بيننده رويا مي شود. برخي از معبران، انگبين را ميراث نوشته اند و ذکر کرده اند که انگبين ميراث يا دفينه و يا سپرده اي است که شما از وجود آن اطلاع نداريد و اگر داشته باشيد در مورد مالکيت آن مطمئن نيستيد لذا از يافتن و ديدنش ذوق زده و متعجب خواهيد شد. چنان چه در خواب ببينيد که ظرفي مملو از انگبين به شما مي دهند رنگ آن را مورد توجه قرار دهيد. اگر رنگ آن طبيعي نباشد و فرضا سياه بزند گوياي آن است که نيرنگي به شما زده مي شود. عسل و انگبين تلخ يا داراي هر مزه ديگري که شيرين نباشد شکست و ناکامي است و چنان چه کسي چنين انگبيني به شما داد اين ناکامي را از جانب او تحمل خواهيد کرد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

عسل

خوردن عسل : دوستی تازه

تماشای عسل : خوشبختی و کامیابی

انتخاب کردن آن : کارهای سودمندی انجام خواهد شد

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن انگبین میراث بود

دیدن نبات و شکرو انگبین وگل وشکر ومانند آن تعلق به ایمنی دارد

1.22.25 عشق

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

عشق در خواب ديدني نيست مگر اين که خودتان يا ديگريرا عاشق بيابيد. عشق در هر غالبي که باشد در خواب هاي ما حرص و آز و ولع است و حتي طمع زياد و مضر . ضعيف ترين نوع عشق در خواب به نياز و شديدترين آن به حرص و طمع تعبير مي شود . در خواب عشق به اشخاص يا چيزهاي بد و مکروه خوب نيست . عشق به هم جنس هم تعبير خوشي ندارد و وبال و گرفتاري است . اگر در خواب ببينيد عاشق شده ايد و معشوق خود را بشناسيد کارتان به کسي مي افتد که به نحوي با کسي که عاشقش شده ايد قابل تشابه و انطباق باشد . چنانچه در خواب ببينيد که عاشق شده ايد و ندانيد معشوقتان کيست محتاج مي شويد و اندازه احتياج شما به نسبت شدت و ضعف عشق متفاوت مي شود اگر ببينيد عاشق شده ايد و معشوقتان را چه معروف و چه مجهول در کنار خود داريد حاجتتان روا مي گردد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

عشقبازی ناراحتی و امور ناخوشایند

1.22.26 عصا

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه عصا دردست داشت و دراز شد، دليل است كه به مراد رسد. اگر ديد كه عصاي او كوتاه شد، دليل نامرادي است.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن عصا به خواب بر سه وجه است. اول: پادشاه. دوم: مردي بزرگ. سوم: قوت دركارها

منوچهر مطيعي تهراني گويد: عصا هم کمک و ياوري از جانب ديگران است و هم توانائي و قدرت در انجام کارها از جهت خود بيننده خواب. چنان چه در خواب ببينيد عصائي در دست داريد يا به شما کمک مي شود يا خودتان توانائي انجام کارهائي را در پيش داريد با قدرت کامل مي يابيد. اگر در خواب ببينيد عصائي داشته ايد و آن را گم کرده ايد خوب نيست.و اگر عصائي بيابيد که قبلا نداشته ايد فرصت خوبي به دستتان مي افتد که غير منتظره است و چنان چه آن عصا مرصع و با شکوه باشد بخت بيدار است که به شما روي مي آورد. اگر در خواب ببينيد که کسي عصاي شما را دزديده به شما خيانت مي شود. داشتن دو عصا نيز در خواب خوب نيست چون گوياي ترديد و سرگرداني است.

لوک اويتنهاو مي گويد :

عصا – چوبدستی - : زجر و عذاب

عصای جادویی : شما با اتفاقات عجیب و غریب روبرو خواهید شد

 

1ـ ديدن عصا در خواب ، علامت آن است كه با بي دقتي قراردادي را امضاء مي كنيد .

2ـ اگر خواب ببينيد هنگام پياده روي از عصا استفاده مي كنيد ، علامت آن است كه تحت تسلط حرفهاي ديگران زندگي خود را اداره خواهيد كرد .

3ـ اگر خواب ببينيد از عصايي تعريف مي كنيد ، علامت آن است كه منافع خود را به دست ديگران مي سپاريد .

1.22.27 عصاري

اگر در خواب بيند كه عصار يم كرد،دليل است كه كاري كند كه مردم او را ثنا گويند و نامش در جهان منتشر شود به نيكي.

 

1.22.28 عصباني

لوک اويتنهاو مي گويد :

عصبانی بودن از دست کسی که به او علاقمند هستید : عشق و یا پایانی خوش برای انجام کاری

عصبانی شدن : سوء تفاهم در خانواده

از دست یک دوست عصبانی بودن : یک دوست خوب

1.22.29 عصيده

نوعي است از حلواها و بهترين آن، آن است كه زعفران در وي نباشد وديدن وي به خواب،دليل بر مال است كه به زحمت حاصل كند. اگر بيند كه كسي لقمه عصيده در دهان او گذاشت، دليل است كه سخني خوش شنود.

1.22.30 عضله

1ـ اگر خواب ببينيد عضلاتي برجسته و قوي داريد ، نشانة آن است كه برخوردهاي شديدي با دشمنان خود خواهيد داشت و سرانجام بر آنان غلبه مي يابيد و موفق مي شويد براي خود ثروتي گرد مي آوريد .

2ـ اگر خواب ببينيد عضلاتي كوچك و ضعيف داريد ، علامت آن است كه از پس زندگي به درستي بر نخواهيد آمد . اگر زني چنين خوابي ببيند ، نشانة آن است كه زندگيِ سخت و پرمشقتي در پيش رو خواهد داشت .

1.22.31 عطا دادن

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند عطا به وي داد، بايد ديد كه آن عطا چه باشد و عطا دهنده معروف بود يا مجهول، يا زن جوان بود يا پير، آنگاه تعبير كند. اگر بيند كه آن چنان بود كه مردم آن دوست دارند، دليل بر نيكوئي، اگر به خلاف اين بود، دليل برمضرت است. اگر بيند آن عطا به وعده خطا بود، دليل بر دروغ و عشوه بود. اگر آن عطا جامه بود، يا ميوه يا چيزي شيرين، دليل است كه با بزرگان پيوندد و منفعت يابد. اگر بيند كه جهودي يا ترسائي عطائي به وي داد، دليل است كه عطا دهنده مسلمان شود. ابراهيم كرماني گويد: اگر ديد كه كسي عطائي به وي داد و او بگرفت و شكر گفت، دليل بر زيادتي مال بود و تندرستي. اگر شكر نگفت به خلاف اين است.

1.22.32 عطار

 در گدشته عطار کسي بود که دارو مي فروخت و اين اشخاص غالبا خودشان هم طبابت مي کردند و بيمار مي پذيرفتند. اين دسته از مردم را حشاش نيز مي گفتند. فرق حشاش با عطار در اين بود که اولي خودش گياهان داروئي را در کوه و دشت مي يافت و جمع مي کرد و دومي گياهان جمع آوري شده را از او مي گرفت و با گرفتن عصاره آن ها و خشک کردن و در هم آميختن به دارو مبدل ميکرد و به بيماران مي داد. به هر حال کلمه عطار در زبان فارسي محاوره امروز آن معني را نمي رساند و عطار کسي است که ضمن فروختن ادويه و گياهان داروئي مواد غدائي خشک نيز مي فروشد. پس تعابير و تاويلاتي که در مورد عطار در کتب تعبير نوشته شده با عطار امروزي قابل انطباق نيست. با شناختي که امروز از عطار داريم در خواب هاي ما کسي است که مي تواند به نياز ها پاسخ بگويد. اگر در خواب ببينيم يکي از آشنايان ما عطار شده است او توانائي جواب گوئي به نيازهاي ما را خواهد داشت. و مي تواند دستگير و کمک باشد. اگر ببينيم که به يک عطاري مراجعه کرده ايم به کمک و ياري محتاج خواهيم شد و کسي هست که مي تواند به ما کمک کند. اگر ببينيم که خودمان عطار شده ايم ما اين توانائي را مي يابيم که پاسخ گوي نيازهاي ديگران باشيم.

1.22.33 عطاري کردن

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند در خواب عطاري مي كرد، دليل كه مردم شكوه آن گويند، اگر بيند كه با عطار دوست و آشنا شد، دليل است كه مردم در سخاوت نام او برند.

1.22.34 عطر

ابن سيرين گويد :

اگر بيند که با خود بوي خوش داشت  و بيننده عالم بود دليل است که مردم از علم او فائده برند اگر اين خواب را توانگر بيند دليل است که مردم را از مال او فائده رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن عطر به خواب بر نه و جه است.

اول: ثناي نيكو (مدح وثنا).

دوم: سخن خوش شنيدن.

سوم: علم سود بخش و نافع.

چهارم: طبع نيكو (طبع وقريحه خوب).

پنجم: مجلس علم.

ششم: مردي كريم وبزرگوار.

هفتم: سخني با فرهنگ (گفتاري اديبانه وبا فرهنگ).

هشتم: دين پاك.

نهم: خبري خوش از دوستي شنيدن.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

عموم بوهاي خوش در خواب تعبير خوب دارند و بوهاي بد تعابير نامطلوب. حتي اگر بوئي خوش باشد ولي شما در خوابتان آن را نپسنديد و احساس کنيد دوست نداريد تعبير بوي نا خوش را دارد. عطر از جمله بو هاي خوش است و هر چه بيشتر در خواب از عطري خوشتان بيايد و لذت ببريد بهتر است و تعبير خوب تري دارد. اگردر خواب ببينيد شيشه اي عطر داريد که بوي خوش مي دهد اما هنوز در آن را نگشوده و مصرف نکرده ايد خواب شما مي گويد فرصتي نيک و بزرگ براي شما به وجود مي آيد که مي توانيد هم خودتان بهره ببريد و هم ديگران را بهره مند کنيد. اگر کسي شيشه اي عطر به شما داد نشان آن است که فرصتي در اختيار شما قرار مي دهد و شانسي به شما مي بخشد و اگر شما به کسي شيشه اي عطر داديد به او فرصت و امکان مي دهيد. حال اگر در خواب ديديد که کسي عطر مصرف کرده و بوي خوش مي دهد براي بيننده خواب خوب است نه مصرف کننده عطر. اين خواب مي گويد بيننده خواب با انساني خوش نام و بلند آوازه آشنا مي شود. اگر کسي که عطر را مصرف کرده بود آشنا بود و شما او را به نام مي شناختيد آشنائي به شما خدمتي انجام مي دهد. اگر در خواب ديديد خودتان عطري خوش بو مصرف کرده ايد خواب تان مي گويد کاري مي کنيد که مردم از شما خوب مي گويند و شما را مي ستايند. روي هم رفته عطر و بوهاي خوش در خواب ما تعابير خوب دارند و غالبا به حسن شهرت و نام آوري و مدح و ستايش تعبير مي شوند

1.22.35 عطسه کردن

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب بيند كه عطسه كرد و الحمدلله گفت، دليل است كه از بزرگي حاجتش روا شود. اگر بيننده خواب بيمار بود، دليل كه محتاج به طبيب نباشد. اگر بيند كه سه نوبت عطسه داد نيك بود. اگر بيند كه عطسه بسيار داد، دليل كه مرادش به دشواري برآيد.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه چون عطسه داد از بيني او خون روان گرديد، دليل است كه در حق او، سخني زشت گويند و اگر بيند كه چون عطسه داد، جنبنده از بيني او بيرون آمد، دليل است كه حق تعالي او را فرزندي دهد.

جابرمغربي گويد: ديدن عطسه دادن در خواب، دليل بر مالي است كه آسان بدست آيد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: عطسه در بيداري واکنش يک تحريک عصبي است در مخاط بيني ولي در خواب نيز مي تواندهم اين تحريک باشدو هم يک روياي صرف. گاه اتفاق مي افتد که در حالت خواب جريان هواي سرد بيني شما را تحريک مي کند و ناگهان عطسه مي زنيد. واقعا عطسه مي زنيد اما صبح عطسه زدن را به ياد نمي آوريد و فقط مي گوئيد ديشب در خواب ديدم که عطسه کردم. اين هيچ تعبيري ندارد. اما اگر در خواب ببينيد عطسه مي زنيد و عطسه شما مقدمه و موخره اي هم دارد داراي تعبير مي شود. فرضا شما عطسه مي زنيد و بنا بر عقيده اي که داريم به شما مي گويد(صبر آمد. نرو) اين رويا داراي تعبير مي شود. يا مثلا مي خواهيد کاري بکنيد يکي عطسه مي زند، کسي مي گويد صبر آمد و دوباره همان شخص مي گويد جهد آمد حالا برو عطسه در خواب رفع حاجت است. اگر ببينيد يکي دو عطسه کرديدحاجتتان روا مي شود ولي معبران نوشته اند عطسه زياد و مکرر در خواب خوب نيست. کار بيننده خواب سخت و دشوار مي گردد و مردم درباره او سخن مي گويند. به هر حال ديدن عطسه زدن در خواب بد نيست. رفع نياز است. ابن سيرين مي گويد اگر بيننده خواب يک عطسه زد و خدا را سپاس گفت خوب است. اگر دو عطسه زد محتاج طبيب مي شود و اگر سه عطسه زد باز هم خوب است و عطسه زيادخوب نيست. معبران ديگر نيز عقايدي در همين زمينه دارند و من چون عطسه را صرفا يک واکنش فيزيکي مي دانم معتقد به تعبير خاصي براي آن نيستم.

 

1ـ عطسه كردن در خواب ، نشانة آن است كه به سرعت از خبرهايي مطلع مي شويد ، و نقشه هايتان را تغيير مي دهيد .

2ـ اگر خواب ببينيد ديگران عطسه مي كنند ، نشانة آن است كه ملاقات با برخي از مردم برايتان ملال آور خواهد شد .

1.22.36 عقاب

حضرت دانيال گويد: عقاب درخواب، پادشاه قوي و با هيبت و ستمگر بود، چنانكه همه كس از او بترسد. اگر بيند عقاب را فراگرفت يا شخصي بدو داد و آن فرمانبر و مطيع او بود، دليل كه در نزد پادشاه خاص و مقرب شود. اگر ديد عقاب او را برگرفت و بر هوا برد، دليل كه به فرمان پادشاه سفري نمايد و در آن بزرگي و ناموري يابد.

محمدبن سيرين گويد: اگر ديد عقاب به كوچه فرود آمد، دليل كه پادشاه در آن كوچه فرود آيد. اگر بيند كه مردم آن كوچه عقاب بكشتند، دليل كه پادشاه مملكت معزول شود يا هلاك شود. اگر بيند عقاب وي را بگرفت، دليل كه در پناه پادشاه شود. اگر بيند عقاب از دهان چيزي درآورد و بدو داد، دليل كه بقدر آن چيز از پادشاه عطا يابد. اگر بيند عقاب از دست او بپريد و رشته يا چيزي ديگر در دست او بماند، دليل كه پادشاه بر وي خشم گيرد و او را از خود دور گرداند و چيزي از مال بستاند.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه از عقاب شكار همي گرفت، دليل كه مال و خزانه پادشاه در تصرف او درآيد. اگر بيند عقاب وي را به منقار يا به چنگال بِزَد، دليل كه او را از پادشاه جنگ و خصومت بود. اگر بيند عقاب بخورد يا پر او را بكند، دليل كه به قدر آن از پادشاه مال و نعمت يابد. اگر بيند كه عقاب بر سر و روي وي نشسته بود، دليل كه وي را پسري آيد و پادشاه شود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: عقاب در خواب دو وجه است. اول: پادشاه ظالم و ستمگر و خونخوار. دوم: عالم بي ديانت و حيلتي بود. و بعضي گفته اند: اگر كسي بيند عقاب داشت، دليل كه عمر او دراز بود.

لوک اويتنهاو مي گويد :

عقاب

درحال پرواز : آرزوهای شما بر آورده خواهند شد

شلیک کردن به آن : از دست دادن چیزی

در یک قفس مشکلات خانوادگی

 

1ـ اگر خواب ببينيد عقابي بالاي سر شما پرواز مي كند ، نشانة آن است كه براي رسيدن به آرزوهاي بزرگ خود به سختي مي كوشيد و عاقبت به آرزوهاي خود دست مي يابيد .

2ـ اگر خواب ببينيد عقابي بر قلة كوهي دوردست فرود مي آيد ، علامت آن است كه به بالاترين مقام ممكن در كشور دست خواهيد يافت .

3ـ ديدن جوجه هاي عقاب در آشيانه ، علامت معاشرت با مردمي والامقام و همچنين كسب ثروت و استفاده از سخنهاي عاقلانة دوستان خود است .

4ـ اگر خواب ببينيد عقابي شكار كرده ايد ، دلالت بر آن دارد كه به بزرگترين آرزوهاي خود خواهيد رسيد و بر دشمنان خود فاتح خواهيد شد و ثروت بي كراني بدست مي آوريد .

5ـ اگر خواب ببينيد گوشت عقاب مي خوريد ، نشانة داشتن اراده اي قوي است كه تا دم مرگ هم وجود شما را ترك نمي كند . شما به زودي صاحب ثروتي كلان خواهيد شد .

6ـ ديدن عقاب مرده در خواب ، نشانة آن است كه به زودي مقام وثروتي كه داريد از چنگتان در مي آورند .

7ـ اگر خواب ببينيد به پشت عقابي سوار شده ايد ، نشانة آن است كه براي كسب دانش و ثروت طي مسافرتي طولاني به سرزميني ناشناخته مي رويد و به هدف خود دست مي يابيد .

 

1.22.37 عقد کنان

لوک اويتنهاو مي گويد :

عقدکنان: آینده ای خوش

 

1.22.38 عقرب

محمدبن سيرين گويد:

ديدن كژدم به خواب، دليل بر دشمني ضعيف است.

اگر بيند كژدم او را بگزيد، دليل كه دشمني او را سخني سخت گويد، چنانكه غمگين شود.

اگر ديد كژدمي را بكشت، دليل كه بر دشمني ظفر يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر ديد كژدمي داشت و مردم را مي گزيد، دليل كه بَدِ مردم را بگويد.

اگر ديد كژدمي به خرمي خورد، دليل كه دشمن با او فساد كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن كژدم در خواب بر سه وجه است.

اول: دشمن.

دوم: حسود.

سوم: سخن چين.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن کژدم دشمن مکاره بود

دیدن کژدم دشمن بود

1.22.39 عقل

اگر درخواب بيند كه عقل او به صورت آدمي بود، چنان كه گويد: من عقلِ توأم، و بيننده داند كه عقل اوست، دليل است كه او را با پسر پادشاه صحبت افتد و از وي منفعت يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر درخواب عقل خود را چنين بيند كه گفته شد، دليل كه توانگر گردد و عز وجاه يابد.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر در خواب عقل و جان خود را به صورت آدمي بيند و به تحقيق داند كه ايشانند و ايشان نيز گويند كه ما عقل و جان توايم دولت و بخت و اقبال مساعد او گرداند.

 

جابرمغربي گويد:

ديدن عقل و جان، دليل برمادر و پدر باشد. اگر زنده باشند. اگر غايب باشند، دليل كه ايشان را باز بيند. اگر ايشان مرده باشند، دليل كه دعا و صدقات او به ايشان رسيده بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن عقل در خواب بر چهار وجه است.

اول: بخت و دولت وکامراني.

دوم: مادر و پدر.

سوم: پادشاه و فرزند او.

چهارم: مال فراوان.

1.22.40 عقيق

محمدبن سيرين گويد: اگر درخواب بيند عقيق داشت، دليل كه از بزرگي منفعت يابد. اگر بيند عقيق از وي ضايع گرديد، تاويلش به خلاف اين است. اگر بيند عقيق به خروار داشت، دليل كه به قدر آن مال يابد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: عقيق از سنگ هاي عبادي است. در اسلام عقيق را منهاي سنگ هاي جوهري تاييد کرده اند و همراه داشتن آن را نيکو دانسته اند. به همين علت و با توجه به برداشتي که نسبت به عقيق داريم ديدن اين سنگ در خواب بد نيست. چنانچه در خواب ببينيد عقيقي دارد که روي آن آيه اي از قرآن يا دعايي نوشته شده است براي بيننده چنين خوابي خير و خوشي پيش مي آيد و کارش گشاده و روزيش فراخ مي گردد. اگر در خواب ببينيد انگشتري از عقيق داريد که قبلا آن را نداشته ايد موردي پيش مي آيد که خوشحال مي شويد. اگر اين انگشتري را در خواب کسي به شما بدهد خدمتي از جانب او در جهت شما انجام مي گيرد که سود بخش است. اگر در خواب شما به کسي انگشتري عقيق بدهيد خدمتي براي او انجام مي دهيد. اگر عقيق و نگين خالي بدهيد راهنمايي مفيدي مي کنيد. اگر ببينيد عقيقي داشته ايد که گم شده مالي را از دست مي دهيد يا فرصتي خوب و مناسب از شما فوت مي شود.

لوک اويتنهاو مي گويد :

عقیق: هدیه

یافتن عقیق : خوشبختی غیر منتظره

 

ديدن عقيق در خواب ، نشان دهندة آن است كه در كارهاي خود پيشرفتي كم بها خواهيد كرد .

1.22.41 علايم راهنمائي و رانندگي

مولف گويد:

علائم راهنمائي ورانندگي به منزله کساني هستند که در زندگي اقدام به نصيحت و راهنمائي مي کنند

ديدن تابلوي راهنمائي زرد رنگ به منزله خطري است که انسان را در آنجا تهديد مي کند

تابلوهاي ناخوانا نشانه راهنمايان نا آگاه مي باشد

1.22.42 علف

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  ديدن علف در خواب اگر سبز و تازه باشد خوب است و اگر خشک و زرد باشد نيکو نيست و غم و رنج و ابتلا و گرفتاري تعبير مي شود. اگر ببينيد علف از زمين مي چينيد خير و خوبي مي يابيد. اگر علف را به عنوان وجين مي چينيد اصلاح مي کنيد و کاري نيک انجام مي دهيد. اگر ببينيد يک بغل علف داريد و سبز و تازه است به طوري که حتي بوي آن را استشمام مي کنيد خوب است و به اندازه آن سود عايدتان مي گردد ولي اگر زرد باشد و خشک خوب نيست. ديدن علفزار در خواب کامروايي است.

لوک اويتنهاو مي گويد :

علف : مراقب کلاهبرداران باشید

بریدن علف : افزون شدن دارائیهایتان

روی علف دراز کشیدن : بیماری

 

1ـ اگر خواب ببينيد علف مي چينيد ، علامت آن است كه از زندگي خود نتيجه اي خيرآميز خواهيد ديد . اگر كشاورزي چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه محصولاتي فراوان برداشت خواهد كرد .

2ـ اگر در خواب مزرعه اي ببينيد كه تازه علفهايش كوتاه شده است ، علامت آن است كه به پيروزي چشم گير دست خواهيد يافت .

3ـ اگر خواب ببينيد علفها را حمل مي كنيد و به انبار غله مي بريد ، نشانة آن است كه بخت و اقبال به شما كمك مي كند تا در كاري منفعت فراوان به دست بياوريد .

4ـ ديدن گاري هاي پراز علف در خواب كه از خيابان مي گذرند ، علامت آن  است كه با افرادي صاحب قدرت و نفوذ ديدار مي كنيد و آنها با رفتار خود باعث شادماني خاطر شما مي شوند .

5ـ اگر خواب ببينيد به حيوانات علف مي دهيد ، نشانة آن است كه با فردي دست دوستي مي دهيد ، و او شما را به مقامي بالاتر مي رساند .

1.22.43 علک

اگر بيند علك مي خائيد، دليل كه مال و نعمت به خصومت حاصل كند. اگر كه علك به آتش نهاد، دليل كه به قدر آن نقصان مال بد.

 

1.22.44 علم

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن علم آموختن کاری از او صادر شود که ثواب حاصل آید

 

1.22.45 عمارت کردن

اگر به خواب بيند عمارت مسجد يا خانقاه يا مدرسه مي كرد، دليل كه صلاح دين جويد و ثواب اين جهان. اگر بيند زمين خراب را عمارت مي كرد، مثل خانه و دكان و مانند اينها، فائده اين جهاني بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن عمارت كردن درخواب بر چهار وجه است.

اول: صلاح ودرستي اين جهاني.

دوم: خير و بركت.

سوم: كامراني.

چهارم: گشايش كارهاي بسته.

1.22.46 عماري

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند در عماري نشسته بود و آن عماري را بر اسب يا اشتر بسته بودند و ميرفت، دليل است كه بزرگي و منفعت يابد. اگر بيند آن عماري بيفتاد، تاويلش به خلاف اين است. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن عماري به خواب برشش و جه است. اول: بزرگي. دوم: عز و جاه. سوم: مرتبت. چهارم: رياست. پنجم: ولايت. ششم: پيوستن با مهتري.

1.22.47 عمو

لوک اويتنهاو مي گويد :

دایی ، عمو : سود زیاد

 

1ـ ديدن عموي خود در خواب ، نشانة آن است كه به زودي خبرهايي غم انگيز به گوشتان خواهد رسيد .

2ـ اگر خواب ببينيد عموي شما دچار اختلال رواني شده است ، نشانة آن است كه با اقوام اختلاف پيدا خواهيد كرد و مدتي رابطة خود را با آنها به كلي قطع خواهيد نمود .

3ـ اگر خواب ببينيد عمويتان مرده است ، نشانة آن است كه با دشمناني سرسخت رو در رو خواهيد شد .

4ـ اگر خواب ببينيد با عموي خود سوء تفاهمي پيدا كرده ايد ، نشانة آن است كه با افراد خانوادة خود اختلاف پيدا خواهيد كرد .

1.22.48 عمود

محمدبن سيرين گويد: ديدن عمود به خواب، دليل بر مردي بود راست و درست و بعضي گويند، دليل است بر سخني سخت. اگر بيند عمود بر كسي زد، دليل كه سخني به آن كس بگويد. اگر عمودِ خود را آهنين بيند، دليل كه از پادشاه قوت يابد. اگر بيند عمود او ضايع شد، تاويلش به خلاف اين بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن عمود در خواب بر سه وجه است. اول: مردي راست. دوم: سخنهاي سخت. سوم: مهتري بزرگ زاده.

1.22.49 عنّاب

ديدن عناب به خواب مال است. اگر بيند عناب به كسي داد، دليل كه راحت به وي رساند. اگر بيند عناب داشت و ميخورد، دليل كه به قدر آن مال يابد.

جابرمغربي گويد: اگر درخواب بيند عناب را از درخت جمع كرد، دليل كه مال به قدر آن حاصل كند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن عناب در خواب نيکو است و تعبير آن روا شدن حاجات بيننده خواب است. اگر ببينيد که عناب مي خوريد البته به نيت شفا حاجتتان روا مي شود. اگر بيننده خواب ببيند که عناب از درخت مي چيند سود مي برد و پيروزي حاصل مي کند و اگر ببينيد عناب به ديگري مي دهيد به پايمردي موجب گشايش کار ديگران مي شويد. عناب بايد سرخ باشد و در خواب اگر آن را سرخ ببينيد تعبير بالا را دارد. عناب به رنگ هاي ديگر مطلوب نيست. ابن سيرين نوشته عناب مال است که بيننده خواب حاصل مي کند از جابر مغربي نقل است که جمع کردن عناب از درخت جمع کردن و گردآوردن مال است و دادن عناب به ديگري رسانيدن راحت به گيرنده عناب است.

1.22.50 عنبر

اگر بيند عنبر داشت، دليل كه به قدر آن منفعت يابد. اگر بيند عنبر به كسي داد، دليل كه راحتي به وي رساند. اگر ديد عنبر از وي ضايع شد، دليل زيان بود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن عنبر به خواب چهار وجه است. اول: منفعت. دوم: ولايت. سوم: كامراني. چهارم: ثناي نيكو.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  عنبر سود و نفع است چه بگيريد و چه بدهيد و چه بخريد و کلا تعبير عطرها را دارد. به ندرت ممکن است در شرايطي که ما هستيم و داريم عنبر در خواب ببينيم زيرا غالبا عنبر را نمي شناسيم و نمي دانيم در گذشته چه مصارفي داشته. فقط مي دانيم معطر است لذا تعبير عطريات را دارد.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن عنبرخبرخوش راحت بود

1.22.51 عنتر

عنتر انساني است دلقک صفت و مقلد و سبک. همان طور که ما اين حيوان را در بيداري مي شناسيم در خواب نيز انساني است با خصوصيات شناخته شده که چنين آدمي در زندگي بيننده خواب نقش مي گيرد و سر راه او واقع مي شود و بيش از آن سود بخش باشد در پي سود و بهره خويشتن است. اگر ببينيد عنتري داريد که متعلق به خود شماست مردي با اين خصايص شما را بازي مي دهد و منتفع مي شود و چندي شما را سرگرم حيله ها و بازي هاي خويش نگه مي دارد. اگر کسي عنتري به شما داد تعبير همان است که عنتر داشته باشد. اگر شما عنتري به کسي داديد چنان شخصي را از خويش مي رانيد و دور مي کنيد.

1.22.52 عنقا

نوعي است از نواها چون چنگ. محمدبن سيرين گويد: اگر بيند عنقا مي زد، دليل كه به باطل و سخن دروغ و محال رضا دهد. اگر بيند عنقا شكست يا ضايع شد، دليل كه از دروغ توبه كند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: عنقا نيز يک مرغ افسانه اي و از کلمات مهجور زبان فارسي است. تعبير عنقا تعبير سيمرغ است که در حرف ـ س ـ آمده است و بيشتر نشان بلند پروازي و بلندي طبع و والائي است. چنانچه عنقا در خواب ببينيد که در خانه شماست يا بر بام شما نشسته بسيار نيکو است و خواب شما مي گويد شان و رفعت مقام مي يابيد و شاخص مي شويد.

1.22.53 عنکبوت

ديدن عنكبوت در خواب، دليل بر مردي ضعيف و گمراه بود. اگر بيند عنكبوت بگرفت، دليل است كه بر چنين مردي ظفر يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

ديدن عنكبوت به خواب، دليل بر مردي بافنده بود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر در خواب عنکبوت ببينيد که در خانه يا اتاق شماست يکي از اهالي خانه يا افراد خانواده در شما خشم و نفرت به وجود مي آورد. بيشتر حالت نفرت و اشمئاز مطرح مي شود يا خشم و نارضائي.اگر عنکبوت را جائي غير از خانه خويش ببينيد دشمن ضعيف ناشناسي اين حالت را در شما به وجود مي آورد. عنکبوت دشمن نيست بد خواهي است که بيشتر از آزار رساندن تنفر بر مي انگيزد.
معبران نوشته اند (عنکبوت دشمن خفيفي است) ولي دشمن نيز مي تواند هم عامل خشم شود و هم موجب بر انگيخته شدن نفرت و اشمئاز. عنکبوت گوياي کراهت و نفرت است و هر جائي که باشد تعبير به همان جا بر مي گردد. تار عنکبوت گرفتاري و دست و پاگيري است اما نه زياد بلکه تشو يش هاي کوچک و ناراحتي هاي مختصر در خواب هاي ما به صورت تار عنکبوت ظاهر مي شود. نيکو است اگر ببينيد که خانه و اتاق يا محل کار خود را از تار عنکبوت مي زدائيد زيرا اين عمل به معني آن است که ناراحتي ها و تشويش ها را از خود مي رانيد و سکون و آرامش را باز مي يابيد. اگر ببينيد صندوق يا جامه دان شما تار عنکبوت بسته با همسرتان کدورت پيدا مي کنيد. همين طور است اگر ببينيد که آشپز خانه تار عنکبوت دارد در اين صورت با همسرتان قهر مي کنيد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

عنکبوت

دیدن : یک تحول مثبت در امور شما اتفاق خواه افتاد

کشتن عنکبوت : پیروزی

1.22.54 عود

محمدبن سيرين گويد:

ديدن عود ، دليل بر مردي لطيف و خوبروي است. اگر بيند عود را در زير خود دود كرد، دليل كه از مردم راحت يابد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر درخواب بيند كه عود خام داشت، دليل كه از پادشاه عطا يابد، هر چند كه عود در خواب بيشتر بيند، منفعت بيشتر باشد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن عود در خواب بر چهار وجه است.

اول: مردي خوبرو و خوش سخن.

دوم: پادشاه بزرگ پارسا.

سوم: ثنا و مدح و آفرين.

چهارم: مال و منفعت.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

عود دود کردن در خواب خوب است. اگر فقط بوي عود را استشمام کنيد حکم عطريات را دارد و اگر عود را ببينيد نشان مصاحبي است شفيق و خوب روي و خوش سيما که بهجت و سرور مي بخشد و مصاحبتش مغتنم است. چوب عود خير و برکت است و نعمت و خوشي و خوبي و ديدنش در خواب تعبير چوب معمولي را ندارد. اگر ببينيد چوب عود مي سوزانيد نيکي و خيرات مي کنيد اگر ببينيد ديگري چوب عود مي سوزاند و شما عطر آن را مي شنويد ديگري خيرات مي کند و سود آن عايد شما مي گردد. اگر مقداري عود ديديد که در خواب خريده ايد و به خانه مي بريد با شخصي خوش سيما و خوب روي معاشر خواهيد شد. به هر حال ديدن عود در خواب بد نيست و بوي آن حکم عطر را دارد.

1.22.55 عود سوز

محمدبن سيرين گويد: ديدن عود سوز به خواب، دليل غلام يا كنيزك بود. اگر بيند عودسوز داشت، دليل كه غلام يا كنيزك به دست آورد. اگر بيند عودسوز را بكشت، دليل كه غلام يا كنيزك بميرد.

1.22.56 عورت

محمد بن سيرين گويد:

اگر به خواب بيند كه عورت او ظاهر شد، چنانكه مردم مي ديدند، دليل كه راز او فاش شود. اگر بيند عورت خود را  بپوشاند، دليل كه راز او پوشيده شود. اگر بيند عورت او برهنه بود و زود بپوشيد چنانكه كسي نديد، دليل كه اگر بيمار است شفا يابد. اگروام دارد بگذارد. اگر در ترسي بود ايمن شود.

1.22.57 عيد

محمدبن سيرين گويد: اگر ديد عيدقربان بود، دليل كه او را با مردم عاقل كار افتد. اگر بيند عيد فطر بود، دليل كه از زاهدي فائده ديني بيابد.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند عيدبود و مردم آراسته از شهر بيرون آمدند، اگر از اهل شرف بودند، دليل كه شرفشان زياده گردد، اگر محبوس است خلاصي يابد، اگر اين خواب را نزديك عيد بيند، دليل كه با مردي عاقل معاملتي كند و كارش به سختي برآيد. اگر به خواب ديد كه روز عيدغدير بود، دليل كه كامكاري يابد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  ديدن اعياد در خواب خوب است و معبران براي اعياد مذهبي هر يک تعبير خاصي نوشته اند. اگر در خواب ببينيد عيد است و شما گريه مي کنيد از غم و اندوه نجات مي يابيد و گشايش در زندگيتان پديد مي آيد. اگر ببينيد عيد است و شما و ديگران لباس نو پوشيده ايد حکم همان است که گفته شد. به هر ترتيب ديدن عيد در خواب نيکو است. اگر در خواب ببينيد عيد است و از کسي عيدي گرفته ايد نعمت مي يابيد و روزي شما فراخ مي شود.

1.22.58 عينک

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر در خواب ببينيد عينک زده ايد دلتان روشن مي شود. اين در صورتي است که عينکي نباشيد ولي اگر عينکي باشيد و هنگام راه رفتن عينک بزنيد تعبير شخصي ندارد. عينک مطالعه را فقط به وقت خواندن و نوشتن مي زنند لذا مشمول عينک هميشگي نمي شود. اگر در خواب ببينيد که عينکي داشته و آن را گم کرده ايد مشکلي براي شما پيش مي آيد و اگر ببينيد که عينک شما شکسته است زبان مي بينيد و گرفتار سختي و تنگي مي شويد. عينک مرد خير و نيکوکاري است که دست شما را مي گيرد و کارها را براي شما آسان مي کند. ديدن عينک در خواب گوياي آن است که چنين کسي در زندگي شما نقش مي گيرد. اگر ببينيد که همسرتان عينک زده و او عينکي نباشد چيزي در شما اعجاب و ناراحتي او را برانگيخته که شهامت پرسيدن ندارد. اگر ببينيد که عينک آفتابي زده ايد رازي داريد که مي کوشيد پنهان نگه داريد. اگر ببينيد که همسرتان عينک آفتابي زده او واقعيتي را از شما پنهان مي کند. اگر ببينيد که ديگري عنيک آفتابي زده سئوالي برايتان مطرح مي شود.

 

مولف گويد :

اگر کسي که عينکي است به هر نحوي عينک نداشته باشد ودر ديدن دوچار مشکل شود دليل که از راه هدايت باز مانده

استفاده از هر نوع عينک براي کساني که عينکي نيستند در صورتي که موجب شود نور وارد شده بر چشم را کاهش يابد گرفتاري در گمراهي واگر موجب بهتر ديدن شود هدايت يافتگي

 

التماس دعا


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف ع, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir