مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 11
بازديد ديروز : 0
گوگل امروز : 1
گوگل ديروز : 0
بازديد اين هفته : 92
بازديد اين ماه : 253
بازديد اين سال : 536
بازديد کل : 272638

مشخصات کاربر

آي پي : 3.138.204.208
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 4105 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"19:36"

حرف غ

1.23.1 غار

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند درغار رفت و در آنجا مقيم شد، دليل كه از دنيا برود. اگر بيند در غار رفت و بيرون آمد، دليل كه به كاري سخت گرفتار شود. اگر بيند در غار رفت و آن غار روشن شد، دليل كه او را در زندان كنند. اگر غار را تنگ و تاريك بديد، دليل كه محبوس و هلاك شود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ديدن غار در خواب خوب نيست و از آن بدتر ورود در غار است و از آن هم بدتر وارد شدن است و بيرون نيامدن. چنان چه در خواب مشاهده کنيد به غار بزرگي رسيديد، در جريان فعاليت هاي روزانه زندگي خويش به مخمصه بر مي خوريد و گره اي کور در زندگيتان به وجود مي آيد و مشکلي سر راهتان قرار مي گيرد.

 

1ـ اگر خواب ببينيد مهتاب بر دهانة غاري افتاده است ، نشانة آن است كه دچار سردرگمي خواهيد شد و در كار به خاطر رقبا ، پيشرفت قابل توجه اي نخواهيد كرد .

2ـ اگر خواب ببينيد در غاري هستيد ، دلالت بر آن دارد كه احتمال دارد از وابستگان و عزيزان خود دور شويد .

3ـ اگر زني خواب ببيند با همسر خود در غار قدم مي زند ، نشانة آن است كه به دام عشق آدمي نادرست مي افتد و به خاطر از دست دادن دوستانِ وفادار ، عذاب مي كشد .

1.23.2 غاز

لوک اويتنهاو مي گويد :

غاز

پر کندن غاز : سرخورده شدن

بریان کردن غاز: یک مهمان

خریدن غاز : به شما مانند یک احمق نگاه میشود

خوردن آن : یک همراه پرچانه

غازی که پرواز میکند : یک سفر بزرگ در انتظارتان است

کشتن آن : ارث

غاز وحشی : خبرهایی از خارج از کشور خواهید داشت

پروراندن غاز : یک کار جانفرسا در انتظارتان است

 

1ـ اگر در خواب احساس كنيد صداي غاز شما را ناراحت مي كند ، نشانة آن است كه يكي از افراد خانوادةشما خواهد مرد . اما اگر غازها را در حال شنا كردن ببينيد ، علامت آن است كه بر ثروت شما به تدريج اضافه خواهد شد .

2ـ اگر در خواب غازها را ميان علفزاري ببينيد ، علامت موفقيت حتمي است .

3ـ ديدن غاز مرده در خواب ، نشانة آن است كه از زيان و ناراحتي رنج خواهيد كشيد .

4ـ اگر فرد عاشقي در خواب غاز ببيند ، نشانة آن است كه نامزدش شايستگي و لياقت دارد .

5ـ اگر خواب ببينيد غازي را دزدكي با خود مي بريد ، علامت آن است كه ملكي به شما مي رسد و به ثروت خواهيد رسيد . خوردن غاز در خواب ، نشانة اختلاف و مشاجره بر سر دارايي شما است .

1.23.3 غارت

اگر در خواب بيند مال را غارت كردند، دليل كه به سبب مال غم خورد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند لشگر اسلام ديار كفر را غارت كردند، دليل كه كافران را مصيبت رسد. اگر بيند لشگر كفر ديار اسلام را غارت كردند، دليل كه اندوهي به اسلام رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن غارت به خواب بر چهار و جه است.

اول: جنگ كردن،

دوم: زيان مال،

سوم: غم و اندوه،

چهارم: نرخهاي ارزان.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر در خواب ببينيد کسي مال ديگري را غارت مي کند از نظر مالي دچار تشويش و اضطراب مي شويد. از امام صادق عليه السلام نقل مي کنند که اين خواب نشان ارزاني نرخ هاست اگر در خواب ببينيد که مال به خصوصي را از کسي غارت کردند در همان زمينه دچار تشويش مي شويد. اگر ديديد که مال شما را غارت کردند زيان مالي مي بينيد و متضرر مي گرديد. اگر تاجر هستيد بهتر است چندي معامله نکنيد و چنانچه حقوق بگير هستيد يا کسر حقوق مي گيريد يا مورد مواخذه واقع مي شويد که البته مورد دوم ضعيف است چون جنبه مالي دارد. اگر در خواب ديديد که شما مال کسي را غارت کرديد به حقوق ديگران تجاوز و تعدي مي کنيد يا حد خويش را رعايت نمي نماييد که ضمير شما در خواب از هر دوي اين حوادث يکسان خبر مي دهد.

1.23.4 غاليه

محمدبن سيرين گويد: ديدن غاليه به خواب، دليل ادب و ناموري بود. اگر بيند غاليه بر كسي ماليد، دليل كه آن كس از او ادب و فرهنگ آموزد. ابراهيم كرماني گويد: ديدن غاليه به خواب،دليل حج بود و بعضي گويند، دليل بر مالي بود كه از مهتري به وي رسد. اگر در خواب بيند كه غاليه داشت. دليل كه از زني يا از بزرگان به وي منفعت رسد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن غاليه درخواب، بر پنج وجه است. اول: ادب و فرهنگ. دوم: ثناوآفرين. سوم: حج اسلام. چهارم: مال و خواسته. پنجم: خير و منفعت.

1.23.5 غايب

محمدبن سيرين گويد: اگر به خواب بيند كه غايب از سفر بازآمد، دليل كه كار بسته بر وي گشاده گردد، اما غائب به سفر ديگر رود و خبرش ديرتر رسد.

جابرمغربي گويد: اگر بيند غايبش از سفر سواره بازآمد، دليل كه آن غايب با مال و نعمت بازآيد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

غایب: برگشت زود هنگام یک فرد

1.23.6 غايط

غايط، يا مدفوع انسان چيزي است که در خواب ها بسيار ديده مي شود و غالب مراجعه کنندگان به معبران در اين باره سئوال مي کنند و اهل تعبير نيز فراوان در اين باره حرف زده و نوشته اند. اين شهرت دارد که مي گويند غايط در خواب پول است و به خصوص پول نقد. اين تا حدودي مي تواند درست باشد چون ديدن آن در خواب خوب است اما پول نيست. ابن سيرين نگاشته که ديدن غايط در خواب رهايي از غم و رنج است و مجلسي رحمه الله عليه معتقد است ديدن غايط در خواب خوب است چون بيننده خواب از همه غم ها و رنج ها برهد و قرضش ادا شود. در نفايس الفنون و عرايس العيون مي خوانيم که غايط مالي است که ظن حرام بودن آن وجود دارد. غايط کردن از غم رها شدن است. اين گمان که غايط در خواب پول مي باشد زياد است. آنها که در خانواده ها به طور سنتي خواب تعبير مي کنند غايط را پول مي دانند و شهرت پول بودن آن از همين جا ريشه گرفته و جالب اين که آن را پول و مال شمرده اند. ديدن غايط در خواب پول و مال نيست رهايي از غم و رنج و اندوه است و چون پول يکي از عوامل تخفيف دهنده آلام ماست تعبير پول را به غايط نسبت داده اند. ضمنا اگر غم و رنج، از بي پولي باشد رهايي از آن با پول ميسر است که مي تواند غايط در اين جا پول باشد.

1.23.7 غبار

اگر درخواب بيند كه غبار بر چيزي نشسته بود، اگر ملك او بود، دليل كه قدر آن مال حاصل كند.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند روي او پرغبار بود، دليل كه وي عقوبتي رسد. اگر در خواب بيند غبار را در زمين و ملك خود بيند، دليل كه به قدر آن مال حاصل كند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: غبار يا گرد را مال اندک و قليل تعبير کرده اند. عموما معتقدند که اگر در خواب شما گرد و غبار بر شئي يا جائي نشسته بود که آن شيئي به شما تعلق داشت به قدر آن غبار چيزي به دست مي آوريد. مثلا مال يا پول نقد. اما غبار و گرد و خاک مي تواند کيفيت متفاوت داشته باشد. يک وقت هست که گرد و خاک و غبار بر اشيا نشسته و ساکن است و وقتي هم هست که در خواب مي بينيم گرد و خاک و غبار در هوا است که متحرک است. همين تحرک و سکون تعبير غبار را کاملا متفاوت مي کند که نمي توان درباره آن ها حکم واحد داد. اگر گرد و غبار در هوا باشد کسالت و ملال اندک است. چنانچه در خواب ببينيد هوا را غبار گرفته است و شما از خلال غبار و گرد و خاک اشخاص و افراد و اشيا را کدر و تاريک و نامعلوم مي بينيد ملالي براي شما پيش مي آيد و کسل و گرفته خاطر مي شويد. اين غبار و غم و رنج نيست بلکه کدورت و کسالت است که زود مرتفع مي گردد و شادي و نشاط جاي آن را مي گيرد. هواي گرد آلود نيز همين تعبير را دارد و هر چه بيشتر غبار و گرد و خاک در چشم و دهانتان در خواب برود تاثير آن بيشتر است. اگر در خواب ببينيد که اتومبيلي رفت و گرد و خاک و غبار حاصله از آن براي شما باقي ماند از دوري کسي اندوهگين مي شويد و يا به خاطر گم کردن چيزي و از دست دادن مالي غصه مي خوريد. اگر در خواب ببينيد اتومبيلي نزديک و بخار و گرد و خاک ايجاد مي کند خبري به شما مي رسد که زياد خوشحال کننده نيست.حال اگر غبار ساکن باشد اين غبار همان تعبيري را دارد که معبران سنتي و کهن ما نوشته اند يعني مالي است اندک و قليل که بدست مي آوريد. ميزان اين پول يا مال بستگي دارد به مقدار غباري که بر آن شيئي نشسته است. اگر در خواب ببينيد که غبار بر سر شما نشسته است و از جهت موقعيت اجتماعي تهديد مي شويد. اگر بر چهره شما نشسته باشد کاري مي کنيد که شما را سرزنش مي کنند و شما شرمنده مي گرديد. اگر بر کفش شما نشسته باشد جائي مي رويد که مناسب شما نيست و پشيماني مي آورد ولي اگر بر اشيا جدا از وجود شما نشسته باشد همان طور که گفته شد مال است و سود و بهره.

1.23.8 غرابه

غرابه شيشه اي است بزرگ و شکم دار با دهانه اي تنگ که در آن مايعات را انبار مي کردند و نگه مي داشتند که اکنون با وجود ظروف پلاستيکي نه مورد مصرف دارد و نه ساخته مي شود. ديدن غرابه در خواب مثل چند شيئي ديگر که نوشتم توقع و انتظار و ميزان طمع و آز ماست در امور مالي. برخي از معبران نوشته اند که غرابه خادم است يا ناظر خريد خانواده که پول را به او مي سپاريم تا خريد هاي لازم را انجام دهد و به افراد خانواده نيز اگر بخواهند و طلب کنند هر يک سهمي به تناسب بپردازد. اين تعبير از آن جهت شده که ساغر ها و تنگ ها را از غرابه پر مي کردند و سر سفره مي بردندو يک غرابه مي توانست چندين تنگ و ساغر را پر کند و به هر کدام به اندازه ظرفيتي که داشتند سهم بدهد. اگر در خواب احيانا غرابه اي ديديد چنين کسي در زندگي بيداري شما پيدا مي شود و نقش مي گيرد و اگر ببينيد غرابه اي داشتيد و آن را شکستيد يا خود شکست همان شخص را از دست مي دهيد. به تاويلي که در بالا نوشتم اگر غرابه را ميزان آز و طمع خويش بدانيم وجود يک غرابه بزرگ در خواب ما نشان دهنده اين است که آز و طمع زياد داريم و بسيار حريص هستيم و آزمند شده ايم يا مي شويم و چنانچه آن غرابه را بشکنيم به راه درست زندگي باز مي گرديم و آز و طمع را از خود مي رانيم.

1.23.9 غربال

محمدبن سيرين گويد:

ديدن غربال به خواب، دليل بر خادمي بود تميز. اگر بيند غربال نو داشت، دليل كه او را خادم يا كنيزك پاكيزه حاصل شود. اگر بيند غربال از وي ضايع شد، دليل كه خادم از وي جدا شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر درخواب بيند كه غله به غربال پاك كرد يا غير غله، دليل كه كاري كند كه مردم را از آن راحت بود و او مضرت رسد. اگر بيند كه آن چه مي كرد از آنِ او بود، دليل منفعت بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن غربال به خواب، بر سه وجه باشد.

اول: خادم.

دوم: ياري مهربان .

سوم: شاگردي بزرگ.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

معبران نوشته اند غربال خادم است ولي غربال در خواب هاي ما قدرت و تشخيص و تميز ماست و قضاوتي که درباره نيکي ها و بدي ها مي کنيم و بين زشت و زيباي اطرافيانمان فرق مي گذاريم و به اتکا اين تشخيص يکي را ارج مي نهيم و آن ديگري را خفيف مي داريم. اگر در خواب ببينيم که غربال داريم يا خريده ايم و بکار گرفته ايم ضرورت بکار گيري اين قدرت در زندگي ما محسوس مي شود. مواردي پيش مي آيد که مجبور ميشويم درباره اطرافيان خويش داوري و حتي پيش داوري کنيم. يکي بد است و ما را مي رنجاند يا از ناحيه او امنيت نداريم.کسي است که احتمالا آزارش به ما مي رسد و اين تشويشي است که در ما به وجود آمده است. غربال در روياي ما فرصت اين تصفيه و تسويه و جداسازي را به ما مي دهد يا با نمود خويش مي گويد که مراقب اطرافيان خود باشيم. اگر غربالي نو و تميز داشته باشيم حساسيت ما در ضمينه اين تشخيص بيشتر است . چنانچه کهنه و فرسوده باشد خودمان آمادگي پذيرفتن بدي ها را داريم و خوبي ها را هم قدر نمي شناسيم و ناسپاسي مي کنيم. اگر غربال در خواب ما کهنه و پاره و از هم گسيخته باشد ضمير ما آگاهي ميدهد که در وضع خويش تجديد نظر به عمل آوريم. با پذيرفتن اين فرضيه که اشيا و افراد اطراف ما سمبول کيفيات و حالات روحي ما قرار مي گيرند تعبير مي تواند به دقت موقعيت غربال را در روياي ما روشن کند.

1.23.10 غرق شدن

محمدبن سيرين گويد:

اگر درخواب بيند در دريا غرق شد و بمرد، دليل كه پادشاه او را هلاك كند.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند آب او را فرو برد و باز او را بالا آورد. دليل كه كار دنيا كه به دست آورده بگذارد و راه آخرت گزيند. اگر بيند ملكي يا چهارپائي از ا و غرق شد، دليل كه از كاري فرو ماند و عاقبت رهائي يابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن غرق شدن به خواب بر چهار و جه است.

اول: مال بسيار.

دوم: بخت واقبال دركارها.

سوم: صحبت وهمنشيني با مردم بي مذهب.

چهارم: منفعت.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

غرق شدن

در حال غرق شدن : اتفاق بزرگ

غرق شدن : یک خوشبختی بزرگ را از دست میدهید ، یا ازدواجی بد خواهید داشت

شاهد غرق شدن کسی بودن : سود

غرق شدن در دریا : بدبختی که به دست خود موجب شده ایم

در آب غرق شدن : غم بزرگ

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن غرق دریا نعمت بود

1.23.11 غروب

لوک اويتنهاو مي گويد :

غروب آفتاب : پیری عاقبت به خیر

 

1ـ ديدن غروب خورشيد در خواب ، نشانة بي پاسخ ماندن آرزوهاست .

2ـ اگر تاجري خواب غروب خورشيد را ببيند ، علامت آن است كه به هر كاري دست بزند ، آينده اي تاريك خواهد داشت .

1.23.12 غريبه

1ـ اگر خواب ببينيد غريبه اي شما را شاد مي كند ، دلالت بر آن دارد كه به محيطي سالم و صميمي پا خواهيد گذاشت . اما اگر خواب ببينيد غريبه اي شما را آزار مي دهد ، نشانة آن است كه يأس و نوميدي در كمين شماست .

2ـ اگر در خواب خود را در جايي غريبه احساس كنيد ، نشانة دوستيهاي پايدار است .

1.23.13 غزا کردن

اگر كسي درخواب بيند كه در راه خدا غزا مي كرد، دليل است كه بي نياز شود. اگر بيند كه روي از غزا بگردانيد، دليل است كه منفعت از فرزندان و خويشان بازگيرد. اگر بيند كه مردم آن ديار به غزا رفت، و با كافران جنگ كرد، دليل كه بر دشمن ظفر يابد و روزي حلال خورد. اگر بيند كه كافر بر وي حمله كرد، دليل است كه در طلب روزي مشقت كَشَد. اگر در خواب بيند كه او را كافران در غزا بكشتند، دليل است كه عمرش دراز شود و روزيِ حلال يابد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن غزا كردن در خواب بر شش و جه است. اول: خير و بركت. دوم: سنت رسول. سوم: ظفريافتن. چهارم: شفا. پنجم: اطلاعت پادشاه عادل. ششم: غنيمت يافتن.

1.23.14 غزال

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  غزال همان تعبير آهو را دارد و غزال زني است خوش خرام و زيبا و رمنده اگر به چنگ بيفتد استعداد خو پذيري قابل تحسيني دارد و همسري مهربان و خانه آرا مي شود.

1.23.15 غسل کردن

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه در آب رود يا در آب دريا غسل كرد، دليل بر درستكاري و ديانت او باشد و غمش زايل شود. اگر اين خواب را بيمار بيند، دليل است شفا يابد. اگر وام دار بود بگذارد، اگر بنده اي بيند خلاصي يابد. اگر بيند كه به اب گرم غسل كرد و بعد از آن دست و رو را شست، دليل كه دو نيكي بكند.

جابرمغربي گويد: اگر در خواب بيند كه خود را از جنابت بشست، دليل است كه كارش تمام شود.

ابراهيم كرماني گويد: ديدن غسل كردن، دليل بر پاكي دين بود و هر زياده و نقصان كه در شستن جنابت بيند، دليل بر پاكي دين او است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: غسل به معني شستن است که در فارسي با دو فعل معين به کار مي رود. غسل کردن به معني خود شويي است و غسل دادن به معني شستن ديگري. اين هر دو در تعبير فرق مي کند. روي هم رفته شستن اگر به منظور پاک کردن و پاک شدن و تطهير باشد در خواب هاي ما خوب است و تعبير بد ندارد چه خودمان را بشوييم و چه ديگران را. اگر در خواب ببينيم که درون آب بسيار غسل مي کنيم از غم و اندوه مي رهيم و از گرفتاري هاي دست و پاگير نجات مي يابيم. مثلا در آب رودخانه، استخر، يا دريا و درياچه که درون آنها بتوانيم غوطه بخوريم و غوص کنيم. اين خواب را اگر متهمي ببيند از او رفع اتهام مي شود و اگر محکومي ببيند اززندان خلاص مي گردد و اگر بيماري ببيند از بيماري شفا مي يابد ولي در اين ميان سه شرط وجود دارد. نيت، حرارت آب و مقدار آن. چنانچه در آب دريا غوطه بخوريد که مثلا ساعت مچي خويش را که گم شده پيدا کنيد شامل غسل کردن نمي شود. غسل در صورتي است که نيت خود شويي باشد براي نظافت. همين طور آب بايد سرد باشد چون تعبير آب گرم فرق مي کند که در زير مي نويسيم. سوم مقدار آب است که اگر اندک باشد و نتوانيم در آن غوطه بخوريم باز هم تعبيري ديگر پيدا مي کند. اگر در خواب ببينيد که ديگري را مي شوييد خدمتي در جهت او انجام مي دهيد که موجب سکون و آرامش آن شخص مي شود. اگر آب اندک و قليل يا تيره و کدر باشد غم و گرفتاري است همين طور اگر آب گرم باشد، غسل به ترتيبي که گفتيم داراي تعبير فوق نمي شود.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن غسل کردن از زحمت راحت باید

1.23.16 غش کردن

1ـ اگر خواب ببينيد غش مي كنيد ، علامت آن است كه يكي از اعضاي خانواده بيمار خواهد شد و از حال و روز فردي كه دور از شما زندگي مي كند خبرهايي ناخوشايند خواهيد شنيد .

2ـ اگر دختري خواب ببيند غش مي كند ، علامت آن است كه به ضعف و عدم سلامت دچار مي شود و براي بي دقتي در زندگي احساس نااميدي خواهد كرد .

1.23.17 غُل

محمدبن سيرين گويد: ديدن غل، دليل كفر است و ميل كردن به ناحق. اگر كسي غل در گردن به خواب بيند كه داشت، دليل است كه كافر مي ميرد و مسلماني به دروغ كند. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه غل در دست داشت، دليل است كه بخيل بود. و معبران گويند: چون مردي صالح در خواب بيند كه درگردن او غل بود، دليل است كه از كار دنيا دست بدارد.

1.23.18 غلاف

اگر در خواب بيند كه شمشير از غلاف بيرون كشيد، دليل است كه زنش پسري آورد و ديدن غلاف كارد همين، دليل است.

 

1.23.19 غلام

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه غلام كسي شده بود، دليل است كه از كاري سخت رنجور شود. جابر مغربي گويد: كه ديدن غلام به خواب، دليل پادشاهي و شادي است. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: اگر بيند كه غلام يا كنيزك بفروخت نيكو بود. اگر بيند كه بخريد بد است.

1.23.20 غلبه کردن

اگر در خواب بيند كه با خصم غلبه كرد و چيره شد، دليل است كه بر دشمن غالب شود. اگر به خلاف اين بيند دشمن بر وي ظفر يابد.

 

1.23.21 غلغلک

1ـ اگر خواب ببينيد كسي شما را غلغلك مي دهد ، نشانة آن است كه با نگرانيهايي قابل توجه رو در رو خواهيد شد .

2ـ اگر خواب ببينيد ديگران را غلغلك مي دهيد ، نشانة آن است كه در اثر ضعف و حماقت از سود بسياري چشم مي پوشيد .

1.23.22 غم

محمدبن سيرين گويد: ديدن غم درخواب، دليل خرمي است. اما اگر بيند كه از غم رسته بود، دليل غم است. اگر بيند كه غمگين بود، دليل خرمي است.

1.23.23 غم باد

غم باد يا فتق شکم چنين است که پوست شکم در نقطه اي بالا مي رود و فشار روده به طرف بيرون برجستگي ايجاد مي کند. اين را غم باد مي نامند. غم باد يا هر نوع آماس ديگري از اين دست که به علت حادثه اي به وجود نيامده باشد تعبير آماس را دارد و مال و نعمت و سور بهره تعبير مي شود. اگر در خواب ببينيد که غم باد داريد و روي شکم شما برجستگي به وجود آمده و آماسيده از جانب همسرتان سودي عايدتان مي گردد که به اندازه همان غم باد کم يا زياد است. اگر غم باد بزرگ باشد سود بسيار است و اگر کوچک سود قليل.

1.23.24 غنيمت

محمدبن سيرين گويد: ديدن غنيمت يافتن، اگر مال كافران است، دليل كه در آن ملك نرخ ها گران شود. اگر ديد كه مسلمانان از ديار كافران غنيمت آوردند، دليل است كه در آن ديار نعمت ارزان شود.

1.23.25 غورباغه

:  معبران اسلامي و قديمي در مورد غورباغه يا وزغ يا غوک مطالب متفاوت و مختلفي نوشته اند که چون تباين زياد دارد از ذکر آن ها در مي گذريم. اين تعبيرات و تاويلات بر مبناي توجه به نحوه زيست غورباغه انجام گرفته است به اين صورت که چون اين جاندار ذوحياتين غالبا شبها ظاهر مي شود و در آبگيرها سر و صدا راه مي اندازد آن را به شب زنده داران و زهاد تشبيه کرده اند. براي نمونه ابن سيرين نوشته: اگر کسي در خواب ببيند وزغ دارد با مردي زاهد هم صحبت مي شود. اگر در خواب غورباغه اي ببينيد با انساني کج خو و ياوه گو و پرمدعا برخورد خواهيد داشت. کلا غورباغه در روياهاي ما آدمي است نمام، بدگو و غيبت کننده که بسيار حرف مي زند و حتي کساني که سخنانش را مي شنوند به بيهودگي گفتارش وقوف کامل دارند. اگر در خواب ببينيد جائي غورباغه هاي بسيار هست در جمعي مردم بدطينت و بدسيرت وارد مي شويد که طبعا چنين محلي امن نمي تواند باشد. اگر ببينيد غورباغه اي در اتاق يا خانه شماست مهماني به شما وارد مي شود که از حضورش خشنود نمي شويد و رنج مي بريد. اگر غورباغه را در جوي آب يا مجاري قنوات و آبگيرها يا در حوض و استخر ببينيد آنقدرها بد نيست که در محلي غير مالوف مشاهده کنيد. مثلا جاي غورباغه در اتاق و کمد لباس نيست و مشاهده اين جاندار در چنين جاهايي خوب نيست. اگر در خواب ببينيد که غورباغه اي در بستر و رختخواب شماست يا مثلا زير تختخواب شما رفته و قايم شده چنانچه ازدواج نکرده يا همسر نداشته باشيد زني بد نصيب شما مي شود و اگر زن داريد با همسرتان برخورد نامطلوب خواهيد داشت تا آنجا که فحاشي مي کنيد. اين تعبير براي زن و مرد يکسان است. اگر ببينيد غورباغه اي در جيب لباس شماست مال شما را مي برند و ناسپاسي مي کنند و پشت سر شما بد مي گويند. اگر غورباغه اي در خواب به پشت شما چسبيده باشد از جانب برادرتان اندوهي به شما مي رسد و اگر بر سينه شما چسبيده باشد از جانب پسرتان اندوهگين مي شويد و اگر در شلوارتان باشد زن و همسرتان شما را ناراحت خواهند کرد. چنانچه در خواب کيف يا ساک داشته باشيد و آن را بگشاييد و غورباغه اي را در آن ببينيد نشان آن است که به سفر مي رويد و در اين سفر همسفري نا اهل نصيب شما مي گردد. اگر غورباغه را بر درخت، مخصوصا روي شاخه هاي درخت ببينيد شما را فريب مي دهند و در واقع گندم نمايي و جو فروشي مي کنند. خانم ايتانوس معبر يوناني مي گفت: غورباغه کسي است که در حضور انسان لبخند مي زند و خوش خدمتي مي کند ولي همين که از او جدا شديد پشت سرتان فحش مي دهد و تهمت مي زند و بد و بيراه مي گويد. اين تعريف در مورد غورباغه در خواب هاي ما کاملا درست است.

1.23.26 غوره

اگر بيند كه غوره مي خورد به وقت خود، دليل كه مال حاصل نمايد به مشقت.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند غوره خورد، دليل كه اندوهناك شود. اگر بيند غوره بفروخت و نخورد، دليل است هيچ اندوهي به وي نرسد. اگر غوره را در خواب به گوشت پخته بيند، دليل كه هيچ اندوهي به وي نرسد و به تاويل بهتري است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر در خواب ببينيد که غوره داريد يا بر درخت است و آن درخت در تملک شماست يا جايي قرار گرفته که آنجا به شما تعلق دارد خواب شما مي گويد کار مفيدي در دست اجرا داريد که ناتمام است يا زمان انجام آن فرا نرسيده يا توفيق اقدام و انجام نيافته ايد. اگر در خواب ببينيد که غوره مي خوريد غمين مي شويد و اين در صورتي است که ترشي غوره را بچشيد و در خواب حس کنيد. اگر غوره را بخوريد و ترش نباشد از همان کار ناتمام که گفته شد سود مي بريد و بهره مند مي گرديد. اگر غوره را با علم به ترش بودن به کسي بدهيد او را اندوهگين مي کنيد و اگر در عالم خواب ندانيد ترش است يا آن را شيرين بيانگاريد نيکي است که در حق او مي کنيد. ريختن غوره در غذا و وجود غوره در طعامي که مي خوريد هيچ تعبير خاصي ندارد ولي اگر ترش باشد تعبير خاص ترشي و چاشني ها را پيدا مي کند که در جاي خود گفتيم.

1.23.27 غوص

اگر در خواب بيند كه به دريا غوص كرد و مرواريد برآورد، دليل كه به قدر آن علم و دانش حاصل نمايد، يا از مال سلطان چيزي به وي رسد. اگر بيند به دريا فرو رفت و هيچ برنياورد، دليل است به علم آموختن مشغول شود و فايده نيابد. جابرمغربي گويد: اگر بيند كه گوهري از دريا برآورد، دليل است عالم و دانا شود از پادشاه منفعت يابد.

1.23.28 غول

غول در خواب يا واکنش ضعف است يا دشمني است بزرگ که از او هم بيم داريم و هم آسيب مي بينيم و هميشه براي ما خطر ايجاد مي کند . چنانچه در خواب غولي ديديد که عزم شما را داشت از جانب کسي مورد تهديد قرار مي گيريد . اگر از غول بگريزيد امنيت مي يابيد و اگر او را بکشيد يا منهدم کنيد بر دشمن چيره مي شويد . اگر در خواب غولي ببينيد که خوشحال است شما غمگين مي شويد و اگر غول اندوهگين و ژنده بود شادي بزرگي براي شما پيش مي آيد . غول واکنش ضعف بيننده خواب است . عظمت کار هم مي تواند مولد احساس ضعف باشد.

1.23.29 غيبت

1ـ در خواب اگر از غيبت كسي متأثر شويد ، به اين معناست كه براي به دست آوردن دوستاني هميشگي تلاش خواهيد كرد .

2ـ اگر در خواب از غيبت دوستي خشنود شويد ، نشانة آن است كه به زودي از دست دشمن خلاص خواهيد شد .

 

 

التماس دعا


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف غ, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir