مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 10
بازديد ديروز : 3
گوگل امروز : 1
گوگل ديروز : 0
بازديد اين هفته : 91
بازديد اين ماه : 252
بازديد اين سال : 535
بازديد کل : 272637

مشخصات کاربر

آي پي : 18.224.149.242
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 3357 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"19:45"

حرف ل

1.28.1 لابراتوار

 اگر بيننده خواب ببيند که در يک لابراتوار است در زندگي اش مرحله دشواري پيش مي آيد که لازم مي شود يک آزمايش را از سر بگذراند. لابراتوار جائي است که کار تحقيقي در آن انجام مي گيرد ولي براي ما لابراتوار هميشه آزمايش و امتحان را تداعي مي کند و اين مبتني بر شناخت منحصر و محدودي است که نسبت به لابراتوار داريم لذا وقتي خويشتن را در چنين جائي ببينيم بي ترديد آزمايشي در پيش داريم.

1.28.2 لاتاري

لوک اويتنهاو مي گويد :

لاتاری : وسوسه های تسکین دهنده

 

1.28.3 لاجورد

منوچهر مطيعي تهراني گويد: رنگ لاجوردي رنگ آبي کبود است و اين رنگ به طور کلي در روياها رنگ خوبي نيست و به ماتم و عزا تعبير مي شود. رنگ ها هر يک تعبير خاصي دارند. حتي رنگ سياه که در زندگي روزمره نشان عزاداري است در خواب فر و شکوه و بزرگي است ولي گبودي خوب نيست و ديدن لاجورد که رنگ آبي کبود است ميمنت ندارد. اين رنگ در هر شرايط و موقعيتي ديده شود مطلوب نيست.

1.28.4 لادن

اگر ديد لادن بسيار داشت، نامش منتشر شود و مشهور جهان شود.

 

1.28.5 لاستيک

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  لاستيک غير از (تاير) اتومبيل است. البته تاير را هم از لاستيک درست مي کنند اما لاستيک در اينجا به معني جنس لاستيک است که ماده اي است نرم و پر مصرف. لاستيک در خواب هاي ما نشان دهنده نرمش و ملايمت و قابليت انعطاف شديد است.

1.28.6 لاشخور

1ـ اگر صداي لاشخوري را در خواب بشنويد ، حاكي از آن است كه رسوايي و ننگي قديمي را به رخ شما خواهند كشيد و از اين طريق قصد آن دارند كه به شما صدمه هايي بزنند .

2ـ اگر خواب ببينيد لاشخوري روي ريل راه آهن نشسته است ، نشانة تصادف و زيانهاي مالي است ، اما اگر خواب ببينيد به لاشخورها نزديك مي شويد و آنها پرواز مي كنند ، نشانة آن است كه از رسوايي كه بين شما و دوستانتان رخ خواهد داد ، نجات خواهيد يافت .

3ـ ديدن لاشخور در خواب ، معمولاً نشانة سخنان بي اساس و بدگو يي ها است كه شما را مضطرب و آشفته   مي سازد .

1.28.7 لاغري

اگر لاغر شد نقصان مال بود. اگر ديد با لاغري ضعف داشت و رويش زرد بود غم و بيماري بود.

 

1.28.8 لاک پشت

اگر درخواب لاك پشت بيند، دليل بر مردي عالم است كه از صحبت او فائده به مردم رسد

 

. محمدبن سيرين گويد:

اگر در خواب بيند لاك پشت داشت يا در خانه آمد، دليل است او را با زاهدي صحبت افتد. اگر بيند گوشت لاك پشت خورد، دليل است به قدر آن علم آموزد

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن لاك پشت در خواب برسه وجه است. اول: مردي عالم. دوم: مردي زاهد. سوم: مردي صناع.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

لاک پشت زن يا مردي است پير و کهن سال. پر حوصله و بسيار موقر و سنگين، صبور و آرام که پند مي دهد و خير و صلاح انسان ها را مي خواهد. اگر در خواب ببينيد که لاک پشتي داريد که مربوط به شماست، مثلا در باغ يا ملک شما زندگي مي کند نشان آن است که به صبر و حوصله نياز داريد.ضمير و درونتان شما را به صبر و حوصله و بردباري دعوت مي کند و اين دعوت را با نشان دادن لاک پشت به شما مي رساند. همين طور ممکن است پيري کهن سال و با تجربه در مسير ِقرار بگيردکه همين دعوت را بکندو شما را پند بدهد و راهنمائي کند. اگر در خواب ببينيد بر لاک پشتي نشسته ايد به يک سفر دور مي رويد يا در دريا مسافرت خواهيد کرد که اين سفر شما بسيار طولاني خواهد بود. اگر در خواب ببينيد گوشت لاک پشت مي خوريد عمرتان طولاني خواهد بود يا ميراثي به شما مي رسد که صاحب آن پول و ثروت در دياري بعيد مي زيسته و اکنون هم آن مرده ريگ در فاصله اي دور قرار دارد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

لاک پشت : شادیهای پنهان

1.28.9 لال

لوک اويتنهاو مي گويد :

لال : ( لال بودن ) به دیگران اعتماد نکنید

دیدن آدمهای لال : شما از یک راز آگاهی خواهید یافت

 

اگر خواب ببينيد لال هستيد ، علامت آن است كه نمي توانيد با چرب زباني ديگران را به آنچه مي خواهيد ، ترغيب كنيد . اگر فرد لالي چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه دوستاني بي وفا خواهد يافت .

1.28.10 لاله

اگر در وقت خودش ديد فرزند بود، اگر بي وقت ديد خبر بود، اگر از درخت جدا ديد غم بود. اگر زني ديد لاله ببريد و به شوهر داد طلاق بگيرد. اگر مرد نيز اين كار كند، همين دليل دارد.

1.28.11 لاله عباسي

 لاله عباسي گلي است اهلي و خانگي و در مقابل آفات بسيار مقاوم که گل هاي شيپوري سرخ و سفيد و بنفش آن هنگام غروب آفتاب باز مي شود و به وقت طلوع سپيده صبح پژمرده مي گردد. لاله عباسي گلي است زيبا که عمري يک شبه دارد و تنها شبها مي شکفد و با طلوع فجر مي ميرد به همين علت معبران آن را گل جوان مرگي شناخته اند و دسته اي نيز آن را زاهدي منزوي و متقي و غمگين شناخته اند که شب زنده داري و عبادت مي کند و بامداد از فرط خستگي و بي خوابي به خواب مي رود که اين خواب را نيز عرفا( خواب قيلوله) مي گويند. خوابي که بامداد بعد از عبادت و شب زنده داري و نماز شب حاصل مي شود. لاله عباسي از نظر احساسي و عاطفي گل خوبي نيست و از دسته گل هاي شاد محسوب نمي گردد و چنان چه در خواب ببينيد که در خانه شما بوته اي لاله عباسي روئيده غمگين و افسرده مي شويد. اگر از زاويه بهتري بخواهيم نگاه کنيم وجود لاله عباسي در خانه بيننده خواب نشان آن است که از نظر مذهبي و تکاليف شرئي کمبودهائي هست که بايد جبران شود. اما همان طور که گفته شد لاله عباسي گل جوان مرگي و غم و انددوه است. گل شب و گل تاريکي و ظلمت است. اگر کسي گل لاله عباسي در خواب به شما بدهد همان معني است که شما گلي به ديگري بدهيد و در هر حالت تحفه غم و سوگواري است. اين گل چون از شاخه جدا شود بلا فاصله پژمرده مي شود و از بين مي رود تعارفش در خواب به هيچ وجه دل پذير نيست و ديدن بوته آن در خواب بهتر است.

1.28.12 لامپ

 ديدن لامپ در خواب تعابير خوب و گسترده اي دارد. اگر در خواب ببينيد لامپي را به يک سر پيچ مي بنديد که جائي را روشن کنيد نيکو است زيرا خواب شما مي گويد کاري نيک انجام مي دهيد که سود آن بيش از خودتان به ديگران مي رسد. وقتي لامپي روشن شود همه مي توانند از روشنائي آن بهره مند گردند و روشن کننده و صاحب لامپ قادر نيست کسي را محکوم کند و به ديگري نور و روشني بيشتري بدهد لذا در خواب ها به (موقوفه) و کار عالم المنفعه تعبير مي شود. اگر در خواب ببينيد لامپي را خاموش مي کنيد از انجام يک کار خير عمدا باز مي ايستيد يا مانع انجام کار خوب مي شويد و شايد خست و لئامت نشان مي دهيد. اگر در خواب ببنيد که لامپي را شکستيد چنانچه لامپ روشن باشد يک جرم با خلاف عمومي مرتکب مي شويد که از جهت قانوني هم قابل تحقيق و بررسي است و چنان چه خاموش باشد زيان کاري نهان تعبير مي شود يعني درخفا و پوشيده و به کسي آسيب مي رسانيد. اگر در خواب ببينيد لامپ هاي بيشماري روشن داريد کاري از نظر اجتماعي مفيد و قابل تحسين انجام مي دهيد، مانند معلمي. اگر ببينيد لامپ بسيار بزرگي داريد که نور کمي از آن بر مي خيزد از سرمايه زياد سود کم مي بريد و در واقع از سود زيان مي کنيد و چنان چه لامپ کوچکي داشته باشيد اما نور زيادي از آن به اطراف پراکنده شده از يک کار کوچک و کم اهميت که انتظار سود دهي در آن وجود ندارد سودي کلان عايدتان مي گردد.

1.28.13 لانه

اگر در خانه لانه مرغ بود، او را بر قدر آن مرغ و لانه فايده باشد كه به او رسد. اگر لانه بكندكاري مكروه كند. اگر باز به جاي خود نهاد ياري كسي كند. اگر ديد درِ لانه مرغ بزرگ بود در پناه بزرگي درآيد و خير بيند.

1.28.14 لب

محمدبن سيرين گويد:

ديدن لب ها درخواب، دليل حاجت روائي بود و ديدن لب زيرين درخواب، بهتر از لب بالا است و بعضي گويند: ديدن لب ها درخواب، دليل قرابت و خويشي است. اگر بيند كه لبهاي او نبودند، دليل بر نقصان مال است و نيز گويند زنش بميرد. اگر بيند لبهاي او ببريدند، دليل كه زنش را طلاق دهد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند لبهاي او درد مي كرد، دليل است غمگين شود. اگر بيند كه لبهاي او برهم چسبيده بود چنانكه باز نتوانست كرد، دليل كه كارش بسته شود. اگر زني بيند خالي سياه بر لب داشت، دليل عز و جاه است. اگر اين خواب را مردي بيند، دليل است مالش زياده شود. اگر بيند لبهاي او سرخ بود، دليل است سخن روا شود. اگر بيند لبهايش سبز است يا سفيد، دليل كه از بهر دوستان غم خورد. اگر لب خود را ضعيف بيند، دليل كه عاجز شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن لب بالا در خواب، دليل پسر است

ديدن لب پائين در خواب، دليل دختر بود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 لب بالائي انسان ساکن است و لب زيرين حرکت مي کند. تلفظ بعضي از اصوات و بيان دسته اي از کلمات منحصرا به کمک لب زيرين امکان پذير است. در خواب نيز اين اهميت براي لب پائيني وجود دارد و مورد عنايت معبران است. ديدن لب زيرين در خواب بهتر از لب بالائي است زيرا لب بالائي هيچ چيزي را بيان نمي کند. اگر در خواب ببينيد لب هاي شما کلفت شده ، حاجت و نياز و هوس و اشتهاي شما در زمينه خيلي چيزها زياد و گسترده مي شود و اين حاجت و نياز با مقايسه با قدرت و توانائي شما خيلي بيشتر است. اگر در خواب ببينيد لب هاي شما کوچک و ضعيف و باريک شده هم رغبت و تمايل و حاجت و نياز در شما نقصان مي يابد و هم قدرت و توانائي . معبران لب را نشانه شهوت دانسته اند اما نه فقط شهوت جنسي بل که به معناي رغبت و نياز و حاجت شديد در مورد چيز هاي مختلف گرفته اند لذا کلفتي آن شدت شهوت را نشان مي دهد و نازکي آن نقصان را در آن. اگر در خواب ببنيد لب هايتان گشاد و دهانتان بزرگ شده حالت سيري ناپذيري در شما به وجود مي آيد، به دنيا و مال دنيا دل بستگي مي يابيد. چنان چه دهانتان کوچک و تنگ باشد نشان بي نيازي است و استغناي طبع. نوشته اند اگز کسي در خواب ببيند لب هايش را بريده اند زنش را طلاق مي دهد. مولف نفايس نوشته (اگر کسي ببيند چيزي از ميان لب هايش بيرون مي آيد اگر آن چيز خوب باشدحرف خوب مي زند و با سخنانش خير و خوبي ايجاد مي کند و اگر آن چيز بد باشد حرف بد از دهانش صادر مي گردد.) اگر ببينيد روي لب هايتان حشره اي زشت هست که موجب وحشت خودتان بشود سخني فتنه انگيز خواهيد گفت و با گفته خود شر و فتنه بر پا مي کنيد همين حالت است اگر حشره اي زشت و گزنده روي لب هاي کسي ديگر ببينيد . اگر در خواب از دهان و لب هاي خودتان خوشتان بيايد و ببينيد لب هاي سرخ و خوش رنگ و ترکيبي داريد خوب است و نشان آن است که در آينده کامروا مي شويد و اگر از دهان و لب هاي خودتان بدتان بيايد نيازمند خواهيد شد. ابن سيرين تصريح دارد که اگر زني در خواب ببيند گوشه لبش خال سياهي هست عزت و جاه او افزوده مي شود و اگر مردي ببيند خال سياهي بر لب دارد مالي بدست مي آورد. همين طور اگر در خواب ببينيد لب هايتان درد مي کند غمگين مي شويد.

1.28.15 لباده

محمدبن سيرين گويد:

ديدن لباده درخواب، دليل بر نيكوئي دين است. خاصه اگر بيند لباده سمور يا سنجاب داشت، دليل كه مردي را پناه دهد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر ديد لباده سبز داشت، دليل كه از مردي ديندار منفعت يابد. اگر لباده سفيد بيند، دليل كه از مردي مُصلح منفعت بيند. اگر سرخ بيند از مردي معاشر منفعت يابد. اگر زرد بود، دليل بيماري بود و كبود مصيبت است. اگر سياه بيند و در بيداري آن پوشيده باشد، دليل مضرت است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن لباده، دليل بر نيكوئي است و كرباسين و پشمين بر چهاروجه است.

اول: زن.

دوم: امانت داري.

سوم: صلاح كارها (درستي کارها).

چهارم: منفعت.

1.28.16 لباس

محمدبن سيرين گويد:

اگر ديد لباس تابستان به زمستان پوشيده بود، دليل كه به قدر لباس مالش زياده شود. اگر ديد لباس زمستان به تابستان پوشيده بود، دليل ترس است. اگر زني به خواب ديد كه لباس مردان پوشيده بود، دليل منفعت بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند در تن او لباس مهتران بود، دليل بزرگي بود. اگر بيند لباس فاسقان داشت، دليل معصيت است. اگر ديد كه لباس سلاطين پوشيده بود، دليل كه كارش به نظام گردد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر لباس پادشاهان داشت، دليل كه از پادشاه منفعت يابد. اگر بيند لباس علماء داشت، دليل است كه از علماء بهره مند گردد. اگر بيند كه لباس صوفيان داشت از دنيا دست بدارد. اگر بيند كه لباس توانگران داشت دليل كه درجمع مال حريص بود. اگر بيند كه لباس ترسايان و جهودان داشت، دليل كه بيننده ميل به ايشان شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن لباس درخواب هفت وجه است.

اول: دين پاك.

دوم: توانگري (ثروتمند شدن).

سوم: عز و جاه (عزت و مقام).

چهارم: منفعت.

پنجم: عيش خوش (زندگي خوش و مرفه).

ششم: عمل.

هفتم: عدل و عدالت.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر در خواب ببينيد لخت هستيد و لباس بر تن نداريد دچار وحشت و هراس مي شويد و موردي پيش مي آيد که احساس ضعف و ناتواني مي کنيد. اگر از کسي در خواب لباس خوبي بگيريد يا از فروشگاهي لباس شيک و آبرومندي بخريد نشان آن است که حرمت شما زياد مي شود و امنيت حاصل مي نمائيد ولي اگر کسي به شما لباس فقيرانه اي بدهد به قدر نفرت و کراهتي که در شما پديد مي آيد زيان مي کنيد و آسيب مي بينيد. اگر ببينيد لباس غواصي پوشيده ايد ريسک مي کنيد و دست به يک آزمايش بزرگ مي زنيد و براي تحصيل چيزي که دوست داريد و مي طلبيد به استقبال خطري مسلم مي رويد. اگر ببينيد لباس زنانه پوشيده ايد آبروي شما مطرح مي گردد و به شما تهمت مي زنند يا در دادگاهي مورد سئوال و مواخذه قرار مي گيريد. اگر زني در خواب ببيند که لباس مردانه پوشيده کار و وظيفه اي دشوار به عهده او واگذار مي شود يا داوطلبانه مي پذيريد. اگر در خواب بببينيد که چندين دست لباس داريد تکليف و وظيفه و تعهدات شما زياد مي شود. اگر در خواب ببينيد لباستان تنگ است و در فشار قرار مي گيريد و اين فشار يا شغلي است يا خانوادگي. اگر در خواب ببينيد لباس راحت و گشادي پوشيده ايد فراغت مي يابيد يا روزي شما فراخ مي شود.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

لباس

تمیز : احترام

خریدن لباس : خوشبختی

لباس کهنه : افتخار

لباس خواب : ازدواج ناگهانی

1.28.17 لباس عروسي

1ـ ديدن لباس عروسي در خواب ، علامت آن است كه با دوستاني صميمي آشنا خواهيد شد و در كارهايي شادي بخش شركت خواهيد كرد .

2ـ ديدن لباس عروسي كثيف و چروك در خواب ، علامت آن است كه رابطة شما با فردي شايسته قطع خواهد شد .

1.28.18 لباس عزاداري

1ـ اگر خواب ببينيد لباس سوگواري بر تن كرده ايد ، علامت آن است كه بد اقبالي به شما رو خواهد آورد .

2ـ اگر خواب ببينيد ديگران لباس عزاداري بر تن كرده اند ، علامت آن است كه دوستانتان مضطرب و پريشان خواهند شد و شما نيز از موقعيت دوستان خود اندوهگين خواهيد شد .

1.28.19 لبنياتي

ديدن مغازة لبنياتي در خواب ، نشانة سعادت در امر ازدواج است .

 

1.28.20 لحاف

محمدبن سيرين گويد:

ديدن لحاف درخواب، دليل زن است. اگر بيند لحاف نو بخريد، دليل كه كنيزكي دوشيزه بخرد يا زن بخواهد. اگر بيند كه لحاف او چركين بود دليل است زن او سليطه بود.

 

جابرمغربي گويد:

اگر ديد لحافي سبز داشت، دليل است زني ديندار بخواهد. اگر سفيد بود آن زن توانگر و پارسا است. اگر سرخ بيند زن او مطرب دوست است. اگر سياه بيند زن او عالمه است و زرد زن بيمار گونه بود. اگر ملوّن بيند، زن او فرينبده است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن لحاف درخواب بر سه وجه است.

اول: زن عالمه.

دوم: كنيزك دوشيزه.

سوم: عزو جاه و مقام.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

معبران کهن نوشته اند لحاف زن است. لحاف در موقع خواب و استراحت به ما آرامش مي بخشد و زير آن احساس امنيت و راحتي مي کنيم، آن ها اين آرامش را با آرامشي که زن به مرد مي دهد مقايسه و تشبيه کرده اند. همين طور لحاف براي زن نيز شوهر است زيرا او را در بر مي گيرد و به او امنيت و فراغت خيال مي بخشد. لحاف نشان دهنده رابطه اي است که بيننده خواب با جفت خويش دارد. اگر ببينيد لحاف کهنه اي داريد زني بد نصيب شما مي شود و چنان چه زن داريد روابط شما با همسرتان خراب مي شود. اگر در خواب ببينيد لحافي از اطلس و ديبا داريد رابطه شما با همسرتان در حد عالي بهبود مي يابد و خوب مي شود. اگدر خواب ببينيد لحافتان کثيف است همسرتان بيمار مي شود و اگر لحاف سوراخ و پاره باشد که غير قابل استفاده به نظر برسد از همسر خود جدا مي شويد. اگر مردي در خواب ببيند لحاف پاره و کهنه و فرسوده خود را دور افکنده و لحاف نوئي خريده از زن خود جدا مي شود و همسر ديگري اختيار مي کند. همين تعبير هست براي زن که نشان مي دهد از شوهر جدا مي شود و به همسري ديگري در مي آيد.

1.28.21 لرزيدند

محمدبن سيرين گويد:اگر كسي بيند سر او مي لرزيد، دليل زحمت است. اگر بيند گردن او مي لرزيد، دليل كه امانت نگذارد. اگر بيند كفهاي او مي لرزيد، دليل است سخني سخت بشنود. اگر بيند شكم او مي لرزيد، دليل كه در سفر به زحمت افتد. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند همه اندام او مي لرزيد، دليل است كه سختي بيند. اگر ديد پايش مي لرزيد، دليل كه در سفر به زحمت افتد. حضرت دانيال گويد: ديدن لرزيدن اندام ها به خواب در چهار وجه است. اول: ضعف احوال. دوم: ترس و بيم. سوم: غم و اندوه. چهارم: مضرت و بيماري. محمدبن سيرين گويد: اگر بيند آسمان مي لرزيد، دلي كه در آن ديار ظلم بود. اگر بيند آفتاب يا ماه مي لرزيد، دليل است پادشاه آن ملك را مضرت رسد. جابرمغربي گويد: اگر ديد عرش مي لرزيد، دليل بر بي ديانتي علما است. اگر لوح و قلم مي لرزيد، دليل بدحالي دبيران است. اگر بيند هفت آسمان مي لرزيد، دليل محنت است.

1.28.22 لشگر

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند لشگريان بر اهل آن موضع گزند رسانيدند، دليل قوت اهل آن موضع بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن لشگر درخواب بر پنج وجه است.

اول: ملخ.

دوم: سيل.

سوم: باد (بلا).

چهارم: خصومت و دشمني.

پنجم: محنت و رنج.

1.28.23 لعل

محمدبن سيرين گويد:

ديدن لعل درخواب. دليل بر زني است صاحب جمال. اگر در خواب بيند لعلي داشت، دليل است زني بزرگ بخواهد يا كنيزك صاحب جمال بخرد و نيز گفته اند، دليل كه دختري آورد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند لعل بسيار داشت، دليل است به قدر آن مال يابد. اگر بيند آشنائي پاره لعل به وي داد، دليل كه از خويشان زني توانگر بخواهد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن لعل درخواب چهار وجه است.

اول: زن.

دوم: كنيزك.

سوم: نعمت.

چهارم: دختر.

1.28.24 لفاخ

(دست شور بود.) محمدبن سيرين گويد: ديدن لفاخ در خواب شش وجه است. اول: سخن خوش. دوم: مال. سوم: فرزند. چهارم: دوست. پنجم: رفيق. ششم: غلام.

1.28.25 لقمه

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند كه لقمه شيرين در دهان نهاد. دليل كه سخني خوش گويد. اگر آن لقمه ترش بود تاويلش به خلاف اين است.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند لقمه گرم دردهان نهاد، دليل كه در بلائي افتد. اگر لقمه دردهان خوش بود، تاويلش به خلاف اين است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن لقمه درخواب سه وجه است.

اول: بوسه دادن،

دوم: سخن لطيف و دلپسند،

سوم: منفعت.

1.28.26 لقوه

محمدبن سيرين گويد: اگر كسي بيند كه رويش از علتِ لقوه كج شد، دليل كه پيش مردم خوار شود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن لقوه در خواب، دليل بر مردي منافق بود. اگر بيند كه به علتِ لقوه گرفتار شد، دليل بر اشكار شدن دين او است.

1.28.27 لک لک

محمدبن سيرين گويد:

ديدن لك لك به خواب، دليل بر زني است بي آزار و عاقبت انديش و با حسب و نسب. اگر بيند لك ككي داشت، با چنين كسي صحبت دارد. اگر ديد لك لكي بر بام خانه او نشست، دليل است مهتري به خانه او آيد. اگر بيند لك لك را بكشت. دليل كه دشمن را بكشد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن لك لك درخواب چهاروجه است.

اول: مردي دهقان.

دوم: پادشاهي ضعيف و ناتوان.

سوم: پاسبان.

چهارم: غريبي و درويشي (شخص غريب وفقير).

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن لک لک وکلنگ و مرغان دیگر نعمت حلال است

1.28.28 لکه

1ـ ديدن لكه بر دستها يا روي لباس خود در خواب ، نشانة رنج بردن از مسايل كوچك است .

2ـ ديدن لكه بر دستها يا روي لباس ديگران در خواب ، نشانة آن است كه كسي به شما خيانت خواهد كرد .

1.28.29 لگام

محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب بيند لگام او بگسست، دليل بر نقصان بزرگي او است. اگر بيند چون اسبان لگان بر سر داشت، دليل كه روزه دارد اما سخن نابكار بسيار گويد. حضرت علي (ع) فرمايد: هر كس در بيداري بدسگال بود به خواب لگام در دهانش بد است. جابرمغربي گويد: اگر بنده بيند كه لگام در دهان داشت، دليل كه آن بنده به فرمان خواجه بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن لگام در خواب بر سه وجه است. اول: ادب و فرهنگ. دوم: روزه داشتن. سوم: بزرگي. و ديدن لگام فروش دليل بر مردي است كه تدبير ولايت كند و راستيِ كارها.

1.28.30 لگد زدن

محمدبن سيرين گويد:

اگر در خواب بيند كسي را لگد زد، دليل است حال او بد شود. اگر بينداستري او را لگد زد يا اسبي، دليل است كارش به خلل افتد. اگر اشتر وي را لگد زد، دليل كه از سفر زحمت يابد. اگر گاو لگد زد، دليل زيان است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن لگد زدن درخواب چهاروجه است.

اول: نقصان شرر (کم شدن بزرگي و شرف).

دوم: مضرت (ضرر وآسيب).

سوم: غم واندوه.

چهارم: فساد عيال (فساد و خرابي همسر).

1.28.31 لنگر

1ـ خواب لنگر براي دريانوردان نشانة آن است كه مسافرتي خوش بر آبهاي آرام خواهند داشت .

2ـ اگر ديگران خواب لنگر ببينند ، علامت جدايي از دوستان يا نقل مكان و مسافرت به خارج است .

3ـ اگر كسي كه عاشق است خواب لنگر ببيند ، نشانة آن است كه با معشوق خود مشاجره و اختلاف پيدا خواهد كرد .

1.28.32 لَنگ شدن

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند لنگ شده بود. دليل است پيش خويشان خوار شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر خود را در خواب لنگ بيند، دليل است كه مقصودش برنيايد. اگر بيند كه لنگ بود و به عصا مي رفت، دليل است كه از كسي ياري خواهد و مرادش برآيد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند كه به هر دو پا لنگ شده، دليل است كه اعتقاد كدخدائي به كسي كرده بود. اگر لنگ درخواب بيند كه لنگ بود و پاي درست شد دليل كه مقصودش و مرادش حاصل شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن لنگ درخواب، بر پنج وجه است،

اول: منفعت.

دوم: ناتواني.

سوم: درويشي (فقر و نداري).

چهارم: غم و اندوه.

پنجم: نقصان عيش (نقص و کمبود در زندگي).

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

لنگ : شکست خوردن

لنگ بودن : از دست دادن خوشنامی

1.28.33 لواشک

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  اگر زني در خواب ببيند لواشک مي خورد پس از يک دوره غم و اندوه صاحب فرزند مي شود. اگر مرد در خواب ببيند لواشک مي خورد گرفتار غم و رنج مي گردد بخصوص اگر ترشي آن را حس کند. ديدن و خوردن لواشک به خاطر ترشي آن در خواب خوب نيست و غم و رنج تعبير مي شود فقط براي زنان جوان مبشر آوردن فرزند است.

1.28.34 لوبيا

محمدبن سيرين گويد: ديدن لوبيا درخواب خام و پخته وقت و بي وقت، دليل غم بود و در ديدن آن خيري نباشد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  لوبيا يکماده غذائي است که در بسياري از کشورها به جاي نان و بدل نان مصرف مي شود زيرا مواد مغذي فراوان دارد. معبران سنتي، لوبيا را خوب ندانسته اند زيرا نفاخ است و نفخ شکم نيز در خواب تعبير خوشي ندارد ليکن معبران غربي آن را نعمت و برکت و خوبي شناخته اند چون بدل نان قرار مي گيرد و جوامع گرسنه و قحطي زده را سير مي کند. ابن سيرين خوردن لوبيا را غمو رنج دانسته و معبران ديگر نيز تقريبا همين عقيده را دارند.

 

1ـ ديدن لوبيا در خواب ، نشانة نگراني زياد و بيماري فرزندان است ، بخصوص وقتي ببينيد كه لوبياها در حال رشدند .

2ـ ديدن دانه هاي خشك لوبيا در خواب ، نشانة نوميدي زياد در زندگي است . بايد بيشتر مراقب خود باشيد تا به بيماري واگيردار مبتلا نشويد .

3ـ خوردن لوبيا در خواب ، خبر از بدبختي يا بيماري دوستي عزيز مي دهد .

1.28.35 لوح محفوظ

محمدبن سيرين گويد: ديدن لوح محفوظ در خواب، دليل علم و حكمت است. جابرمغربي گويد: اگر بيند به قلم چيزها بر لوح محفوظ نوشت، دليل كه كارش نيكو شود. اگر ديد نام او در آنجا نوشته است، دليل كه اجلش نزديك بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن لوح كه طفلان بر آن چيزي نويسند و خوانند در خواب شش وجه است. اول: زيادتي مال. دوم: پسر. سوم: علم. چهارم: هدايت. پنجم: فرمانروايي. ششم: حكمت.

1.28.36 لوزينه

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه لوزينه در خواب به دهان نهاد، دليل كه سخني خوش شنود. اگر بيند لوزينه بسيار داشت، دليل است مالِ فراوان يابد. اگر ديد لوزينه به كسي داد، دليل است راحتي به وي رساند.

1.28.37 لوستر

1ـ ديدن لوستر در خواب ، نشانة آن است كه از امكانات غير منتظره اي استفاده مي كنيد و به دلخواه خود خوش مي گذرانيد .

2ـ ديدن لوستري شكسته در خواب ، نشانة آن است كه در معامله اي زيان خواهيد ديد و اوضاع مالي شما دچار آشفتگي مي گردد .

3ـ اگر خواب ببينيد لوستري خاموش است ، دلالت بر آن دارد كه آيندة روشني را بيماري و رنج تيره مي سازد .

1.28.38 لوله

1ـ ديدن لوله در خواب ، علامت آن است كه بعد از كشيدن سختي به صلح و صفا دست خواهيد يافت .

2ـ ديدن لوله هاي گاز در خواب ، علامت آن است كه صاحب عقايد اجتماعي خواهيد شد .

1.28.39 لويد

محمدبن سيرين گويد: ديدن لويد درخواب، دليل است بر خدمتكار خانه. اگر بيند كه اصل لويد از مس است، دليل است كه آن خدمتكار جهود بود. اگر لويد را در خواب بزرگ و پاكيزه بيند، دليل است كه خدمتكارش مصلح بود. اگر لويد را كوچك بيند، دليل است كه خدمتكارِ او مفسد است. اگر بيند كه لويد بشكست، دليل كه خدمتكار از وي جدا شود.

1.28.40 ليمو

محمدبن سيرين گويد: ديدن ليمو درخواب، دليل بيماري است و در ديدن آن خيري نباشد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  ديدن و خوردن، خريدن،گرفتن و داشتن ليموترش در خواب به هيچ وجه خوب نيست لذا درباره آن سخن نمي گوئيم اما ليموي شيرين. چون رنگ زرد دارد از نظر معبران اسلامي خوب تشخيص داده نشده. اگر در خواب ببينيد ليموئي پوست کنده مي خوريد و طعم شيرين آن را مي چشيد بعد از يک دوره ناراحتي به نعمت و کامروائي مي رسيد زيرا ليمو بخصوص شيريني آن کام و کامروائي است و صحت و سلامت مي آورد. اگر ليموي شيرين پوست کنده کسي به شما بدهد لذتي باد آورده نصيب شما مي شود . لذتي که انتظارش را نداشته ايد و کام شما شيرين مي شود. همين تعبيراست اگر شما ليموي شيرين پوست بکنيد و به ديگري بدهيد. دادن ليموي پوست نکنده ابراز محبت تلاقي نمي شود

 

1ـ اگر در خواب ليموها را بر شاخ و برگ درختان ببينيد ، علامت آن است كه به امري حسادت خواهيد ورزيد ولي عاقبت در خواهيد يافت كه منشأ حسادت پوچ و بي معني بوده است .

2ـ خوردن ليمو در خواب ، علامت حقارت و نوميدي است .

3ـ ديدن ليموي سبز در خواب ، نشانة ابتلا به بيماري واگيردار است .

4ـ ديدن ليموي خشك شده در خواب ، نشانة جدايي و طلاق از همسر است .

1.28.41 ليوان

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ليوان دوست و مصاحب شماست و کسي است که با او مشورت مي کنيد و از او کمک مي خواهيد و در شرايط سخت نياز شما را بر طرف مي کند. اگر در خواب ببينيد ليواني کوچک و فلزي داريدتنگ روزي مي شويد و در معاش شما مضيفه مي افتد و چنانچه در خواب ببينيد ليواني بزرگ و خوش رنگ داريد معاش شما تامين مي شود. رنگ ليوان هر چه صاف تر و شفاف تر باشد بهتر است. ليوان بلور روشن و صاف کامروائي و خوشبختي است به خصوص اگر مرد جواني در خواب ببيند ليواني از بلور صاف و روشن و تراش دار در دست دارد با زني دلخواه ازدواج مي کند. زني که مصاحب او خواهد بود و نيازهايش را جواب خواهد گفت. همين تعبير هست براي دختران جوان و دم بخت به خصوص اگر از آن ليوان آبي صاف و روشن و خوش گوار بنوشند بسيار خوب است. اگر در خواب ببينيد که ليوان خود را زديد و شکستيد دوست و مصاحب خوبي را از دست مي دهيد يا چنانچه همسرتان صديق و صميمي است بين شما اختلاف مي افتد. توجه داشته باشيد که مصاحبت و صميميت در ديدت ليوان مستقر است لذادر مورد همسر چنانچه صميمي و مصاحب باشد صدق مي کند زن بي تفاوت مشمول اين تعبير قرار نمي گيرد. شکستن ليوان در خواب بيشتر براي زنان و مردان جوان خوب نيست.

اگر در خواب ديديد که با ليوان يا کاسه آب مي خوريد در جشني عشرت آور و عيش آميز شرکت مي کنيد که جشن و سرور به شما تعلق ندارد و احتمالا مثل مهمان از آن سهم مي بريد. اگر ديديد يکي در مقابل شما با ليوان يا کاسه و يا ظرف ديگري آب مي نوشد مجذوب کاري مي شويد که فکر مي کنيد انجام آن به سود شما مي تواند باشد.

 

التماس دعا


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف ل, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir