مرورگر شما از جاوا اسکريپت پشتيباني نمي کند.
تنظيمات قالب
رنگ قالب:


فونت قالب:
تبليغات
اعطای مدارک معتبر مورد تایید دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی،برگزاری کلاسهای آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و کارمندان اداره ها،برگزاری محافل انس باقرآن و مسابقات قرآنی
درباره سايت
sj114
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران seraaje_dehloran@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات
sj114 آموزش
sj114 صوتی
sj114 فیلم
sj114 زندگینامه قاریان مشهورجهان
sj114 برنامه های موبایل وکامپیوتر
sj114 تلاوت آنلاین قرآن کریم+متن
sj114 تعبیرخواب کامل(اختصاصی)
sj114 اطلاعیه کلاسهای آموزشی
sj114 کمکهای خیرین
آمار سايت
آمار مطالب

کل مطالب: 147
کل نظرات: 9

آمار کاربران

تعداد اعضا: 29
افراد آنلاين: 1

آمار بازديد

بازديد امروز : 1
بازديد ديروز : 0
گوگل امروز : 0
گوگل ديروز : 0
بازديد اين هفته : 82
بازديد اين ماه : 243
بازديد اين سال : 526
بازديد کل : 272628

مشخصات کاربر

آي پي : 18.191.5.239
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
لينک هاي روزانه
تبليغات
برگزاری کلاسهای آموزشی قرائت قرآن کریم(از مقدماتی تاپیشرفته) ویژه برادران و خواهران، تفسیر،تربیت معلم پیش دبستانی،تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و غیره
ورود يا عضويت
ورود به سايت :
نام کاربری
رمز عبور

فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع :
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

به نظر شما سایت چگونه است؟

آگهي ها
تبادل لينک اتوماتيک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران و آدرس sj114.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

 






لينک هاي دوستان
درگاه پرداخت بانکي
********************************************** ********************************************** www.seraaj64.ir ********************************************** **********************************************
********************************************** **********************************************
استخاره آنلاین با قرآن کریم

********************************************** **********************************************

مجله نایت پلاس

تبليغات
آدرس محل موسسه قرآنی سراج: دهلران- خیابان معلم- جنب آژانس علی-حسینیه ابوالفضل العباس(ع)- محل برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن و تفسیر جهت اطلاع از زمان ثبت نام و همچنین دوره آموزشی با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید: 33727360-084 ........09187441008.........09377597262.........مدیریت مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران
بازديد : 2085 نويسنده : مدیریت مؤسسه قرآنی سراج تاريخ : شنبه 24 آبان 1393"19:50"

حرف ن

1.30.1 نابينا

اگر درخواب بيند نابينا شد، دليل كه در اسلام گمراه است. اگر يك چشم او نابينا شد، دليل كه نيمه اي از دين او برود يا گناه بزرگ كرده باشد.

ابراهيم كرماني گويد: اگر نابينا را دست بگرفت و مي برد، دليل كه مومن و رحيم بود. اگر بيند چشم كسي را نابينا كرد، دليل كه آن كس رااز راه ببرد.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن نابينائي در خواب بر شش وجه است. اول: درويشي. دوم: بدحالي. سوم: غم واندوه. چهارم: نقصان. پنجم: مال. ششم: تباهي دين. اگر نابينا بيند كه بينا شده بود، دليل كه از زحمت برهد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: وقتي در خواب ، خويشتن را نابينا مي بينيم و احساس مي کنيم کور شده ايم نشان آن است که چيزهائي را نمي خواهيم ببينيم. کاري مي کنيم يا کاري قبلا انجام داده ايم که از ديدن بازتاب آن شرم داريم يا انتظار واقعه اي را مي کشيم که مشاهده اش ما را مي ترساند. در مورد کوري ديگران نيز اين نکته صادق است. شخصي که در خواب او را نابينا مي بينيم سمبول يا جانشيني است از شخص يا طبقه اي از مردم که فکر مي کنيم مصلحت نيست شاهد کارهاي ما باشند. کسي که خودش را نابينا ببيند دليل است که گمراه است و اگر يک چشم او نابينا بود نيم دين او تباه شده اين هم مي تواند درست باشد و تعريفي است از همان استدلال زيرا کساني که واقعا مومن نيستند و به دين داري تظاهر مي کنند نمي پسندند ديگران ازاين راز آگاه شوند لذا مردم را نابينا مي بينند و چون از رسوائي خودشان شرم دارند خويشتن را کور مشاهده مي کنند. نابينائي يک چشم گوياي خوف و رجا است.

لوک اويتنهاو مي گويد :

نا بینا : خطر

1.30.2 ناخن

لوک اويتنهاو مي گويد :

ناخن

بلند : سود

کوتاه : ضرر

گرفتن ناخن : شرمساری

 

مولف گويد:

درآمدن ناخن يعني بيماري يکي از نزديکان يا خودش

1.30.3 ناشناس

لوک اويتنهاو مي گويد :

ناشناس : شما با افراد جالبی آشنا خواهید شد

 

1.30.4 ناشنوا

1ـ اگر در خواب احساس كنيد با فرد ناشنوايي گفتگو مي كنيد ، علامت آن است كه تغييراتي در زندگي شما رخ مي دهد و مقامي بالاتر به شما پيشنهاد خواهد شد .

2ـ اگر در خواب احساس كنيد صدايي نمي شنويد ، نشانة آن است كه ناعادلانه مورد آزار و اذيت قرار خواهيد گرفت .

1.30.5 نارگيل

منوچهر مطيعي تهراني گويد: نارگيل برکت و نعمتي است که تحصيل آن به دشواري انجام پذير است و تجسم ـ دست ما کوتاه و خرما بر نخيل ـ مي باشد. نارگيل درسته و با پوست توشه و انبان سفر است و نشان دهنده اين که دارنده اش در خواب به سفري دور مي رود يا آرزوي سفر به مناطق بعيد را دارد. نوشته اند تعداد زياد نارگيل مال التجاره است که فرضا کاميوني از راهي بس دور آورده باشد. اين در صورتي است که بيننده خواب ببيند انبوهي نارگيل درسته دارد. نارگيل پوست کنده نعمت و برکت است به خصوص اگر چربي روغن آن را حس کنيد فراخي و وسعت معيشت است. شير نارگيل نوش است و کامروايي و استغناي مالي. روي هم رفته ديدن نارگيل در خواب خوب است. اگر ببينيد نارگيلي بر درخت است و شما مي خواهيد آن را بکنيد پيشنهاد کار پر سودي به شما عرضه مي شود و اگر کنديد اين سود عايدتان مي شود.

 

1ـ ديدن نارگيل در خواب ، اخطار به شماست ، چرا كه دشمنان در لباس دوستان قصد تجاوز به حقوق شما را در سر مي پرورند .

2ـ ديدن درختان خشك نارگيل ، علامت زيان و نوميدي است و شنيدن خبر مرگ يكي از نزديكان .

1.30.6 نارنج

حضرت دانيال گويد: اگر چه نارنج زرد است اما بوي خوش دارد و از ميوه هاي بهشت است، لاجرم ديدن آن در خواب به تاويل نيكو بود.

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند نارنج داشت از يكي تا سه عدد، دليل فرزند بود. اگر بيشتر بيند، دليل مال بود و نعمت.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند نارنج به خروار داشت، دليل كه مال حاصل كند.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن نارنج درخواب چهاروجه است. اول: دوست. دوم: منازعت. سوم: فرزند. چهارم: منفعت.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: در تقسيم بندي خاصي ه معبران دارند گل ها و ميوه هاي پاييزي يا زرد رنگ را خوب نمي دانند مگر در مواردي استثنايي. از دانيال نبي عليه السلام نقل شده که اگر چه نارنج زرد است و نبايد ميوه خوبي باشد اما بوي خوش دارد و از جمله ميوه هاي بهشت است لاجرم ديدن آن به تاويل نيکو بود در خواب نامه هاي غربي نيز انواع مرکبات و نارنج را خوب دانسته و از ميوه هايي قلمداد کرده اند که ارباب انواع از ماوراي دنياي محسوسات ما و از بهشت به زمين آورده و در اختيار انسان خاکي قرار داده اند. از امام صادق عليه السلام نيز روايت مي کنند که نارنج دوست خوب و منفعت است در اين صورت از نظر آن امام که استاد علم تعبير بودند نارنج ميوه خوبي است. ابن سيرين مي گويد تعداد اندک نارنج فرزند است و تعداد زياد و انبوه نارنج مال و نعمت و خود او از ابراهيم نقل مي کند که هر کس در خواب نارنج به خروار داشت مال تمام حاصل کند. مولف نفايس الفنون هم نوشته نارنج نام نيک است. به هر حال ديدن نارنج در خواب خوب است ولي اگر نارنج را بشکافيم و ترشي آن را بچشيم غم و غصه و اندوه است.

1.30.7 ناطف

اگر بيند ناطف داشت، دليل كه به قدر آن مال حاصل كند و به درويشان دهد. جابرمغربي گويد: ديدن ناطف عسل به خواب، دليل مال و نعمت بود و ناطف دوشاب، دليل بر منفعت اندك است. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن ناطف به خواب بر سه وجه است. اول: سخن شيرين. دوم: مال حلال. سوم: معيشت.

1.30.8 ناف

ناف مجراي تغذيه جنين است و جنين تا در شکم مادر است از آن راه به مدد خون مادر غذا مي خورد ليکن چون به دنيا آمد آن مسير بسته مي شود و نوزاد لاجرم از دهان خود براي سير کردن شکم سود مي برد لذا در خواب هاي ما ناف منبع معيشت ماست و چيز يا کاري است که به کمک آن خود و خانواده را معاش مي رسانيم. اگر در خواب ببينيد ناف شما متورم و بزرگ شده معاش شما گسترده و فراخ مي شود و رزق و روزي بيشتري مي يابيد و چنانچه ببينيد لاغر و فرو رفته شده از نظر تامين معاش دچار مضيقه و تنگي مي شويد. معبران غربي ناف را با مسائل جنسي ارتباط داده اند که معقول به نظر نمي رسد زيرا ناف نقشي در روابط احساسي و عاطفي و طبيعي و در تولد نمي تواند داشته باشد. اگر در خواب ببينيد دو ناف داريد منبع درآمد ديگري پيدا مي کنيد و اگر ببينيد شکم شما صاف است و ناف نداريد در کار و حرفه اي که داريد به بن بست مي رسيد. ديدن ناف ديگري تعبيري ندارد.

1.30.9 ناقوس

ديدن ناقوس درخواب، دليل بر مردي منافق بود. اگر ناقوس مي زد، دليل كه با مردي منافق نشيند و سخن دروغ گويد. اگر ناقوس شكست، دليل كه از دروغ توبه كند.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن ناقوس درخواب بر سه وجه است. اول: دروغ گفتن. دوم: منافقي. سوم: مهر اهل كفر در دل داشتن.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ناقوس در خواب ديدار و برخورد در آينده است با مردي پر سر و صدا و در عين حال پر مهابت. او کسي است که به ظاهر آرام به نظر مي رسد اما چنانچه خشمگين شود و به خروش آيد جنجال مي آفريند. ديدن ناقوس برخورد با چنين آدمي است اما اگر در خواب ديديد که خودتان ناقوس را به صدا در آورده ايد خود شما جنجال و هياهو ايجاد مي کنيد و از زشت يا زيبا عملي مرتکب مي شويد که اثر آن تا دوردست مي رسد و همه از آن مطلع و آگاه مي شوند و نظرهاي به سوي شما که بيننده خواب و به صدا در آوردنده ناقوس هستيد برمي گردد. اگر صداي ناقوس را شنيديد خبري از يک واقعه مهم مي شنويد. واقعه اي که جنبه مخصوصي ندارد و همه را شامل مي شود.

1.30.10 نامزد

لوک اويتنهاو مي گويد :

نامزد

دیدن نامزد : مردمی بودن

نامزد بودن : ازدواجی موفق در انتظار شماست

آنها را بر سر سفره عقد بردن : آرامش درونی

آنها را مرده دیدن : زندگی مشترک طولانی و خوشبخت

 

1ـ اگر خواب ببينيد نامزدتان خوش برخورد و خوش اندام است ، نشانة آن است كه با زني ازدواج مي كنيد كه موجب سربلندي شما خواهد شد . اما اگر خواب ببينيد نامزدتان بداخلاق و زشت است ، علامت آن است كه بعد از پيمان ازدواج از انتخاب خود پشيمان مي شويد .

2ـ اگر خواب ببينيد نامزدتان چون جسدي بي حركت است ، علامت آن است كه مدت مديدي در ترديد و بداقبالي به سر خواهيد برد .

1.30.11 نام گردانيدن

محمدبن سيرين گويد: ديدن نام گردانيدن، اگر از نام اول بهتر بود، چون محمد و احمد و سعيد و صالح و آن چه بدين ها ماند، دليل خير بود. اگر از نام او بدتر بود، دليل فساد است. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: نام نيكو با كُنْيَت شنيدن در خواب چون ابوالخير و ابوالفضل و ابوسعيد و مانند اين، دليل خير و صلاح بود و آن چه به خلاف اين ها است، مانند ابوجهل و ابولهب به خواب ديدن و شنيدن، دليل شر و فساد است.

1.30.12 نامه

محمدبن سيرين گويد: اگر به خواب بيندكه نامه سر به مهر داشت، دليل است سخني پوشيده بشنود. اگر نامه را گشاده بيند، دليل كه سخني فاش شنود.

ابراهيم كرماني گويد: اگر درخواب بيند نامه سر به مهر داشت، دليل است خبري به وي رسد. اگر بيند كه نامه را بگشاد، دليل است بي غم شود. اگر بيند مهر از نامه برداشت و بخواند، دليل عز و جاه است وقتي كه بيننده خواب امي بود و نيز گويند كه آخر عمر او بود.

جابرمغربي گويد: اگر درخواب بيند كه پادشاه نامه به وي داد و در آن سخنان خوش نوشته است، دليل راحت و خرمي است. اگر سخنان ناخوش بود، دليل ترس و بيم بود. اگر بيند شيخي يا زاهدي نامه به وي داد، دليل كه آن زاهد يا شيخ او را پندي دهد.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: اگر درنامه سخنِِ خير نوشته بود. دليل است حاجتش روا شود. اگر در آن سخن شر نوشته بود، دليل است كارش برنيايد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: نامه به هر حال حامل پيغام و خبر و سلام است چه در بيداري و چه در خواب ولي در خواب واکنش شما که بيننده خواب هستيد نسبت به دريافت آن و مطالبي که در نامه نوشته شده تعبير را متفاوت مي کند. اگر در خواب نامه اي دريافت داشتيد و از دريافت آن مسرور و خوشحال شديد در روزهاي آينده يک شادي براي شما مي رسد و به موفقيت مي رسيد يا به ديدار دوستي عزيز توفيق مي يابيد يا بالاخره مهماني دوست داشتني و گرامي برايتان مي رسد. چنان چه در خواب ببينيد نامه اي به دوستان مي نويسيد اميدي در شما ايجاد مي شود و حالت انتظار در شما پيدا خواهد شد. اگر ديديد نامه اي اداري مي نويسيد و از نوشتن آن خوشحال هستيد، گره اي از کارهايتان باز مي شود و چنان چه نژند باشيد مشکلي برايتان پيش مي آيد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

نامه

دریافت کردن : ثروتهایی که در آینده خواهید داشت

خواندن نامه : ازدواج

نوشتن نامه : خبرهای جالب

یافتن نامه : کارهای اداری برایتان پیش خواهد آمد

گم کردن نامه : اخبار بد

سوزاندن نامه : سبکسری

بازکردن نامه : مراقب دزدها باشید

 

1ـ اگر در خواب نامه اي سفارشي دريافت كنيد ، علامت آن است كه اختلاف بر سر مسايل مادي ، دوستي هاي ديرپا را از هم مي گسلد .

2ـ اگر دختري خواب ببيند نامه اي سفارشي دريافت مي كند ، علامت آن است كه به او پيشنهاد مي شود در مقابل گرفتن درآمد كافي ، تن به كارهايي ناپسند و غير اخلاقي بدهد .

3ـ اگر خواب ببينيد نامه اي بي نام و نشان دريافت كرده ايد ، نشانة آن است كه از جايي نامعلوم به شما آسيب مي رسد .

4ـ اگر خواب ببينيد نامه اي مي نويسيد ، علامت آن است كه به كسي حسادت مي ورزيد كه برتري او را نسبت به خود قبول داريد .

5ـ اگر خواب ببينيد نامه اي كه به دستتان رسيده حكايت از اخباري نامطلوب دارد ، علامت آن است كه به بيماري دچار خواهيد شد . اما اگر نامه از اخباري نويدبخش حكايت كند ، علامت آن است كه به خاطر نعمات و رفاهي كه در زندگيتان وجود دارد كه بايد سپاسگذار باشيد . اگر نامه اي عاشقانه بر كاغذي سبز يا رنگارنگ به دستتان برسد ، نشانة آن است كه نوميدي بر شما چيره مي شود ، نامه با جوهر آبي نوشته شده باشد نشانةآيندةدرخشان است .

6ـ اگر خواب ببينيد نامه اي به جوهر قرمز نوشته شده است ، علامت آن است كه به فردي سوء ظن مي يابيد و از او دلسرد مي شويد . اما فرد مورد نظر با حركتي عاقلانه سوء ظن شما را نسبت به خود از بين مي برد .

7ـ اگر دختري خواب ببيند از نامزد خود نامه اي دريافت مي كند و نامه اي را بر قلب خود مي نهد ، علامت آن است كه رقيبي او را بسيار نگران مي سازد . پاداش صداقت و راستگويي اغلب اوقات حسد و تنگ نظري است !

8ـ اگر خواب ببينيد قادر به خواندن نامه اي كه به دستتان رسيده نيستيد ، نشانة آن است كه در محيط كار يا اجتماع چيزي را از دست مي دهيد .

9ـ اگر خواب ببينيد كسي نمي گذارد نامه اي به دستتان برسد ، علامت آن است كه دشمنان مي كوشند شما را بد نام سازند

10ـ اگر خواب ببينيد سعي مي كنيد نامه اي را از چشم همسر خود مخفي نگاه داريد ، علامت آن است كه به انجام كارهايي بي ارزش علاقمند خواهيد شد .

11ـ ديدن نامه اي با حاشية سياه در خواب ، دلالت بر مرگ يكي از نزديكان دارد .

12ـ اگر خواب ببينيد نامه اي دريافت كنيد كه بر كاغذ سياه با جوهر سفيد نوشته شده است ، نشانة آن است كه مورد هجوم يأس و نوميدي قرار خواهيد گرفت .

13ـ ديدن نامة پاره شده در خواب ، نشانة آن است كه با اشتباهاتي به شهرت خود آسيب مي زنيد .

14ـ دريافت نامه اي دست نوشته در خواب ، نشانة آن است كه نسبت به دوستان خود حساسيت به خرج مي دهيد .

15ـ اگر خواب از دوستي نامه اي دريافت كرده ايد ، علامت آن است كه دوست مورد نظر را خواهيد ديد يا نامه اي از او دريافت خواهيد كرد .

1.30.13 نان

ديدن نانهاي پاكيزه درخواب، دليل خرمي است. اگر ناخوش بيند، دليل بر عيش ناخوش بود. اگر نان خريد و به خانه برد، دليل بر روزي حلال است و زيادتي مال. اگر نان به كسي داد، دليل كه راحتي به وي رساند.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

و دو جوان با او به زندان درآمدند [روزی] یکی از آن دو گفت من خویشتن را [به خواب] دیدم که [انگور برای] شراب می‏فشارم و دیگری گفت من خود را [به خواب] دیدم که بر روی سرم نان می‏برم و پرندگان از آن می‏خورند به ما از تعبیرش خبر ده که ما تو را از نیکوکاران می‏بینیم. سوره يوسف آيه «36»

ای دو رفیق زندانیم اما یکی از شما به آقای خود باده می‏نوشاند و اما دیگری به دار آویخته می‏شود و پرندگان از [مغز] سرش می‏خورند امری که شما دو تن از من جویا شدید تحقق یافت. سوره يوسف آيه «41»

 

حضرت دانيال گويد:

اگر دو سه نان يافت، دليل آن كه از غم برهد. اگر نان نتوانست خوردن، دليل كه اجلش نزديك بود. اگر نان بسيار داشت و نخورد، دليل كه غمي به وي رسد

 

. ابراهيم كرماني گويد:

ديدن نان گرم به خواب عيش و نعمت است و ديدن نان خشك وبه خلاف اين است و خوردن نان سبوس به خواب، دليل قحط بود.

 

جابرمغربي گويد:

ديدن نان كاروس به خواب دليل بر تنگي عيش بود و پرهيزكاري و نان جوين، دليل زهد و ورع بود و نان برنج، دليل بر بستگي كار است و نان عدس و باقلا و نخود، دليل غم و تنگ دستي بود. اگر سلطان بيند يك نان داشت، دليل كه ملكش زياده شود و تاويلش به خواب از ده درم تا هزار درم به قدر و قيمت نان است و گويند ديدن هيچ چيز درخواب بهتر از نان نباشد و ديدن نان پختن به خواب، دليل بر قليل كردن معيشت است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن نان در خواب چهاروجه است. اول: عيش خوش. دوم: مال حلال. سوم: ولايت. چهارم: خير و بركت.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ديدن نان در خواب خوب است و نعمت و برکت تعبير مي شود. ديدن و خوردن نان تازه فراخي روزي است ولي اگر در خواب ببينيد نان خشک مي خوريد گرفتار تنگي معاش مي شويد. نان گرم و تازه عيش و خوشي و لذت است. اگر کسي نان به شما داد نعمت مي رساند و خدمت مي کند اما نوع و کيفيت نان چگونگي خدمت و محبت او را تعيين مي نمايد. اگر نان تازه است خوب است. نان گندم نيز خوب است به شرطي که تازه باشد و نان جو تنگ نظري و بي رغبتي دهنده نان را بازگو مي کند. اگر ناني را که دوست داريد از جلوي شما بر دارند يا از دستتان قاپ بزنند و بگيرند حق شما را سلب مي نمايند.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

نان

دیدن نان : موفقیت در امور

خریدن : بهره بردن، استفاده

خوردن :دعوت شدن به سفره و یا مهمانی

خوردن نان سفید: شما دوستان خوبی خواهید داشت

خوردن نان سیاه : بدبختی

خوردن نان گرم : بیماری

خوردن نان تازه : دوران بد به پایان خواهد رسید

خوردن نان خشک : شما دشمنانی دارید

نان پختن : موفقیت

حمل کردن نان : ضرر و زیان

نان شیرینی ادویه ای : سرخوشی سبکسرانه

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن نان سفید روزی حلال باشد

 

مؤلف گويد :

خريدن نان از نانوائي بسته به ميزان آن نشانه روزي حلال وخورمي مي باشد در صورتي که گرم و تازه باشد

1.30.14 نانخواه

اگرنانخواه داشت، دليل غم است. اگر بيند كه نانخواه بينداخت يا به كسي داد، دليل است از غم رهائي يابد.

 

1.30.15 ناودان

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند كه آب از ناودان به زير مي آمد، دليل است در ان مقام خون ريختن پديد آيد. اگر بيند كه باران مي باريد و از ناودان به زير آمد، دليل كه مردم آن ملك را از پادشاه مضرت رسد. اگر بيند كه بي ابر باران مي باريد و آب از ناودان ها روان بود، دليل كه حق تعالي مردم آن ديار را به نظر عنايت مشرف گرداند. اگر بيند كه ناودان بر بام خانه خود نهاد، دليل كه از بزرگي منفعت يابد. اگر بيند كه ناودان بيفتاد، دليل مضرت بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن ناودان به خواب سه وجه است. اول: رئيس شهر. دوم: مهتر سراي. سوم: منفعت اندك.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

ناودان در خواب هم راهي است براي کسب معاش و روزي و هم طريقي است در جهت دفع مضار زندگي. اگر در خواب ببينيد که بدون ابر و باران از ناودان آب روان است حادثه اي بد اتفاق مي افتد و چنان چه آن ناودان به شما تعلق داشته باشد حادثه اي براي شما که بيننده خواب هستيد پيش مي آيد. اگر در خواب ببينيد که باران مي بارد ولي از ناودان چيزي فرو نمي ريزد کسي در طريق تامين معاش شما دشمني مي کند و راه را بر شما مي بندد. اگر ببينيد ناودان خانه شما شکسته و آب باران پراکنده مي شود از نظر شغلي لطمه مي خوريد و در آمدتان متفرق مي گردد و احتمالا چيزي از حقوق شما کسر مي کنند يا اگر کاسب باشيد فروش و منافع شما نقصان مي يابد. اگر در خواب ببينيد بر بام خانه خودتان ناودان مي نهيد کارهايتان را تنظيم مي کنيد و جلوي زيان احتمالي را مي گيريد و اگر ببينيد ناودان شما کنده شده و افتاده آسيب مي بينيد.آب ناودان اگر روشن باشد رحمت است و اگر گل آلود و کثيف باشد زحمت است.

1.30.16 ناي

زدن درخواب، دليل مصيبت بود و شنيدن آن غم است. اگر بيند كه ناي مي زد دليل كه به اندوهي گرفتار شود. ابراهيم كرماني گويد: ديدن ناي زدن درخواب، دليل بر مردي بود كه مردم را خبر دهد از سخني كه در آن خير نباشد.

1.30.17 نايلون

1ـ اگر خواب ببينيد لباسي از جنس نايلون بر تن كرده ايد ، علامت آن است كه به خاطر ثبات اخلاقي ، افتخاراتي به شما عطا خواهد شد . اگر خواب ببينيد لباسي از جنس نايلون ولي مندرس بر تن كرده ايد ، علامت آن است كه اگر مراقب رفتار خود نباشيد ، ديگران با تهمت و افترا آبروي شما را خواهند برد .

2ـ اگر خواب ببينيد در مكالمة خود با ديگران ، واژة نايلون را بكار مي بريد ، نشانة آن است كه به راحتي مي توانيد ياري موافق ، براي خود انتخاب كنيد .

3ـ اگرخواب ببينيد دست و پايتان چون نايلون كش مي آيد ، نشانة آن است كه در اظهار عشق خود به ديگري با دروغ و نيرنگ پيش مي رويد .

4ـ ديدن اجناس نايلوني در خواب ، نشانة آن است كه برخي كارها پنهاني انجام خواهد شد ، و دوستان قادر به درك شما نخواهند بود .

1.30.18 نبات

محمدبن سيرين گويد: ديدن هر نباتي به وقت خود، چنانكه او را ساق و شاخ نباشد، دليل منفعت است و آن را كه ساق و شاخ بود، دليل بر فزوني مال و جاه بود به قدر سطبري و باريكي و بلندي و كوتاهي. اگر بيند كه بر چشم و دهان و گوش او نباتات رسته بود به غايت نيك بود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن نباتات زمين درخواب چهار وجه است. اول: مال و نعمت. دوم: بزرگي و جاه. سوم: منفعت خوش. چهارم: زيادتي حرمت.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: نبات شيرين است و حکم قند را در تعبير دارد و نعمت و معيشت است و مال و پول به خصوص اگر کاسه نبات در خواب ببيند و بلورهاي نبات که روي هم انباشته و به هم چسبيده انباشتگي پول را نشان مي دهد و در خواب ديدنش نيکو است.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن نبات و شکرو انگبین وگل وشکر ومانند آن تعلق به ایمنی دارد

1.30.19 نبات جلاب

ديدن نبات جلاب به خواب پنج وجه است. اول: سخن خوش. دوم: بوسه دادن، سوم: مال. چهارم: فرزند. پنجم: دوست.

 

1.30.20 نبرد

1ـ اگر خواب ببنييد در نبردي شركت داريد ، علامت آن است كه به همكاران خود برخوردي نامطلوب خواهيد داشت و خطر دادخواهي در دادگاه شما را تهديد مي كند .

2ـ مشاهدة نبرد ديگران در خواب ، علامت آن است كه پول خود را هدر مي دهيد . اگر زني چنين خوابي ببيند ، نشانة آن است كه بايد تهمت و غيبت ديگران بترسيد .

3ـ اگر دختري نامزد خود را در حال نبرد به خواب ببيند ، نشانة آن است كه نامزد او فردي نالايق است .

4ـ اگر خواب ببينيد در نبردي شكست خورده ايد ، نشانة آن است كه حق مالكيتي را از دست مي دهيد .

5ـ اگر خواب ببينيد به هنگام نبرد ضربه اي به دشمن مي زنيد ، علامت آن است كه علي رغم مخالفتهاي موجود با شهامت و استقامت در كسب ثروت و افتخار موفق مي شويد .

6ـ اگر خواب ببينيد دو مرد با هم در حال نبرد هستند ، نشانةآن است كه در حرفة خود نگراني و سردرگمي بسيار خواهيد داشت . اما سود اندكي به دست مي آوريد .

7ـ اگر خواب ببينيد كه در راه خانه سياهان با تيغ به شما حمله مي كنند ، نشانةآن است كه از شغل خود نوميد مي شويد و با زيردستان خود دچار اختلاف مي گرديد . در خانواده نيز روابط نامطلوبي حكم فرما خواهد شد .

8ـ اگر خواب ببينيد با سياه پوستان در نبرد هستيد ، نشانة آن است كه سياه پوستان با پستي و حقارت شما را آزاد مي دهند .

1.30.21 نجار

منوچهر مطيعي تهراني گويد: خانم اتيانوس مي گفت نجار در خواب رئيس صندوق است و کسي است که مي دهد و مي گيرد. او اين توصيف را از اين جهت مي کرد که نجار اره و تيشه مي کند و ذرات چوب را گاهي به طرف مقابل مي پاشد و گاهي به سوي خود مي کشد. نجار، در خواب هاي ما مردي است يا زني است مصلح که هر چيز را به جاي خود مي شناسد و با هر کس مي داند چگونه رفتار کند و در و تخته را در واقع با هم جور مي کند. چنانچه در خواب ببينيد که خودتان نجاري مي کنيد موردي پيش مي آيد که به اصلاح امور مي پردازيد.

 

ديدن نجاري مشغول كار ، در خواب ، نشانة آن است كه با كوشش و كار به كسب ثروت مي پردازيد نه از راه كارهاي بيهوده و خطا .

1.30.22 نحاس

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه نحاسي مي نمود، دليل است دورغ بسيار گويد.

 

1.30.23 نخ

1ـ ديدن نخ در خواب ، نشانة آن است كه  بخت و اقبال آن سوي راههاي پرپيچ و خم است .

2ـ ديدن نخهاي پاره در خواب ، نشانة آن است كه از بي وفايي دوستان متحمل زياني مي شويد .

1.30.24 نخجير

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه نخجير صحرا مطيع او گشتند، دليل كه مهتر قوم شود و گويند كه سالار دزدان شود. اگر بيند كه خود به صوتر نخجيرات بود، دليل است بددين بود و توبه بايد نمود. جابرمغربي گويد: اگر به خواب بيند كه نخجيران را به دام يا تله مي گرفت، دليل كه به حيله مال از مردم بياباني بستاند. اگر بيند كه نخجيران با وي سخن گفتند و مطيع او شدند، دليل كه مقرب پادشاه شود.

1.30.25 نخل

منوچهر مطيعي تهراني گويد: خرما، محصول نخل که غالبا در جنوب کشور مي رويد، شيرين و مطبوع است. ديدن نخل در خواب به شرط اين که سرسبز و با طراوت باشد ثمر شيرين دارد و بايد منتظر پيش آمدهاي خوبي باشيد. ديدن نخل پژمرده و بي ثمر در خواب را بايد نشانه روزهاي سخت و ناگوار بدانيد که انشاء الله پيش نخواهد آمد.

 

1ـ ديدن درخت نخل در خواب ، نشانة يافتن موقعيتهاي اميدبخش و شادماني بسيار زيادي است .

2ـ اگر دختري خواب ببيند از خياباني مي گذرد كه دو طرفش پر از درخت نخل است ، علامت آن است كه همسري وفادار و خانه دار و لبريز از عشق و محبت خواهد داشت . اما اگر خواب ببيند نخلهاي دو طرف خيابان خشكيده اند ، نشانة آن است كه اتفاق غم انگيزي ناگهان آرامش او را بر هم خواهد زد .

1.30.26 نخود

ديدن نخود به خواب تر و خشك، دليل غم است. اگر بيند كه نخود به گوشت پخته مي خورد غم كمتر بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: معبران نوشته اند که نخود چه خشک باشد و چه تر، نشان غم و اندوه است و اگر با گوشت پخته خورده شود بهتر است.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن ماش برنج ونخود وحبوبات دیگر ملال بود

 

1.30.27 نرد باختن

نردباختن در خواب، دليل بر كاري باطل است. اگر بيند كه نرد باخت و ببرد، دليل كه بر خصم غالب شود. اگر نبرد تاويل به خلاف است.

 

1ـ اگر خواب ببينيد برايتان نردباني آورده اند تا از آن به ارتقاعي صعود كنيد ، نشانة آن است كه توان و نيروي شما را در هنگام كار امتيازي خواهد بود .

2ـ بالا رفتن از نردبان در خواب ، نشانة سعادت و شادماني بي حد است .

3ـ اگر خواب ببينيد از بالاي نردبان به زمين مي افتيد ، نشانة آن است كه در انجام معاملات زيان خواهيد ديد .

4ـ ديدن نردبان شكسته در خواب ، علامت شكست و ناكامي در هر امري است .

5ـ از نردبان پايين آمدن در خواب ، علامت نوميدي و به ثمر نرسيدن آرزوهاست .

6ـ اگر خواب ببينيد بوسيلة نردباني فرار مي كنيد ، علامت آن است كه در زندگي پيروز و موفق خواهيد شد . هر چند كه بايد با حوادثي خطرناك روبرو شويد .

7ـ اگر خواب ببينيد به هنگام بالا رفتن از نردبان دچار سرگيجه شده ايد ، نشانة آن است كه به راحتي نمي توانيد امتيازات جديد را بپذيريد .

1.30.28 نردبان

محمدبن سيرين گويد: اگر بر نردبان از گل و خشت مي رفت، دليل صلاح كار او است. اگر چوبين بود، دليل ضعف دين است. اگر از سنگ وآهن بود، دليل كه بيننده قوت بيابد

. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه از نردباني بالا رفت، دليل بزرگي و منفعت بود. اگر بيند كه از نردبان به زير آمد، به خلاف اين است.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن نردبان به خواب مردم مصلح را، دليل ظفر بود بر دشمن و فاسق را دليل منافقي بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر در خواب ببينيد که از نردبان بالا مي رويد، خوب است و خواب شما مي گويد در کار پيشرفت مي کنيد و ارتقاء مي يابيد. اما پايين آمدن از نردبان خوب نيست چون تاويلي است از سقوط و نزول و تنزل شان و مقام. اگر نردبان از آهن باشد نشان استحکام کارهاي شماست و اگر نردبان از چوب باشد تزلزل و سستي را خبر مي دهد. اگر از نردباني بالا مي رويد که تا بي نهايت ادامه دارد و در خواب ندانيد سر آن کجاست خوب نيست چون همان طور که در پرواز هم گرفته شده رفتن بدون بازگشت تا اعماق آسمان به مرگ تعبير شده است.

لوک اويتنهاو مي گويد :

نردبان

دیدن آن : حرص و آز و نارضایتی

نردبان ایستاده : مراقب دزد باشید

پائین آمدن از نردبان : دارابودن مقامی والا

بالا رفتن از نردبان : بهتر شدن اوضاع مادی زندگیتان

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن نردبان کار بالا گیرد

1.30.29 نرگس

حضرت دانيال گويد: ديدن نرگس به خواب، دليل بر مردي لطيف است. اگر زني بيند كه نرگس تازه داشت، دليل كه او را دختري آيد صاحب جمال. اگر شوهر ندارد شوهر كند. اگر درخواب بيند كه نرگس را از زمين بركند، دليل كه آن زن را طلاق دهد يا فرزندش بميرد. اگر زني بيند كه نرگس را شوهر داد. دليل كه از وي جدا شود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن نرگس در خواب سه وجه است. اول: مردي لطيف. دوم: فرزند. سوم: دوستي ثابت قدم.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: نرگس، ظرافت و لطافت و ذوق و شعر و دوستي و عشق است چه مرد در خواب ببيند و چه زن. بوي گل نرگس از عطرهاي بهشتي است و چنانچه در خواب احساس کنيد بوي نرگس به مشامتان مي رسد ميمون و مبارک است چون مي گويند نسيم بهشتي بوي نرگس و مريم همراه مي آورد. نوشته اند اگر زني در خواب ببيند نرگس تازه دارد، صاحب دختري جمال مي شود و اگر شوهر ندارد با مردي دلخواه ازدواج مي کند. نرگس، گلي است بسيار ظريف و لطيف و پرپر کردن و پژمردن آن در خواب خوب نيست. اگر کسي ببيند گل نرگس پژمرده اي در گلدان دارد بيمار مي شود و چنانچه زني ببيند گل نرگس مي چيند و از زمين جدا مي کند خوب نيست چون نوشته اند که نشان جدايي بين زن و شوهر است.

1.30.30 نزديکي

حضرت دانيال گويد:

نزديکي كردن در خواب روا شدن حاجت است، خاصه چون بيند كه مني از وي جدا گرديد. اگر كسي بيند با كسي نزديکي نمود، دليل است از آن كس نيكي بيند و حاجت او روا شود. اگر بيند كسي با او نزديکي نمود، دليل كه خاندان او توانگر گردند. اگر بيند با زن خودنزديکي كرد، چنانكه زن او بالا بود و مرد در زير، دليل است زني ديگر خواهد و از وي خير و منفعت بيند.

1.30.31 نزم

محمدبن سيرين گويد: اگر نزم همه را فرا گرفت، دليل گمراهي است دردين. اگر نزم همه جا را گرفت و به روشنائي مبدل شد، دليل كه كارش نيكو شود. اگر هوا روشن بود و ناگاه نزم گرفت، دليل مرگ مفاجات بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن نزم درخواب چهاروجه است. اول: تحيّر. دوم: پوشيدن كارها. سوم: بدعت. چهارم: گمراهي.

1.30.32 نسرين

ديدن نسرين به خواب، دليل راحت بود و گويند، دليل فرزند است. اگر بيند كسي دسته نسرين به وي داد، دليل كه ميان ايشان گفتگو باشد يا شود.

1.30.33 نسيم

1ـ اگر در خواب احساس كنيد كه نسيمي ملايم مي وزد ، علامت آن است كه براي رسيدن به هدف مورد علاقه ثروت خود را فدا مي سازيد .

2ـ اگر دختري احساس كند از وزش نسيم و نجواي آن با شاخ و برگ درختان غمگين شده است ، علامت آن است كه در اثر غيبت اجباري نامزد خود ، دوراني سخت را سپري خواهد كرد .

1.30.34 نشاسته

اگر درخواب بيند كه نشاسته مي خورد، دليل غم است و گويند كه بيمار شود. اگر بيند كه نشاسته را حلوا نمود و خورد، دليل منفعت است. اگر بيند كه از گندم نشاسته نمود، دليل كه به كسب خود نعمتي حاصل كند.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: نشاسته ماده اي است که از گندم مي گيرند و ديدنش در خواب نيکو است و خير و برکت تعبير مي شود. اگر در خواب ببينيد که غذايي از نشاسته مي خوريد به نعمت مي رسيد و چنانچه ببينيد خودتان نشاسته درست مي کنيد کاري انجام مي دهيد که در آن برکت است.

1.30.35 نشاط

اگر خواب ببينيد شادمان هستيد يا با فرد شادي صحبت مي كنيد ، نشانة آن است كه وقايع دلپذير شما را خرسند خواهد ساخت و كارها با سود همراه خواهد بود .

1.30.36 نشان خانوادگي

ديدن نشان خانوادگي در خواب علامت آن است كه هرگز مقام و عنواني به چنگ نمي آوريد .

 

1.30.37 نشستن

اگر بيند به زمين مقيم نشسته بود، دليل است از سفر مال حاصل كند. اگر بيند كه بر زمين خفته بود، همين دليل است. حضرت امام جعفر صادق فرمايد:ديدن نشستن به اسب يا استر يا خر چهار وجه است. اول: بخت. دوم: دولت. سوم: مرتبه. چهارم: فرمانروائي. اگر بيند با مصلحان نشسته بود، دليل بر صلاح دين او است. اگر بيند كه با مفسدان نشسته بود به خلاف اين بود.

1.30.38 نعره

منوچهر مطيعي تهراني گويد: نعره کشيدن در خواب تعبير روشن و مشخصي ندارد و بيشتر به خاطر پرخوري و زود خوابيدن است. بسياري از اشخاص، به خاطر خوردن شام سنگين و نداشتن وقت کافي براي بيدار ماندن، با معده پر مي خوابند و خواب مي بينند که بختک روي آنها افتاده و به خاطر رهايي از بختک، نعره مي کشند و با وحشت از خواب مي پرند. اين نوع خواب ديدن را زياد جدي نگيريد.

1.30.39 نعل

اگر به خواب بيند كه نعل اسبان داشت، دليل كه از پادشاه منفعت يابد. اگر بيند كه نعل استران داشت، دليل كه از بزرگي راحت يابد. اگر بيند نعل خران داشت، دليل كه از سفر مال حاصل كند. اگر نعلبنديِ چهارپايان مي كرد، دليل است به سفر رود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: نعل، از قديم ترين ايام، نشان روي آوردن شانس و بخت و اقبال بوده است. بسياري از اقوام، نعل را به سر در خانه خود مي کوبند و آن را خوش و خوب مي دانند و نشان اقبال و بخت بيدار. در مورد کوبيدن نعل به سر در خانه افسانه هايي نيز هست که چون از ما نيست در مي گذريم و تعريف نمي کنيم. اگر نعل اسبي را در راه بيابيد، شانس به شما روي مي آورد و اگر نعل خر و استر بيابيد به سفر مي رويد.

 

1ـ ديدن نعل اسب در خواب ، علامت پيش رفتن در زندگي است .

2ـ ديدن نعل شكسته اسب در خواب ، علامت مبتلا شدن به بيماري و بدبختي است .

3ـ ديدن نعل اسبي آويخته از ديوار ، علامت آن است كه بيش از حد انتظار ، در زندگي پيشرفت خواهيد كرد .

4ـ اگر در خواب نعل اسبي را كنار جاده اي پيدا كنيد ، نشانة آن است كه از جايي به شما ثروتي خواهد رسيد .

1.30.40 نعلين

اگر بيند نعلينش پوشيده بود و راه مي رفت، دليل كه به سفر رود. اگر دوال نعلين او سوراخ شد، دليل كه در سفر بماند. ابراهيم كرماني گويد: اگر نعلين نو خريد و در پاي كرد، دليل كه كنيزكي دوشيزه بخرد و گويند كه زنِ معاشر خواهد. اگر در وقت رفتن يك نعلين او بيفتاد، دليل كه از برادر و خواهر جدا شود. اگر نعلين او سوخت، دليل است زنش بميرد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن نعلين در خواب سه وجه است. اول: زن. دوم: كنيزك. سوم: سفر.

1.30.41 نعناع

ديدن نعناع به خواب، دليل غم است. اگر بيند كه به كمك او نعناع رسته بود، دليل كه به اندوهي گرفتار شود. اگر بيند كه نعناع از زمين كَند و بينداخت دليل كه از غم رهد.

 

1ـ ديدن نعناع در خواب ، نشانة يافتن سرگرميها و انجام دادن كارهايي دلپذير است .

2ـ ديدن نعناعِ سبز در مزارع ، علامت شركت كردن در داستاني عاشقانه است .

3ـ نوشيدن شربت نعناع در خواب ، علامت آن است كه از ديدار فرد جالب توجه اي لذت خواهيد برد . اگر دختري چنين خوابي ببيند ، نشانة آن است كه  به سمت تفريحات گمراه كننده كشيده خواهد شد .

1.30.42 نفت

ديدن نفت به خواب، دليل زندگاني است. اگر نفت به خود ماليد، دليل كه با زني نابكار جمع شود و نيز گويند چيز حرام خورد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن نفت در خواب سه وجه است. اول: زني نابكار. دوم: مردي غمار. سوم: مال حرام.

1.30.43 نفرين کردن

اگر كسي ظالمي را نفرين كرد، دليل كه بر آن ظالم ظفر آيد و بعضي گويند خلاف اين است. ابراهيم كرماني گويد: اگر درخواب بيند به بي گناهي نفرين نمود، دليل كه به بيننده بازگردد و نفرين مردمِ صالح زود اثر كند.

1.30.44 نقاشي کردن

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند كه در سقف خانه و ديوار نقاشي مي كرد دليل كه به دنيا مغرور گردد.

ابراهيم كرماني گويد: سوداگري و صورتگري درخواب، دليل باطل بود. اگر بيند كه دست خود را به خضاب نقاشي مي كرد، دليل كه در كسب خود، خداوند حيله بود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن نقاشي گري در خواب چهار وجه بود. اول: آرايش دنيا. دوم: كار باطل. سوم: فريب. چهارم: دروغ.

لوک اويتنهاو مي گويد :

نقاشی : از امری احساس رضایت خواهید نمود

نقاشی کردن : شما احترام دیگران را برخواهید انگیخت

دیدن یک نقاش : شما برنامه های جسورانه ای خواهید ریخت

1.30.45 نقره

اگر كسي بيند كه نقره از دكان مي گرفت، دليل كه از شهر خود زن خواهد. اگر بيند كه از معدن نقره فرا گرفته، دليل كه به قدر آن مال حاصل كند.

جابرمغربي گويد: اگر يك درم نقره داشت، دليل كه فرزندي آيد صاحب جمال.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن نقره در خواب چهار وجه است. اول: زن. دوم: فرزند. سوم: مال. چهارم: معيشت.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اگر در سن ازدواج باشيد و نقره در خواب ببينيد ازدواج مي کنيد. اگر نقره خام شکل نگرفته ببينيد با دختري صاحب جمال ازدواج خواهيد کرد و چنانچه ازدواج کرده باشيد و نقره در خواب ببينيد داراي فرزند دختر مي شويد. اگر ببينيد باري از نقره داريد تکليف و وظيفه اي سنگين بر عهده شما محول مي گردد. اگر کسي نقره به شما داد يا ظرفي از نقره به شما هديه کرد ، دوستي شما را راهنمايي و هدايت و دلالت مي کند و او خير شما را مي خواهد. اگر ببينيد انگشتري از نقره داريد صاحب دختر مي شويد و اگر ببينيد دگمه هاي لباس شما از نقره است ، همسرتان دختري مي آورد که به او شباهت دارد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

نقره : تحت آزار قرار گرفتن

ظروف نقره : آسایش

دریافت کردن آن : به زحمات شما ارج گذاشته خواهد شد

فروختن آن : یک سرمایه گذاری به بار خواهد نشست

خریدن : تحولات بزرگ

پول نقره : دوره پر باری نزدیک است

 

1ـ ديدن نقره در خواب ، نشانة آن است كه بيش از حد به پول و ثروت وابسته مي شويد .

2ـ پيدا كردن سكة نقره در خواب ، نشانه آن است كه براي آرامش فكري و راحتي خود ، اطرافيان را ناديده مي گيريد .

1.30.46 نفس

1ـ اگر خواب ببينيد به شخصي كه نفسي معطر دارد نزديك مي شويد ، دلالت بر آن دارد كه رفتار شما مورد ستايش ديگران قرار خواهد گرفت . معامله اي پرسود در انتظار شماست .

2ـ اگر نفس بدبوي ديگران را در خواب احساس كنيد ، دلالت بر آن دارد كه بيماري و گمراهي در انتظارتان است .

3ـ اگر خواب ببينيد نفس كسي بند مي آيد ، دلالت بر آن دارد كه به دست آوردن موفقيتي كه حتمي به نظر مي رسيد با شكست مواجه خواهد شد .

1.30.47 نقشه

لوک اويتنهاو مي گويد :

نقشه : شما خانه ای بنا خواهید کرد و یا خانه خودتان را بنا خواهید نهاد

نقشه ای را ترسیم کردن : فکرهای خوب در سر دارید

نقشه کارتوگرافی : سفر

 

1ـ اگر خواب ببينيد نقشه اي را مطالعه مي كنيد ، علامت آن است كه امور مأيوس كننده اي گريبانتان را خواهد گرفت . اما به دنبال اين امور ، سود كلاني نيز به دست خواهيد آورد .

2ـ اگر خواب ببينيد به دنبال نقشه اي مي گرديد ، علامت آن است كه در اثر نارضايتي از محيط پيرامون انرژي تازه اي كسب مي كنيد و به موقعيتهايي بهتر در زندگي دست مي يابيد . اگر چنين خوابي ببيند ، نشانة آن است كه با آرزوي پاك خود به حوزة برتري در زندگي قدم مي گذارد .

1.30.48 نقصان

اگر بيند كه در تن او نقصان بود، دليل كه به قدر آن نقصان مال يابد مگر نقصان زبان كه ديدن آن صلاح بود اگر بيند كه ازمالِ او چيزي نقصان شد، دليل كه متفكر گردد.

1.30.49 نگهبان

ديدن نگهبان در خواب ، علامت آن است كه زندگي شما به راحتي اداره مي شود . و همواره مدافعان مهرباني پشتيبان شما خواهند بود .

 

 

1.30.50 نگين

محمدبن سيرين گويد: ديدن نگين درخواب، دليل بزرگي بود. اگر بيند كه نگين او بشكست يا ضايع شد، دليل كه مالش نقصان شود يا فرزندش بميرد. جابرمغربي گويد: اگر مردي بيند كه نگين و تاج دارد، دليل بر ولايت بود و زنان را، دليل شوهر بود و مردم عامه را، دليل جاه و بزرگي بود.

1.30.51 نماز

اگر درخواب بيند كه نماز از جانب مشرق مي كرد، دليل كه به حج رود و اگر محل ندارد،دليل كه ميلش به كيش ترسايان باشد. اگر بيند كه نماز از جانب مغرب كرد، دليل كه ميلش به جهودان بود. اگر بيند كه نماز از سوي شمال كرد، چنانه پشتِ او به جانب قبله بود، دليل كه اسلام را پسِ پُشت اندازد. اگر بيند كه نماز سوي قبله كرد، دليل كه در راه دين مستقيم گردد.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند قومي را امامت كرد، دليل كه سروري كند. اگر بيند كه نماز قطع كرد يا نماز نگذارد يابي وضو نماز كرد دليل كه طالب چيزي بود و نيابد. اگر در مدرسه يا مسجدي به امامت نماز كرد، دليل كه حاكم آن ديار مطيع او گردد. اگر بيند كه در نماز ركوع و سجود تمام كرد، دليل كه كار دنيائي او برآيد.

جابرمغربي گويد: اگر ديد به خواب كه نماز فريضه پيشين مي گذارد دليل كه به حق تعالي نزديك گردد. اگر بيند نماز پيشين مي گذاشت، دليل شادي بود. اگر نماز خفتن بود، دليل كه حاجتش روا گردد. اگر بيند كه نماز صبح مي كرد، دليل كه به سفر رود. اگر بيند كه نماز در باغ كرد، دليل كه توبه كند. اگر بيند كه دركعبه نماز گذارد، دليل كه از خليفه مرداش حاصل گردد. اگر در خواب بيند كه به تشهد نشسته بود، دليل كه از غم برهد. اگر بيند كه سلام اول به دست چپ داد، دليل كه كارش شوريده گردد. اگر بيند كه نماز نشسته مي كرد، دليل كه دشمن بر وي ظفر يابد و گناه كرده را مدد كند و از وي نپذيرد. اگر بيند كه درتاريكي نماز كرد، دليل كه از غم ها فرج يابد. اگر بيند كه به پهلو خفته نماز مي كرد، دليل كه بيمار گردد. اگر بيند كه نماز جمعه كرد، دليل كه به سفر رود و مال حاصل كند. اگر بيند كه در بيت المقدس نماز كرد. دليل كه ميراث يابد و روزي بر وي فراخ گردد.

حضرت دانيال گويد: ديدن نماز كردن سه نوع است. اول: فريضه. دوم: سنت. سوم: تطوع. اگر بيند كه نماز فريضه مي گذارد، دليل كه حق تعالي وي را حج روزي كند. اگر بيند نماز سنت مي كند، دليل كه بر مردم شفقت كند. اگر بيند نماز تطوع بگذاشت، دليل كه راستگو بود. اگر به خواب ديد در ستور نماز كرد، دليل كه حق تعالي در كسب او بركت كند.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: نماز گذاشتن به خواب بر هفت وجه است. اول: ايمني. دوم: شادي. سوم: عز وجاه. چهارم: مرتبت. پنجم: رستگاري. ششم: يافتن مراد. هفتم: نقصان. و ديدن ركوع و سجود درخواب بر پنج وجه است. اول: مراد يافتن. دوم: جمعيت. سوم: نصرت. چهارم: ظفر. پنجم: امر حق تعالي به جاي آوردن است. اگر نمازگزار بيند كه نماز را تمام كرد، دليل كه دعاي او مقبول بود. اگر بيند تمام نكرد به خلاف اين است.

لوک اويتنهاو مي گويد :

نماز گزاردن : زندگی شیرین

پیش نماز شدن : خوشبختی

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن نماز کردن کار بالا گیرد

دیدن نماز خواندن نزدیکی به خدا

1.30.52 نمايش

1ـ اگر دختري خواب ببيند در نمايشي نقش ايفا مي كند ، علامت آن است كه دوستي خوش مشرب از او خواستگاري خواهد كرد ، و بعد از ازدواج عقايد و كارهاي مورد علاقة خود را با دقت بيشتر دنبال مي كند .

2ـ اگر خواب ببينيد به موقع براي تماشاي نمايش به نمايشگاه نمي رسيد ، علامت آن است كه ناگاه شادماني به زندگي شما راه خواهد يافت .

1.30.53 نمايشگاه

1ـ اگر خواب ببينيد در نمايشگاهي هستيد ، علامت آن است كه كاري پرمنفعت و دوستاني مطلوب به دست خواهيد آورد .

2ـ اگر دختري خواب ببيند در نمايشگاه است ، نشانة آن است كه شريك زندگي او مردي شوخ طبع و آرام خواهد بود .

1.30.54 نمد

اگربيند نمد سفيد داشت، دليل بر مال حلال است. اگر سياه بيند، دليل كه به كسب خود مال حاصل كند. اگر نمدش بسوخت، دليل كه مالش تلف شود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: نمد را چون از پشم مي بافند و پشم در خواب هاي ما نعمت و برکت است نمد نيز ديدنش در خواب نيکو است و معبران نمد را به مال حلال تعبير کرده اند. اگر ببينيد لباسي از نمد داريد با زني ثروتمند ازدواج خواهيد کرد و اگر کفشي از نمد داشته باشيد، به سفري مي رويد که سود زيادي از اين سفر عايدتان مي گردد. اگر ببينيد فرشي از نمد داريد، به قناعت و شرافت زندگي خواهيد کرد و نزد مردم احترام زياد خواهيد يافت. اگر در خواب ببينيد نمدي داريد که سوخته، به مال شما تجاوز مي شود و اگر ببينيد نمدي را خودتان مي سوزانيد مال خويش را هدر مي دهيد.

1.30.55 نمک

ديدن نمك به خواب، دليل بر درم سفيد است.اگر بيند نمك سفيد داشت، دليل كه درم نقد حاصل كند. اگر بيند نمك خورد، دليل كه زاهد شود و بعضي گويند ديدن نمك به خواب خصومت است.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

دیدن نمک سفید خوش بود

1.30.56 نمکسو

ديدن نمكسو به خواب، دليل بر روزي حلال است، اگر كه از گوشت گوسفند فربه بيند، اگر از گوشت لاغر بيند، دليل زيان است.

 

1.30.57 نوازنده

لوک اويتنهاو مي گويد :

نوازنده : خرجهای بیهوده- ولخرجی

گروه نوازندگان : دوستان وفادار

 

1.30.58 نو بودن

محمدبن سيرين گويد: هر چيز نو كه به خواب بيند، دليل خير و بركت است.

 

1.30.59 نوحه کردن

ديدن نوحه كردن، دليل است كه خلق آنجا متفرق شوند. اگر بيند والي آن شهر بمرد و بر وي نوحه كردند، دليل كه آن والي مضرت بيند. اگر بيند كه نوحه مي كرد و فرياد مي داشت، دليل مضرت است.

1.30.60 نوزاد

1ـ ديدن نوزادي تازه متولد شده در خواب ، علامت آن است كه بزودي سرگرميها و شاديهاي لذتبخشي تجربه خواهيد كرد .

2ـ اگر دختري خواب ببيند نوزادي دارد ، نشانة آن است كه متهم به افراط در خوشگذرانيهاي غير اخلاقي خواهد شد .

3ـ اگر  خواب ببينيد نوزادي مشغول شنا كردن است ، نشانة آن است كه موفق مي شويد از گرفتاري و سختي جان سالم به در ببريد .

1.30.61 نوشابه

لوک اويتنهاو مي گويد :

نوشابه : افزون شدن نیرو ؛ نشانه سلامتی

نوشابه گازدار (نوشیدن آن ): نگرانی در امور زندگی

1.30.62 نوشادر

ديدن نوشادر به خواب، دليل غم و اندوه است.

 

1.30.63 نوشتن

1ـ اگر خواب ببينيد چيزي مي نويسيد ، علامت آن است كه مرتكب اشتباهي مي شويد و نزد ديگران شرمسار مي گرديد .

2ـ اگر خواب ببينيد ديگران در حال نوشتن مطلبي هستند ، علامت آن است كه در اثر رفتاري نابجا و عمل نادرست ، كارتان به دادگاه كشيده خواهد شد .

3ـ اگر خواب ببينيد مي كوشيد نوشته اي غريب را مطالعه كنيد ، علامت آن است كه اگر بعد از اين خواب معامله اي انجام ندهيد ، از دست دشمنان خود خواهيد گريخت .

1.30.64 نوشيدن

لوک اويتنهاو مي گويد :

نوشیدن

نوشیدن آب : ثروت

در یک لیوان : برملا کردن یک راز

در یک ظرف دیگر : رهایی یافتن

نوشیدنیهای دیگر : رضایت

 

1ـ اگر زني خواب ببيند در حين خنديدن چيزي مي نوشد ، علامت آن است كه از اموري لذت مي برد كه بعدها ممكن است همين امور لذتبخش موجب بي آبرويي او شود .

2ـ اگر خواب ببينيد با تمام تلاشي كه مي كنيد ، نمي توانيد آبي شفاف بنوشيد ، علامت آن است كه تفنني به طور غير مستقيم به شما عرضه مي شود كه قادر به استفاده از آن نيستيد .

1.30.65 نويسنده

حضرتِ دانيال گويد: اگر چيزي نوشت و نويسنده بود، دليل كه به حيله مال از مردم بستاند.

محمدبن سيرين گويد: اگر عالمي بيند كه نويسندگي مي كرد، دليل منفعت بود. اگر شعر و افسانه مي نوشت، دليل است به كار دنيا مشغول شود و آخرت را فرو گذارد. اگر بيند كه قرآن يا توحيد يا دعوات مي نوشت، دليل خير و بركت و منفعت بود. اگر در خواب بيند كه نامه مهتري نوشت، دليل خير و منفعت است. اگر صالح بود. اگر فاسق بود، دليل كه توبه كند. اگر به سرخي نوشت، دليل كه به عشرت دنيا مشغول شود. اگر به زردي نوشت، دليل بيماري است. اگر بيند كه به سبزي نوشت دليل كه نيك نام شود. اگر به زر يا سيم نوشت، دليل است از پادشاه منفعت يابد.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن نويسندگي به خواب چهاروجه است. اول: خيرو نيكي. دوم: مال و منفعت. سوم: چيزي كه به مكر حاصل كند. چهارم: معزولي از عمل.

لوک اويتنهاو مي گويد :

نوشتن : خبر ، معاملات خوب

نوشته زیبا : از شما تعریف خواهد شد

بدخط : غم و غصه

1.30.66 نهر

1ـ ديدن نهر در خواب ، نشانة تجارت و سفرهاي كوتاه است . اگر خواب ببينيد نهر پر از آب است، علامت سختيهاي زودگذر است .

2ـ ديدن نهر خشكيده در خواب ، علامت نوميدي است . و اينكه افراد ديگري به اهداف شما دست خواهند يافت .

1.30.67 نهنگ

ديدن نهنگ به خواب. دليل بر مردي دزد است. اگر بيند نهنگ او را سوي آب كشيد و غرق كرد، دليل كه در آب غرق شود. اگر بيند نهنگ او را بگزيد، دليل كه از دشمن مضرت بيند

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند نهنگ او را فرو برد، دليل كه ماهي او را هلاك كند. اگر بيند با نهنگ جنگ نمود و بر وي غالب شد، دليل كه بر دشمن ظفر يابد. اگر غالب نشد به خلاف اين است وديدن پوست و گوشت و استخوان او به خواب، دليل مضرت است.

1.30.68 ني

حضرتِ دانيال گويد: اگر بيند ني بسيار داشت، دليل كه اندك چيزي به وي رسد.

 

1ـ شنيدن آواي ني در خواب ، نشانة آن است كه در موقعيتي قرار مي گيريد كه ناچار مي شويد از حيثيت خود و يكي از نزديكانتان دفاع كنيد .

2ـ اگر خواب ببينيد ني مي نوازيد ، نشانة آن است كه هر چه پشت سرشما بگويند نمي توانند به شهرت شما آسيب وارد كنند .

3ـ اگر دختري خواب ببيند ني مي نوازد ، نشانة آن است كه با سربازي ازدواج خواهد كرد .

1.30.69 نيازمند

1ـ اگر در خواب احساس مي كنيد فردي نيازمنديد ، نشانة آن است كه دست به معامله اي احمقانه خواهيد زد . و از حال دوستاني كه دور از شما زندگي مي كنند خبرهايي ناراحت كننده به دست شما خواهد رسيد .

2ـ اگر در خواب ببينيد ، ديگران نيازمند هستند ، نشانة آن است كه به علت عدم توفيق در پيش بردن كارها تحت تأثير افكار ديگران قرار خواهيد گرفت .

1.30.70 نيزه

اگر كسي بيند با نيزه سلاح ديگر نداشت، دليل كه او را فرزندي آيد يا برادري. اگر بيند با نيزه سلاحهاي ديگر داشت، دليل كه حكمش در ولايت ها روان شود. اگر بيند نيزه او بشكست، دليل كه فرزند يا برادرش بميرد. اگربيند نيزه او را ببردند، دليل كه كارش شوريده شود. اگر بيند نيزه كوتاه در دست داشت، دليل كه او را فرزندي آيد. اگر زن ندارد خبري بدو رسد. اگر بيند با نيزه سلاح تمام پوشيده داشت دليل كه جاه و بزرگي يابد. اگر بيند پادشاه نيز بدو داد، دليل كه از آن كس بدو چيزي رسد. اگر بيند نيزه در دست داشت و بشكست خاصه به وقت كارزار. دليل كه از دشمن بدو مضرت رسد.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن نيزه درخواب بر شش وجه است. اول: عجب. دوم: ولايت. سوم: عمردراز. چهارم: ظفر. پنجم: رياست. ششم: منفعت.

 

1ـ اگر خواب ببينيد با نيزه اي از خود دفاع مي كنيد ، نشانةآن است كه در خصوصي ترين امور زندگي شما تجسس مي كنند تا شما را متهم سازند ، اما شما بعد از جر و بحثهاي فراوان بي گناهي خود را اثبات مي كنيد .

2ـ اگر خواب ببينيد نوك نيزه اي در بدنتان فرو مي رود ، علامت آن است كه دشمنان موفق مي شوند برايتان دردسر فراهم كنند .

3ـ  اگر خواب ببينيد ديگران نيزه در دست دارند ، علامت آن است كه منافعتان در خطر است .

4ـ ديدن نيزه در خواب ، علامت روبرو شدن با دشمناني خطرناك و كسب تجارب زيانبار است .

5ـ اگر خواب ببينيد نيزه اي شما را زخمي مي كند ، علامت آن است كه با قضاوتي غيرمنصفانه خود را به دردسر مي اندازيد

6ـ ديدن نيزة شكسته در خواب ، نشانة آن است كه به چيزهاي به ظاهر غيرقابل نفوذ ، نفوذ خواهيد كرد و آرزوهايتان برآورده خواهد شد .

1.30.71 نيش خوردن از حشرات

لوک اويتنهاو مي گويد :

نیش خوردن از حشرات : دوستتان به شما خیانت خواهد کرد

 

1.30.72 نيشکر

اگر بيند نيشكر بفروخت يا به كسي داد، دليل كه از گفتگو خلاص شود.

 

1ـ اگر خواب ببينيد نيشكر در حال رشد كردن است ، نشانة آن است كه در كسب ثروت پيشرفت شاياني خواهيد داشت .

2ـ ديدن نيشكر بريده در خواب ، نشانة شكست كامل در تمام شئونات زندگي است .

1.30.73 نيکي کردن

محمدبن سيرين گويد: نيكي كردن درخواب، دليل بزرگواري است در دنيا و رستگاري از عذاب آخرت. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند با مردي نيكي كرد و بعد از آن او را خوار داشت، دليل كه دركار ناسپاس بود. اگر بيند نيكي با اهل شرك كرد، دليل كه مال خود را بر كسي صرف كند كه نه در دنيا به كار او آيد نه در آخرت.

1.30.74 نيل

حضرت دانيال گويد: ديدن نيل در خواب غم و اندوه است. اگر بيند نيل داشت، دليل كه اندوهي به وي رسد. اگر بيند نيل او ضايع شد، دليل كه از غم برهد. اگر بيند جامه خود را با نيل رنگ كرد، دليل مصيبت است. اگر ديد نيل خورد دليل كه آفتي به وي رسد.

1.30.75 نيلوفر

اگر درخواب نيلوفر را بر جاي خود بر درخت بيند، دليل منفعت است و چون از درخت جدا بيند، دليل غم است. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند نيلوفر بكند و به غلام داد، دليل كه آن غلام بگريزد. حضرت دانيال گويد: ديدن نيلوفر به خواب دليل كنيزكي بود كه بخرد.

1.30.76 نيمروز

منوچهر مطيعي تهراني گويد : ديدن نيمرو در خواب خوب است و اگر ببينيد غذايي از نيمرو مي خوريد به پول مي رسيد. هر تخم مرغ که نيمرو شده باشد فرصتي است نيکو که در اختيار شما قرار مي گيرد. اگر نيمرو چرب باشد کامروا و شادکام مي شويد. اگر ببينيد که خودتان نيمرو درست مي کنيد کاري پر سود انجام مي دهيد و اگر نيمرو به کسي بدهيد سودي به او مي رسانيد.

1.30.77 نيمکت

لوک اويتنهاو مي گويد :

نیمکت: قولهای دروغین

نیمکت چوبی : ماجراهای عشقی

1ـ اگر خواب ببينيد روي نيمكتي نشسته ايد ، نشانة آن است كه بدهكاران در پرداخت بدهي خود به شما مرددند .

2ـ اگر خواب ببينيد ديگران بر نيمكت نشسته اند ، نشانةآن است كه با دوستي كه در اثر عدم تفاهم با او قهر كرده ايد ، آشتي خواهيد كرد.

 

التماس دعا


موضوعات مرتبط : تعبیرخواب کامل(اختصاصی), حرف ن, ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


sj114
تمامي حقوق اين وبسايت براي مؤسسه قرآنی مردمی سراج دهلران محفوظ است.هرگونه کپي برداري بدون ذکر منبع شرعاحرام وپيگردقانوني دارد.


Copyright © 2013. All rights reserved
مؤسسه قرآني مردمي سراج دهلران , www.sj114.ir